واکنش «احسان علیخانی» به انتشار عکس جنجالی‌اش + تصاویر اکران مردمی فیلم آپاراتچی در مشهد با حضور بازیگران و عوامل فیلم (جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳) تئاتر "un۱۲"، با داستان رنج کردها از رژیم بعث در مشهد به روی صحنه رفت آغاز پخش بین‌المللی «اَبله» | روایتی از زندگی یک دختر کوتاه قامت در خوابگاه! معرفی اعضای جدید هیئت‌مدیره انجمن صنفی تهیه‌کنندگان فیلم بلند مشهد فصل جدید «زخم کاری» چه زمانی پخش می‌شود؟ سرمایه ادبی ایران | درباره سیدعلی موسوی گرمارودی، شاعر، نویسنده و محقق به بهانه زادروزش فصل ایران باستان سریال «سلمان فارسی» کلید خورد لئوناردو دی‌کاپریو و جنیفر لارنس در فیلم جدید اسکورسیزی هم‌بازی می‌شوند نقدی به رئالیتی شو «اسکار» مهران مدیری آیا عکس جدید احسان علیخانی در فضای مجازی، واقعی است؟ + عکس برنامه‌های بزرگداشت سعدی اعلام شد | گردهمایی سعدی‌پژوهان در شیراز انتقاد کمدین کهنه کار به نسل کشی رژیم صهیونیستی نخل طلای افتخاری کن به استودیو جیبلی ژاپن اعطا می‌شود فیلم‌های سینمایی آخر هقته تلویزیون (۳۰ و ۳۱ فروردین ماه ۱۴۰۳) + زمان پخش و خلاصه داستان
سرخط خبرها

پیام‌های تسلیت مسئولان برای درگذشت استاد اصغر کفشچیان‌ مقدم | بدرود معلم عاشق

  • کد خبر: ۸۳۶۶۱
  • ۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۶
پیام‌های تسلیت مسئولان برای درگذشت استاد اصغر کفشچیان‌ مقدم |  بدرود معلم عاشق
در پی درگذشت استاد اصغر کفشچیان‌مقدم، هنرمند مشهدی، بسیاری از چهره‌های فرهنگی و هنری کشور به این ضایعه واکنش نشان دادند و برخی مسئولان نیز با پیام‌های تسلیت، یاد این استاد فقید را گرامی داشتند.

به گزارش شهرآرانیوز - در پی درگذشت استاد اصغر کفشچیان‌مقدم، هنرمند مشهدی، بسیاری از چهره‌های فرهنگی و هنری کشور به این ضایعه واکنش نشان دادند و برخی مسئولان نیز با پیام‌های تسلیت، یاد این استاد فقید را گرامی داشتند.

محمود شالویی، سرپرست معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی یاد این استاد را گرامی داشت. در این پیام آمده است: «افسوس که معلم عاشق و هنرمند دیگری از میان ما رفت. دکتر اصغر کفشچیان‌مقدم، هنرمند استاد و پژوهشگر هنر، سال‌ها در زمینه آموزش و پژوهش هنر با شناخت پیشینه هنر ایران و جهان و توجه به تحولات هنر معاصر و رویکرد‌های هنر جدید فعالیت کرد.

دغدغه آموزش و پژوهش هنر و جوانان مستعد و علاقه‌مند هنر را داشت و با بیان نظرات و پیشنهاد‌های تخصصی رویداد‌ها و دو سالانه‌های تجسمی را همراهی می‌کرد. درگذشت این هنرمند استاد و پژوهشگر هنر را به خانواده ارجمندش، دوستان و همکاران، دانشجویان هنر و جامعه هنری تسلیت می‌گویم و برای زنده نام کفشچیان‌مقدم رحمت و مغفرت الهی آرزومندم.»

یوسف امینی، سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی دیگر مسئولی بود که در پیامی یاد این استاد فرهیخته را گرامی داشت. در بخشی از پیام امینی آمده است: «باورش بسیار سخت است. پذیرفتن فقدان مردی از جنس صداقت و مهربانی، استادی به‌تمام معنا، متعهد و دلسوز، مردی با یک عمر دغدغه و تلاش برای بهبود فصای هنری معاصر که همواره پل ارتباطی خود را با فضای هنری شهر زادگاهش مشهد حفظ می‌کرد و با خلوص و مهر دعوتمان را پذیرا بود. با تمام باوری که به حقیقت مرگ داریم، فقدان چنین هنرمند نازنینی بسیار سخت است.»

احسان آقایی، رئیس موزه هنر‌های معاصر تهران نیز در پیام تسلیتی چنین نوشت: «درگذشت اصغر کفشچیان مقدم، داغ دیگری است که این روز‌ها به‌دل می‌نشیند. او در زمره معدود مدرسان دانشگاه بود که نگاهی معاصر به هنر داشت و دانشجویان را نیز به همین رویکرد سوق می‌داد. ثمره سال‌ها تدریس او هنرمندانی هستند که امروز در جریان معاصر تأثیرگذارند. وی در زمره مشاورانی بود که موزه در سامان‌دهی و برنامه‌ریزی فعالیت‌های خود از همفکری و همدلی ایشان بهره می‌گرفت. نقش فعال ایشان به ویژه در نمایشگاه‌های هنر مفهومی و هنر جدید و همچنین شورا‌های انتخاب هنرمند برای دوسالانه جهانی هنر ونیز، از خاطر نخواهد رفت.»

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->