نگاهی به فیلم «گشت ۳» | بدون توجیه، بدون توضیح گفتگو با حسام سامری‌زاده، فیلم‌نامه‌نویس «گشت ۳» صفحه نخست روزنامه‌های کشور - شنبه ۶ آذر ۱۴۰۰ وزیر فرهنگ: «مرکز سرود و آهنگ‌های انقلابی» راه‌اندازی می‌شود ابوالفضل همراه، رئیس جدید فرهنگسرای نیاوران کیست؟ + بیوگرافی گلایه مادر علی انصاریان از اهالی فوتبال کتاب و فرهنگ عمومی کارتون | چیدن میوه از درختان خط و کلمه نشست تخصصی «مبنا» با موضوع کتاب و کتاب‌خوانی در اندیشه رهبر معظم انقلاب برگزار شد درباره فیلم «تومان» مرتضی فرشباف | خوش‌ریتم و بدون لغزش نگاهی به اندیشه‌های زنده‌یاد آیت‌ا... شیخ هاشم مدرس قزوینی اکران فیلم «منصور» در نمازجمعه تهران لغو شد میزگرد | بررسی چالش‌های فرهنگ بسیجی داوران سی و یکمین جشنواره تئاتر استان خراسان رضوی معرفی شدند نکته‌ای حقوقی پیرامون چالش فیلم «قهرمان» با یک مستند: آیا ایده در آثار ادبی و هنری موردحمایت قانون است؟ گمنام‌های نام‌دار صفحه نخست روزنامه‌های کشور - پنجشنبه ۴ آذر ۱۴۰۰
خبر فوری
نگاهی به «گشت ارشاد۳» اثر سعید سهیلی که با استقبال مخاطبان روبرو شد
این روزها فیلم سینمایی «گشت ارشاد۳» در اولین تجربه کمدی‌سازی دنباله‌دارِ «سعید سهیلی» همچنان مثل قبل، سردمدار گیشه کم رونقِ دوران کرونایی سینمای ایران است.
 
به گزارش شهرآرانیوز، سینمای ایران تا کنون تجربه کمی در تولید فیلم‌های سینمایی دنباله‌دار نداشته است، اما معمولاً مشاهده می٬شود که استقبال از قسمت‌های بعدی نسبت به فیلم٬های قبلی همواره با رکود مواجه بوده است.
این روزها اما فیلم سینمایی «گشت ارشاد۳» در اولین تجربه کمدی‌سازی دنباله‌دارِ «سعید سهیلی» همچنان مثل قبل، سردمدار گیشه کم رونقِ دوران کرونایی سینمای ایران است.
سهیلی که در میانه گشت ارشاد یک و ۲، «کلاشینکف» را ساخت و در استراحت میانه گشت ارشاد ۲ و ۳، سراغ «ژن خوک» رفت، دوباره به خانه پرفروش خودش برگشت و این‌بار با وجود جای خالی کاراکتر محبوب و اصلی‌اش «حمید فرخ‌نژاد»، «گشت ارشاد۳» را کلید زد و حالا با فروش بیش از ۵میلیاردی همچنان روند صعودی فتح گیشه را پی می‌گیرد.
فیلم سهیلی در دورانِ همه‌گیری کرونا ساخته شد، وقتی که اصلاً مشخص نبود چه زمانی به اکران خواهد رسید، اما او با سرمایهٔ شخصی خودش پروژه‌اش را به سرانجام رساند و احتمالاً از همه مشکلاتی که پیش پایش می‌سازند باخبر بود.
عملکرد جسورانه سهیلی در ادامه روند دنباله‌سازی از یک سو، و همچنین خطر شکست این پروژه پرهزینه بدونِ یکی از محبوب‌ترین کاراکترهای طنز بعد از انقلاب از سوی دیگر، شاید می‌بایست سهیلی را از ورود به این جولانگاه خطر باز می‌داشت، اما استقبال بی‌نظیر مردم از سومین قسمت از سه‌گانهٔ کمدی «گشت ارشاد» نشان داد که این روزها موفقیت فیلم‌ها در گروی توجه به سلیقه مخاطب مشکل‌پسند سینماست.
 
 

بیشتر بخوانید:
حالا اما سینمای ایران و مسئولانش باید ایستاده به احترام تیم سازندهٔ این فیلم کف بزنند که این‌چنین سینمای ورشکستهٔ ایران را دوباره از باتلاق افول فروش، بالا کشید. چیزی که احتمالاً درکش برای منتقدین نه‌چندان منصف فیلم راحت نباشد.
بدون شک گروه مسرور از این موفقیت بی‌نظیر، سینمادارانی هستند که حالا نبود رونق گیشه‌هایشان به پایان دومین سال خود نزدیک می‌شود.
رونقی که «گشت ارشاد۳» به صندلی‌های یکی در میان خالیِ سینماها داده، نشان می‌دهد که با پایان محدودیت فروش بلیط در ایام کرونا، حتماً این استقبال دوچندان هم خواهد شد.
«سعید سهیلی» را حالا می‌شود رکوددار در استقبال مخاطب از سینمای دنباله‌دار دانست، او در گشت ارشاد ۱ و ۲ هم رکوردهای بی‌نظیری به نام خود و گروهش ثبت کرد و حالا هم دوباره کمک‌حال سینمای بی‌رونق ایران شده؛ سینمایی که او یک‌بار دیگر هم در نخستین ساخته‌اش «مردی شبیه باران» رونق گیشه را به آن هدیه داده بود و حالا همچنان در ۶۲سالگی سردمدار جذب مخاطب در سینماست.
 
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} {*End Google Analytics Code*}