پیش‌بینی قیمت طلا و سکه برای فردا (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) | ریزش میلیونی قیمت‌ها در بازار طلا و سکه در بازار امروز دلار‌های خانگی روانه بازار شدند | روند نزولی قیمت دلار در بازار آزاد سرعت گرفت (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) پلمب سالن زیبایی گران‌فروش در بولوار وکیل‌آباد مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) ماجرای رانت ۴میلیارددلاری مونتاژکاران خودرو چه بود؟ حدود ۱۰ میلیون جوجه‌ریزی در فروردین ماه ۱۴۰۳ محقق شد چند خواسته مهم جامعه کارگری در هفته کار و کارگر | موضوع رفاهیات کارگری در مشکلات دیگر این قشر گم شده است متقاضیان نهضت ملی مسکن باید هر ۲ ماه ۴۰ میلیون واریز کنند دو روی بازار سهام امروز | گزارش وضعیت بورس (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) گارانتی، هر روز شکننده‌تر از دیروز نان مردم و ایمان جامعه قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) | ادامه ریزش قیمت در بازار منتظر سود مرحله سوم سهام عدالت باشید | + زمان واریز خاندوزی خبر داد: پرداخت ۱۱۷ همت تسهیلات بدون‌ضامن طی ۲ سال گذشته چرا مصرف برق کولر گازی بالاست؟ | قبض برق دومیلیون‌تومانی در صورت استفاده از کولر گازی آسیب سلامت روان در پی نبود امنیت شغلی بررسی فایل‌های اجاره ملک در مطهری شمالی مشهد | تجمع خانه‌های ویلایی در این منطقه + جدول (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) ظرفیت یک میلیون دلاری صادرات فرش ماشینی ۹۵ درصد قراردادهای کار موقت هستند | اجرای مصوبه تعیین سقف ۴ سال برای قراردادهای موقت  افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز (شنبه، ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) کمبود فصلی لوازم یدکی در بازار حباب سکه در اولین روز هفته، کاهشی یا افزایشی؟ (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) بازار سیاه لاستیک خودرو از بین می‌رود | تقاضا برای خرید کاهشی شد ریزش گسترده قیمت‌ها در بازار خودرو | آخرین قیمت سمند، دنا، ساینا، شاهین و کوییک (شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز | بازار آرام گرفت (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) برنامه وزارت صمت برای جهش در تولید خودرو
سرخط خبرها

بازار دلار، طلا و سکه در هفته دوم آبان چگونه بود؟

  • کد خبر: ۸۶۶۸۷
  • ۱۴ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۰
بازار دلار، طلا و سکه در هفته دوم آبان چگونه بود؟
بررسی‌ها در هفته گذشته نشان می‌دهد سکه بر خلاف افزایش قیمت طلای ۱۸ عیار، در بازار‌های ایران با کاهش تقاضا همراه است و بورس نیز روند نزولی داشت.

به گزارش شهرآرانیوز، قیمت ارز و سکه در  دومین هفته آبان ۱۴۰۰ روند نزولی است، اما این روند در اواخر هفته جای خود را به افزایش نرخ داد که میزان آن قابل توجه نبود.  

شاخص بورس نیز از ابتدا تا اواسط هفته افت قابل ملاحظه‌ای را تجربه کرد و در آخرین روز معاملات هفته اندکی رشد کرد به طوری که شاخص کل بورس تهران، در روز  شنبه هشتم آبان ماه در ابتدای معاملات با رشد ۸۱۶ واحدی در ارتفاع یک میلیون و ۳۹۴ هزار واحد قرار گرفت و نماد‌هایی نظیر  فملی، شخاک و نوری بیشترین تاثیر را بر شاخص بورس داشته اند.

در اخرین روز معاملات (چهارشنبه دوازدهم آبان ماه) در ابتدای معاملات با رشد یک هزار و ۶۴۵ واحدی در ارتفاع یک میلیون و ۳۷۷ هزار واحد قرار گرفت و ۳ نماد خودرو، شپدیس و خساپا پرتراکنش‌ترین نماد‌ها در بورس بوده اند.

شما می توانید با استفاده از نمودار زیر روند بازار سرمایه را مشاهده کنید.

ارز و سکه بر مدار نزول قیمت ؛ بورس همچنان درگیر تصمیم گیری های غلط

دلار  از کانال ۲۷ هزار تومانی  عبور کرد

نرخ دلار در دومین هفته آبان از قیمت ۲۶ هزار و ۹۴۰ تومان به مبلغ ۲۷ هزار و ۱۴ تومان رسید و حدود ۸۰ تومان در یک هفته  افزایش یافت البته روند قیمت تا روز سه شنبه (۱۱ آبان) نزولی بود، اما در  اواخر هفته مسیر  قیمتی تغییر کرد.

قیمت یورو نیز همسو با نرخ دلار تغییر کرد و از قیمت ۳۱ هزار و ۱۸۸ تومان به ۳۱ هزار و ۱۸۲ تومان افزایش یافت که میانگین تغییر قیمتی ناچیز بود.  

نام ارز شنبه (8آبان)

یکشنبه (9آبان)

دوشنبه

(10آبان)

سه شنبه

(11آبان)

چهار شنبه

(12آبان)

پنجشنبه

(13آبان)

دلارآمریکا  ۲۶.۹۴۰ ۲۶.۷۷۱ ۲۶.۷۱۴ ۲۶.۷۷۸ ۲۶.۹۰۳  ۲۷.۰۱۷
یورو  ۳۱.۱۸۰ ۳۰.۸۳۴ ۳۰.۸۱۹ ۳۰.۸۳۷ ۳۰.۹۵۳  ۳۱.۱۸۲

 

سکه در یک قدمی ۱۲ میلیون تومانی

قیمت سکه در این هفته از قیمت ۱۱ میلیون و ۷۲۰ هزار تومان به مبلغ ۱۱ میلیون و ۷۴۰ هزار تومان افزایش یافت که در طی یک هفته سکه افزایش ۲۰ هزار تومانی را تجربه کرد. از طرف دیگر هر گرم طلای ۱۸ عیار افزایش اندکی داشت و از قیمت یک میلیون و ۱۶۳ هزار تومان به نرخ یک میلیون و ۱۶۶ هزار تومان رسید.  

نام محصول  شنبه (8آبان)

یکشنبه

(9 آبان)

دوشنبه

(10آبان)

سه شنبه

(11آبان)

چهار شنبه

(12آبان)

پنجشنبه

(13آبان)

سکه تمام بهار آزادی طرح جدید  ۱۱.۷۲۰.۰۰۰ ۱۱.۷۲۰.۰۰۰ ۱۱.۷۷۰.۰۰۰ ۱۱.۷۰۰.۰۰۰ ۱۱.۷۳۰.۰۰۰ ۱۱.۷۴۰.۰۰۰
سکه تمام طرح قدیم  ۱۱.۵۵۰.۰۰۰ ۱۱.۵۵۰.۰۰۰ ۱۱.۶۰۰.۰۰۰ ۱۱.۵۵۰.۰۰۰ ۱۱.۵۵۰.۰۰۰ ۱۱.۵۵۰.۰۰۰
نیم سکه بهار آزادی ۶.۱۲۰.۰۰۰ ۶.۱۲۰.۰۰۰ ۶.۱۰۰.۰۰۰ ۶.۱۰۰.۰۰۰ ۶.۱۰۰.۰۰۰ ۶.۰۷۰.۰۰۰
ربع سکه بهار آزادی ۳.۶۰۰.۰۰۰ ۳.۵۸۰.۰۰۰ ۳.۵۷۰.۰۰۰ ۳.۵۷۰.۰۰۰ ۳.۵۷۰.۰۰۰ ۳.۵۵۰.۰۰۰
سکه گرمی  ۲.۲۳۰.۰۰۰ ۲.۲۳۰.۰۰۰ ۲.۲۳۰.۰۰۰ ۲.۲۳۰.۰۰۰ ۲.۲۳۰.۰۰۰ ۲.۲۳۰.۰۰۰
اونس جهانی  یک هزار و ۷۸۴ دلار و ۲ سنت  یک هزار و ۷۸۴ دلار و ۲ سنت  یک هزار و ۷۸۴ دلار و ۵۸ سنت  یک هزار و ۷۹۴ دلار و ۷۴ سنت  یک هزار و ۷۸۰ دلار و ۳۹ سنت  یک هزار و ۷۷۴ دلار و ۳۳ سنت 
طلای ۱۸ عیار ۱.۱۶۳.۹۰۰ ۱.۱۶۳.۹۰۰ ۱.۱۷۴.۵۰۰ ۱.۱۶۸.۱۰۰ ۱.۱۶۹.۱۰۰ ۱.۱۶۶۷۰۰

 

بازار سکه همچنان با رکود همراه است

محمد کشتی آرای نائب رئیس دوم اتحادیه طلا و جواهر تهران درباره وضعیت بازار طلا و سکه در دومین هفته آبان ۱۴۰۰ گفت:اونس جهانی در این هفته تا یک هزار و ۷۹۰ دلار افزایش یافت که در اوایل هفته سیر نزولی نرخ اونس جهانی را شاهد بوده ایم. از روز چهارشنبه با توجه به رویداد‌های سیاشی تاثیر گذار در منطقه خلیج فارس قیمت ارز با افزایش مواجه بود البته در اخرین روز معاملات این افزایش قیمت تعدیل  شد و نرخ اونس جهانی نیز به دنبال آن روند نزولی را طی کرد و قیمت‌ها نسبت به ابتدای هفته با اندکی کاهشش همراه بوده است.  

او افزود: در این هفته قیمت اونس جهانی و ارز به طور کلی افزایش داشت که این روند فقط بر نرخ طلای ۱۸ عیار تاثیر گذار بود و بهای انواع سکه بدون تغییر و با نوسان ناچیز همراه بود که علت ان را می‌توان به کاهش تقاضا برای  خرید سکه نام بردو در پی آن حباب سکه در حال تخلیه و کاهش است.

کشتی آرای تصریح کرد: قیمت سکه طرح قدیم بدون تغییر  به مبلغ یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان معامله شد همچنین هر قطعه سکه طرح جدید با کاهش ۳۰ هزار تومانی به مبلغ ۱۱ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان خرید و فروش شد. نیم سکه با ۲۰ هزار تومان به مبلغ ۶ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان رسید همچنین ربع سکه هم حدود ۲۰ هزار تومان ار ارزش آن کاسته شد و به مبلغ ۳ میلیون و ۵۸۰ هزار تومان داد و ستد شد. سکه‌های یک گرمی نیز با ۱۵ هزار تومان کاهش به ۲ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان رسید.

او گفت: هرمثقال طلا به نرخ ۵ میلیون و ۶۵ هزار تومان رسید که نسبت به اول هفته تغییری نداشته است و هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز یک میلیون و ۱۷۰ هزار تومان است که با نوسان ناچیز همراه است. البته در اوسط هفته قیمت آن تا یک میلیون و ۱۷۵ هزار تومان نیز پیش رفت.  

سهام های خودرویی چشم انتظار آزاد سازی قیمت

کوروش آسایش  کارشناس بازار سرمایه  درباره وضعیت بازار سرمایه  در اولین هفته آبان گفت: با کاهش اعتماد سرمایه گذاران و جو منفی که در بازار به وجود آمد سبب شد که در ۲ روز ابتدای هفته روند منفی شدید را شاهد باشیم، اما از روز دوشنبه (۱۰ آبان) با وجود صحبت‌ها و جلساتی که وزیر اقتصاد و رییس سازمان بورس داشتند حمایت‌هایی برای بازار شکل گرفت.بازار

او افزود:  صحبت هایی بر مبنای آزاد سازی قیمت خودرو  که عملا محرکی بود برای شرکت های خودرو سازی و به یاد داریم که سهام هایی مانند خساپا و خودرو لیدر های اصلی بازار و شرکت های کوچک هستند و شاهد بوده ایم که به مدت 3 روز نماد این شرکت ها سبز پوش شد و شرایط بازار از نظر تقاضا خیلی بهتر  شدهمچنان ترس در بازار دیده می شود و حجم و ارزش معاملات کم است .  

آسایش تصریح کرد: در هفته آینده بازار منتظر حمایت ها است که ارزش معاملات افزایش یابد از طرف دیگر آزاد سازی قیمت خودرو بسیار بر بازار تاثیر گذار است و معاملات قیمت خودرو در بورس کالا از دیگر عوامل تاثیر گذار است . بحث سیاست انقباضی دولت در موضوع افزایش نرخ بهره و اوراق بدهی  هم باید دید در هفته آینده چگونه اعمال می شود. 

از نظر تکنیکالی وضعیت بازار در  ۳ روزی که بازار مثبت بود سیر صعودی به خود گرفت و امیدواریم شاخص در محدوده بالاتر از یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحد صعود کند که مجدد ارزش معاملات افزایش یابد. به نظر می‌رسد بازار در هفته آینده به طور کلی روند صعودی داشته باشد که البته می‌تواند به میزان ۲ تا  ۳ درصد باشد.  

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->