آیا سریال «شوگان» فصل دومی هم خواهد داشت؟ تقدیر از دکتر سلمان ساکت، همراه همیشگی مرکز آثار، مفاخر و اسناد دانشگاه فردوسی مشهد (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) سریال «مامان اشتباه می‌کند» روی آنتن تلویزیون + زمان پخش و تکرار «محمد صادقی» بازیگر جنجالی از ایران رفت + عکس حادثه سر صحنه فیلمبرداری برای «ادی مورفی» رادیو، صدای ماندگار است رونمایی از پوستر جدید «سال گربه» + عکس سریال «سووشون» آماده توزیع در شبکه خانگی بازیگران سریال «هشت پا» معرفی شدند کنسرت بی‌کلام «نوای آفتاب» روی صحنه + جزئیات فقدان چشم‌انداز، حلقه مفقوده جشنواره‌های هنری «مست عشق» سینمای ایران را هوشیار خواهد کرد؟ «آپولو» از آمریکا جایزه گرفت حامد بهداد و سحر دولتشاهی با «مفت بر» در راه سینما انتشار فیلم سینمایی «همسر» ویژه نابینایان صفحه نخست روزنامه‌های کشور - چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ مروری بر جدیدترین سریال‌های تلویزیون پربازدیدترین شبکه تلویزیون در ماه نخست سال ۱۴۰۳ معرفی شد نماهنگ جدید ابوذر روحی رونمایی می شود
سرخط خبرها

«قهرمان» اصغر فرهادی به صورت رسمی نماینده ایران در اسکار شد

  • کد خبر: ۸۴۹۰۶
  • ۲۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۴
«قهرمان» اصغر فرهادی به صورت رسمی نماینده ایران در اسکار شد
هیئت معرفی نماینده سینمای ایران به مراسم اسکار ۲۰۲۲، فیلم «قهرمان» به کارگردانی اصغر فرهادی را به عنوان نماینده کشورمان در این رویداد سینمایی، انتخاب کرد.

به گزارش شهرآرانیوز - هیئت معرفی نماینده سینمای ایران به مراسم اسکار ۲۰۲۲، فیلم «قهرمان» به کارگردانی اصغر فرهادی را به عنوان نماینده کشورمان در این رویداد سینمایی، انتخاب کرد.

رائد فریدزاده، دبیر و سخنگوی هیئت معرفی فیلم ایرانی به اسکار، در این باره گفته است: «کار این هیئت با توجه به تغییر قوانین اسکار بهترین فیلم خارجی‌زبان و تغییر مهلت زمانی شرکت در دوره‌های اخیر به دلیل شیوع ویروس کووید ۱۹، با بررسی ۴۴ فیلم اکران‌شده ایرانی آغاز شد و سپس اعضای هیئت انتخاب، به یک فهرست متشکل از ۳ فیلم رسیدند.»

هیئت معرفی نماینده سینمای ایران به مراسم اسکار با بازخوانی مقررات به بازبینی و بررسی تخصصی فیلم‌ها پرداختند و پس از رای‌گیری و تجمیع نظرات، از میان ۳ فیلم «دشت خاموش»، «بندربند» و «قهرمان»، فیلم اصغر فرهادی را به عنوان نماینده سینمای ایران در مراسم اسکار ۲۰۲۲ معرفی کردند.

هیئت معرفی فیلم ایرانی به اسکار ۲۰۲۲، هنرمندان پیشنهادی خانه سینما بوده‌اند؛ شامل محمدعلی نجفی (کارگردان و رئیس هیات مدیره خانه سینما)، پریوش نظریه (بازیگر)، مهدی سجاده‌چی (فیلمنامه‌نویس)، محمدمهدی عسگرپور (کارگردان و دبیر جشنواره جهانی فیلم فجر)، شادمهر راستین (فیلمنامه‌نویس)، فریدون جیرانی (فیلمنامه‌نویس و کارگردان)، رسول صدرعاملی (تهیه‌کننده و کارگردان)، رامین حیدری فاروقی (کارگردان) و رائد فریدزاده (دبیر شورای بین‌الملل ومعاون بین‌الملل بنیاد سینمایی فارابی).

«قهرمان» به نویسندگی و کارگردانی اصغر فرهادی، با بازی امیر جدیدی، محسن تنابنده، سارینا فرهادی، فرشته صدرعرفایی و ...، در شیراز فیلمبرداری شده است فیلم قرار است از ۵ آبان در سینما‌های ایران به نمایش درآید.

تازه‌ترین فیلمِ اصغر فرهادی، برای نخستین بار در جشنواره فیلم کن ۲۰۲۱ به نمایش درآمد و جایزه بزرگ هیئت داوران این جشنواره را برد.

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->