۵۰۰ متکدی در مشهد جمع‌آوری شدند سلیمی: امکان استخدام بانوان آتش‌نشان در مشهد فراهم شد علت انسداد خیابان گلریز تا بولوار خیام مشهد، چه بود؟ (۳ آذر ۱۴۰۳) شهردار مشهد مقدس: حدود ٣٠ درصد آلودگی شهر مشهد مربوط به نیروگاه برق است بازخوانی تاریخ وکیل‌آباد مشهد به مناسبت سالروز وقف این باغ توسط حاج‌حسین ملک | جاده‌ای به سمت آبادی هوای کلانشهر مشهد همچنان آلوده (۳ آذر ۱۴۰۳) بهره‌برداری از بزرگ‌ترین و مجهزترین پارکینگ هسته مرکزی و بافت پیرامونی حرم‌مطهر امام‌رضا(ع) روایتی از آخرین دستاورد‌های مدیریت شهری مشهد در دوازدهمین نمایشگاه تخصصی خدمات شهری | از دستگاه ریشه‌کن تا پهپاد‌های اطفای حریق + فیلم شهرداری مشهد پیشگام در استفاده از فناوری‌های نوین حاجی‌بگلو: مدیریت شهری مشهد نگین تمامی حوزه‌های مدیریت شهری در خاورمیانه است رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور: بخش خصوصی اصلی‌ترین حامی مدیریت شهری است+ویدئو پارک خطی شش‌هکتاری در محله شهرک شهید رجایی مشهد به بهره‌برداری می‌رسد + تصاویر انعقاد قرارداد مشارکت شهرداری مشهد با کمیته امداد امام خمینی (ره) معاون استاندار خراسان رضوی: برقی‌کردن قطار مشهد- تهران ۲ میلیارد دلار هزینه دارد پلمب کارگاه تولیدی لوازم آرایشی غیرمجاز در کاشمر (یکم آذر ۱۴۰۳) ناصحی: مشهد قطب دیپلماسی شهری در کشور است ورود نخستین اتوبوس برقی به مشهد تا ۴۵ روز دیگر ارتقای پرشتاب زیرساخت‌های حمل‌و‌نقل بار در مشهد عزم جدی شورا و مدیریت شهری مشهد مقدس برای تقویت دیپلماسی شهری
سرخط خبرها

پرداخت پیامکی قبوض عوارض نوسازی و کسب و پیشه

  • کد خبر: ۸۸۳۸۶
  • ۲۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۵
پرداخت پیامکی قبوض عوارض نوسازی و کسب و پیشه
مدیرعامل سازمان فاوا شهرداری مشهد، گفت: در حال برنامه‌ریزی هستیم تا صدور قبوض کاغذی را متوقف کرده و قبوض نوسازی و کسب و پیشه را بصورت پیامکی برای شهروندان ارسال کنیم.

به‌گزارش شهرآرانیوز، محمدجواد رجائیان، مدیرعامل سازمان فاوای شهرداری مشهد، افزود: در کنار برنامه‌ریزی برای ارسال پیامک، میزان عوارض هم‌زمان از طریق درگاه اینترنتی نیز قابل مشاهده و پرداخت است.
وی اضافه کرد: این هزینه در قالب صدور قبض عوارض عمران، نوسازی و خدمات شهری برای واحد‌های مسکونی و عوارض کسب و پیشه برای واحد‌های تجاری، چاپ و معمولا سالی یک نوبت توزیع می‌شود.
رجائیان با بیان اینکه شهرداری مشهد از سال ۱۳۹۰ امکان پرداخت الکترونیک انواع قبوض را فراهم و وب‌سایتی نیز برای همین منظور ایجاد کرده است، اظهار کرد: با وجود این، همچنان به شهرداری مراجعه می‌شد که عمدتا برای سؤال از نحوه محاسبه این عوارض بود.
وی ادامه داد: بررسی‌ها درنهایت به این جمع‌بندی رسید که دو موضوع را برای رفع این مشکل در دستورکار قرار دهیم. در همین مسیر، ابتدا سامانه نرم‌افزاری و درگاه اینترنتی بازنگری و ساده‌سازی شد و سپس گروه پاسخ‌گویی شکل گرفت تا در صورت لزوم نحوه استفاده از این خدمات را به‌صورت تلفنی به شهروندان آموزش دهد و درباره روش محاسبه عوارض نیز توضیحات لازم را به شهروندان عزیز بدهد. نکته دیگر اینکه سوابق پرداخت‌هایی که در سال‌های گذشته انجام شده است نیز در پرونده الکترونیک هر واحد مسکونی یا تجاری در دسترس مردم قرار داده شد.
وی با اشاره به اینکه سامانه مدنظر مشابه سایر سامانه‌های شهرداری برای سهولت دسترسی در نشانی sm.mashhad.ir قرار گرفته است، تصریح کرد: مجاوران عزیز می‌توانند برای پاسخ‌گویی به این وب‌سایت مراجعه کنند.
مدیرعامل سازمان فاوای شهرداری مشهد با بیان اینکه این مدل جدید پاسخ‌گویی به‌تازگی طراحی و وب‌سایت جدید هم در چندماه گذشته راه‌اندازی شده است، خاطرنشان کرد: آموزش شهروندی و اطلاع‌رسانی این موضوع را تازه شروع کرده‌ایم و هنوز برآورد دقیقی از کاهش مراجعات نداریم و پس از بررسی در چندماه آینده، نتایج تأثیر آن بر کاهش مراجعه حضوری مردم به شهرداری را اعلام خواهیم کرد.

منبع:روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->