بیمارستان‌ها باید آمار سزارین را کاهش دهند واژگونی ون زائران ایرانی در مسیر نجف به مهران با ۱۰ مصدوم (۱۱ مرداد ۱۴۰۴) درددل‌های دردسرساز  | درباره اشتباهی به نام درددل کردن با یک آشنا یا غریبه غیرهم جنس آبادان گرم‌ترین شهر جهان شد + فهرست (۱۱ مرداد ۱۴۰۴) زنی جوان که متهم به قتل پیرمردی ۷۲ ساله است، در بازسازی صحنه جرم: پدرم من را معتاد کرد اولیای دانش آموزان مشهدی شرکت‌کننده در آزمون سمپاد چشم انتظار پاسخ پلیس فتا مشهد در جمع خنک‌ترین مراکز استان کشور (شنبه، ۱۱ مرداد ۱۴۰۴) تأکید معاون استاندار خراسان رضوی بر ایمن‌سازی مسیر زائران در دهه پایانی صفر بانک‌ها در صدر قطع برق مشهد درباره دکتر شیرین بیانی بانوی تاریخ‌نگار، پژوهشگر و نویسنده | راوی تاریخ با بیان شیرین روح مدارا آزادی یک محکوم به قصاص به ضمانت امام رضا(ع) چگونه در روز‌هایی که شاخص اشعه فرابنفش بالاست، ایمن ورزش کنیم؟ غارتگری در لباس باستان‌شناسی حکم قصاص نفس قاتل الهه حسین‌نژاد در ملأ عام، صادر شد | پایان یک پرونده جنجالی دستگیری فروشندگان سکه‌های بهار آزادی غیر مجاز در سبزوار (۱۱ مرداد ۱۴۰۴) کم‌تحرکی، قاتل خاموش و پرهزینه معاون وزیر بهداشت خبر داد: راه‌اندازی سامانه ثبت سقط‌جنین‌های قانونی مصرف منظم سبزیجات برگ‌دار سلامت کبد را تقویت می‌کند توصیه‌های توانبخشی به زائران سالمند و دارای معلولیت در پیاده‌روی اربعین هشدار وزارت بهداشت درباره مصرف نوشابه‌های انرژی‌زا در هوای گرم شرط پلیس برای صدور دوباره گذرنامه زنان متأهل اعلام شد زنان و کودکان ۱۴ برابر بیشتر از مردان در حوادث کشته می‌شوند افتتاح ۳۰۰ مدرسه در خراسان رضوی تا هفته دولت | کاهش سهمیه بانوان در آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش پیش‌بینی هواشناسی امروز (شنبه، ۱۱ مرداد ۱۴۰۴) | پایداری هوای گرم و وزش باد‌های شدید در بیشتر نقاط کشور علت اولیه حادثه شهربازی کرمان اعلام شد (۱۱ مرداد ۱۴۰۴) پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی امروز (شنبه، ۱۱ مرداد ۱۴۰۴) | پایداری جو تا پایان هفته واژگونی قطار شهربازی کرمان ۱۲ مصدوم برجای گذاشت | سخنگوی دولت: حال مصدومان مساعد است هشدار درباره استفاده بیش از حد از هدفون | خطر دائمی برای شنوایی جوانان
سرخط خبرها

هفت برابر شدنِ اعتبارات آموزش و پرورش استثنایی در دولت دوازدهم

  • کد خبر: ۸۱۲۹
  • ۱۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۴
هفت برابر شدنِ اعتبارات آموزش و پرورش استثنایی در دولت دوازدهم
معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به توجه و حساسیت مسئولان به مقوله آموزش گفت که اعتبارات آموزش و پرورش استثنایی در دولت تدبیر و امید هفت برابر شده است.

به گزارش شهرآرانیوز، سید جواد حسینی امروز در جمع مدیران مدارس با نیازهای ویژه استان خراسان رضوی در مشهد گفت: ارایه خدمات به دانش‌آموزان با نیازهای ویژه نیازمند شناسایی درست آنان است.

وی با بیان اینکه تعلیم و تربیت این دانش‌آموزان پنج برابر دانش‌آموزان عادی هزینه مالی، زمانی و دانشی می‌طلبد اظهار داشت: اعتبارات آموزش و پرورش استثنایی کشور به همت تمام دست اندرکاران این حوزه از ابتدای دولت تدبیر و امید هفت برابر شده و در مواردی از قبیل رفت و آمد تا  ۴۲ برابر نیز افزایش داشته است.
وی گفت: از سال ۹۴ تاکنون بیش از ۱۳ هزار دانش‌آموز از خدمات حمایتی و توانبخشی بهره برده‌اند و در سال ۹۲ حدود ۳۹۵ مرکز مشکلات یادگیری در کشور وجود داشت که این تعداد اکنون به بیش از ۶۲۰ مرکز رسیده است. 

حسینی با تاکید بر لزوم آموزش‌های فنی و مهارتی به دانش‌آموزان دارای نیازهای ویژه افزود: احیای فعالیت‌های فرهنگی و هنری و توجه به چرخش‌های تحول آفرین مورد تاکید سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است که در این راستا چرخش رویکرد جدا انگاری به سوی رویکرد تلفیقی و فراگیرسازی در آموزش و پرورش دانش‌آموزان دارای نیازهای ویژه در دستور کار خواهد بود.

وی با تاکید بر لزوم کمک به پیشگیری از بروز معلولیت‌ها اظهار داشت: در نظام تعلیم و تربیت به طور عام و آموزش و پرورش با نیازهای ویژه به طور خاص باید استانداردسازی منابع انسانی، فضاها و تجهیزات و فرآیندهای آموزشی مورد نظر قرار گیرد. 

وی گفت: در حال حاضر حدود ۲۴ هزار معلم اداری و آموزشی در سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور، تعلیم و تربیت بیش از ۱۵۳ هزار دانش‌آموز با نیازهای ویژه را به شکل تلفیقی و ویژه بر عهده دارند با این حال یکی از مهم‌ترین جهت گیری ها جذب و تامین نیروی انسانی متخصص در این حوزه است که لازمه آن احیای مرکز تربیت معلم ویژه معلمان آموزش و پرورش با نیازهای ویژه است.

رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با اشاره به اهمیت آموزش‌های ضمن خدمت موثر و مسئله مدار برای معلمان دانش‌آموزان با نیازهای ویژه افزود: لازم است خانواده های این دانش‌آموزان نیز آموزش‌های ویژه داشته باشند.

حسینی، حرکت از خدمات تک محوری به سوی خدمات چند محوری آموزشی، حمایتی و توانبخشی را یکی دیگر از رویکردهای آموزش و پرورش استثنایی کشور برشمرد و اظهار داشت: برای تحقق استانداردها باید باور کنیم که تعلیم و تربیت دانش‌آموزان دارای نیازهای ویژه بدون مشارکت همه امکان پذیر نیست.

وی گفت: به همین دلیل لازم است پیوند مراکز توانبخشی و مدارس استثنایی را با مراکز علمی برقرار کنیم که در این راستا باید مدارس وابسته به این مراکز ایجاد شوند و مشارکت خیران نیز که در قلب نظام تعلیم و تربیت هستند باید ابعاد گسترده‌تر به خود بگیرد و مشارکت دولت و مردم به بالاترین حد ممکن افزایش یابد.
وی افزود: در حال حاضر باورپذیری جامعه به توان دانش‌آموزان دارای نیازهای ویژه یک ضرورت است و لازمه آن این است که شهر و جامعه به شهر و جامعه دوستدار انسان تبدیل شود و این مهم محقق نخواهد شد مگر آنکه آموزش و پرورش نیز به آموزش و پرورش دوستدار انسان مبدل گردد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->