حمله هواداران تراکتور به بازیکنان+ ویدیو استراحت دو روزه اوسمار به شاگردانش تغییر مالکیت پرسپولیس تنها راه نجات! حنانوف و بیرو در اراک هم نیستند سوال ویژه از دانیال اسماعیلی‌فر| مخاطب تو چه کسی بود؟! عالیشاه بازی با سپاهان را از دست داد نتیجه بازی استقلال و شمس آذر در لیگ برتر(۳۱ فروردین ۱۴۰۳)+ ویدیو گل‌ها| بازگشت به صدر ویدیو خلاصه بازی استقلال و شمس آذر قزوین(۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پخش زنده بازی النصر و الفیحا در لیگ عربستان (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین پخش زنده بازی استقلال و شمس آذر در لیگ برتر (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین یونس امامی به پاریس رسید | چهارمین سهمیه المپیک‌ برای کشتی آزاد ایران سورپرایز زنوزی برای هواداران تراکتور و استقلال| استراماچونی در تبریز؟ پخش زنده بازی تراکتور و نساجی در لیگ برتر (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین حمله سرپرست هوادار به سرپرست پیکان| جنجال دقیقه نودی در نبردتهرانی‌ها شمسایی: تیم‌های کوچک آسیا بزرگ شده‌اند هشدار برای شاگردان شمسایی| قهرمانی آسان نیست نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برگشت لیورپول و آتلانتا در یورولیگ| جام‌ها پر! نتیجه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان+ ویدیو گل‌ها(۳۰ فروردین ۱۴۰۳)| صدر سرخ شد ویدیو خلاصه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان(۳۰ فروردین ۱۴۰۳) بازکردن گچ دست بیرانوند عقب افتاد پخش زنده بازی صنعت نفت و پرسپولیس در لیگ برتر (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین
سرخط خبرها

کشتی ایران به دنبال جام، یزدانی در اندیشه انتقام از تیلور

  • کد خبر: ۸۲۵۳۵
  • ۱۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۵
کشتی ایران به دنبال جام، یزدانی در اندیشه انتقام از تیلور
آغاز مسابقات جهانی کشتی تحت تأثیر نبرد احتمالی یزدانی - تیلور در فینال قرار گرفته و حالا همه نگاه‌ها به کشتی آزاد است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ مسابقات جهانی کشتی آزاد از امروز به میزبانی نروژ آغاز می‌شود که مدال آوران جهان و المپیک روی تشک می‌روند. با اعلام اسامی کشتی گیران ایران، آمریکا و روسیه، مشخص شد تعداد زیادی از غول‌های جهان که در المپیک هم صاحب مدال شده اند، در این مسابقات حضور دارند؛ اما بدون شک بازی بزرگ این رقابت‌ها را یک بار دیگر حسن یزدانی و دیوید تیلور آمریکایی برگزار خواهند کرد.

شروع کار آزادکاران از امروز صبح

در جریان رقابت‌های امروز، آزادکاران در وزن‌های ۶۱، ۷۴، ۸۶ و ۱۲۵ کیلوگرم از ساعت ۱۰:۳۰ به وقت نروژ و ۱۲ به وقت ایران به روی تشک می‌روند. دور مقدماتی این ۴ وزن تا مرحله نیمه نهایی تا ساعت ۱۸ به وقت ایران برگزار می‌شود. سپس مرحله نیمه نهایی این وزن‌ها از ساعت ۱۸ تا ۱۹:۳۰ به وقت ایران برگزار می‌شود.

نفرات راه یافته به گروه بازنده‌ها از ساعت ۱۲ روز یکشنبه برای رسیدن به دیدار رده بندی به روی تشک می‌روند و کشتی‌های فینال و رده بندی این ۴ وزن نیز از ساعت ۱۹:۳۰ روز یکشنبه برگزار می‌شود. رحمان عموزاد، یونس امامی، حسن یزدانی و امیرحسین زارع، ۴ آزادکار ایران در روز نخست این رقابت‌ها هستند.

آشنایی با نفرات ایران در روز اول مسابقات

سال هاست همه به دنبال یک اتفاق ویژه از سوی رحمان عموزاد هستند؛ کشتی گیری که لقب «بی رحم» را از اتحادیه جهانی گرفته و فنی‌ترین کشتی گیر نوجوان جهان شده است. او مدال طلای سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ نوجوانان جهان و ۲۰۲۱ جوانان جهان را در کارنامه دارد.  هنوز خامی زیادی در کشتی هجومی عموزاد دیده می‌شود، اما ممکن است شگفت آفرین شود. رحمان حالا می‌تواند مدال بزرگ سالان را در وزن ۶۱ کیلوگرم بگیرد و سپس به وزن المپیکی ۶۵ کیلو برود. در آخرین مسابقه جهانی بزرگ سالان، بهنام احسان پور که اکنون عضو کادر فنی تیم ملی در اسلوست، در این وزن صاحب مدال جهانی شد.

یونس امامی،  دارنده مدال‌های نقره و برنز جوانان و نوجوانان جهان، برنز جهانی ۲۰۱۹ نورسلطان در وزن غیر المپیکی ۷۰ کیلو، با انتخابی درون اردویی به دوبنده تیم ملی در وزن ۷۴ کیلو رسید و بعید است بعد از تجربه‌ای که پیش از المپیک به دست آورد، این بار به راحتی از موقعیتی که برای کسب نتیجه و اثبات خودش در وزن المپیکی دارد، بگذرد. حسن یزدانی به خاطر نقره المپیک اخیرش ملی پوش جهانی نروژ شد. آن قدر دربار ه مبارزه او با دیوید تیلور آمریکایی صحبت شده است که به نظر خیلی‌ها این مسئله لوث شده به نظر می‌آید. مصاف چهارم ۲ کشتی گیر مدعی و صاحب نام کشتی دنیا، در اسلو اتفاق خواهد افتاد.

یزدانی در توکیو بیش از هر زمان دیگری به انتقام از تیلور نزدیک بود، اما در ثانیه‌های آخر کشتی را واگذار کرد تا از رسیدن به دومین طلای المپیکش بازبماند. بی شک همچنان هیجان انگیزترین و پرتماشاگرترین مسابقه جهانی اسلو می‌تواند مصاف ۲ مدعی وزن ۸۶ کیلو باشد و باید دید این بار هم این مصاف در فینال رخ خواهد داد یا در مبارزه‌های مقدماتی.

این روز‌ها همه از آینده درخشان امیرحسین زارع می‌گویند؛ کشتی گیری که در بیست ویک سالگی مدال برنز المپیک را از آنِ خود کرد و حالا همه چیز برایش مهیاست که مسیر خوبی را پیش روی خود و سنگین وزن کشتی آزاد ایران قرار دهد. کشتی گیر حرف گوش کن، بدون حاشیه و با انگیزه‌های فراوان، در کنار استعداد و توانمندی بالا، این‌ها می‌تواند زارع را به یکی از بهترین سنگین وزن‌های تاریخ کشتی ایران و چه بسا جهان تبدیل کند.

تیلور-یزدانی؛ فینال احتمالی ۵۶ کیلو

مراسم قرعه‌کشی رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی جهان در اسلو پایتخت نروژ برگزار شد و آزادکاران کشورمان در این رقابت‌ها رقیبان خود را شناختند. در وزن ۶۱ کیلوگرم، رحمان عموزاد در دور نخست به مصاف کیم از کره جنوبی می‌رود و در صورت برتری در دوم مقابل برنده عسکراف از قزاقستان و هورسکی از اوکراین قرار می‌گیرد. در وزن ۷۴ کیلوگرم، یونس امامی در دور نخست مقابل آمینه از سن مارینو مبارزه می‌کند و در صورت برتری در دور بعد با برنده مبارزه ویجسوریا از سریلانکا و بیژوئف از روسیه دیدار می‌کند.

در وزن ۸۶ کیلوگرم، حسن یزدانی پس از استراحت در دور نخست، با برنده آباکاروف از آذربایجان و گوچن از ترکیه مبارزه می‌کند. دیوید تیلور نیز در سمت دیگر جدول در مبارزه نخست برابر علی اف از اوکراین مبارزه می‌کند. یزدانی و تیلور در صورت راهیابی به فینال، بار دیگر مقابل هم مبارزه می‌کنند. در وزن ۱۲۵ کیلوگرم، امیرحسین زارع پس از استراحت در دور نخست مقابل خرامیانکو از بلاروس مبارزه می‌کند و در صورت برتری مقابل برنده مبارزه گویازدوفسکی از آمریکا و دسی از کاندا به میدان می‌رود.

ورود قهرمانان قدیمی

مسئله‌ای که این مسابقات جهانی را از جهانی‌های بعد از المپیک ادوار گذشته متفاوت می‌کند، استقبال قهرمانان پابه سن گذاشته از مسابقات است. برخلاف دوره‌های گذشته که بعد از المپیک تعداد درخورتوجهی از کشتی گیران بنام، با مدال المپیک پرونده قهرمانی شان را می‌بستند یا میل و رغبت زیادی به جهانی بعد از المپیک نداشتند، اما این بار بیشتر تیم‌ها با ترکیب اصلی شان به اسلو می‌آیند.

حضور چهره هایی، چون کایل دایک، جردن باروس، جیدن کاکس و کایل اشنایدر در ترکیب تیم ملی آمریکا، زورابی لاکوبیشویلی و پتریاشیلی در تیم ملی گرجستان، طا‌ها آکگول از ترکیه و ... مؤید این موضوع است که بسیاری از ستاره‌های ناکام جهان در سال‌های اخیر، برای کسب مدال راهی اسلو شده اند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->