شیائومی ۱۵ با چه پردازنده‌ای عرضه می‌شود؟ ویژگی‌های جدید گوگل مپس برای حمایت از محیط‌زیست عادت شستن دهان بعد از مسواک‌زدن را کنار بگذارید «اطلس»، مشهورترین و چابک‌ترین ربات شرکت «بوستون داینامیکس»، بازنشسته شد + ویدئو Menteebot، ربات انسان‌نمایی با هوش مصنوعی که می‌توانید با زبان طبیعی هدایتش کنید + ویدئو قابلیت همگام‌سازی گروهی تب‌ها به نسخه‌ موبایل گوگل‌کروم اضافه می‌شود واکنش عیسی زارع‌پور به معامله همراه‌اول و دیجی‌کالا کدام بانک‌های ایرانی پرداخت با موبایل یا NFC را فعال کرده‌اند؟ آموزش‌های کاربردی که‌  می‌توانیم با  آن اینترنت را  برای فرزندانمان امن کنیم معرفی بازی «بابالنگ‌دراز» Daddy Long Legs (اندروید و IOS) + دانلود سامسونگ از حافظ رم جدید خود رونمایی کرد | LPDDR5X، راهی برای ورود هوش مصنوعی به گوشی‌های همراه پاول دورف: کاربران تلگرام به‌زودی میلیاردی می‌شوند ژاپن هم از اپل شکایت می‌کند؟ مدل‌های لوکس iPhone 15 Pro معرفی شدند | مافیای اپل جزئیات جدید از تنظیمات اجرای بازی‌ها در پلی استیشن ۵ پرو جزئیات جدید از حمله هکری به سازمان‌های اسرائیلی | مرکز پژوهش‌های هسته‌ای «دیمونا» هدف قرار گرفته است موتورولا از دو گوشی جدید رونمایی کرد شیائومی با Redmi K70 Ultra به جنگ پرچمدارها می‌آید گمانه‌زنی جدید درباره زمان عرضه GTA 6 سرمایه‌گذاری ۱.۵میلیاردی مایکروسافت در G42 | امارات با هوش مصنوعی در منطقه می‌تازد وایبر پیام‌هایی را که نخوانده‌اید برایتان خلاصه می‌کند | پیام‌رسان قدیمی برمی‌خیزد
سرخط خبرها

توئیت ایلان ماسک به زبان چینی چه پیامی دارد؟

  • کد خبر: ۸۶۹۳۶
  • ۱۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۷
توئیت ایلان ماسک به زبان چینی چه پیامی دارد؟
به تازگی ایلان ماسک به زبان چینی توئیتی منتشر کرده و حالا بسیاری به دنبال رمزگشایی از این شعر چینی که ماسک در توئیتر منتشر کرده هستند. این درحالی است که در روزهای گذشته هم اسنودن دو توئیت به زبان فارسی منتشر کرد.

محمدرضا هاشمی | شهرآرانیوز؛ وقتی ۱۵ سال پیش «جک دورسی»، «اوان ویلیامز» و «بیز استون» شبکه اجتماعی توئیتر را راه اندازی کردند، شاید به این فکر نمی‌کردند که این پلتفرم شبکه اجتماعی در آینده‌ای نه چندان دور، مرز‌های جغرافیایی را از بین می‌برد که قرارداد‌هایی سیاسی بین قدرت‌ها هستند و انسان‌ها در نقاط مختلف کره زمین می‌توانند تنها با ۲۸۰ کلمه افکار، ایده ها، اخبار و خاطرات خود را با یکدیگر شریک شوند یا حتی به وسیله آن به یکدیگر نیش و کنایه بزنند، در لفافه سخن بگویند یا حتی بد وبیراه بگویند.

در سال‌های اخیر توییتر در دنیای سیاست هم به ابزار کاربردی تبدیل شده است. در واقع این شبکه اجتماعی به مقامات و دولتمردان کشور‌های مختلف جهان این فرصت را داده است تا آن‌ها نظر و فکر خود را درباره موضوعی حساس، بدون واسطه در اختیار مخاطبان خود قرار دهند.

چه آن روز‌ها که «محمدجواد ظریف» به عنوان وزیر خارجه ایران، نظرات و سیاست‌های نظام جمهوری اسلامی ایران را با استفاده از توئیتر منتشر می‌کرد. یا توئیت‌های عجیب و غریب ترامپ در دوره‌ای که رئیس جمهور آمریکا بود و هر از گاهی با انتشار یک توئیت برای جلب توجه دیگران تلاش می‌کرد. چه حالا که ما شاهد نوعی دیگر از کاربرد توئیتر هستیم.

همین چند روز قبل بود که «ادوارد اسنودن» کارمند سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا، دو توئیت را در بازه‌های زمانی مختلف به زبان فارسی منتشر کرد. او در تاریخ ۲۹ مهرماه در توئیتی نوشت: «دیوار موش داره و موش گوش داره»، این توئیت ۵۷ هزار لایک، ۳ هزار و ۱۵۲ بار اشتراک گذاری و ۶ هزارو ۲۸۴ کامنت دریافت کرده است و البته که کاربران ایرانی توئیتر هم میدان را خالی نکردند و از خجالت آقای اسنودن درآمدند.

فردای همان روز اسنودن در توئیتی دیگر به زبان فارسی نوشت: «من فقط می‌گویم دلیلی وجود دارد که گربه‌ها محبوب هستند»، با انتشار این توئیت بسیاری گفتند که اسنودن تلاش دارد با این دو توئیت موضوعی مهم را افشا کند، اما تا امروز که خبری نیست. حالا به تازگی ایلان ماسک هم، مدیرعامل جنجالی تسلا و یکی از چند ثروتمند تراز اول جهان شعری چینی را به زبان چینی منتشر کرده است.

شعری که متعلق به «تسائو جی» شاعر بزرگ چین است، او می‌گوید: «لوبیا‌ها با ساقه لوبیا‌ها در حال پختن هستند. لوبیا‌ها در حال اشک ریختن هستند. هر دو لوبیا هستند، پس چرا می‌خواهید یکدیگر را بسوزانید؟» بسیاری گفته اند که این توئیت ایلان ماسک با جنجال چند روز گذشته او با رئیس سازمان جهانی غذا که گفته بود، تنها با ۲درصد ثروت ایلان ماسک می‌توان گرسنگی را در جهان ریشه کن کرد، بی ارتباط نیست.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->