پیدا شدن گوشت الاغ در یکی از هتل‌های اطراف حرم مطهر رضوی برنامه افزایش ظرفیت تولید روزانه پارس در سال جدید بیش از ۹۰ تن تخم مرغ غیر بهداشتی در شهرستان مشهد کشف و توقیف شد کم فروشی یک نانوایی در مشهد را به پلمب کشاند (۹ فروردین۱۴۰۳) جزئیات افزایش ضریب حقوق کارمندان و بازنشستگان دولت در سال ۱۴۰۳ + جدول ۴۲ واحد گرانفروش و متخلف در مشهد پلمب شدند (۹ فروردین ۱۴۰۲) آغاز حراج‌های خرده‌فروشی اموال تملیکی از ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ حقوق ورودی تلفن همراه بالای ۶۰۰ دلار مشخص شد تعریف ۱۶ پروژه برای تامین آب شرب مشهد در سال جدید | اختصاص بیش از ۴ هزار میلیارد تومان برای این پروژه‌ها مالیات بر ارزش افزوده رسما ۱۰ درصد شد! (۸ فروردین ۱۴۰۳) مصرف بنزین دوباره اوج گرفت (۸ فروردین ۱۴۰۳) اعمال افزایش حقوق بازنشستگان از فروردین + ویدئو ۲ کافی شاپ به دلیل تخلفات صنفی در مشهد پلمب شد (۸ فروردین ۱۴۰۳)  ۲۲ مرکز متخلف در خراسان رضوی پلمب شد  نگرانی طلافروشان از گرایش مردم به خرید طلای مستعمل رشد ۳ درصدی بورس در اولین هفته کاری سال جدید (۸ فروردین ۱۴۰۳) وزیر اقتصاد: دولت با افزایش ۱۰۰ هزار میلیاردی بار مالیاتی بودجه توسط مجلس مخالف است آخرین قیمت گوشی‌های روز در بازار | آیفون ۱۳ حداقل ۴۰ میلیون تومان شد + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) آخرین قیمت محصولات سایپا + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) آخرین قیمت محصولات ایران‌خودرو + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) جدی شدن احتمال تغییر دستمزد ۱۴۰۳ کارگران آیین‌نامه دستمزد  ۱۴۰۳ در هیئت دولت تصویب شد ویدئو| توضیحات رئیس سازمان برنامه بودجه درباره تخصیص ارز برای واردات خودرو (۸ فروردین ۱۴۰۲) فرودگاه‌ها زیر ذره بین نظارتی سازمان هواپیمایی کشوری جزئیات پیش فروش بلیت قطار‌های مسافری از ۹ فروردین ماه سهمیه ویژه اقلام اساسی به استان‌های مسافرپذیر تخصیص می‌یابد
سرخط خبرها

ماجرای کارآفرینی که چاقی کار دستش داد

  • کد خبر: ۸۱۷۰۳
  • ۰۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۰
ماجرای کارآفرینی که چاقی کار دستش داد
از آن‌هایی است که کارش را با عشق و علاقه شروع کرده است؛ آن‌هایی که دستشان را به زانوی خودشان گرفته‌اند و به امید خدا دل را به دریا زده‌اند تا نان حلال را روزی خود و خانواده‌شان کنند.

جانقربان | شهرآرانیوز- از آن‌هایی است که کارش را با عشق و علاقه شروع کرده است؛ آن‌هایی که دستشان را به زانوی خودشان گرفته‌اند و به امید خدا دل را به دریا زده‌اند تا نان حلال را روزی خود و خانواده‌شان کنند.

نامش زهره است، زهره ثابتی‌نیا و این روزهای در حوالی ۵۰ سالگی است. تاریخ تولدش می‌گوید متولد سال ۵۱ است، اما انگیزه و انرژی‌ای که برای کارکردن دارد، او را زنی ۳۰ ساله نشان می‌دهد که برای رسیدن به اهدافش از هیچ مانعی نمی‌هراسد.

 

بازاری و حاضری تمام شد

از ۱۵ سالگی مدرک خیاطی‌اش را گرفته، اما خیاطی را پیش از آن شروع کرده است. می‌گوید: راهنمایی هم که می‌رفتم همیشه مربی‌ام من را تشویق می‌کرد و کارم را به بقیه به‌عنوان نمونه نشان می‌داد. بعد از آن دوخت‌ودوز را که شروع کردم، دیگر در خانه کسی از بیرون لباس نمی‌خرید و لباس حاضری و بازاری نمی‌خواستند. آن زمان پیراهن‌های دوجیب پدرم را هم خودم می‌دوختم.

 

 

مدرکم را که گرفتم و شروع به کار کردم، اگر از خانم‌های همسایه کسی می‌خواست خیاطی یاد بگیرد، بدون اینکه هزینه‌ای دریافت کنم، کار را به آن‌ها یاد می‌دادم. بعد از ازدواج هم کارم را ادامه دادم. آن زمان با یک چرخ خیاطی کار را شروع کردم و هرکس هم که برای آموزش می‌آمد با همین چرخ کار را یاد می‌گرفت.

 

شاگردانی که مستقل شدند

خیاطی را به خیلی‌ها آموزش داده‌ام و حدود ۲۰ نفر از شاگردانم تا به حال بعد از آموزش خودشان مستقل کار را شروع کرده‌اند و بازار خوبی هم دارند. یکی از خانم‌هایی که کار را یاد گرفت، ساکن منزل‌آباد است و الان حسابی کارش گرفته و کلی معروف شده است.

او که همسر مردی جانباز و آزاده نیز هست، در ادامه صحبت‌هایش می‌گوید: کار هیچ‌وقت به وظایف همسری و مادری‌ام ضربه نزده و بلکه گره‌های بزرگی از زندگی ما را هم باز کرده است. همان اوایل زندگی مجبور بودم مخارج زندگی را بدهم، چون همسرم بیماری سختی گرفته بود و مدتی سر کار نرفت و بیکار شد. آن موقع با ۲ بچه تمام مخارج زندگی را تا پنج‌شش سال خودم می‌دادم.

 

چاقی کار دستم داد

کارم خوب بود و چند شاگرد داشتم و لباس‌های مجلسی با سفارش‌های زیاد می‌دوختیم. ناگهان متوجه شدم خودم و خیلی از مشتری‌هایم از چاقی رنج می‌بریم. این چاقی کار دستم داد و به این ایده رسیدم که یک محصول تولید کنم که علاوه بر داخلی‌بودن، مشکلات پوستی را که محصولات بازاری دارد، نداشته باشد.

او که دوره‌های مختلف طب سنتی را نیز گذرانده است، در ادامه صحبت‌هایش می‌گوید: حدود سال ۸۰ بود. آن زمان کتاب طب سنتی بوعلی‌سینا را خواندم و متوجه شدم که به استفاده از پارچه‌های نخی تأکید شده است. اتفاقی با ایده ذهنی خودم برای خودم لباسی دوختم که ترکیبی از پارچه نخی و کتان است، این لباس کمک کرد تا من بیش از ۱۵ کیلو وزن کم کنم و چون موفق شده بودم، اطرافیان و حتی شاگردانم هم خواستند که از این لباس برای آن‌ها بدوزم و همین دوختن‌ها تا جایی ادامه یافت که الان یک کار درست‌وحسابی شده است و علاوه بر خودم ۱۰ خانم دیگر مستقیم از کنار آن ماهانه حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان درآمد دارند.

 

مدرک کارآفرینی گرفتم

خانم ثابتی‌نیا که تولید و ایده‌اش را برای ثبت اختراع برده است، در ادامه می‌گوید: مدارک و تولیداتم را سال ۹۴ برای سازمان فنی‌وحرفه‌ای و اداره کار و ثبت اختراع بردم و مدرک کارآفرینی گرفتم. البته آن زمان متوجه شدم که یک نفر دیگر با تقلید و کپی از کار من قصد داشته است که این کار را به نام خودش ثبت کند، ولی از آنجایی که یکی از داوران مشتری قدیمی من بود، قبول نکرده است. چون ثبت اختراع دوندگی زیاد دارد، دنبالش نرفتم، ولی در جلسه‌ای که حدود ۵۰ کارآفرین بودند، خواستند از این ایده من برای تولید انبوه استفاده کنند ولی من قبول نکردم، چون این کار باید در سایز افراد دوخته شود.

 

آموزش رایگان است

او که به آموزش علاقه‌ای ویژه دارد، می‌گوید: به شاگردانم آموزش رایگان داده‌ام تا همین‌جا برای خودم کار کنند و اگر هم خواستند، برای خودشان کسب‌وکار راه بیندازند. اگر هم وامم درست شود که بتوانم چرخ خیاطی بخرم، خیلی خوب می‌شود، چون علاوه بر اینکه خانم‌های بیشتری می‌توانند سرکار بیایند، سفارش‌های بیشتری هم می‌توانیم قبول کنیم. الان یکی از مشکلات ما خرید چرخ خیاطی است، وگرنه هم سفارش و هم نیرو برای کار هست.

 

 

او که مادر پسرهایی ۲۵ و ۱۱ ساله و دختری ۲۳ ساله است، درباره خانواده‌اش می‌گوید: دخترم ماماست و هروقت زمان داشته باشد کمکم می‌کند و به دادم می‌رسد. همسرم هم در کارهای ارسال و بسته‌بندی کمک و همراهی‌ام می‌کند. البته با این اوضاع اقتصادی زن و شوهر مجبورند در کنار هم کار کنند. اخلاق من هم این‌طور نیست که بخواهم پولم را برای خودم پس‌انداز کنم و درآمدم را در کنار درآمد شوهرم در خانه خرج می‌کنم.

 

مشتری از کل دنیا

این زن موفق و کارآفرین علاوه بر مشتری‌های مشهدی، در شهرستان‌های اطراف هم مشتری دارد و حتی از کشورهایی همچون استرالیا، کانادا و آلمان هم مشتری دارد.

آرزوی او این است که کارگاهش را بزرگ کند و بتواند تعداد زیادی چرخ بخرد تا زنان زیادی را سرکار بیاورد، اما پیگیری‌هایش برای دریافت وام تابه‌حال به نتیجه نرسیده است. او اما همچنان دنبال این است که آرزویش را محقق کند.

گفتنی است که تولید خانم ثابتی نیا لباسی نخی است که زیر لباس‌های بیرونی پوشیده می‌شود. این لباس باتوجه به اینکه از جنس کتان و چسبان است باعث تعریق می‌شود و قسمت داخلی آن که جنس نخی دارد علاوه براینکه با پوست بدن سازگار است، تعریق را بخوبی جذب می‌کند و مکملی است برای افرادی که به دنبال کاهش وزن هستند. این تولید در اندازه و سایز زنان و مردان متقاضی دوخته می‌شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->