رئیس کمیسیون تامین مالی اتاق ایران: باید حرمت اموال بخش خصوصی رعایت شود گزارش صندوق بین المللی پول| ایران دومین اقتصاد برتر غرب آسیا+جزئیات رسیدگی به شرکت‌های فروش آنلاین طلا روی میز فرمانداری| مشهد، میزبان بیشترین تعداد بانوان طلافروش در کشور نهمین نمایشگاه تخصصی طلا و جواهر مشهد آغاز شد| رونمایی از نخستین شمش طلا و نقره ضدجعل بررسی قیمت خودرو‌های خارجی و مونتاژی (۹ اردیبهشت ۱۴۰۴) | چانگان، یک میلیارد و ۸۲۰ میلیون تومان بررسی قیمت امروز خودرو‌های داخلی (۹ اردیبهشت ۱۴۰۴) | افت نسبی قیمت‌ها شیر خام گران شد (۹ اردیبهشت ۱۴۰۴) | قیمت لبنیات افزایش می‌یابد؟ اولتیماتوم بانک مرکزی به صرافی‌های رمزارز آغاز فروش اقساطی ۳ محصول کرمان موتور (۹ اردیبهشت ۱۴۰۴) + جزئیات جابه‌جایی پول از بزرگان بورسی به کوچک‌تر‌ها | گزارش وضعیت بازار سهام (۹ اردیبهشت ۱۴۰۴) ادامه افت قیمت طلا و سکه در مشهد (۹ اردیبهشت ۱۴۰۴) + جزئیات قیمت قیمت امروز ارز، طلا، سکه و بیت‌کوین (۹ اردیبهشت ۱۴۰۴) | دلار به کانال ۸۱ هزار تومان رسید فهرست اقلام مشمول نرخ ارز ترجیحی مشخص شد رشد بی سابقه ۱۳.۶ درصدی تقاضای مصرف برق کشور قیمت امروز میوه و صیفی‌جات در مشهد (۹ اردیبهشت ۱۴۰۴) | گوجه‌فرنگی کیلویی ۱۵ هزار تومان چه تعداد هواپیمای فعال در کشور داریم؟ ترخیص سریع‌تر مواد اولیه برای رشد تولید علت لغو برخی از قطار‌های مسافربری مشهد-سرخس در اردیبهشت ماه چیست؟ قیمت جهانی طلا امروز (سه‌شنبه، ۹ اردیبهشت ۱۴۰۴) اعلام شد فرصت‌سوزی در خراسان رضوی با بی‌توجهی به مولدسازی | خواب ۳۱ همت سرمایه در املاک مازاد ورود دوباره خودرو به بورس کالا قوت گرفت دود حادثه بندرعباس در چشم اقتصاد خراسان رضوی | گزارش شهرآرانیوز از تأثیرات حادثه بندر شهید رجایی بر صنایع استان آغاز خرید تضمینی پیاز از کشاورزان ویدئو | بازگشت قیمت طلا و سکه به روند کاهشی صادرات ۵۸ میلیارد دلاری ایران ظرفیت رشد ۳ برابری دارد کاهش یک میلیارد دلاری صادرات فولاد ایران پیش‌بینی قیمت طلا و سکه (سه‌شنبه، ۹ اردیبهشت ۱۴۰۴) پیش‌بینی بورس (سه‌شنبه، ۹ اردیبهشت ۱۴۰۴) پیش‌بینی قیمت ارز و دلار (سه‌شنبه، ۹ اردیبهشت ۱۴۰۴)
سرخط خبرها

مشخصات هواپیمای مافوق صوت جدید ناسا

  • کد خبر: ۸۳۶۳۱
  • ۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۲
مشخصات هواپیمای مافوق صوت جدید ناسا
ناسا برای کم صدا کردن هواپیما X-59 باید پنجره های جلو را حذف می کرد اما به جای آن یک سیستم بینایی روی این هواپیمای ما فوق صوت ایجاد کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، هواپیما‌های مافوق صوت ممکن است سریع باشند، اما یک مشکل مشخص دارند، آن‌ها صدایی غیرقابل تحمل تولید می‌کنند. به این صورت که هنگامی که هواپیما سریعتر از سرعت صوت حرکت می‌کند، به زبان عامیانه امواج شوکه شده و شکل می‌گیرند و از هواپیما دور می‌شوند و با یکدیگر ادغام شده و در نهایت صدای بلند غیرقابل تحملی را تولید می‌کنند که حتی در زمین هم شنیده می‌شود.

ناسا در حال حاضر با Lockheed Martin Skunk Works همکاری می‌کند تا حمل و نقل هوایی را از طریق هواپیمای سریعتر از صدا X-۵۹ Quiet SuperSonic Technology (QueSST) انجام دهد.

مشخصات هواپیما مافوق صوت X-۵۹

مشخصات هواپیمای مافوق صوت جدید ناسا

هواپیمای تک نفره جدید X-۵۹ دارای طول ۹۹.۷ فوت، عرض ۲۹.۵ فوت (۳۰ متر در ۹ متر) خواهد بود و در ارتفاع ۵۵ هزار پا (۱۶.۷ کیلومتر) حرکت می‌کند اما آنچه که نخواهد داشت، پنجره‌ای رو به جلو است. در عوض، به یک سیستم دید خارجی (XVS) توسعه یافته توسط ناسا متکی خواهد بود.

رندی بیلی، رهبر زیر سیستم XVS ناسا، سیستم بینایی مصنوعی را "آخرین خط دفاعی" در حوزه‌ای می‌داند که در آن خلبان می‌تواند از این سیستم برای مشاهده یک وسیله نقلیه هوایی استفاده کند. بیلی در این باره گفت: "قبل از رسیدن به آن نقطه، ما ATC [کنترل ترافیک هوایی] و اطلاعات ADS-B را داریم با این فرض که ترافیک هوایی در آن قرار دارد." بیلی همچنین اضافه کرد که X-۵۹ برای حفظ شکل دماغه، هواپیما سایبان جلو ندارد. در عوض، از آنچه بیلی به عنوان "پنجره الکترونیکی" یاد کرده، استفاده می‌کند.

سیستم الکترونیکی پنجره XVS ناسا شامل یک جفت دوربین با وضوح بالا و یک مانیتور ۴K است. اولین دوربین ۴K در بالا و کمی جلوتر از کابین خلبان قرار دارد و با قابلیت دید مصنوعی تقویت شده است و به خلبان اجازه می‌دهد به طور مصنوعی از میان مه و ابر‌ها جلو را ببیند. دوربین دوم زیر دماغه می‌تواند در هنگام برخاستن و فرود امتداد یابد. از این نظر، هواپیما کاملاً پوشیده شده و نیازی به پنجره ندارد. سیستم XVS ناسا تمام اطلاعات بصری مورد نیاز برای پرواز ایمن خلبان را فراهم می‌کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->