مرگ دلخراش خاله ۱۴ ساله به دست خواهرزاده ۵ ساله (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) شتر، عامل مصدومیت ۸ نفر در تصادف ۴ تریلی در جاده طبس - اصفهان سربازان امریه می توانند در آتش نشانی خدمت کنند وزیر بهداشت: عرضه اینترنتی دارو آزمایشی خواهد بود رئیس سازمان بهزیستی: هیچ معلولی پشت نوبت مستمری نیست عجیب و غریب‌ترین سفارش‌ها برای عمل‌های زیبایی پشت پرده تیپ‌های عجیب و آویزهای غریب سر و صورت نوجوانان قتل و سوزاندن جسد پدر به دست دختر شیطان صفت کاهش ۱۰ درصدی مصدومان حوادث ترافیکی در نوروز ۱۴۰۳ جزئیات خدمات درمانی «رایگان» تامین‌اجتماعی به بیمه‌شدگان اعلام شد پرونده داروی هموفیلی روی میز شورای عالی بیمه زلزله، مرزن آباد مازندران را لرزاند (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) کشف جسد جوان گم شده در بشکه اسید مرگ یک جوان در پی شلیک پلیس +اطلاعیه پلیس واریز وام ۳۰ میلیون تومانی به حساب بازنشستگان کشوری + جزئیات (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) ۶ هزار عدد قرص غیرمجاز از یک واحد صنفی در مشهد کشف شد (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) برخورد مرگبار تریلر با پراید در جاده نیشابور -فریمان (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) حقوق معوق معلمان خرید خدماتی و حق التدریس در اسرع وقت پرداخت شود پلیس راهور فراجا: تصمیم گرفتیم فرایند صدور گواهینامه موتورسیکلت را تسهیل ببخشیم کشف بیش از ۵۸۰ تن مواد مخدر در سال ۱۴۰۲ | ۷۵ درصد کشفیات مواد مخدر در شرق کشور صورت گرفت
سرخط خبرها

فواید خوردن ماهی برای سلامت بدن

  • کد خبر: ۸۷۷۲۶
  • ۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۰
فواید خوردن ماهی برای سلامت بدن
ماهی یکی از سالم ترین غذاهای روی کره زمین می باشد که مملو از مواد مغذی مانند پروتئین و ویتامین دی است. ماهی منبع بسیار خوبی از اسیدهای چرب امگا 3 است که برای بدن و مغز فوق العاده مهم است.

به گزارش شهرآرانیوز، با استناد به مقاله منتشره در مجله نورولوژی، محققان فرانسوی در تحقیق انجام شده و مطالعه ۱۶۲۳ فرد بالای ۶۵ سال، به این نتیجه رسیدند هر چه مقدار استفاده از ماهی بیشتر باشد (از یک تا چهار بار در هفته)، نشانه‌های آسیب در عکس‌های مغز، کمتر دیده شده است. این ارتباط، بیشتر در بین افراد ۶۵ تا ۶۹ سال بود.

به این ترتیب، تحقیقات نشان داده‌اند در افراد بدون سکته مغزی یا زوال عقل، ارتباط معکوس استفاده بیشتر از ماهی با بیماری‌های بیشتر نادر بالینی قلب و عروق، در عکس‌های ام ار آی دیده شده است.

امگا ۳ یک اسید چرب ضروری است که بدن به‌طور جدی به آن نیاز دارد، اما قادر به تولید آن نیست.  امگا ۳ به مقدار زیاد، در انواع ماهی چرب، مانند ماهی آزاد، ساردین و شاه ماهی، روغن گردو، کلزا، کتان و سویا وجود دارد.

گروه فرانسوی دانشگاه بوردو در مطالعه اخیر خود، بر اساس تحقیق نخستین روی انسان و حیوان، اهمیت عملکرد امگا ۳ در مغز (به‌خصوص اسید دوکوزاهگزانوییک) را بررسی کردند.

امگا ۳ فعالیت سیناپس را (که باعث انتقال اطلاعات بین سلول‌های عصبی است)، تنظیم و همچنین،  گلوکز مغز را زیاد می‌کند؛ منبع انرژی اصلی مغز بوده و ضد التهاب است. برنامه غذایی غنی از امگا ۳ مانع توسعه اختلال شناختی، به‌ویژه در مورد حافظه است.

امگا ۳ از ابتلا به افسردگی جلوگیری می‌کند و آن را کاهش می‌دهد. دریافت ناکافی امگا ۳ باعث اضطراب، استرس (دلهره) مزمن و اختلال در رفتار می‌شود.

منبع: همشهری آنلاین

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->