پیدا شدن گوشت الاغ در یکی از هتل‌های اطراف حرم مطهر رضوی برنامه افزایش ظرفیت تولید روزانه پارس در سال جدید بیش از ۹۰ تن تخم مرغ غیر بهداشتی در شهرستان مشهد کشف و توقیف شد کم فروشی یک نانوایی در مشهد را به پلمب کشاند (۹ فروردین۱۴۰۳) جزئیات افزایش ضریب حقوق کارمندان و بازنشستگان دولت در سال ۱۴۰۳ + جدول ۴۲ واحد گرانفروش و متخلف در مشهد پلمب شدند (۹ فروردین ۱۴۰۲) آغاز حراج‌های خرده‌فروشی اموال تملیکی از ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ حقوق ورودی تلفن همراه بالای ۶۰۰ دلار مشخص شد تعریف ۱۶ پروژه برای تامین آب شرب مشهد در سال جدید | اختصاص بیش از ۴ هزار میلیارد تومان برای این پروژه‌ها مالیات بر ارزش افزوده رسما ۱۰ درصد شد! (۸ فروردین ۱۴۰۳) مصرف بنزین دوباره اوج گرفت (۸ فروردین ۱۴۰۳) اعمال افزایش حقوق بازنشستگان از فروردین + ویدئو ۲ کافی شاپ به دلیل تخلفات صنفی در مشهد پلمب شد (۸ فروردین ۱۴۰۳)  ۲۲ مرکز متخلف در خراسان رضوی پلمب شد  نگرانی طلافروشان از گرایش مردم به خرید طلای مستعمل رشد ۳ درصدی بورس در اولین هفته کاری سال جدید (۸ فروردین ۱۴۰۳) وزیر اقتصاد: دولت با افزایش ۱۰۰ هزار میلیاردی بار مالیاتی بودجه توسط مجلس مخالف است آخرین قیمت گوشی‌های روز در بازار | آیفون ۱۳ حداقل ۴۰ میلیون تومان شد + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) آخرین قیمت محصولات سایپا + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) آخرین قیمت محصولات ایران‌خودرو + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) جدی شدن احتمال تغییر دستمزد ۱۴۰۳ کارگران آیین‌نامه دستمزد  ۱۴۰۳ در هیئت دولت تصویب شد ویدئو| توضیحات رئیس سازمان برنامه بودجه درباره تخصیص ارز برای واردات خودرو (۸ فروردین ۱۴۰۲) فرودگاه‌ها زیر ذره بین نظارتی سازمان هواپیمایی کشوری جزئیات پیش فروش بلیت قطار‌های مسافری از ۹ فروردین ماه سهمیه ویژه اقلام اساسی به استان‌های مسافرپذیر تخصیص می‌یابد
سرخط خبرها

سود، اقساط و دوره بازپرداخت تسهیلات یک میلیاردتومانی مسکن جوانان چقدر است؟ + جدول

  • کد خبر: ۸۰۰۱۲
  • ۱۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۲
  • ۱
سود، اقساط و دوره بازپرداخت تسهیلات یک میلیاردتومانی مسکن جوانان چقدر است؟ + جدول
بنابر مصوبه شورای پول و اعتبار سقف تسهیلات مسکن جوانان از ۴۰۰ میلیون تومان به ۱ میلیارد تومان افزایش پیدا کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، بازار مسکن صبح امروز با خبر افزایش سقف تسهیلات مسکن جوانان از ۴۰۰ میلیون تومان به ۱ میلیارد تومان مواجه شد. اما جزئیات و سازوکار پرداخت تسهیلات مسکن جوانان چیست؟

بر این اساس بانک مسکن تسهیلات مختلفی برای خرید، ساخت و یا تعمیرات خانه به متقاضیان ارائه می‌دهد. به طور کلی تسهیلات بانک مسکن از ۲ طریق وام از محل صندوق پس‌انداز و وام از محل اوراق بهادار به متقاضیان واجد شرایط پرداخت می‌شود.

 

تسهیلات مسکن جوانان به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟

در همین رابطه یکی از تسهیلاتی که بانک مسکن در اختیار متقاضیان قرار می‌دهد، وام مسکن جوانان است. تسهیلاتی که از محل صندوق پس‌انداز حساب مسکن جوانان به متقاضی پرداخت می‌شود.

به منظور کسب اطلاع از جزئیات حساب مسکن جوانان بهتر است بدانیم که بانک مسکن حساب پس‌اندازی با عنوان حساب پس‌انداز مسکن جوانان تعریف کرده است. این حساب یکی از انواع حساب‌های سپرده سرمایه‌گذاری کوتاه مدت است که صاحب حساب با رعایت برنامه سپرده گذاری که توسط بانک تعیین شده است، می‌تواند در بلند مدت از تسهیلات ویژه این حساب استفاده کند.

این حساب می‌تواند یک پشتوانه مالی برای فرزندان به خصوص جوانان و نوجوانان در آینده باشد، چون می‌توان با سپرده گذاری تدریجی در این حساب از امتیاز تسهیلات ارزان قیمت برای خرید خانه استفاده شود.

بر اساس جزئیات ذکر شده، تسهیلات مسکن جوانان از طریق سپرده گذاری در حساب مسکن جوانان بانک مسکن قابل دریافت است. در نتیجه ابتدا باید در یکی از شعب بانک مسکن حساب پس‌انداز مسکن جوانان افتتاح کنید. برای افتتاح این حساب فرد باید به ۱۸ سال تمام رسیده باشد و یا دارای حکم رشد از دادگاه باشد. ولی، قیم و مادر نیز می‌تواند این حساب را برای فرزند زیر ۱۸ سال باز کند.

مبالغ واریزی در حساب مسکن جوانان بانک مسکن به صورت ماهیانه، سالیانه و یکجا باشد. به استناد اظهارات مدیرعامل بانک مسکن، حداقل مبلغ واریزی ماهانه به حساب پس‌انداز مسکن جوانان برای دریافت این تسهیلات ماهانه ۲۰۰ هزار تومان است.

 

متقاضیان حساب مسکن جوانان باید بین ۵ تا ۱۵ سال ماهانه ۲۰۰ هزار تومان به بانک واریز کنند

بر همین اساس مدت زمان سپرده‌گذاری بین ۵ تا ۱۵ سال است و در شرایطی که متقاضی ۱۵ سال اقدام به پرداخت ماهانه ۲۰۰ هزار تومان به بانک کند می‌تواند از سقف میزان این تسهیلات استفاده کند.

تسهیلات حساب پس‌انداز مسکن جوانان، براساس تقسیم‌بندی جغرافیایی شامل: تهران، شهر‌های بزرگ و سایر شهر‌ها به دارنده حساب ارائه می‌شود.

در همین راستا، محمود شایان، مدیر عامل بانک مسکن در بیان سقف این تسهیلات گفته بود: «سقف وام در پایتخت معادل ۱ میلیارد تومان، شهر‌های بزرگ ۸۵۰ و سایر شهر‌ها ۷۰۰ میلیون تومان پرداخت می‌شود.»

در شرایطی که متقاضی تسهیلات بخواهد در حداقل زمان سپرده‌گذاری خود یعنی ۵ سال از تسهیلات مسکن جوانان استفاده کند در پایتخت می‌تواند تا سقف ۴۰۰ میلیون تومان تسهیلات بگیرد.

لازم به ذکر است، استفاده سقف تسهیلات ۱ میلیارد تومانی مسکن جوانان برای متقاضیانی است که از تاریخ ۱۷ شهریور ماه سال ۱۴۰۰ به بعد اقدام به ثبت نام کنند.

 

سود و دوره بازپرداخت تسهیلات مسکن جوانان چقدر است؟

بر اساس جزئیات منتشر شده از سوی بانک مسکن، سود تسهیلات مسکن جوانان مطابق سود مصوب شورای پول و اعتبار در سال دریافت تسهیلات است. بر همین اساس در شرایطی که متقاضی در سال ۱۴۰۰ به شرایط دریافت وام رسیده باشد، باید سود ۹ درصدی را برای تسهیلات مسکن جوانان پرداخت کند.

علاوه بر این مسئله، دوره بازپرداخت تسهیلات مسکن جوانان پس از دریافت ۲۰ ساله در نظر گرفته شده است.

 

سود و دوره بازپرداخت تسهیلات یک میلیاردتومانی مسکن جوانان چقدر است؟ + جدول

اقساط تسهیلات ۱ میلیاردی مسکن چقدر است؟

در همین راستا در شرایطی که متقاضی همین امروز نسبت به افتتاح حساب مسکن جوانان اقدام کرده و ماهانه ۲۰۰ هزار تومان تا سال ۱۴۱۵ واریز کند، پس از دریافت تسهیلات ۱ میلیارد تومانی ۲۰ ساله با نرخ ۹ درصد، باید ماهانه ۸ میلیون و ۹۷۳ هزار تومان قسط به منظور بازپرداخت به حساب بانک مسکن واریز کند.

بر این اساس، مجموع اقساط پرداختی در پایان ۲۰ سال معادل ۲ میلیارد و ۱۵۹ میلیون ۳۴۲ هزار تومان خواهد بود که در مجموع ۵۳ درصد از بازپرداخت، در قالب سود دریافت خواهد شد.

لازم به تاکید است، تسهیلات مسکن جوانان در قالب تسهیلات ساخت مسکن، تسهیلات تعمیر مسکن و تسهیلات خرید پرداخت شده و سقف این وام به واحد‌هایی تعلق می‌گیرد که پروانه ساختمانی آن‌ها بیش از ۲۵ سال نباشد.

 

نظر کارشناسان حوزه مسکن پیرامون افزایش سقف تسیهلات مسکن جوانان

 کارشناسان حوزه مسکن معتقد هستند، در شرایطی که این تسهیلات بر ساخت مسکن متمرکز شده و زمینه تحریک توامان عرضه و تقاضا را فراهم کند، می‌تواند منجر به بهبود شرایط بازار شود.

بر این اساس، در شرایطی که تسهیلات مسکن جوانان مطابق سال‌های گذشته بر تسهیلات خرید مسکن متمرکز شود، تنها منجر به تحریک سمت تقاضا بدون توجه به سمت عرضه شده و همین مسئله می‌تواند زمینه افزایش قیمت مسکن را به وجود بیاورد.

از سوی دیگر، بخشی از کارشناسان معتقد هستند، میزان تسهیلات مسکن جوانان باید در انتهای بازه زمانی سپرده‌گذاری به صورت بخشی از هزینه ساخت یا خرید یک واحد مسکونی اعلام شود. برای مثال به جای اعلام سقف عدد مشخص ریالی ۱ میلیارد تومان، اعلام شود در انتهای بازه زمانی سپرده‌گذاری معادل ۶۰ درصد از هزینه ساخت یا خرید مسکن توسط بانک در قالب تسهیلات به متقاضی ارائه خواهد شد.

منبع: فارس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
کاربر
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
0
0
تا 15 سال کی زنده کی مرده مسئولین ما عقل کلند
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->