آشنایی با برخی شخصیت‌های ماندگار ویلیام شکسپیر + عکس داستان‌هایی از ذهن آشفته انسان امروزی | گپی با نویسنده «گالری یک ذهن درهم» درباره این مجموعه داستان و حال و هوای آن صفحه نخست روزنامه‌های کشور - سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ لغو جایزه انجمن قلم آمریکا در اعتراض به انفعال درقبال مردم غزه اضافه شدن ۱۳ فیلم بر فهرست فیلم‌های جشنواره کن تصویری از آلن دلون در ۸۸ سالگی + عکس موضوع سریال «بدل» علی مشهدی چیست؟ +زمان پخش فصل دوم برنامه «سرزمین شعر» در تلویزیون + زمان پخش «تغییر چهره ۲» با نیکلاس کیج و جان تراولتا ساخته می‌شود واکنش سینماگران به صحبت‌های نائب رئیس نماوا درباره بی‌اخلاقی تهیه‌کنندگان و بازیگران بیانیه روابط عمومی نماوا درباره صحبت‌های بی‌سابقه نائب رئیس این پلتفرم ویدئو | صحبت‌های عجیب نایب‌رئیس نماوا درباره بی‌اخلاقی بازیگران و تهیه‌کنند‌ه‌های سینما توضیح مدیرکل موسیقی وزارت فرهنگ درباره لغو کنسرت‌های بوشهر پوشش بیمه تامین اجتماعی برای ۶۱ هزار نفر از اصحاب فرهنگ و هنر «صفا آقاجانی» بازیگر پیشکسوت بستری شد + علت
سرخط خبرها

علی غلامرضایی آلماجوقی، بخشی اصیل خراسان شمالی درگذشت

  • کد خبر: ۸۲۹۴۵
  • ۱۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۳
علی غلامرضایی آلماجوقی، بخشی اصیل خراسان شمالی درگذشت
بخشی علی غلامرضایی آلماجوقی، از خنیاگران اصیل شمال خراسان که چندی پیش به علت عارضه مغزی بستری شده بود، در پی وخامت حالش درگذشت.

به گزارش شهرآرانیوز، ابراهیم مطاعی، مدیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان قوچان، در گفت‌وگو با ایسنا عنوان کرد: بخشی علی غلامرضایی آلماجوقی از معدود بازماندگان نسل اصیل خنیاگران شمال خراسان و دارای نشان درجه یک هنری(معادل دکتری) بود.

وی ادامه داد: درگذشت این هنرمند ارزنده موسیقی را به خانواده گرانقدرش و جامعه فرهنگی هنری شهرستان قوچان تسلیت می‌گوییمم. راسم تشییع آن عزیز سفر کرده متعاقبا اطلاع رسانی خواهد شد.

بخشی علی غلامرضایی آلماجوقی متولد ۱۳۱۰ و ساکن روستای آلماجوق قوچان و شاگرد بخشی مشهور شمال خراسان، حسین یگانه، بود که در دوتار نوازی، آواز و روایتگری داستان‌ها پیرو سبک این هنرمند به‌شمار می‌آمد.

سال ۱۳۹۲ در جشن خانه موسیقی با حضور هنرمندان پیشکسوت در تالار وحدت از علی غلامرضایی آلماجوقی به پاس یک عمر کوشش در حوزه موسیقی نواحی تقدیر شد و این هنرمند تندیس خانه موسیقی را از محمدرضا شجریان، ریاست وقت شورای عالی خانه موسیقی و داوود گنجه‌ای، قائم مقام آن مجموعه، دریافت کرد.

او در یکی از گفت‌وگوهایش گفته بود: من امروز فردا می‌میرم؛ من را بگذارید کنار. اگر می‌خواهید این هنر زنده بماند، جوانان را دریابید. آنان می‌آیند و جای ما را پر می‌کنند. همین الان بچه‌هایی هستند که از من بالاتر هستند و در آینده این دوتار را به دست می‌گیرند. در همین قوچان ۲۷ یا ۲۸ نفر هستند که بالا دست من ساز می‌زنند. در چناران چند جوان ترک زبان هستند که آن‌ها هم پیش من آمده و خیلی پیشرفت کرده‌اند. می‌گویند تا من هستم، روی صحنه نمی‌آیند و با وجود من دست به ساز نمی‌زنند. آنان با عشق و علاقه همه فوت و فن‌ها را به خوبب فرا می‌گیرند و چون اهل کتاب خواندن هستند، اطلاعات زیادی هم دارند.

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->