هفدهمین نشست یکشنبه‌های اقتصادی استاندار خراسان رضوی برگزار شد | کارشناسان، نگران موج گرانی و کمبود در بازار نبود اقلام کالابرگ در فروشگاه‌ها و صف‌های طولانی خرید ویدئو | زیان بانک آینده چگونه جبران می‌شود؟ کاهش عرضه برنج ایرانی | نرخ برنج پاکستانی سه برابر شد معامله ۱۶.۵ میلیارد دلاری بیش از ۲۱ هزار بازرگان طی ۷ ماه گذشته در مرکز مبادله ایران پیش‌بینی تولید ۲.۶ میلیون تن چغندرقند پاییزه پیش‌بینی کاهش ۱۰ درصدی تولید زعفران در خراسان رضوی پیش‌بینی بورس برای روز یکشنبه ۴ آبان ۱۴۰۴ پیش‌بینی قیمت دلار یکشنبه ۴ آبان ۱۴۰۴ پیش‌بینی قیمت طلا و سکه یکشنبه ۴ آبان ۱۴۰۴ آیین تودیع و معارفه مدیرکل صنعت، معدن و تجارت برگزار شد | «باخرد» سکان‌دار جدید صمت خراسان رضوی رئیس اتاق بازرگانی خراسان رضوی: اختلاف ۳ هزار درصدی قیمت برنج از مرز تا بازار قابل درک نیست! + فیلم بررسی قیمت امروز خودرو‌های داخلی (۳ آبان ۱۴۰۴) | کوییک S چند؟ بررسی قیمت امروز خودرو‌های خارجی و مونتاژی (۳ آبان ۱۴۰۴) | فیدلیتی ۸۰ میلیون گران‌تر شد آغاز عرضه گوشت منجمد وارداتی با قیمت ۶۰۰ هزار تومان (۳ آبان ۱۴۰۴) | توزیع گوشت گوسفندی در روزهای آینده ریزش ۳ درصدی قیمت سکه‌های پارسیان (۳ آبان ۱۴۰۴) + جدول قیمت قیمت گل زعفران امروز چقدر است؟ (۳ آبان ۱۴۰۴)‌ استاندار خراسان رضوی: انحصار در تخصیص ارز، مانع واردات برنج به استان است + فیلم اقبال به کوچک‌تر‌های بورس بیشتر شد | گزارش وضعیت بازار سهام (۳ آبان ۱۴۰۴) استاندار خراسان رضوی خواهان واگذاری اختیارات قیمت‌گذاری زعفران به استان شد + فیلم تشکیل اولین جلسه تعیین تکلیف دارایی‌های بانک آینده | رئیس بانک مرکزی: فروش دارایی‌های بانک سابق آینده در اولویت صندوق سپرده‌ها است بررسی قیمت امروز مرغ و گوشت در مشهد | ران مرغ کیلویی ۱۰۰ هزار تومان شد (۳ آبان ۱۴۰۴) دلار در مشهد چند؟ (۳ آبان ۱۴۰۴) طلا در مشهد هفته جدید را با چه رقمی آغاز کرد؟ (۳ آبان ۱۴۰۴) ویدئو | مردم دیگر مصنوعات طلا نمی‌خرند | کاهش ۷۰ درصدی تولید طلا و جواهر یارانه‌ای که آب رفت؛ از ۴۵ دلار تا ۳ دلار! | یارانه فقط برای ۳ دهک تأثیرگذار است اونس جهانی پس از ۱۰ هفته رشد، عقب‌نشینی کرد (۳ آبان ۱۴۰۴) خودروسازان داخلی در یک سال اخیر محصولات خود را چقدر گران کردند؟ + جدول
سرخط خبرها

وزارت صمت: احراز هویت آگهی‌دهندگان اینترنتی خودرو الزامی نیست!

  • کد خبر: ۸۹۰۵۰
  • ۰۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۰
وزارت صمت: احراز هویت آگهی‌دهندگان اینترنتی خودرو الزامی نیست!
رییس مرکز تجارت توسعه الکترونیکی اعلام کرد زیرساخت احراز هویت آگهی‌دهندگان باید توسط پلتفرم‌های آگهی ایجاد شود، اما انجام آن توسط آگهی دهندگان اجباری نیست. او تاکید کرد آن‌ها یک سیاست نرم را پیش گرفتند تا دیگر برخلاف ضوابط قبلی الزام آور نباشد و ابلاغیه از سوی وزارت باعث ریزش مشتریان این پلتفرم‌ها نشود.

به گزارش شهرآرانیوز، هفته گذشته قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی طی نامه‌ای خطاب به روسای مرکز امور اصناف، بازرگانان و اتحادیه کشوری صنف کسب‌وکار‌های مجازی، دستورالعمل ساماندهی آگهی‌های الکترونیکی خودرو را ابلاغ کرد. طبق این ابلاغیه، پلتفرم‌های درج آگهی خودرو موظف شدند تا روی تمامی بستر‌های الکترونیکی خود اعم از وب‌سایت و نرم‌افزار، ۶ قابلیت مهم را ایجاد کنند که یکی از آن‌ها احراز هویت آگهی‌کنندگان خودرو است.

اما اکنون «علی رهبری» تاکید کرد سه مقوله احراز هویت آگهی دهنده، احراز اصالت خودرو، احراز پروانه کسب داشتن آگهی دهنده به صورت اختیاری خواهد بود و با نماد‌های مختلف در آگهی‌ها به نمایش در خواهد آمد: «یک تیک سبز برای آگهی دهنده که تمامی موارد پروانه کسب و کاری دارد به نمایش در بیاید. یک تیک نارنجی نیز وجود دارد برای کسی که فقط آگهی پروانه کسب آن احراز هویت شود.»

به گفته وی شماره بیمه نامه یا سال خودرو نیز باید ثبت شود و از بیمه مرکزی استعلام شود تا چنین خودرویی وجود دارد یا خیر. این هم یک تیک آبی رنگ به خود اختصاص خواهد داد. همه این موارد اختیاری است و باعث ارزشمند شدن آگهی خواهد شد.

رهبری با تاکید بر اینکه ضوابط قبلی همه الزام آور بود، اما این مورد الزامی نیست تا باعث ریزش مشتریان این پلتفرم‌های درج آگهی نشود، گفت:

«در سال‌های گذشته و در شرایط التهاب بازار یک سری آگهی‌های سوری درج می‌شد که اصلا قیمت واقعی را بازتاب نمی‌دانند. آگهی‌های متعدد باعث افزایش قیمت می‌شد و این مسأله بازار را به هم می‌ریخت. راهکار این بود که برای این بازار یک زیر ساخت احراز فراهم کنیم و اگر یکی بخواهد آگهی ثبت کند امکان احراز هویت آن وجود داشته باشد. همچنین اگر آگهی کننده بخواهد تعداد آگهی بالا بزند، از مشتری معمولی خارج شده و دلال یا نمایشگاه دار است. علاوه بر این در برخی مواقع هم خودروی نیست، اما آگهی فروش آن صورت می‌گیرد که باید با این موضوع هم مبارزه کرد.»

به گفته وی آن‌ها از پلتفرم‌ها خواسته‌اند تا شرایط احراز هویت را در سایت‌های خود ایجاد کنند، اما انجام آن را بر عهده فروشنده بگذارند و قابلیت اختیاری بگذارند‌: «باور داریم اگر فرهنگ این مساله ایجاد شود، خیلی بهتر است و به مرور تمامی آگهی دهندگان به این سمت خواهند رفت تا متقاضیان بیشتری برای خرید خودرویشان داشته باشند..»

منبع:دیجیاتو

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->