کارمندان و تیم های پایه پرسپولیس منتظر پول سورپرایز مورایس برای هواداران سپاهان: مسلمان شدم! عبدالکریم گلر پرسپولیس را راهی بیمارستان کرد بیرانوند دوشنبه تصمیم می گیرد احتمال حضور گل محمدی مقابل استقلال ویدیو ضربات پنالتی بازی پرسپولیس و آلومینیوم در جام حذفی(۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) نتیجه بازی پرسپولیس و آلومینیوم اراک در جام حذفی+ ویدیو گل‌ها| جذاب ترین بازی فصل! سپاهان منتظر اوکی نویدکیا ویدیو خلاصه بازی پرسپولیس و آلومینیوم اراک در جام حذفی(۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال ایران و ازبکستان| فینالیست شدیم! اعلام ترکیب پرسپولیس برای دیدار برابر آلومینیوم سقوط اعتبار فوتبال ایران در آسیا با کاهش سهمیه لیگ نخبگان| فقدان زیر ساخت و مشکلات عدیده بازگشت بیرو به ترکیب سرخ‌پوشان؟ برنامه ریزی عجیب سازمان لیگ برای هفته آخر | استقلال خارج از تهران مهمان پیکان می‌شود؟ محرومیت حسینی بخشیده نشد! تعیین سهمیه کشور‌ها در فصل آینده | ایران با ۱+۲ سهمیه در آسیا رسانه پتروشیمی جدایی خطیر را تایید کرد استقلال و پرسپولیس چقدر دارایی دارند؟+ ویدیو نتیجه بازی مس و پیکان در جام حذفی+ ویدئو ضربات پنالتی| برد بزرگ نویدکیا قایدی – استقلال؛ جدی شد ژاوی رسما در بارسا ماندنی شد
سرخط خبرها

والیبال در برزخ بلاتکلیفی

  • کد خبر: ۸۲۴۸
  • ۱۳ آبان ۱۳۹۸ - ۰۷:۳۲
والیبال در برزخ بلاتکلیفی
داورزنی، فدراسیون والیبال را همچنان معطل گذاشته است
۱۶آذر۱۳۹۷ بود که به‌دلیل قانون منع‌به‌کارگیری بازنشستگان، خبر انصراف احمد ضیائی از ریاست فدراسیون والیبال منتشر و افشین داوری نیز به‌عنوان سرپرست فدراسیون و جایگزین موقت او معرفی شد. پس از این موضوع درحالی‌که بیشتر کارشناسان و اهالی این رشته انتظار داشتند با توجه به سال پرترافیک والیبال هر‌چه‌سریع‌تر انتخابات برای معرفی رئیس جدید فدراسیون برگزار شود، اما این اتفاق رخ نداد. سرپرستی افشین داوری نزدیک به ۱۰ ماه در فدراسیون والیبال ادامه داشت (با به‌پایان‌رسیدن دوره شش‌ماهه، سرپرستی داوری در والیبال غیرقانونی بود) تا اینکه پس از ثبت‌نام نامزد‌ها در تاریخ ۹ تا ۲۴شهریور‌ماه و مخالفت وزارت ورزش با حضور داوری در انتخابات والیبال، او از سمتش در فدراسیون برکنار شد. با کناررفتن داوری، علی فتاحی، دبیر فدراسیون، به‌عنوان سرپرست جدید انتخاب شد. بهنام محمودی، پیش‌کسوت والیبال کشورمان، درباره تأخیر در برگزاری انتخابات گفت: واقعیت این است که همه اهالی والیبال از این اتفاق گله دارند. بار‌ها گفته‌ام که نفراتی، چون آقای داورزنی و یزدانی‌خرم زحمات زیادی برای والیبال ایران کشیده‌اند و ما نمی‌توانیم اسامی این نفرات را از تاریخ والیبال کشور پاک کنیم، اما موضوع روز این است که والیبال به رئیس جوان و متخصص نیاز دارد تا بتواند مسیر پیشرفت خود را با سرعت بیشتری طی کند و به اوج برسد. ما سال‌ها برای نفرات جوان و مدیران والیبالی خود از بیت‌المال هزینه کرده‌ایم، بهتر است با برگزاری انتخابات و انتخاب یک مدیر جوان، والیبال را به مسیر پیشرفت هدایت کنیم.
درحالی‌که بیشتر کارشناسان والیبال از عدم برگزاری انتخابات گله داشتند، سرانجام ثبت‌نام کاندیدا‌ها صورت گرفت تا فضا کمی آرام‌تر شود؛ اما با ثبت‌نام محمدرضا داورزنی به‌عنوان نامزد انتخابات والیبال، بار دیگر انتقاد‌ها از وزارت ورزش به‌دلیل برگزارنشدن و احتمال مهندسی‌شدن مجمع بالا گرفت. اکنون نزدیک به ۲ ماه است که ثبت‌نام از نامزد‌های انتخابات فدراسیون والیبال نیز صورت گرفته، اما همچنان خبری از تأیید‌صلاحیت‌ها، مشخص‌شدن نامزد‌ها و زمان برگزاری انتخابات نیست تا همچنان شاهد بی‌ثباتی در فدراسیون والیبال به‌دلیل نبود رئیس باشیم.
با توجه به ثبت‌نام داورزنی، بسیاری از کارشناسان معتقدند که اگر قرار است عدالت و صداقت در مجمع والیبال اجرا شود، داورزنی باید از سمتش در وزارت ورزش استعفا کند؛ تصمیمی که تا این لحظه ازسوی معاون توسعه ورزش قهرمانی وزیر ورزش گرفته نشده تا با انتقاد‌های جدی‌تری همراه شود. جهانگیر سیدعباسی، کارشناس والیبال ایران، پیش‌تر دراین‌باره گفته بود: اگر داورزنی در انتخابات حاضر شود، به احتمال زیاد رأی می‌آورد و نیازی به مهندسی‌کردن انتخابات نیست. او هم پشتوانه وزارت را دارد و هم در خانواده والیبال شناخته‌شده است. اما برای من این سؤال است که آیا تااین‌حد ضرورت دارد که یک نفر هم معاونت وزارت ورزش باشد و هم ریاست فدراسیون والیبال را هم‌زمان در اختیار داشته باشد؟ آیا شخص دیگری را نداریم؟ در این شرایط رسیدگی به هر ۲ بخش سخت خواهد بود و امکان‌پذیر نیست. اگر داورزنی در وزارت سرپرستی معاونت ورزش قهرمانی را برعهده داشته باشد، نمی‌تواند آن‌طور که باید به والیبال رسیدگی کند.
با توجه به این شرایط، باید دید چرا وزارت ورزش و جوانان هیچ اقدامی در رابطه با برگزاری انتخابات فدراسیون والیبال انجام نمی‌دهد تا در این روز‌های حساس برای والیبال ایران که انتخابی المپیک در چین را پیش‌رو دارد، رئیس جدید برنامه‌ها را با رسیدگی دقیق‌تری پیگیری کند. اقدامی که فتاحی، سرپرست فعلی فدراسیون، به‌تن‌هایی و با توجه به نبود مسئولان کمیته‌های مختلف فدراسیون به‌عنوان بازوان والیبال ایران، در انجام آن‌ها ناتوان خواهد بود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->