رئیسی: ایران امروز کشوری پیشرفته است سناریوی زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا حمله موشکی و راکتی مقاومت به مواضع نظامیان رژیم صهیونیستی ۱۶۵۰ عملیات حزب‌الله لبنان علیه اسرائیل طی ۲۰۰ روز بایدن لایحه کمک به اوکراین و رژیم صهیونیستی را امضا کرد القسام: زمان برای آزادی اسرای صهیونیست رو به پایان است + فیلم روسیه: ۲۹۹ پهپاد اوکراینی منهدم شد پوتین: تروریسم همچنان بزرگترین خطر قرن بیست و یکم است حماس: آمریکا شریک جنایات وحشیانه صهیونیست‌ها است | بایدن هزینه آن را در انتخابات خواهد داد توماج صالحی به اعدام محکوم شد وزیر جنگ رژیم صهیونیستی: نبرد آتی در جبهه شمال تعیین کننده است خودداری سفارت ایران در فرانسه از پیگرد قضایی فرد مهاجم پادشاه عربستان راهی بیمارستان شد پیروزی ترامپ و بایدن در انتخابات مقدماتی پنسیلوانیا رئیسی مورد استقبال رسمی رئیس جمهور سریلانکا قرار گرفت ایران و پاکستان در پایان سفر رئیس‌جمهور، بیانیه مشترک صادر کردند واکنش بورل به درخواست اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران استاندار خراسان رضوی : شاهد حمایت و پشتیبانی مردم از «طرح نور» هستیم سلاجقه: کشور‌های حوزه آبریز خزر باید در قالب کنوانسیون تهران وظایف خود را اجرا کنند رئیسی: پروژه‌های بزرگ برق‌‌آبی را در ۲۰ کشور با دانش ایرانی اجرایی می‌کنیم
سرخط خبرها

روایت وزیر خارجه آمریکا از گفتگو برجامی با وزیر خارجه روسیه

  • کد خبر: ۸۳۱۰۵
  • ۱۴ مهر ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۵
روایت وزیر خارجه آمریکا از گفتگو برجامی با وزیر خارجه روسیه
آنتونی بلینکن‌‏ وزیر خارجه آمریکا درباره گفتگوی تلفنی خود با سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه اظهار داشت بر اهمیت بازگشت سریع به پایبندی متقابل ایران و آمریکا به برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) توافق کردیم.

به گزارش شهرآرانیوز، وزیر خارجه آمریکا که برای دیدار با مقامات فرانسه به پاریس سفر کرده است، روز چهارشنبه به وقت محلی افزود: ما به تعامل با روسیه برای پیشبرد منافع آمریکا ادامه می دهیم.

ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز اعلام کرد بلینکن و لاوروف بر اهمیت بازگشت سریع به پایبندی متقابل ایران و آمریکا به برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) توافق کردند.

به گفته سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، دو طرف همچنین بر اهمیت تداوم هماهنگی در موضوعات جاری روابط دوجانبه تاکید کردند.

پیش از این، وزارت خارجه روسیه با اعلام تماس تلفنی لاوروف و بلینکن اعلام کرد این تماس تلفنی براساس درخواست طرف آمریکایی انجام شده است  و  طرفین در این گفتگوی تلفنی در خصوص برجام، موضوعات مرتبط با روابط دوجانبه و برخی دیگر مسائل مورد علاقه دوطرف گفتگو کردند.
لاوروف امروز در مسکو میزبان حسین امیرعبداللهیان همتای ایرانی خود بود و دو طرف در خصوص طیفی از مسائل مختلف از جمله برجام و روند مذاکرات وین گفتگو کردند.

لاوروف امروز در نشست خبری مشترک با امیرعبداللهیان، در اظهارتی پیرامون مذاکرات برجام، با بیان این که ایران در آینده نزدیک درباره زمان از سرگیری مذاکرات برجامی وین تصمیم گیری می کند، گفت: مسیر حل اختلافات در باره برجام از طریق اجرای قطعنامه ۲۲۳۱ است. اصول من درآوردی غرب و آمریکا و تحمیل بر دیگران را نمی پذیریم.

لاوروف گفت: همتای ایرانی من در این ملاقات اعلام کرد که ایران آماده از سرگیری مذاکرات است.

 این مقام روس تاکید کرد تلاش برخی طرف های خارجی برای مرتبط کردن حفظ برجام با امتیاز دادن ایران در دیگر مسائل چشم اندازی ندارد.

 

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->