قطع برق شهروندان مشهدی تا چه زمانی ادامه خواهد داشت؟ نرخ طلا و سکه امروز در مشهد چقدر شد؟ (۱۸ مرداد ۱۴۰۴) قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز در بازار امروز (۱۸ مرداد ۱۴۰۴) اعلام شد مزایا و معایب قرارداد‌های موقت و دائم کارگران چیست؟ واریز ۶۹۰۰ میلیارد تومان سود به حساب ۲.۷ میلیون سهامدار (۱۸ مرداد ۱۴۰۴) مدیریت بازار طلا و سکه در جنگ ۱۲ روزه | بهای جهانی طلا تا پایان سال میلادی به ۴۰۰۰ دلار می‌رسد بیمه شدگان «پاره‌وقت» تأمین اجتماعی چگونه می‌توانند «سوابق بیمه‌ای» خود را خریداری و کامل کنند؟ افزایش سقف برداشت از کارت سوخت در جایگاه‌های مرزی تا ۵۰ لیتر گشایش پنجره بودجه چند هزار میلیارد تومانی شرکت‌های دولتی به روی خراسان رضوی در قالب مسئولیت‌های اجتماعی  پیش‌بینی قیمت دلار، طلا و سکه در روز شنبه (۱۸ مرداد ۱۴۰۴ ) گواهی سپرده بورس، مسیر جدید خودرودار شدن + جزئیات حذف وثیقه ۳۵ درصدی بانک مرکزی برای واردات خودروی جانبازان ۵۰ درصد و بالاتر هشدار سازمان بازرسی کل کشور به وزیر راه و شهرسازی درباره وضعیت بلیت هواپیما رئیس کمیسیون فرش اتاق بازرگانی: تجارت خارجی تقریبا در حالت تعلیق قرار گرفته است اطلاعیه فرودگاه مهرآباد به مسافران روز جمعه (۱۷ مرداد ۱۴۰۴)؛ ۲ ساعت زودتر حرکت کنید قیمت طلا، دلار، سکه و ارز امروز (۱۶ مرداد ۱۴۰۴) اعلام شد مهلت ثبت‌نام خودرو‌های وارداتی و وکالتی کردن حساب‌ها برای بار دوم تمدید شد راهنمای خرید میلگرد با پروانه ساختمان (میزان سهمیه + شرایط) آیا مزایای رفاهی کارگران مشمول مالیات می‌شود؟ مهلت استفاده از بخشودگی جرائم بیمه شخص ثالث امروز (۱۶ مرداد ۱۴۰۴) به پایان می‌رسد قیمت ارز اربعین امروز (۱۶ مرداد ۱۴۰۴) اعلام شد | دینار عراق چند شد؟ تخفیف های فروش؛ بازی دو سر بُرد یا شگردی برای گران فروشی اجناس؟ آیا با اجرای فیبرنوری، کابل‌دزدی به پایان می‌رسد؟ | پاسخ مسئولان به مطالبه شهروندان حمایت مدیریت شهری مشهد از صنایع و کارآفرینان ادامه‌دار خواهد بود + فیلم توضیحات مدیرعامل تامین اجتماعی درباره شیوه‌نامه بیمه کارگران ساختمانی پیش‌بینی قیمت دلار برای روز پنجشنبه (۱۶ مرداد ۱۴۰۴) | امید به مذاکره باز هم دلار را عقب راند پیش‌بینی قیمت طلا و سکه پنجشنبه (۱۶ مرداد ۱۴۰۴ )| بازار طلا بازیچه افت دلار شد آیا قطعی برق در تهران ۴ ساعته شده است؟ (۱۵ مرداد ۱۴۰۴) هدف‌گذاری ۳ هزار مگاواتی برای تولید برق سبز در خراسان رضوی تا پایان ۱۴۰۶
سرخط خبرها

کدام نوع ضدیخ را برای خودرو استفاده کنیم؛ ضدیخ روغنی یا اسیدی؟

  • کد خبر: ۸۸۷۹۶
  • ۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۶
کدام نوع ضدیخ را برای خودرو استفاده کنیم؛ ضدیخ روغنی یا اسیدی؟
برتری ضد یخ‌ روغنی نسبت به ضد یخ‌ اسیدی این است که می‌تواند از روغن برای محافظت هر چه بیشتر موتور استفاده کرد، زیرا ضد یخ‌ های اسیدی بعد از مصرف در مدت زمان مشخص به بدنه و قطعات موتور آسیب می‌ رساند.

به گزارش شهرآرانیوز، ضد یخ‌ها یک مایع زرد روشن یا سبز روشن است که با آب در اتومبیل ها، کامیون‌ها و وسایل نقیله دیگر مخلوط می‌شود تا رادیاتور‌ها از انجماد یا گرمای بیش از حد جلوگیری کنند.

در مورد رادیاتور یک خودرو، زمستان خطرناکترین زمان سال است. سرماخوردگی می‌تواند یک اثر توفیقی داشته باشد و موتور را به شدت تحت تاثیر قرار دهد. برای غلبه بر این، صاحبان خودرو ضد یخ استفاده می‌کنند، که اغلب با خنک کننده اشتباه می گیرند.

ضد یخ معمولا به عنوان یکی از اجزای مخلوط مایع خنک کننده استفاده می‌شود (مایع خنک کننده به طور کلی تقسیم ۵۰-۵۰ بین ضد یخ و آب است) ضد یخ (به طور خاص اتیلن گلیکول، که ماده اصلی آن است) برای پایین آمدن نقطه انجماد مایعی که در دور موتور یک وسیله نقلیه گردش می‌کند، استفاده می‌شود. این امر به جلوگیری از یخ زدگی مایع در دمای سرد و همچنین بالا بردن نقطه جوش مایعات کمک می‌کند تا تبخیر نشود. مایع خنک کننده همچنین قسمت‌هایی داخلی موتور را روغن کاری می‌کند تا به راحتی کار کنند.

این ماده ساخته شده از اتیلن گلیول یا پروپیلن گلیول، ضد یخ و مایع خنک کننده نقاط انجماد و جوش آب را تغییر می‌دهد. برای اندازه گیری مایعات براساس اتانول و همچنین اسید (الکل) ایزوپروپیل استفاده و باعث می شود که قطعات لاستیکی بسیار نرم شده و روان‌تر حرکت کنند. این قطعات بعد از استفاده از ضد یخ‌های اسیدی، بدون لغزش، از محلول عایق گرمای موتور نگهداری میکند، فوکوس قابل تنظیم، مقیاس کاملا مشخص، اندازه گیری W را سهل‌تر می‌نماید. ضد یخ‌های اسیدی از ماندگاری طولانی تری برخوردار هستند و توسط استاندارد‌های دقیق کیفیت و ایمنی تضمین شده است.

در برخی از ضد یخ‌ها روغن وجود دارد. این به معنای آن است که در یک یا چند واشر موتور روغن‌های مخصوص قطعات باید در آن‌ها ریخته شوند.

موتور شما به گونه‌ای طراحی شده است که یک سیستم وجود دارد که ضد یخ‌های روغنی، موتور را کنترل میکنند تا وسیله نقلیه خود را به وسیله‌ی آن خنک کرده تا از گرمای بیش از حد خودرو جلوگیری کند.

چنانچه موتور شما بیش از حد گرم شود باعث خرابی واشر یا سیلندر نیز می‌شود، ضد یخ‌های روغنی نیز می‌توانند این روند را کنترل کند. برتری ضد یخ‌های روغنی نسبت به ضد یخ‌های اسیدی این است که می‌تواند از روغن برای محافظت هر چه بیشتر موتور استفاده کرد، زیرا ضد یخ‌های اسیدی بعد از مصرف در مدت زمان مشخص به بدنه و قطعات موتور آسیب می‌رساند.

همچنین ضد یخ روغنی باعث بهبود مصرف سوخت و کارایی آن می‌شود و عمر روغن شما را تا ۵۰ درصد افزایش می‌دهد. همچنین شما می‌توانید از خنک کننده این شرکت که که تقریبا با هر نوع ضد یخی سازگار است استفاده کنید و با آزمایش مستقل برای کاهش دمای موتور تا ۲۵ درجه فارنهایت ثابت کنید. علاوه بر این مزیت‌ها نسبت به ضد یخ‌های اسیدی، هزینه‌ی این ضد یخ‌ها بسیار مقرون به صرفه است و می‌تواند شما را در مدت زمان طولانی همراهی کند.

یکی از مهمترین مزایای استفاده از ضد یخ‌های روغنی نسبت به ضد یخ‌های اسیدی استفاده روغن به عنوان مایع خنک کننده در فرآیند ماشین کاری، تاثیر (بالشتک) آن است که بین دستگاه و مواد برش وجود دارد. این کمک میکند تا سطح با کیفیت بالاتری در موتور شروع به فعالیت کند و عمر ابزار را طولانی‌تر می‌کند. این مواد مبتنی بر روغن تمایل به خنک کننده انتخاب برای سنگ زنی خرد، ضربه زدن شدید، حفاری با سوراخ‌های عمیق و برای برش فلزات مانند فولاد‌های ضد زنگ خاص، سوپرآلیاژ‌ها و فلزات ظریف‌تر مانند تیتانیوم دارند.

در کنار مزایای ضد یخ روغنی، این مایع خنک کننده‌ها به راحتی می‌تواند نگهداری کنند و در صورت بروز هر مشکلی خسارت کمتری به موتور را به بار خواهد آورد و محافظت در برابر زنگ زدگی را افزایش میدهد. هنگام انتخاب یک ضد یخ برای استفاده عملیات ماشین کاری، گزینه‌های بی شماری در بازار وجود دارد که مزایا و مضرات آن برای هر کدام وجود دارد، بنابراین در هنگام خرید به نوع ماندگاری و وسیله ایی که میخواهید آن را استفاده کنید دقت بفرمایید تا بهترین انتخاب را برای موتور خود داشته باشید.

منبع: پرشین خودرو

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->