سرخط خبرها

سرگردانی مسافران پروازهای عراق در فرودگاه مشهد

  • کد خبر: ۸۱۸۴۴
  • ۰۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۹
سرگردانی مسافران پروازهای عراق در فرودگاه مشهد
مدیرکل فرودگاه‌های خراسان رضوی گفت: لغو دو پرواز از سوی شرکت هواپیمایی العراقیه به مقصد بغداد منجر به سرگردانی چندساعته مسافران این پروازها در فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی نژاد مشهد همراه با اصرار آنها برای پرواز شده است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ محمود امانی‌بنی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: شرکت هواپیمایی العراقیه دیشب این دو پرواز مسافربری خود را باطل اعلام و دلیل این اقدام را صادر نشدن روادید برای مسافران ایرانی در فرودگاههای مقصد در کشور عراق عنوان کرد.

وی ادامه داد: این شرکت هواپیمایی عراقی به صورت مانیفستی همواره برای مسافران خارجی خود از جمله ایرانیان در فرودگاههای عراق روادید صادر می‌کرد لذا مسافران دو پرواز اخیر بنابر روال معمول اقدامی برای دریافت آن نکرده‌اند.

مدیرکل فرودگاههای خراسان رضوی گفت: این در حالی است که بنا بر اعلام شرکت العراقیه، دیروز دوم مهر ماه جاری ابلاغی مبنی بر صادر نشدن روادید برای مسافران ایرانی در فرودگاههای مقصد در خاک عراق به این شرکت هواپیمایی صورت گرفته که بر اساس آن مجاز به انتقال مسافر خارجی به عراق نیست.

وی افزود: اداره‌کل فرودگاههای خراسان رضوی از دیشب پیگیر برقراری پروازهای لغو شده است و حتی استاندار خراسان رضوی و برخی مسوولان کشوری در تکاپو به منظور حل مشکل روادید عراق برای مسافران سرگردان در فرودگاه مشهد و هماهنگی با شرکت هواپیمایی العراقیه برای انتقال آنها هستند.

امانی‌بنی گنجایش مسافری یکی از پروازهای لغو شده را ۱۵۰ نفر و دیگری را ۱۷۰ نفر ذکر و بیان کرد: این تعداد مسافر از دیشب در فرودگاه مشهد حضور دارند و اعتراض خود را نسبت به وضعیت پیش‌آمده با قرائت زیارت عاشورا و سر دادن شعارهای "لبیک یا حسین و لبیک یا زینب" ابراز می‌کنند.

وی ادامه داد: هم‌اینک پروازهای شرکتهای هواپیمایی ایرانی از فرودگاه بین‌المللی مشهد به مقصد عراق بدون مشکل در حال انجام است لذا مسافران این شرکتها با در دست داشتن روادید عراق و همچنین کارت تزریق واکسن کرونا مطابق برنامه عازم سفر زیارتی خود به عتبات عالیات می‌شوند.

پیشتر نیز شرکت هواپیمایی العراقیه طبق برنامه خود قرار بود روز ۲۸ شهریور ماه گذشته پنج پرواز مسافربری در مسیرهای هوایی بغداد - مشهد - بغداد، بغداد - مشهد - نجف و نجف - مشهد - نجف انجام دهد اما در همان روز لغو همه این پروازهای مسافربری را از طریق فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد اعلام کرد.

همچنین بر خلاف وضعیت کنونی، شرکت هواپیمایی العراقیه پیشتر اعلام کرده بود از ۲۴ شهریور ماه گذشته تا نخستین روز مهر ماه جاری به صورت ویژه در مسیر مشهد - نجف روزانه سه پرواز مسافربری خواهد داشت.

فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی نژاد مشهد با گستره ۵۴۰ هکتاری، پس از مهرآباد تهران دومین فرودگاه پرترافیک کشور است که پیش از شیوع کرونا روزانه به طور میانگین روزانه ۱۸۰ پرواز و در زمان اوج مسافرتها تا ۲۵۰ پرواز ورودی و خروجی در آن انجام می‌شد.

منبع: ایرنا



گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->