آخرین آمار غربالگری افراد دارای علائم بیماری در مرز‌ها از مرز ۲۴۰۰ نفر گذشت (اسفند ۱۴۰۲) مهر تردد دانشجویی به چه افرادی تعلق می‌گیرد؟ اسکان موقت نوروزی فرهنگیان در ۴۲۴ مرکز آموزشی رفاهی مدیریت غیرعلمی زباله‌ها خسارت ۸۷ هزار میلیارد تومانی به محیط‌زیست وارد کرد توماج صالحی از اتهام نشر اکاذیب تبرئه شد نجات نوزادی بی پناه در یک شب زمستانی در پارک مشهد + فیلم بخشی از معوقات فرهنگیان تا انتهای سال و بخشی دیگر تا ۶ فروردین ۱۴۰۳ واریز می‌شود شیر باغ وحش وکیل‌آباد مشهد احتمالا سرطان دارد اعتراض۲۷۲ هزار معلم به رتبه‌بندی پذیرفته شد | معلمان هر ۳ سال یک‌بار ارزیابی می‌شوند مشهد و کربلا رکورد دار پروازهای نوروزی ضرورت محدودیت ورزش‌های هوازی از امروز تا فردا در مشهد مقدس (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) معدوم‌سازی ۵۰۰ تُن غذای فاسد در طرح سلامت نوروزی ۳ شرکت هواپیمایی به دلیل گران‌فروشی از فروش بلیت منع شدند + اسامی قتل هولناک زن گمشده به خاطر یک گردنبند و ۶ النگوی طلا در تهران چرا نباید برای سفره هفت‌سین ماهی قرمز بخریم؟ واریز ۳ میلیون تومان به حساب خانواده زندانیان تهران تیراندازی در یک عروسی ۱۳ نفر را راهی بیمارستان کرد آب و هوای شهرستان‌های خراسان رضوی در ۱۰ روز اول تعطیلات چه وضعیتی دارد؟ (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) ۲۹ اسفند آخرین مهلت بخشودگی جرایم فاقد بیمه شخص ثالث موتورسیکلت اعلام زمان ثبت‌ نام ۵ آزمون مهم ۱۴۰۴
سرخط خبرها

نتایج نهایی آزمون ارشد اعلام شد + جزئیات و لینک

  • کد خبر: ۸۴۶۲۳
  • ۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۱
نتایج نهایی آزمون ارشد اعلام شد + جزئیات و لینک
نتایج نهایی آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۰ دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار گرفت.

به گزارش شهرآرانیوز؛ نتایج نهایی آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۰ دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور منتشر شد. داوطلبان بعد از مشاهده نتایج نهایی می‌توانند در تاریخ مقرر اعلام شده نسبت به ثبت نام در دانشگاه یا موسسه محل قبولی خود ثبت نام کنند.

آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۰ دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی طی روزهای ۶ تا ۸ تیر برگزار شد و تعداد ۶۳۴ هزار و ۵۴ داوطلب در این آزمون شرکت کردند که حدود ۵۳ درصد داوطلبان را زنان تشکیل می‌دادند.

آزمون ارشد ۱۴۰۰، در ۶ گروه آموزشی برگزار شد که در گروه علوم انسانی بیش از ۴۰۸ هزار نفر ، در گروه علوم پایه بیش از ۳۵ هزار نفر، در گروه فنی و مهندسی بیش از ۱۲۵ هزار نفر، در گروه کشاورزی و منابع طبیعی ۱۴ هزار و ۶۷۲ نفر، در گروه هنر ۴۶ هزار و ۸۵۶ نفر، در گروه دامپزشکی ۲ هزار و ۵۴۵ نفر و مجموعا ۶۳۴ هزار و ۵۹ داوطلب در این آزمون شرکت کردند.

از مجموع ۱۳۱ رشته امتحانی آزمون کارشناسی ارشد، ۶۴ عدد آن "بین رشته ای" بود و داوطلب می توانست به جز رشته اول خود در این رشته ها نیز شرکت کند.همچنین اوایل ماه جاری، نتایج رشته های مصاحبه دار و آزمون های عملی نیز اعلام شده است.

ظرفیت پذیرش در آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۰ سال گذشته حدودا ۱۴۷ هزار نفر بود و حدودا ۱۳۰ هزار ظرفیت نیز در دانشگاه آزاد اسلامی وجود داشت و با توجه به ضریب ریزش ها، پیش بینی شده امسال ظرفیت پذیرش داوطلب ارشد در کل زیر نظام ها حدود ۳۰۰ هزار نفر باشد و تقریبا ۵۰ درصد داوطلبان می توانند در رشته های مقطع ارشد پذیرش شوند.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->