ثبت رکورد مصرف ۸۰۱ میلیون لیتر بنزین در تعطیلات هفته گذشته (۱۲ تا ۱۷ خرداد ۱۴۰۴) جزئیات مالیات کولبران و ملوانان در قانون ساماندهی تجارت مرزی مشخص شد سازمان حمایت به تصمیم ایران خودرو برای افزایش قیمت واکنش نشان داد (۱۸ خرداد ۱۴۰۴) کشف مزرعه استخراج رمز ارز در یک کارگاه ریخته‌گری در مشهد (۱۸ خرداد ۱۴۰۴) هر دقیقه یک وام تُپل کاهش قیمت خودرو‌های خارجی و مونتاژی (۱۸ خرداد ۱۴۰۴) + جدول بررسی قیمت امروز خودرو‌های داخلی (۱۸ خرداد ۱۴۰۴) | سهند ۶۹۵ میلیون تومان شد نارضایتی دامداران و مردم از افزایش دوباره قیمت لبنیات + جدول قیمت خودروی خارجی ۲ میلیاردی، در ایران ۷ میلیارد تومان فروخته می‌شود | بازار خودرو در انتظار نتایج مذاکرات قیمت موبایل‌های سامسونگ و شیائومی در مشهد چقدر است؟ (۱۸ خرداد ۱۴۰۴) مرز ۳ میلیونی شاخص کل حفظ شد | نجات بورس از ریزش شدید (۱۸ خرداد ۱۴۰۴) ایران‌خودرو و سایپا خواستار افزایش قیمت محصولات خود شدند (۱۸ خرداد ۱۴۰۴) زمان خرید عرضه اولیه «نان» اعلام شد (۱۸ خرداد ۱۴۰۴) + میزان نقدینگی مورد نیاز تولید وانت نیسان قدیمی متوقف شد (۱۸ خرداد ۱۴۰۴) آغاز «پیش‌فروش ارز» بانک مرکزی از چهارشنبه (۲۱ خرداد ۱۴۰۴) + جزئیات قیمت امروز ارز، طلا، سکه و رمزارز‌ها (۱۸ خرداد ۱۴۰۴) | نوسان قیمت دلار در کانال ۸۲ هزار تومان استاندار خراسان رضوی: با دیپلماسی هدفمند اقتصادی و استانی می‌توانیم دستاورد‌های بزرگی برای صادرات داشته باشیم قیمت لوازم خانگی چند درصد افزایش یافت؟ فروش ویژه سایپا از فردا (دوشنبه، ۱۹ خرداد ۱۴۰۴) آغاز می‌شود + قیمت و زمان تحویل خودرو اقلام ممنوعه در پروازهای داخلی و خارجی کدام‌اند؟ کاهش قیمت لوبیاچیتی و لوبیاقرمز در مشهد (۱۸ خرداد ۱۴۰۴) بانک چین برای هفتمین ماه متوالی، بازهم طلا خرید (۱۸ خرداد ۱۴۰۴) قیمت طلا و سکه تمام در مشهد به چه قیمتی رسید؟ (۱۸ خرداد ۱۴۰۴) قیمت خرداد ۱۴۰۴ نان در تهران اعلام شد + جدول کاهش قیمت گوشت گوسفندی و گوساله در مشهد (۱۸ خرداد ۱۴۰۴) ذبح بیش از ۱۲ هزار رأس دام طی روز عید قربان در خراسان رضوی مرحله سوم کالابرگ احتمالاً تیرماه انجام می‌شود آیا قیمت نان از امروز در مشهد گران می‌شود؟ (۱۸ خرداد ۱۴۰۴) قیمت امروز میوه و صیفی‌جات در مشهد (۱۸ خرداد ۱۴۰۴) | سیب‌زمینی و پیاز با چه قیمتی عرضه می‌شود؟
سرخط خبرها

وزارت صمت: احراز هویت آگهی‌دهندگان اینترنتی خودرو الزامی نیست!

  • کد خبر: ۸۹۰۵۰
  • ۰۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۰
وزارت صمت: احراز هویت آگهی‌دهندگان اینترنتی خودرو الزامی نیست!
رییس مرکز تجارت توسعه الکترونیکی اعلام کرد زیرساخت احراز هویت آگهی‌دهندگان باید توسط پلتفرم‌های آگهی ایجاد شود، اما انجام آن توسط آگهی دهندگان اجباری نیست. او تاکید کرد آن‌ها یک سیاست نرم را پیش گرفتند تا دیگر برخلاف ضوابط قبلی الزام آور نباشد و ابلاغیه از سوی وزارت باعث ریزش مشتریان این پلتفرم‌ها نشود.

به گزارش شهرآرانیوز، هفته گذشته قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی طی نامه‌ای خطاب به روسای مرکز امور اصناف، بازرگانان و اتحادیه کشوری صنف کسب‌وکار‌های مجازی، دستورالعمل ساماندهی آگهی‌های الکترونیکی خودرو را ابلاغ کرد. طبق این ابلاغیه، پلتفرم‌های درج آگهی خودرو موظف شدند تا روی تمامی بستر‌های الکترونیکی خود اعم از وب‌سایت و نرم‌افزار، ۶ قابلیت مهم را ایجاد کنند که یکی از آن‌ها احراز هویت آگهی‌کنندگان خودرو است.

اما اکنون «علی رهبری» تاکید کرد سه مقوله احراز هویت آگهی دهنده، احراز اصالت خودرو، احراز پروانه کسب داشتن آگهی دهنده به صورت اختیاری خواهد بود و با نماد‌های مختلف در آگهی‌ها به نمایش در خواهد آمد: «یک تیک سبز برای آگهی دهنده که تمامی موارد پروانه کسب و کاری دارد به نمایش در بیاید. یک تیک نارنجی نیز وجود دارد برای کسی که فقط آگهی پروانه کسب آن احراز هویت شود.»

به گفته وی شماره بیمه نامه یا سال خودرو نیز باید ثبت شود و از بیمه مرکزی استعلام شود تا چنین خودرویی وجود دارد یا خیر. این هم یک تیک آبی رنگ به خود اختصاص خواهد داد. همه این موارد اختیاری است و باعث ارزشمند شدن آگهی خواهد شد.

رهبری با تاکید بر اینکه ضوابط قبلی همه الزام آور بود، اما این مورد الزامی نیست تا باعث ریزش مشتریان این پلتفرم‌های درج آگهی نشود، گفت:

«در سال‌های گذشته و در شرایط التهاب بازار یک سری آگهی‌های سوری درج می‌شد که اصلا قیمت واقعی را بازتاب نمی‌دانند. آگهی‌های متعدد باعث افزایش قیمت می‌شد و این مسأله بازار را به هم می‌ریخت. راهکار این بود که برای این بازار یک زیر ساخت احراز فراهم کنیم و اگر یکی بخواهد آگهی ثبت کند امکان احراز هویت آن وجود داشته باشد. همچنین اگر آگهی کننده بخواهد تعداد آگهی بالا بزند، از مشتری معمولی خارج شده و دلال یا نمایشگاه دار است. علاوه بر این در برخی مواقع هم خودروی نیست، اما آگهی فروش آن صورت می‌گیرد که باید با این موضوع هم مبارزه کرد.»

به گفته وی آن‌ها از پلتفرم‌ها خواسته‌اند تا شرایط احراز هویت را در سایت‌های خود ایجاد کنند، اما انجام آن را بر عهده فروشنده بگذارند و قابلیت اختیاری بگذارند‌: «باور داریم اگر فرهنگ این مساله ایجاد شود، خیلی بهتر است و به مرور تمامی آگهی دهندگان به این سمت خواهند رفت تا متقاضیان بیشتری برای خرید خودرویشان داشته باشند..»

منبع:دیجیاتو

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->