حریق یک مجتمع تجاری در خیابان کلاهدوز مشهد (۹ تیر ۱۴۰۳) کشف ۲۰۸ هزار قلم فرآورده آرایشی و بهداشتی غیرمجاز و قاچاقی قتل دلخراش مرد میانسال + جزییات (۹ تیر ۱۴۰۳) خراسان رضوی رتبه دوم ازدواج و طلاق در کشور است کشف ۶۰ میلیارد ریال سیگار غیرمجاز در مشهد دستگیری پاکستانی‌های گروگان‌گیر در ایران+ جزییات کشف ۳۰ کیلو و ۶۰۰ گرم مخدر «شیشه» در هنگ مرری تایباد (۹ تیر ۱۴۰۳) افزایش ۲۰ درصدی معاینات روانپزشکی در مراکز پزشکی قانونی کشور زندگی خیلی کوتاه است؛ ۸ موردی که واقعاً نباید نگران آن‌ها باشید آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی پایه‌های اول، هفتم و دهم از فردا (یکشنبه، ۱۰ تیر ۱۴۰۳) صحرایی: حذف تدریجی کنکور هویت واقعی را به مدرسه بازگرداند مردان میانسال روزانه ۳۰ دقیقه پیاده‌روی کنند پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (شنبه، ۹ تیر ۱۴۰۳) | تغییرات نامحسوس دما در مشهد نرخ‌های جدید بلیت هواپیما به‌زودی اعلام می‌شود راز شلیک مرگبار در باغ‌ویلای کلات فاش شد + عکس وزیر آموزش و پرورش برای توضیح درباره مطالبات معوقه معلمان به مجلس می‌رود نخ دندان یا خلال دندان، کدام یک بهتر است؟
سرخط خبرها

فاصله تزریق بین دو دوز واکسن آسترازنکا چند روز است؟

  • کد خبر: ۸۲۷۸۱
  • ۱۱ مهر ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۹
فاصله تزریق بین دو دوز واکسن آسترازنکا چند روز است؟
واکسن آسترازنکا با همکاری دانشمندان آکسفورد تهیه شده است. به گفته محققان در این دانشگاه نتیجه پژوهش جدید برای کشور‌هایی که با مشکل تامین واکسن روبرو هستند «اطمینان بخش» محسوب می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز، بررسی های دانشمندان نشان می دهد که فاصله بین تزریق دو دوز واکسن آسترازنکا اگر به ۴۵ هفته نیز برسد مشکلی در میزان مصونیت بدن ایجاد نمی کند. به گفته آنها این فاصله چند ماهه حتی سطح ایمنی بدن را بالاتر هم می برد.

اندرو پولارد، مدیر گروه واکسن در دانشگاه آکسفورد در این باره گفت که واکنش دستگاه ایمنی بدن به دوز دوم حتی ۱۰ ماه پس از تزریق دوز اول «عالی» بوده است. پیش از این نتیجه یک تحقیق دیگر نشان داده بود که میزان مصنویت در افرادی که دوز دوم واکسن آسترازنکا به جای ۶ هفته پس از سه ماه به آنها تزریق شده بیشتر است.

بررسی های دانشمندان نشان می دهد که فاصله بین تزریق دو دوز واکسن آسترازنکا اگر به ۴۵ هفته نیز برسد مشکلی در میزان مصونیت بدن ایجاد نمی کند.

در گزارش پژوهش جدید همچنین آمده است که اگر دوز سوم واکسن آسترازنکا شش ماه پس از دوز دوم تزریق شود می تواند به «افزایش قابل توجه» سطح پادتن در بدن منجر شود. به این ترتیب واکنش سیستم ایمنی بدن در مقابل انواع ویروس کرونا «بسیار بالاتر» می رود.

دانشمندان آکسفورد در جریان بررسی های خود همچنین دریافتند که عوارض جانبی پس از تزریق دوزهای دوم یا سوم واکسن آسترازنکا نسبت به دوز اول کمتر است.

برخی از کشورها به دلیل ارتباط بین تزریق واکسن آسترازنکا و نوعی نادر از لختگی خون یا از تزریق این واکسن صرف نظر کرده اند و یا استفاده از آن را به برخی گروه های سنی خاص محدود کرده اند.

منبع: صداوسیما

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->