فعالیت قرارگاه خدمات سفر ویژه ایام اربعین و دهه پایانی صفر در مشهد + فیلم به مناسبت سالگرد درگذشت حاج حسین ملک؛ چهاردهمین جلسه از سلسله نشست‌های روایت مشهد برگزار شد بوستان کرامت؛ جاذبه‌‌‌‌ای تفریحی و گردشگری در مشهد مقدس عقد تفاهم‌نامه چهارجانبه تأمین آب فضای سبز شهری مشهد از طریق پساب شهروند خبرنگار | درخواست راه‌اندازی مجدد سامانه پیام کوتاه اتوبوس‌رانی مشهد + پاسخ انبار ضایعاتی‌ها عامل افزایش جمعیت موش‌ها در مفتح شرقی مشهد گلایه ساکنان خیابان عنصری غربی مشهد از هتل‌آپارتمان‎‌ها مشهد، پیشرو در استفاده از آب‌های خاکستری ترافیک سنگین در بزرگراه آزادی، بولوار کوثر و خیابان امام‌خمینی(ره) در مشهد (۳ مرداد ۱۴۰۳) هوای کلانشهر مشهد امروز سالم است (۳ مرداد ۱۴۰۳) آیا ادارات مشهد امروز (چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳) تعطیل می‌شوند؟ پلمب یک واحد عرضه قلیان در بولوار پیروزی مشهد (دوم مرداد ۱۴۰۳) حضور استاندار خراسان رضوی در جمع عشایر ارتفاعات منطقه هزار مسجد | طرح ۱۴ مورد از مطالبات عشایرنشینان در کمیته فنی استان + تصاویر تامین منابع مالی اوراق مشارکت در دستور کار شهرداری مشهدمقدس افتتاح اولین شعبه روستا بازار در مشهد (۲ مرداد ۱۴۰۳) دیدار شهردار، اعضای شورای اسلامی شهر و معاون اقتصادی شهرداری مشهدمقدس با مدیران بانک رسالت تشکیل ستاد خدمت رسانی به زائران دهه آخر صفر ۱۴۰۳ در مشهدمقدس ۱۲ هزار گذر زیارتی در اداره گذرنامه خراسان‌رضوی جامانده است + فیلم عضو شورای اسلامی شهر مشهد: تسریع در روند اجرایی پروژه‌ها باید با دقت و کیفیت باشد عضو شورای اسلامی شهر مشهد: پروژه‌های شهری باید در زمان مقرر و براساس برنامه زمان‌بندی تکمیل شوند درباره «شجاع‌السلطنه»، حاکم ۲۰۰ سال پیش خراسان
سرخط خبرها

تسخیر لانه جاسوسی و آغاز ذلت آمریکا

  • کد خبر: ۸۰۵۵
  • ۱۱ آبان ۱۳۹۸ - ۰۷:۱۴
تسخیر لانه جاسوسی و آغاز ذلت آمریکا
آیت‌ا... علم‌الهدی ۱۳ آبان را شروع مرگ تدریجی آمریکایی‌ها دانست

نگار هاشمیان - یکی از محورهای اصلی سخنان نماینده ولی‌فقیه در خطبه‌های نمازجمعه این هفته مشهد که در آستانه سالروز 13 آبان و روز ملی مبارزه با استکبار جهانی برگزار شد، درباره آغاز مرگ تدریجی آمریکا در 40سال گذشته و تسخیر جاسوس‌خانه آن‌ها از سوی جوانان انقلابی پیرو خط امام(ره) بود. به گزارش شهرآرا، آیت‌ا... سیداحمد علم‌الهدی در آیین سیاسی و عبادی نمازجمعه روز گذشته در پاسخ به این سؤال که 40سال «مرگ بر آمریکا» گفتن مردم ایران به چه انجامید، گفت: نفرین بر آمریکا از روزی که جوانان انقلابی لانه جاسوسی این کشور را تسخیر کردند، تا امروز به‌صورت یک مرگ تدریجی آغاز شده است و از آن روز تاکنون آمریکا روز به روز ذلیل‌تر، خوارتر و ورشکسته‌تر می‌شود تا روزی که دچار فروپاشی شود. وی با بیان اینکه در آن روزها آمریکا در جهان از هیبتی زیاد برخوردار بود، اظهار کرد: با تسخیر سفارت آمریکا به‌دست جوانان انقلابی، دولت وقت ایران استعفا کرد؛ زیرا هیبت آمریکا چنان چشمشان را پر کرده بود که فکر می‌کردند با وجود این موضع‌گیری سرسخت با آمریکا دیگر نمی‌توانند کشور را اداره کنند که البته آن‌ها از اول هم نمی‌توانستند کشور را اداره کنند.
امام‌جمعه مشهد با اشاره به اینکه بسیاری از افراد با تجربه سیاسی در آن زمان با این کار مخالفت کردند، افزود: با این حال امام خمینی(ره) این اقدام را به عنوان انقلاب دوم اعلام کردند و با این اتفاق همه دنیا فهمید که آمریکا یک ببر پوشالی است. به گفته آیت‌ا... علم‌الهدی، از آن روز تاکنون ۴۰سال می‌گذرد و در این مدت آمریکا بیش از ۴۰۰بار توطئه و برنامه‌ریزی کرده، اما در همه توطئه‌ها شکست خورده است. وی با اشاره به بی‌اعتمادی امروز اقمار آمریکا به سیاست‌های این کشور اضافه کرد: در آن روزها اراده آمریکا در هر گوشه‌ای حاکم بود، اما امروز اراده ملت‌ها حاکم شده است که نمونه آن جریان جنگ یمن و حکومت سعودی است. عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: امروز در دنیا کشوری پیدا نمی‌کنید که پرچم آمریکا را آتش نزند و مرگ بر آمریکا نگوید و مسئولان آمریکا هر جا قدم بگذارند، با دشنام مردم روبه‌رو نشوند. وی دلیل فلاکت و بدبختی آمریکا و همه دشمنان ایران را نداشتن درک درست از انقلاب ایران و دین دانست و این‌طور ادامه داد: آمریکا قرآن را با انجیل تحریف‌شده و مسجد را با کلیسا یکی دانست و تصور کرد همان‌گونه که با مدرنیته سفره مسیحیت را جمع کرده است، می‌تواند سفره اسلام را نیز جمع کند.
آیت‌ا... علم‌الهدی با اشاره به اینکه آمریکا از فرهنگ حاکم بر مردم ایران که فرهنگ ولایتمداری، عاشورا و اشک برای عزیزان خداست و نیز از اتصال روح و جانشان با پیامبر(ص) و اهل‌بیت(ع) باخبر نبود، افزود: شناخت آمریکا از رهبران ایران درست نبود و آن را با قدرتمندان کشورهایی که می‌آیند مردم را بچاپند و بروند، عوضی گرفته بود. آمریکا از روحانیت شیعه، ساختار مردم‌سالاری دینی و روحیه جوان ایرانی خبر نداشت. وی با بیان اینکه آمریکا تلقی غلطی از مناسبات قدرت در نظام اسلامی داشت و مدت‌ها تبلیغ می‌کرد که بخش‌های مختلف نظام با یکدیگر مشکل دارند، اظهار کرد: او نمی‌دانست همه در این نظام دنبال یک چیز هستند، ممکن است اختلاف‌نظر داشته باشند، اما در جای خودش دست به دست هم می‌دهند و ریشه استکبار را می‌کنند. آیت‌ا... علم‎الهدی با تأکید بر وجود 2عنصر توسل و توکل در سرمایه معنوی نظام اسلامی گفت: آمریکا از نیروی دفاعی، نیروی انسانی و فرهنگ ایثار و شهادت در نظام اسلامی بی‌خبر بود. روز گذشته در پایان آیین نمازجمعه، تعدادی از نمازگزاران مشهدی در باب‌الجواد حرم مطهر حضرت امام رضا(ع) از شعار روی پیراهن مهدی ترابی، بازیکن تیم فوتبال پرسپولیس، مبنی بر «تنها راه نجات کشور، اطاعت از رهبری» حمایت کردند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->