گردشگری ایران از دریچه سیاستگذاری دولت چهاردهم؛ باید و نبایدها انفجار شدید در کارخانه تولید جنگ‌افزار آمریکا + فیلم معلمان مدارس غیردولتی تحت پوشش بیمه تکمیلی درمان قرار می‌گیرند مقدمه و بستر توانمندسازی کودکان کار باید فراهم شود | آمار و ارقام دقیقی از کودکان کار در ایران نداریم افزایش نسبی دما طی امروز و فردا در بیشتر نقاط کشور (۱۴ تیر ۱۴۰۳) سازماندهی ۱۲هزار معلم در نظام دوری برای سال تحصیلی جدید | کدام معلمان وارد نظام دوری می‌شوند؟ ۱۰ مورد از حادثه سازترین تخلفات رانندگی| رانندگی با عینک برای چه کسانی اجباری است؟ پسر جوان به جنایتش اعتراف کرد| خفه کردن پدر با کمربند و چاقو زدن به او جزئیات قتل هولناک زن صیغه‌ای به دست نگهبان شب در مشهد سرنوشت باورنکردنی جوان کارتن خواب مشهدی| پدر و مادرم پزشک هستند برخورد ۲ خودرو در جاده مشهد - نیشابور یک فوتی و پنج مصدوم در پی داشت (۱۳ تیر ۱۴۰۳) هشدار: مرگ‌ومیر بیماری هاری به مرز خطر رسیده است انتقال پیکر ۹ نفر از حجاج فوت‌شده به ایران (۱۳ تیر ۱۴۰۳) خروج حدود ۶۰ درصد حجاج ایرانی از مکه (۱۳ تیر ۱۴۰۳) سازمان غذا و دارو هشدار داد: خطر ابتلا به سرطان به علت برنزه کردن پوست یک فوتی و چهار مصدوم بر اثر برخورد دو خودرو در مشهد+تصاویر (۱۳ تیرماه ۱۴۰۳) آیا مصرف مکمل‌های غذایی تاثیری در پیشگیری یا بهبود علائم تب دانگی دارد؟ احکام رتبه‌بندی بازنشستگان فرهنگی سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ صادر شد جمع‌آوری ۱۶۲ معتاد متجاهر در مشهد (۱۳ تیر ۱۴۰۳) واریز علی الحساب ۳ میلیون تومان به حساب بازنشستگان تأمین‌اجتماعی | بازنشستگان حساب خود را چک کنند (۱۳ تیر ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

علائم بیماری پارکینسون چیست؟

  • کد خبر: ۸۶۴۱۰
  • ۱۳ آبان ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۰
علائم بیماری پارکینسون چیست؟
محققان دریافتند که معمولا شروع علائم این بیماری ۱۰، ۱۵ یا حتی ۲۰ سال پیش از تشخیص بیماری در افراد خود را نشان می‌دهد.  

به گزارش شهرآرانیوز، بیماری پارکینسون تنها در انگلیس ۱۴۵ هزار مبتلا دارد و به همین نسبت در دنیا هم مبتلایان این بیماری در حال افزایش است. اما محققان بر این باورند که آگاه بودن از علائم آن می‌تواند به تشخیص زودهنگام آن و در نتیجه درمان‌های مؤثرتر کمک خواهد کرد.

پارکینسون سریع‌ترین بیماری عصبی در حال رشد در دنیاست و در انگلیس که مبتلایان زیادی دارد، از هر ۳۷ نفر، یک نفر مبتلا به این بیماری می‌شود. تاکنون درمان خاصی برای این بیماری ابداع نشده، اما محققان اعلام کرده اند که برخی علائم این بیماری از حدود ۲۰ سال قبل از تشخیص بیماری در مبتلایان بروز می‌کند.

بسیاری از افراد اسم بیماری پارکینسون را شنیده اند، اما درواقع شناختی از علائم آن ندارند. درست است که شناخته شده‌ترین علائم پارکینسون ایجاد لرزش در بدن است، اما علائم این بیماری تنها به این یک مورد محدود نمی‌شود و دامنه وسیع تری از علائم را شامل می‌شود. برخی علائم پارکینسون روی حرکت افراد تأثیر می‌گذارد و برخی علائم هم تأثیری روی حرکت بیماران ندارند، اما محققان دریافتند که معمولا شروع علائم این بیماری ۱۰، ۱۵ یا حتی ۲۰ سال پیش از تشخیص بیماری در افراد خود را نشان می‌دهد.  

علائمی شبیه یبوست، تغییر در عادات اجابت مزاج، اضطراب، افسردگی، تغییر در حس بویایی و اختلالات خواب از علائمی است که نباید بی توجه از آن‌ها عبور کنید. گاهی افراد از سال‌ها قبل از تشخیص نهایی دچار علائم حرکتی، لرزش یا سفت شدن دست‌ها و اندام‌ها می‌شوند، اما به هر دلیلی، علائم و نشانه‌هایی که به ما امکان تشخیص پارکینسون را می‌دهند، به درستی ثبت نشده اند که همین امر، فرآیند تشخیص را با مشکل مواجه می‌کند.  

اگر این علائم نشانه ابتلا به پارکینسون باشد، شروع علائم به آهستگی و به مرور صورت گرفته و تغییرات پیشرونده با سرعت پایینی حرکت می‌کنند و فرد به مرور دچار دشواری در حرکت کردن، سفتی و لرزش اندام‌ها می‌شود. بررسی‌ها و آزمایش‌های عصبی هم برای تأیید این بیماری الزامی است.  

مبتلایان به پارکینسون به مرور زمان ۵۰ تا ۶۰ درصد از سلول‌های مغزی خود را از دست می‌دهند. بنابراین، بیماری مدت‌ها پیش از تشخیص آن اتفاق افتاده است.  

از شایع‌ترین علائم بیماری پارکینسون می‌توان به لرزش، سفت شدن ماهیچه ها، کاهش حرکت، کاهش حافظه و مشکلات تفکری، اختلالات خواب، درد، مشکلات مغزی شامل اضطراب و افسردگی اشاره کرد. به گزارش سیناپرس، بسیاری از افراد در این بیماری به مشکلات حرکتی بیمار توجه می‌کنند.

در حالی که نباید نسبت به علائم غیرحرکتی هم بی تفاوت بود. از علائم غیرحرکتی می‌توان خستگی، فشار خون پایین، مشکلات روده و مثانه، مشکلات تعریق، تغییر در حس بویایی و دشواری در خوابیدن را نام برد.  

منبع: سیناپرس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->