پیش‌بینی قیمت دلار یکشنبه ۹ شهریور ۱۴۰۴ | تحلیل کارشناسان از بازار ارز: هشدار درباره تصمیمات هیجانی سرمایه‌گذاران پیش‌بینی قیمت طلا و سکه یکشنبه ۹ شهریور ۱۴۰۴ | کارشناسان: ادامه روند صعودی قیمت طلا و سکه در صورت تداوم افزایش دلار ماینر‌ها را افشا کنید، ۲۰۰ میلیون تومان پاداش بگیرید| کشف ۷۰۶ دستگاه ماینر غیرمجاز در خراسان رضوی در سال ۱۴۰۴ پزشک ۲۴ در مشهد چه خدماتی ارائه می‌کند؟ قیمت امروز خودرو‌های خارجی و مونتاژی (۸ شهریور ۱۴۰۴) | افزایش شدید فیدلیتی و دیگنیتی قیمت امروز خودرو‌های داخلی (۸ شهریور ۱۴۰۴) | رشد ایران‌خودرویی‌ها گوشت گوساله در مشهد گران شد (۸ شهریور ۱۴۰۴) | گوشت گوسفندی کیلویی چند؟ بحران مسکن به روستاهای خراسان رضوی سرایت کرد | قرارداد ساخت ۴۰۰۰ واحد مسکونی با شهرداری مشهد به زودی امضاء می‌شود + فیلم اثر معکوس مکانیسم ماشه بر بازار خودرو | بازار خودروی مشهد از معامله خالی شد! اقتصاد دولتی مانع توسعه اقتصاد تعاونی در کشور است واکنش منفی بورس به مکانیسم ماشه | بورس کانال ۲.۴ میلیونی را از دست داد (۸ شهریور ۱۴۰۴) یارانه بیش از ۲۱۸ هزار نفر از مردم خراسان رضوی در مرداد ۱۴۰۴ قطع شد وقتی حقوق ثابت باعث بی ثباتی زندگی می‌شود! ۱۵۰ هزار تن برنج برای تنظیم بازار وارد شد (۸ شهریور ۱۴۰۴) همه چیز درباره مکانیسم ماشه | اسنپ بک بر اقتصاد ایران چه تأثیری می‌گذارد؟ تورم سالانه مواد غذایی به ۳۶.۸ درصد رسید | خوراکی‌ها همچنان در مسیر گرانی روش جدید کسب درآمد مشاوران املاک | هزینه کمیسیون بر دوش مستاجران قیمت امروز دلار، طلا، سکه و ارز دیجیتال (۸ شهریور ۱۴۰۴) | رشد دلار زیر فشار مکانیسم ماشه الگوی کشت تا مهر ۱۴۰۴ ابلاغ می‌شود کف نرخ دلار در مشهد از ۱۰۲ هزار تومان عبور کرد (۸ شهریور ۱۴۰۴) طلا در مشهد اوج گرفت (۸ شهریور ۱۴۰۴) مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی: ظرفیت نیروگاه‌های تجدیدپذیر خراسان رضوی تا پایان سال، به ۴۰۰ مگاوات می‌رسد طلای جهانی رکورد جدید زد (۸ شهریور ۱۴۰۴) تورم اجاره مسکن به کمترین میزان در ۴ سال اخیر رسید قیمت میوه در یک هفته اخیر در مشهد چه تغییری کرده است؟ (۸ شهریور ۱۴۰۴) فرار مالیاتی ۱۴۰۰ میلیارد ریالی از طریق صندوق های قرض الحسنه در خراسان رضوی ناکام ماند کارشناسان تبعات مکانیسم ماشه بر بازار‌های سرمایه‌ای و مالی را چگونه پیش‌بینی می‌کنند؟ قیمت روغن ۲۵ درصد افزایش یافت
سرخط خبرها

وزارت صمت: احراز هویت آگهی‌دهندگان اینترنتی خودرو الزامی نیست!

  • کد خبر: ۸۹۰۵۰
  • ۰۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۰
وزارت صمت: احراز هویت آگهی‌دهندگان اینترنتی خودرو الزامی نیست!
رییس مرکز تجارت توسعه الکترونیکی اعلام کرد زیرساخت احراز هویت آگهی‌دهندگان باید توسط پلتفرم‌های آگهی ایجاد شود، اما انجام آن توسط آگهی دهندگان اجباری نیست. او تاکید کرد آن‌ها یک سیاست نرم را پیش گرفتند تا دیگر برخلاف ضوابط قبلی الزام آور نباشد و ابلاغیه از سوی وزارت باعث ریزش مشتریان این پلتفرم‌ها نشود.

به گزارش شهرآرانیوز، هفته گذشته قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی طی نامه‌ای خطاب به روسای مرکز امور اصناف، بازرگانان و اتحادیه کشوری صنف کسب‌وکار‌های مجازی، دستورالعمل ساماندهی آگهی‌های الکترونیکی خودرو را ابلاغ کرد. طبق این ابلاغیه، پلتفرم‌های درج آگهی خودرو موظف شدند تا روی تمامی بستر‌های الکترونیکی خود اعم از وب‌سایت و نرم‌افزار، ۶ قابلیت مهم را ایجاد کنند که یکی از آن‌ها احراز هویت آگهی‌کنندگان خودرو است.

اما اکنون «علی رهبری» تاکید کرد سه مقوله احراز هویت آگهی دهنده، احراز اصالت خودرو، احراز پروانه کسب داشتن آگهی دهنده به صورت اختیاری خواهد بود و با نماد‌های مختلف در آگهی‌ها به نمایش در خواهد آمد: «یک تیک سبز برای آگهی دهنده که تمامی موارد پروانه کسب و کاری دارد به نمایش در بیاید. یک تیک نارنجی نیز وجود دارد برای کسی که فقط آگهی پروانه کسب آن احراز هویت شود.»

به گفته وی شماره بیمه نامه یا سال خودرو نیز باید ثبت شود و از بیمه مرکزی استعلام شود تا چنین خودرویی وجود دارد یا خیر. این هم یک تیک آبی رنگ به خود اختصاص خواهد داد. همه این موارد اختیاری است و باعث ارزشمند شدن آگهی خواهد شد.

رهبری با تاکید بر اینکه ضوابط قبلی همه الزام آور بود، اما این مورد الزامی نیست تا باعث ریزش مشتریان این پلتفرم‌های درج آگهی نشود، گفت:

«در سال‌های گذشته و در شرایط التهاب بازار یک سری آگهی‌های سوری درج می‌شد که اصلا قیمت واقعی را بازتاب نمی‌دانند. آگهی‌های متعدد باعث افزایش قیمت می‌شد و این مسأله بازار را به هم می‌ریخت. راهکار این بود که برای این بازار یک زیر ساخت احراز فراهم کنیم و اگر یکی بخواهد آگهی ثبت کند امکان احراز هویت آن وجود داشته باشد. همچنین اگر آگهی کننده بخواهد تعداد آگهی بالا بزند، از مشتری معمولی خارج شده و دلال یا نمایشگاه دار است. علاوه بر این در برخی مواقع هم خودروی نیست، اما آگهی فروش آن صورت می‌گیرد که باید با این موضوع هم مبارزه کرد.»

به گفته وی آن‌ها از پلتفرم‌ها خواسته‌اند تا شرایط احراز هویت را در سایت‌های خود ایجاد کنند، اما انجام آن را بر عهده فروشنده بگذارند و قابلیت اختیاری بگذارند‌: «باور داریم اگر فرهنگ این مساله ایجاد شود، خیلی بهتر است و به مرور تمامی آگهی دهندگان به این سمت خواهند رفت تا متقاضیان بیشتری برای خرید خودرویشان داشته باشند..»

منبع:دیجیاتو

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->