علت صدای انفجار در گناوه بوشهر چه بود؟ (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) وزیر بهداشت: درمان سرطان در کشور رایگان می‌شود ۸ مصدوم در برخورد ۳ دستگاه خودروی پراید در جاده قدیم نیشابور-مشهد + عکس (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) آغاز انتخاب رشته‌ آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ از اول اردیبهشت سقوط جرثقیل در پتروشیمی رازی | ۲ نفر جان باختند «مجید راهب» پدر گلاب ایران درگذشت + علت فوت آخرین وضعیت آب‌و‌هوای کشور | رگبار پراکنده و وزش باد در مناطقی از غرب و شمال غرب (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) هشدار جدی به شکارچیان برای خروج از منطقه کوهسرخ تردد روان در تمام محور‌های مواصلاتی کشور | محور‌های شمالی بدون محدودیت (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) زلزله ۴.۲ ریشتری، «روداب» خراسان‌رضوی را لرزاند (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) آسیب شناسی خشم و راهکارهای کاهش خشونت در جامعه کشف راز قتل جوان ۴۰ ساله به دست بادیگاردها در مشهد کشف ایمپلنت‌های قاچاق در تهران قتل خونین مدیر یک شرکت‌ لوازم آرایشی در برج ۲۰ طبقه‌اش به دست دوست صمیمی! ممنوعیت عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای|مشهد، شهر پیشگام در مدیریت پسماند است سرگردانی مسافران «فلای دوبی» در فرودگاه مشهد دستگیری یک قاچاقچی و کشف ۵۶۶ کیلوگرم مواد مخدر از یک دستگاه تریلی در هنگ مرزی تایباد یک کشته و چهار مصدوم بر اثر تصادف با تریلر در جاده تربت حیدریه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) کشف ۲ کیلو و ۸۵۰ گرم مواد مخدر صنعتی در گمرک دوغارون کمبود ۶ هزار لیتر آب برثانیه در مشهد برای تابستان ۱۴۰۳
سرخط خبرها

تکمیل نسبی خدمات درمانی با بیمه تکمیلی جدید برای بازنشستگان

  • کد خبر: ۸۸۴۵۴
  • ۲۷ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۶
  • ۱
تکمیل نسبی خدمات درمانی با بیمه تکمیلی جدید برای بازنشستگان
سهم سازمان در بیمه تکمیلی بازنشستگان از ۳۰درصد در سال گذشته به ۵۰درصد افزایش می‌یابد.

طنین همتی | شهرآرانیوز؛ آمار‌های می‌گویند بیشتر خدمات تکمیلی بیمه‌ها برای افراد شاغل ارائه می‌شود و بخش بزرگی از جامعه بازنشستگان کشورمان از حمایت بیمه‌های تکمیلی محروم هستند.

تکمیل پوشش بیمه‌های درمان یکی از مطالبات همیشگی قشر بازنشسته بوده؛ مطالبه‌ای که در چند سال گذشته تا حدودی برای بازنشستگان ازجمله بازنشستگان تأمین اجتماعی برآورده شده است، اما آن چنان نیست که پاسخگوی همه هزینه‌های درمانی آن‌ها باشد. بیشتر بازنشستگان با بیماری‌های متعددی دست وپنجه نرم می‌کنند و برای همین همیشه درباره قیمت گذاری و میزان خدمات این نوع بیمه‌ها دغدغه دارند.

حسینی یکی از شهروندان مشهدی است که سال چهارم بازنشستگی اش را می‌گذراند. او می‌گوید: بیشتر مواقع ما باید اول خودمان هزینه‌های درمانی را پرداخت کنیم و بعد‌ها با تأخیر حدود چندهفته‌ای مبلغ هزینه شده را از بیمه تکمیلی دریافت کنیم.
او معتقد است تأمین اجتماعی حق بیمه‌ای را که از بازنشستگان می‌گیرد، با تأخیر زیادی به حساب بیمه تکمیلی واریز می‌کند و ازهمین رو، خدمات دهی بیمه‌ها نیز با تأخیر همراه است.

حیدری نیز که بیش از یک دهه است بازنشسته شده است، دراین باره می‌گوید: هزینه‌های ما در دوران بازنشستگی خیلی بیشتر از مستمری مان است و نمی‌توانیم بخش زیادی از مستمری مان را برای درمان هزینه کنیم. ازاین رو، بیمه باید همه جانبه از ما حمایت کند.
او ادامه می‌دهد: سقف قیمت خدمات برای بازنشستگان متفاوت است؛ برای مثال سقف خدمات برای بازنشسته تأمین اجتماعی کمتر از دیگر بازنشستگان است.

بیمه تکمیلی بازنشستگان از اول آذر برقرار می‌شود

۲ روز پیش، میرهاشم موسوی، سرپرست سازمان تأمین اجتماعی، خبر خوبی درباره پوشش بیمه تکمیلی بازنشستگان تأمین اجتماعی اعلام کرد. او گفت «بنا داریم سهم سازمان در بیمه تکمیلی بازنشستگان را از ۳۰درصد سال گذشته به ۵۰درصد افزایش دهیم». این خبر سبب شد که بازنشستگان زیادی برای ثبت نام بیمه تکمیلی اقدام کنند.

رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی خراسان رضوی در تشریح نحوه و شرایط ثبت نام  بیمه تکمیلی بازنشستگان تأمین اجتماعی اظهار کند که «بیمه تکمیلی بازنشستگان تأمین اجتماعی طبق قرارداد قبلی تا ۳۰ آبان ۱۴۰۰ اعتبار دارد و به محض انتخاب شرکت بیمه گر در مناقصه و بسته شدن قرارداد، بیمه تکمیلی برای سال جدید از اول آذر امسال برقرار می‌شود و متقاضیان می‌توانند برای آن ثبت نام کنند». قربانعلی رمضانی اضافه می‌کند: افرادی که در قرارداد‌های قبل بیماری خاص و به درمان سریع نیاز داشتند و سقف خدمات بیمه‌ای شان پر شده است، از ابتدای آذرماه دوباره سقف جدیدشان شروع می‌شود و می‌توانند برای ادامه درمان مراجعه کنند.

ثبت نام مجازی تا ۱۵ دی ماه

او درباره نحوه نام نویسی بازنشستگان قدیم و جدید تأکید می‌کند: کسانی که بیمه تکمیلی شان از سال‌های قبل برقرار است، تحت هیچ شرایطی به کانون بازنشستگان استان مراجعه نکنند؛ چون اسمشان به صورت خودکار برای دریافت بیمه تکمیلی ثبت می‌شود؛ اما افرادی که قبلا انصراف داده یا تازه بازنشسته شده اند و بیمه تکمیلی ندارند، می‌توانند بدون مراجعه به کانون برای بیمه تکمیلی نام نویسی کنند.

طبق اعلام رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی خراسان رضوی، بازنشستگان تا ۱۵ دی ۱۴۰۰ فرصت دارند با مراجعه به سایت ekanon.ir برای بیمه تکمیلی نام نویسی کنند.
رمضانی با تأکید بر برقراری بیمه عمر برای دارندگان بیمه تکمیلی ازجمله اعضای خانواده بیمه شونده، تصریح می‌کند: در سال‌های قبل بیمه تکمیلی برای زن و شوهر بیمه شونده اجباری بود، اما اکنون اختیاری شده و افراد می‌توانند هنگام ثبت نام از آن انصراف بدهند.

او درباره قوانین بیمه تکمیلی برای فرزندان بازنشستگان می‌گوید: برای همه فرزندانی که با پدر و مادرشان زندگی می‌کنند، باید بیمه برقرار باشد و نمی‌شود یک فرزند بیمه داشته باشد و دیگری نداشته باشد. اگر بیمه شونده برای یکی از فرزندان تقاضای انصراف کند، طبق قرارداد به هیچ یک از فرزندان خانواده بیمه تکمیلی تعلق نمی‌گیرد.

از کسر حق بیمه در فیش حقوقی مطمئن شوید

رئیس کانون بازنشستگان خراسان رضوی تأکید می‌کند که بازنشستگانی که برای ثبت نام بیمه تکمیلی اقدام می‌کنند، دی ماه از کسرشدن حق بیمه از فیش حقوقی شان مطمئن شوند. در صورتی که حق بیمه از فیش حقوقی کسر نشده باشد، یعنی بیمه برقرار نشده است و باید با مشخصات ثبت نامی برای برقراری بیمه به کانون مراجعه کنند.

او یادآور می‌شود که باتوجه‌به شروع بیمه از آذرماه، هر زمان که بازنشستگان بعد این تاریخ برای ثبت‌نام بیمه تکمیلی اقدام کنند، بازهم بیمه از ابتدای آذرماه برای آن‌ها برقرار و خدمات به ایشان ارائه می‌شود و مبلغ نیز از آن تاریخ از فیش حقوقی آن‌ها کسر می‌شود.

رمضانی در ادامه یادآور می‌شود: بازنشستگان بعد از ثبت‌نام اینترنتی یا مراجعه به کافی‌نت برگه‌ای دریافت می‌کنند که اطلاعات ثبت‌نامی‌شان در آن درج شده است. این برگه باید تا دی‌ماه نزد افراد بماند. اگر در بهمن‌ماه مبلغ بیمه از حقوقشان کسر شده باشد، بیمه تکمیلی آن‌ها برقرار است، اما اگر از حقوق کسر نشده باشد، با همان برگه به کانون مراجعه کنند تا بیمه‌شان برقرار شود.

او با بیان اینکه فردی که در فروردین ۱۴۰۱ بازنشسته می‌شود نیز می‌تواند برای بیمه تکمیلی ثبت‌نام کند، اضافه می‌کند: بازنشسته جدید تا ۳ ماه بعد از برقراری حقوق جدیدش مهلت دارد ثبت‌نام کند، اما اگر در این بازه ثبت‌نام نکرد، در آن سال یعنی از ۳۰ آبان ۱۴۰۰ تا یک آذر ۱۴۰۱ از بیمه تکمیلی محروم می‌شود.

خدمات تکمیلی برای ۱۷۰ هزار بازنشسته

رئیس کانون بازنشستگان خراسان‌رضوی ادامه می‌دهد: سال قبل در استان حدود ۱۷۰ هزار قرارداد بیمه تکمیلی داشتیم که خدمات تکمیلی دریافت کردند. برای امسال هم منتظر برنده‌شدن شرکت بیمه‌گر در مناقصه و بستن قرارداد هستیم و مشخص نیست چه تعداد از بازنشستگان خراسانی از خدمات تکمیلی بهرمند می‌شوند.

به‌گفته رمضانی، سقف بیمه تکمیلی در سال قبل برای عمل‌های سنگین مثل قلب ۴۰ میلیون تومان بوده که امسال رقم بیشتری پیشنهاد شده است. او ادامه می‌دهد: این میزان قبلا برای بستری‌ها ۱۲ میلیون تومان بود، اما امسال رقم‌های بیشتری در نظر گرفته شده است. همچنین خدمات پاراکلینیکی و تشخیصی و درمان سرپایی حدود یک‌میلیون و ۷۰۰ تومان بوده که اگر شرکت‌های بیمه در قرارداد جدید رقم آن را افزایش ندهند و بازنشستگان توان پرداختش را داشته باشند، با نرخ‌های جدید اعلام می‌شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۸
0
0
من چندین سال بیمه تکمیلی بودم ولی خودم نمیدونستم چون هیچ فیش حقوقی دریافت نکردیم موقع بازنشستگی وتسویه حساب درامورمالی دانشگاه علوم پزشکی ازمن پرسیدن شمابیمه تکمیلی بودیدگفتم نه گفس پس این لیست ازحقوقت کم شده گفتم هیچ اطلاعی نداشتم،چون خودم کارمندمرکزبهداشت یک شبکه بودم فقط به من گفت اموربازنشستگی بگوپولتوبرگردونندولی هیچ کاری نکردن درضمن سکته ناقص هم داشتم ولی ازبیمه عادی استفاده کردم چون واقعانمیدونستم وواعلام هم نکرده بودن اینهم ازسیستم وزارت بهداشت
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->