سرخط خبرها

تجهیز مجموعه ورزشی المهدی (عج)

  • کد خبر: ۸۲۶۱
  • ۱۳ آبان ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۶
تجهیز مجموعه ورزشی المهدی (عج)
در بازدید شهردار مشهد از محله‌های کم‌برخوردار منطقه مصوب شد

انسیه شهرکی
دبیر شهر آرا محله

بازدید سرزده محمدرضا کلائی، شهردار مشهد، از محله‌های کم‌برخوردار منطقه ۶ که او را جمعی از اعضای شورای شهر و معاونان شهرداری نیز همراهی می‌کردند، از مجموعه ورزشی المهدی (عج) آغاز شد.
به گزارش شهرآرامحله، این مجتمع ورزشی با دو استخر شنا، جکوزی، سونا، سالن‌های والیبال، فوتسال، بدن‌سازی، یوگا و ورزش‌های رزمی در خیابان حر ۲۸ واقع شده است.
حاتمی، برادرزاده دکتر حاتمی، خیّر مدرسه‌ساز که در غیاب عمویش در تهران به سر می‌برد، همراهی تیم شهرداری مشهد را عهده‌دار شده است، به شهردار مشهد می‌گوید: این مکان آماده بهره‌برداری است، اما تنها مسئله آن، نبود تجهیزات ورزشی است که هرگونه امکانات ورزشی باید در حد و استاندارد‌های این مجموعه فاخر و استاندارد باشد. محمدرضا کلائی، شهردار مشهد، همان‌جا دستور تجهیز این مجموعه ورزشی را به حسن نوری، مدیر امور تربیت‌بدنی شهرداری مشهد، داد تا در کمترین زمان ممکن این مجموعه عظیم ورزشی به بهره‌برداری برسد و شهروندان و اهالی این محدوده از آن استفاده کنند.

آموزشگاه ۲۲ هزار مترمربعی بدون پارکینگ
دیدار از مجتمع آموزشی دخترانه المهدی (عج) در مجاورت این مجموعه ورزشی بخشی دیگری از این بازدید است. مجتمعی که ۴ مدرسه دخترانه در مقاطع تحصیلی مختلف و بیش از ۱۳۰۰ دانش‌آموز دارد. مدرسه‌ای که به گفته علی‌نیا، مدیر آن، ۲۲ هزار مترمربع مساحت و ۱۱ هزار متربع زیربنا دارد. از تمام تکنولوژی روز دنیا برای بخش‌های مختلف آن استفاده شده است و حتی سیستم آبیاری ۷۰۰ اصله درخت آن با روش قطره‌ای است و سیستم سرمایش و گرمایش آن همگام با پیشرفته‌ترین روش سرمایش و گرمایش فضا‌های آموزشی دنیاست. حاتمی هم در این باره می‌گوید: عمویم در هجده‌سالگی وقتی در یکی از مدارس کشور انگلستان درس می‌خوانده است آرزو می‌کند روزی بتواند نمونه مشابه آن مدرسه، حتی پیشرفته‌ترش را در محله‌ای محروم از شهر مشهد بسازد. آرزویی که در دهه ۸۰ محقق شده و تبدیل به این مجتمع آموزشی می‌شود. گپ و گفت شهناز رمارم، عضو شورای اسلامی شهر مشهد، و محمدرضا کلائی، شهردار مشهد، با دبیران و فرهنگیان این مجتمع آموزشی و شنیدن دغدغه‌های آن‌ها، مدیران شهری را متوجه مشکل اصلی این مجتمع آموزشی، یعنی نبود پارکینگ مناسب برای آموزشگاه می‌کند. موضوعی که شهردار مشهد به خلیل‌ا... کاظمی، معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک خود دستور می‌دهد تا بررسی‌های دقیق و نشست‌های فوری برگزار کند تا این مسئله در این گوشه از شهر طبق ضوابط و مقررات برطرف شود. گرچه به تدبیر شهرداری منطقه ۶، وسط بوستان مجاور این مدرسه فضایی برای تردد خودرو‌ها تعبیه شده است، اما باوجود فرهنگیان و نمایندگان دانش‌آموزان این مدارس و مدیر نقلیه این مدرسه این تدبیر کافی نیست و راه‌حل اساسی، ساخت پارکینگ و دسترسی مطلوب به جاده اصلی است.

بازدید از محله‌های کم‌برخوردار
خبر بازدید سرزده شهردار مشهد در همان ساعات ابتدایی صبح آبان‌ماه به گوش برخی اهالی محله‌های کم‌برخوردار می‌رسد و آن‌ها نیز با حضور خود مصرّانه از شهردار و مدیران و معاونانش دعوت می‌کنند تا از محله‌های شهید فولادی و شهید معقول بازدید کنند. شهردار نیز در پی این درخواست، به محله‌های کم‌برخوردار شهید فولادی و شهید معقول رفته و ضمن بازدید از محل در گفت‌وگوی رودرو با ساکنان آن از نزدیک از مشکلات آن‌ها مطلع می‌شود. یکی از مسائل مطرح شده از سوی اهالی، دپوی انبوه زباله‌ها در پشت دیوار‌های بتنی موسوم به آستان قدس است. دیگری از نبود راه دسترسی مناسب برای تردد در محله‌های هم‌جوار مثل شهرک شیرین و... گلایه کرده و شهروندی هم موضوع آسفالت نامناسب برخی معابر و نبود اگو را پیش می‌کشد. احداث پل روگذر از کال امیرآباد کاظمی، معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد، نیز در حاشیه این بازدید سه ساعته از محله‌های منطقه ۶ که اتفاقا هم‌مرز با منطقه ۵ شهرداری است، نیز می‌گوید: به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی شده است تا با تسهیل حریم، تعریض معبر و احداث پل روگذر از کال امیرآباد راهی با دسترسی ایمن و بارترافیکی کمتر برای شهرک کرامت از طریق معبر‌های حاشیه کال امیرآباد و بوستان نصرت ایجاد شود.

تفاهم‌نامه برای ایجاد قطب خلاق شهری
در حاشیه بازدید شهردار مشهد از مجتمع‌های آموزشی و ورزشی المهدی (عج) تفاهم‌نامه سامان‌دهی و بهسازی نوار شمالی دانشگاه فردوسی واقع در حاشیه بولوار وکیل‌آباد از سوی محمدرضا کلائی، شهردار و محمد کافی، رئیس دانشگاه فردوسی مشهد، به امضا می‌رسد.
ناگفته نماند رئیس دانشگاه فردوسی نیز به همراه شهردار مشهد، از مجتمع آموزشی المهدی و مجتمع ورزشی چند منظوره آبی و توپی آماده بهره‌برداری خیّرساز واقع در منطقه کم‌برخوردار پورسینا بازدید کرد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->