کشف ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق و دستگیری ۱۳ قاچاقچی در مرز‌های خراسان رضوی راهکار جدید وزارت راه و شهرسازی برای حاشیه‌نشینی| نوسازی بافت‌های فرسوده تسریع می‌شود فرونشست زمین در خیابان کلاهدوز مشهد + تصاویر (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) اسکیمر چیست و چگونه در دام کلاهبرداری اسکیمری قرار نگیریم؟ شهریه مدارس غیردولتی شفاف می‌شود برگزاری همایش روز روان‌شناس و مشاور در مشهد | ارتقای سلامت جامعه باعث تشخیص روان‌شناس‌نما‌ها می‌شود انفجار گاز در نیشابور، یک کشته و یک مصدوم بر جای گذاشت (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) رییس سازمان حج و زیارت: میانگین سن حجاج امسال ۵۷ سال است جمع آوری و دستگیری ۲۸۶ معتاد و خرده فروش در مشهد طی سال جاری (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) افزایش نسبی دما در غالب مناطق کشور تا اواسط هفته آتی (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) تالاب جازموریان جان دوباره گرفت ۳ پیشنهاد برای افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی | افزایش ۳۵درصدی باید لحاظ شود نزاع دسته جمعی در پل قویون ارومیه+ فیلم سیل بیش از ۲۶۰۰ نفر از مردم را گرفتار کرد (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) کنکور سراسری ۱۴۰۳ در خراسان‌جنوبی دوباره برگزار می‌شود آغاز رقابت داوطلبان گروه علوم تجربی در نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ تغییر مسیر پرواز تهران- زاهدان- مشهد مذاکرات مزدی کانون بازنشستگان تامین اجتماعی ادامه دارد| مبنای افزایش حقوق کدام قانون است؟ (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) سیلاب به سنگان خواف رسید سلامت روان ایرانی‌ها پایش می‌شود
سرخط خبرها

ایبوپروفن چیست؟ + فواید و عوارض آن

  • کد خبر: ۸۶۳۰۰
  • ۱۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۰
ایبوپروفن چیست؟ + فواید و عوارض آن
ایبوپروفن یک داروی ضد التهاب غیر استروئیدی است که برای کنترل درد و همچنین تب استفاده می شود. اگرچه در صورت مصرف مناسب، ایبوپروفن دارویی بی خطر است، اما مصرف آن به طور منظم می تواند موجب بروز برخی مشکلات سلامت بلند مدت شود.

به گزارش شهرآرانیوز، ایبوپروفن نوعی داروی ضدالتهاب غیر استروئیدی است که با اثرگذاری روی برخی از هورمون‌ها منجر به کاهش درد و رفع التهابات در بدن می‌شود. این دارو در انواع مختلف قرص، شربت و آمپول موجود است.
این دارو به کاهش تب، تسکین درد و التهاب ناشی از سردرد، دندان‌درد، کمردرد، آرتروز یا آسیب‌دیدگی‌های جزئی کمک می‌کند. ایبوپروفن برای کودکان بالای ۶ ماه و بزرگسالان تجویز می‌شود.

توجه داشته باشید که بیش از مقدار تجویزشده، این دارو را مصرف نکنید

مصرف درازمدت ایبوپروفن و در دوز بالا می‌تواند ریسک حمله قلبی یا سکته مغزی را افزایش دهد. نباید از این دارو قبل یا بعد از عمل جراحی بای پس قلب (پیوند عروق کرونر یا CABG) استفاده کرد.

مصرف بیش از حد ایبوپروفن سبب آسیب به معده و روده می‌شود. سعی کنید برای تسکین درد، تورم یا تب در کمترین دُز از آن استفاده کنید.

پیش از مصرف ایبوپروفن لازم است بدانید

اگر به ایبوپروفن حساسیت دارید یا تابه‌حال پس از مصرف آن دچار حمله آسم یا واکنش آلرژیک شدید شده‌اید، نباید از ایبوپروفن استفاده کنید.

اگر تجربه ابتلا به یکی از موارد زیر را داشتید، قبل از مصرف این دارو از پزشک یا داروساز خود مشورت بگیرید.

بیماری‌های قلبی، فشار خون،  کلسترول بالا، دیابت یا مصرف سیگار
حمله قلبی، سکته مغزی یا لختگی خون
سابقه زخم یا خونریزی معده
آسم
ناراحتی‌های کبدی یا کلیوی
بیماری‌های بافت همبند مانند سندرم مارفان، سندرم شوگرن یا لوپوس

اگر باردار هستید یا در دوران شیردهی قرار دارید، پیش از استفاده از این دارو با پزشک مشورت کنید.

اگر باردار هستید، نباید ایبوپروفن مصرف کنید، مگر با دستور پزشک. مصرف این دارو در ۲۰ هفته پایانی بارداری می‌تواند باعث بروز مشکلات جدی قلبی یا کلیوی در جنین و عوارض احتمالی مربوط به بارداری در شما شود.

عوارض جانبی ایبوپروفن

در صورت داشتن علائم آلرژیک به ایبوپروفن (تب، گلودرد، سوزش چشم، اختلال در تنفس، تورم در ناحیه صورت یا گلو) یا واکنش‌های شدید پوستی (کهیر، درد پوست، بثورات پوستی قرمز یا بنفش به‌همراه تاول)، مصرف این دارو را متوقف کنید.

اگر دردی را در ناحیه قفسه سینه احساس کردید که به فک یا شانه‌تان نیز منتقل می‌شود، یا بی‌حسی یا ضعف ناگهانی در یک طرف بدن، تکلم نامفهوم، تورم پا و احساس تنگی نفس داشتید، بدانید که حمله قلبی شما را تهدید می‌کند و سریعاً باید به پزشک یا اورژانس مراجعه نمایید.

منبع: علاج نیوز

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->