آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد عامل ضرب و شتم شهروندان در یک اتوبوس دستگیر شد کشف جسد خون‌آلود مرد جوان در بزرگراه نشت ۱۰ تن قیر مذاب از تانکر حمل قیر در شهرک عسکریه (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳)+ عکس دفاع معاون وزیر کار از وضعیت دستمزد کارگران | امیدواریم در طرح همسان‌سازی حقوق، حداقل حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به ۹۰ درصد حقوق کارکنان برسد متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران | دولت برای پرداخت بدهی تامین اجتماعی برنامه‌ریزی کرده است پیام مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی به مناسبت روز کارگر: مقام کارگر به فرموده رهبر معظم انقلاب دارای قداست است یک کشته و ۲ مصدوم بر اثر تصادف در جاده ماریان به زاک+عکس پلیس محموله ۲۴۷ کیلوگرمی حشیش در مشهد را کشف کرد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) عامل ضرب و شتم شهروندان در یک اتوبوس شهری تهران دستگیر شد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) علت تاخیر پرواز مشهد - تهران هواپیمایی چابهار چه بود؟ (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) وقتی مقتول خواست قاتلش اعدام نشود! خراسان‌رضوی رکورددار حوادث ترافیکی طی هفته گذشته کشف موادغذایی احتکارشده در کاشمر به ارزش بیش‌از ۴.۵ میلیارد ریال پیگیری دادستانی مشهد در خصوص حادثه غرق‌شدگی در یکی از استخرهای این کلانشهر چطور سطح هورمون شادی خود را افزایش دهیم؟ رژیم غذایی برای کودکان ممنوع؛ بهترین راه برای درمان چاقی کودکان تیمارگاه حیات‌وحش استان خراسان‌رضوی راه‌اندازی می‌شود استخوان کودکان را چگونه تقویت کنیم؟
سرخط خبرها

علائم بیماری پارکینسون چیست؟

  • کد خبر: ۸۶۴۱۰
  • ۱۳ آبان ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۰
علائم بیماری پارکینسون چیست؟
محققان دریافتند که معمولا شروع علائم این بیماری ۱۰، ۱۵ یا حتی ۲۰ سال پیش از تشخیص بیماری در افراد خود را نشان می‌دهد.  

به گزارش شهرآرانیوز، بیماری پارکینسون تنها در انگلیس ۱۴۵ هزار مبتلا دارد و به همین نسبت در دنیا هم مبتلایان این بیماری در حال افزایش است. اما محققان بر این باورند که آگاه بودن از علائم آن می‌تواند به تشخیص زودهنگام آن و در نتیجه درمان‌های مؤثرتر کمک خواهد کرد.

پارکینسون سریع‌ترین بیماری عصبی در حال رشد در دنیاست و در انگلیس که مبتلایان زیادی دارد، از هر ۳۷ نفر، یک نفر مبتلا به این بیماری می‌شود. تاکنون درمان خاصی برای این بیماری ابداع نشده، اما محققان اعلام کرده اند که برخی علائم این بیماری از حدود ۲۰ سال قبل از تشخیص بیماری در مبتلایان بروز می‌کند.

بسیاری از افراد اسم بیماری پارکینسون را شنیده اند، اما درواقع شناختی از علائم آن ندارند. درست است که شناخته شده‌ترین علائم پارکینسون ایجاد لرزش در بدن است، اما علائم این بیماری تنها به این یک مورد محدود نمی‌شود و دامنه وسیع تری از علائم را شامل می‌شود. برخی علائم پارکینسون روی حرکت افراد تأثیر می‌گذارد و برخی علائم هم تأثیری روی حرکت بیماران ندارند، اما محققان دریافتند که معمولا شروع علائم این بیماری ۱۰، ۱۵ یا حتی ۲۰ سال پیش از تشخیص بیماری در افراد خود را نشان می‌دهد.  

علائمی شبیه یبوست، تغییر در عادات اجابت مزاج، اضطراب، افسردگی، تغییر در حس بویایی و اختلالات خواب از علائمی است که نباید بی توجه از آن‌ها عبور کنید. گاهی افراد از سال‌ها قبل از تشخیص نهایی دچار علائم حرکتی، لرزش یا سفت شدن دست‌ها و اندام‌ها می‌شوند، اما به هر دلیلی، علائم و نشانه‌هایی که به ما امکان تشخیص پارکینسون را می‌دهند، به درستی ثبت نشده اند که همین امر، فرآیند تشخیص را با مشکل مواجه می‌کند.  

اگر این علائم نشانه ابتلا به پارکینسون باشد، شروع علائم به آهستگی و به مرور صورت گرفته و تغییرات پیشرونده با سرعت پایینی حرکت می‌کنند و فرد به مرور دچار دشواری در حرکت کردن، سفتی و لرزش اندام‌ها می‌شود. بررسی‌ها و آزمایش‌های عصبی هم برای تأیید این بیماری الزامی است.  

مبتلایان به پارکینسون به مرور زمان ۵۰ تا ۶۰ درصد از سلول‌های مغزی خود را از دست می‌دهند. بنابراین، بیماری مدت‌ها پیش از تشخیص آن اتفاق افتاده است.  

از شایع‌ترین علائم بیماری پارکینسون می‌توان به لرزش، سفت شدن ماهیچه ها، کاهش حرکت، کاهش حافظه و مشکلات تفکری، اختلالات خواب، درد، مشکلات مغزی شامل اضطراب و افسردگی اشاره کرد. به گزارش سیناپرس، بسیاری از افراد در این بیماری به مشکلات حرکتی بیمار توجه می‌کنند.

در حالی که نباید نسبت به علائم غیرحرکتی هم بی تفاوت بود. از علائم غیرحرکتی می‌توان خستگی، فشار خون پایین، مشکلات روده و مثانه، مشکلات تعریق، تغییر در حس بویایی و دشواری در خوابیدن را نام برد.  

منبع: سیناپرس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->