سقوط مرگبار هواپیما در نزدیکی پاریس؛ سه نفر کشته شدند + فیلم زلزله "ازگله" در استان کرمانشاه را لرزاند (۱۱ تیر ۱۴۰۳) از عوارض خطرناک شب‌کاری چه می‌دانید؟ جزییات جدید از جنایت هولناک در خیابان کارگر جنوبی تهران جزئیات دستگیری شرور مسلح سابقه دار در تهران چرا مردها علاقه‌ای به معلم شدن ندارند؟ لیست جدید لوازم آرایشی غیرمجاز اعلام شد (۱۰ نیر ۱۴۰۳) برخورد خودرو با ستون برق در مشهد یک مصدوم برجای گذاشت جزییات کشف اسکلت انسان در جریان لوله‌کشی + عکس آتش سوزی منزل مسکونی یک مصدوم برجای گذاشت (۱۰ تیر ۱۴۰۳) همه چیز درباره ثبت نام دانش‌آموزان افغانستانی در سال تحصیلی ۱۴۰۳- ۱۴۰۴ + جزئیات از انتشار تصویر مدارک هویتی در فضای مجازی خودداری کنید زوج مواد فروش در شرق مشهد به دام افتادند (۱۰ تیر ۱۴۰۳) چگونه فرزندانی مستقل داشته باشیم دستور رسیدگی خارج از نوبت به پرونده ضرب و شتم نگهبان پارک خورشید مشهد تصادف موتورسیکلت‌ها در اطراف مشهد ۲ فوتی بر جای گذاشت کم‌آبی شدید بدن سبب مرگ می‌شود رمزگشایی از ۲۰ فقره سرقت وسایل از باغ‌ها و کابل‌های فشارقوی برق در شهرستان طرقبه‌شاندیز
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

بازی رایانه‌ای ۵۸ میلیون تومان آب خورد

  • کد خبر: ۸۲۰۷۸
  • ۰۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۲
بازی رایانه‌ای ۵۸ میلیون تومان آب خورد
پسر نوجوان مشهدی در اقدامی مجرمانه حساب پدرش را خالی کرد.

مهدی قرآنی | شهرآرانیوز؛ ارجاع یک فقره شکوائیه قضایی از سوی دادسرای ویژه مبارزه با جرائم رایانه‌ای مشهد مبنی بر سرقت وجه از حساب یکی از شهروندان موجب شد تا تیمی از مأموران اداره فضای مجازی مرکز پلیس فتای استان خراسان رضوی برای بررسی موضوع وارد عمل شوند.
مأموران در بررسی اظهارات شاکی که مردی جوان بود دریافتند، در چند مرحله مبلغ ۵۸۰ میلیون ریال از حساب وی به صورت غیر مجاز کسر شده و موجودی او را صفر کرده است.

مأموران ابتدا فرضیه فیشینگ شدن حساب مال باخته را مطرح و تحقیقات خود را آغاز کردند، اما در ادامه مسیر دریافتند که شاکی در یک ماه اخیر هیچ خرید و تراکنش مالی اینترنتی نداشته است.
مجریان قانون پیگیری‌های خود را درباره این پرونده ادامه دادند تا اینکه سرنخی را از نحوه برداشت وجه از حساب مال باخته به دست آوردند. وجوه کسر شده همگی صرف خرید بازی رایانه‌ای شده بود.

با اعلام این موضوع به مرد جوان، وی درباره موضوع اظهار بی اطلاعی کرد و مدعی شد که اصلا چنین تراکنش مالی نداشته است. در حالی که تحقیقات پرونده ادامه داشت مأموران با احتمال اینکه فرزند نوجوان شاکی در این اقدام مجرمانه نقش داشته باشد، موضوع را با مال باخته مطرح کردند و با هماهنگی وی این پسر نوجوان به مرکز پلیس فتای استان خراسان رضوی فراخوانده شد.

رئیس پلیس فتای استان خراسان رضوی در توضیح عملیات دستگیری متهم این پرونده گفت: پس از احضار پسر نوجوان شاکی پرونده، سؤالاتی از وی پرسیده شد که ضدونقیض گویی او ظن مأموران را به او برانگیخت. ظنی که با به دست آمدن شواهدی خیلی زود به یقین تبدیل شد.

سرهنگ جواد جهانشیری افزود: پسر نوجوان ابتدا منکر دستبرد به حساب پدرش بود، اما پس از رویارویی با شواهد و ادله موجود به حقیقت ماجرا اعتراف کرد. این نوجوان در اعترافاتش گفت که به دلیل علاقه زیاد به بازی‌های رایانه‌ای مبلغ ۵۸۰ میلیون ریال را بدون اطلاع پدرش در چند مرحله از حساب او برداشت کرده است.

این مقام ارشد پلیس فتای استان درباره این پرونده به والدین هشدار داد: شهروندان حساسیت بیشتری درباره استفاده از فضای سایبری فرزندان خود داشته باشند و با کنترل و تربیت صحیح مانع از بروز چنین اقداماتی شوند. همچنین والدین استفاده صحیح از بستر فضای سایبری را به فرزندان خود آموزش دهند، زیرا هرگونه غفلت دراین باره موجب ضرری مادی جبران ناپذیر خواهد شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->