بهگزارش شهرآرانیوز، محمدجواد رجائیان، مدیرعامل سازمان فاوای شهرداری مشهد، افزود: در کنار برنامهریزی برای ارسال پیامک، میزان عوارض همزمان از طریق درگاه اینترنتی نیز قابل مشاهده و پرداخت است.
وی اضافه کرد: این هزینه در قالب صدور قبض عوارض عمران، نوسازی و خدمات شهری برای واحدهای مسکونی و عوارض کسب و پیشه برای واحدهای تجاری، چاپ و معمولا سالی یک نوبت توزیع میشود.
رجائیان با بیان اینکه شهرداری مشهد از سال ۱۳۹۰ امکان پرداخت الکترونیک انواع قبوض را فراهم و وبسایتی نیز برای همین منظور ایجاد کرده است، اظهار کرد: با وجود این، همچنان به شهرداری مراجعه میشد که عمدتا برای سؤال از نحوه محاسبه این عوارض بود.
وی ادامه داد: بررسیها درنهایت به این جمعبندی رسید که دو موضوع را برای رفع این مشکل در دستورکار قرار دهیم. در همین مسیر، ابتدا سامانه نرمافزاری و درگاه اینترنتی بازنگری و سادهسازی شد و سپس گروه پاسخگویی شکل گرفت تا در صورت لزوم نحوه استفاده از این خدمات را بهصورت تلفنی به شهروندان آموزش دهد و درباره روش محاسبه عوارض نیز توضیحات لازم را به شهروندان عزیز بدهد. نکته دیگر اینکه سوابق پرداختهایی که در سالهای گذشته انجام شده است نیز در پرونده الکترونیک هر واحد مسکونی یا تجاری در دسترس مردم قرار داده شد.
وی با اشاره به اینکه سامانه مدنظر مشابه سایر سامانههای شهرداری برای سهولت دسترسی در نشانی sm.mashhad.ir قرار گرفته است، تصریح کرد: مجاوران عزیز میتوانند برای پاسخگویی به این وبسایت مراجعه کنند.
مدیرعامل سازمان فاوای شهرداری مشهد با بیان اینکه این مدل جدید پاسخگویی بهتازگی طراحی و وبسایت جدید هم در چندماه گذشته راهاندازی شده است، خاطرنشان کرد: آموزش شهروندی و اطلاعرسانی این موضوع را تازه شروع کردهایم و هنوز برآورد دقیقی از کاهش مراجعات نداریم و پس از بررسی در چندماه آینده، نتایج تأثیر آن بر کاهش مراجعه حضوری مردم به شهرداری را اعلام خواهیم کرد.
منبع:روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد