استرداد روزانه هزار و ۸۰۰ تبعه غیرمجاز افغانستانی از دوغارون به کشورشان پرداخت بیش از ۲.۵ همت مستمری به مددجویان خراسان رضوی | حدود ۶۷ هزار نفر، مشمول دریافت کمک‌های خاص هستند یادی از «ناصر دیوان کازرونی» نماد مقاومت ایران در جنگ جهانی اول | او ارتشی یک نفره بود علیه استعمار قطره قطره خون‌هایی که دریای عشق شدند فعالیت حدود ۳ هزار عطاری در مشهد | کمتر از ۱۵۰۰ عطاری مجوز فعالیت قانونی دارند راز عجیب پیداشدن اسکلت مرد روی تخت خانه متروکه در مشهد + عکس هشدار خود مراقبتی برای شهروندان در کلانشهر مشهد صادر شد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۴) وقتی «گریه واجب» می‌شویم! هرآنچه باید درباره روش های مصرف، نگهداری و پخت برنج بدانید | راه و رسم پلوخوری اماواگر‌های بیمه فرزند پسر بالای ۱۸ سال آغاز مرحله منطقه‌ای سیزدهمین دوره مسابقات مناظره دانشجویان در مشهد دفع انگل با این میوه خوشمزه! شاخص BMI | معیار دقیق سلامت یا گمراه‌کننده برای ورزشکاران؟ جست‌وجوی اسامی مصدومان انفجار بندرعباس به تفکیک مراکز درمانی با هوش مصنوعی مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی: سالانه ۸۰۰ نفر بر اثر سوانح کار در کشور جان خود را از دست می‌دهند دیار امام‌رضا(ع)، همدرد بندرعباس | آمادگی خراسان رضوی برای خدمت‌رسانی به حادثه‌دیدگان بندر شهید رجایی صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی در خراسان رضوی در پی پیش‌بینی بارش‌های رگباری (۸ اردیبهشت ۱۴۰۴) نرخ مرگ‌ومیر نوزادان در بیمارستان شهید هاشمی‌نژاد مشهد، ۵۰ درصد کاهش یافت نرخ باروری کل در خراسان رضوی ۳۶ درصد کمتر از حد مطلوب است بانوی مرگ مغزی به ۴ بیمار زندگی دوباره بخشید (۸ اردیبهشت ۱۴۰۴) پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی امروز (دوشنبه، ۸ اردیبهشت ۱۴۰۴) | تداوم روند کاهش دما تا چهارشنبه با احتمال رگبار باران راهکار‌های از‌بین‌بردن بوی بد عرق بدن مدیرکل آموزش‌ و‌ پرورش خراسان رضوی: مدارس خشتی و کانکسی برچیده خواهند شد | پرونده معلم خاطی مشهدی در مرحله صدور حکم + فیلم رشد ۳۰ درصدی صادرات دارو‌های ایرانی کشف حدود ۷۵ کیلوگرم طلا در مرز‌های خراسان رضوی (۸ اردیبهشت ۱۴۰۴) ویتامین‌هایی که سلامت پوستتان را تأمین می‌کنند وقوع طوفان در خراسان رضوی و ۲۰ استان دیگر طی امروز (۸ اردیبهشت ۱۴۰۴) درمان بیش‌فعالی، بدون نگرانی محققان هشدار دادند؛ ترکیب سیگار و ویپ، سم مهلک‌تری می‌سازد
سرخط خبرها

هفت برابر شدنِ اعتبارات آموزش و پرورش استثنایی در دولت دوازدهم

  • کد خبر: ۸۱۲۹
  • ۱۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۴
هفت برابر شدنِ اعتبارات آموزش و پرورش استثنایی در دولت دوازدهم
معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به توجه و حساسیت مسئولان به مقوله آموزش گفت که اعتبارات آموزش و پرورش استثنایی در دولت تدبیر و امید هفت برابر شده است.

به گزارش شهرآرانیوز، سید جواد حسینی امروز در جمع مدیران مدارس با نیازهای ویژه استان خراسان رضوی در مشهد گفت: ارایه خدمات به دانش‌آموزان با نیازهای ویژه نیازمند شناسایی درست آنان است.

وی با بیان اینکه تعلیم و تربیت این دانش‌آموزان پنج برابر دانش‌آموزان عادی هزینه مالی، زمانی و دانشی می‌طلبد اظهار داشت: اعتبارات آموزش و پرورش استثنایی کشور به همت تمام دست اندرکاران این حوزه از ابتدای دولت تدبیر و امید هفت برابر شده و در مواردی از قبیل رفت و آمد تا  ۴۲ برابر نیز افزایش داشته است.
وی گفت: از سال ۹۴ تاکنون بیش از ۱۳ هزار دانش‌آموز از خدمات حمایتی و توانبخشی بهره برده‌اند و در سال ۹۲ حدود ۳۹۵ مرکز مشکلات یادگیری در کشور وجود داشت که این تعداد اکنون به بیش از ۶۲۰ مرکز رسیده است. 

حسینی با تاکید بر لزوم آموزش‌های فنی و مهارتی به دانش‌آموزان دارای نیازهای ویژه افزود: احیای فعالیت‌های فرهنگی و هنری و توجه به چرخش‌های تحول آفرین مورد تاکید سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است که در این راستا چرخش رویکرد جدا انگاری به سوی رویکرد تلفیقی و فراگیرسازی در آموزش و پرورش دانش‌آموزان دارای نیازهای ویژه در دستور کار خواهد بود.

وی با تاکید بر لزوم کمک به پیشگیری از بروز معلولیت‌ها اظهار داشت: در نظام تعلیم و تربیت به طور عام و آموزش و پرورش با نیازهای ویژه به طور خاص باید استانداردسازی منابع انسانی، فضاها و تجهیزات و فرآیندهای آموزشی مورد نظر قرار گیرد. 

وی گفت: در حال حاضر حدود ۲۴ هزار معلم اداری و آموزشی در سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور، تعلیم و تربیت بیش از ۱۵۳ هزار دانش‌آموز با نیازهای ویژه را به شکل تلفیقی و ویژه بر عهده دارند با این حال یکی از مهم‌ترین جهت گیری ها جذب و تامین نیروی انسانی متخصص در این حوزه است که لازمه آن احیای مرکز تربیت معلم ویژه معلمان آموزش و پرورش با نیازهای ویژه است.

رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با اشاره به اهمیت آموزش‌های ضمن خدمت موثر و مسئله مدار برای معلمان دانش‌آموزان با نیازهای ویژه افزود: لازم است خانواده های این دانش‌آموزان نیز آموزش‌های ویژه داشته باشند.

حسینی، حرکت از خدمات تک محوری به سوی خدمات چند محوری آموزشی، حمایتی و توانبخشی را یکی دیگر از رویکردهای آموزش و پرورش استثنایی کشور برشمرد و اظهار داشت: برای تحقق استانداردها باید باور کنیم که تعلیم و تربیت دانش‌آموزان دارای نیازهای ویژه بدون مشارکت همه امکان پذیر نیست.

وی گفت: به همین دلیل لازم است پیوند مراکز توانبخشی و مدارس استثنایی را با مراکز علمی برقرار کنیم که در این راستا باید مدارس وابسته به این مراکز ایجاد شوند و مشارکت خیران نیز که در قلب نظام تعلیم و تربیت هستند باید ابعاد گسترده‌تر به خود بگیرد و مشارکت دولت و مردم به بالاترین حد ممکن افزایش یابد.
وی افزود: در حال حاضر باورپذیری جامعه به توان دانش‌آموزان دارای نیازهای ویژه یک ضرورت است و لازمه آن این است که شهر و جامعه به شهر و جامعه دوستدار انسان تبدیل شود و این مهم محقق نخواهد شد مگر آنکه آموزش و پرورش نیز به آموزش و پرورش دوستدار انسان مبدل گردد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->