معرفی بازی level devil (اندروید و IOS) + دانلود «بله» دچار اختلال شد نسخه‌ ARM کروم منتشر شد آیفون ۱۶ پرو در یک رنگ جدید عرضه خواهد شد انتقاد هیات نظارت متا از ممنوعیت استفاده از واژه «شهید» در فیسبوک و اینستاگرام از گلکسی‌واچ‌های آینده چه می‌دانیم؟ | انتشار جزئیاتی جدید GTA دیرتر بیاید، Xbox بیشتر می‌فروشد! سقوط آزاد بوئینگ! | مدیرعامل شرکت استعفا می‌دهد سم آلتمن سراغ هالیوود رفت | «از Sora استفاده کنید» قیمت گوشی جدید و اقتصادی شیائومی در بازار | A3 چقدر معامله می‌شود؟ + جدول چین مایکروسافت و اینتل را دور می‌اندازد! تأثیر تاکتیک‌های اپل در ناکامی رقبا | آیفون کاربران خود را وابسته می‌کند صفحه اصلی آیفون تغییر می‌کند | در انتظار به‌روزرسانی بزرگ ارتقای ۶ پله‌ای رتبه ایران در شاخص جهانی ارتباطات از کنسول دستی ایکس باکس چه می‌دانیم؟ از نسخهٔ جدید زمین رونمایی شد! | Earth-2 چیست؟ دانشمندان موفق به حذف ویروس HIV از سلول های آلوده شده‌اند سفره هفت‌سین یاسمین مقبلی در فضا + تصاویر لوگوی گوگل نوروزی شد سه‌شنبه ۲۹ اسفند آخرین مهلت ثبت نام اینترنت رایگان دولت امکان ردیابی گوشی‌های خاموش فراهم شد | جزئیاتی درباره یک سیستم‌عامل جدید
سرخط خبرها

درباره طوفان توییتری Urban Dictionary: معنای غیرادبی نامتان چیست؟

  • کد خبر: ۸۹۲۷۱
  • ۰۳ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۹
درباره طوفان توییتری Urban Dictionary: معنای غیرادبی نامتان چیست؟
Urban Dictionary یا «دیکشنری شهری» که یک فرهنگ لغت آنلاین است و در سال ۱۹۹۹ راه‌اندازی شده از روز (دوشنبه) به ترند اصلی رسانه‌های اجتماعی پرطرفدار تبدیل شده است. طوفان توئیتری اخیر برای به اشتراک‌گذاشتن معانی عجیب نام افراد در این دیکشنری به راه افتاده است.

شهرآرانیوز - به هر دلیلی «دیکشنری شهری» (Urban Dictionary) که یک فرهنگ لغت آنلاین است و در سال ۱۹۹۹ راه‌اندازی شده از روز (دوشنبه: ۲۲ نوامبر/ ۱ آذر) بین کاربران انگلیسی‌زبان به ترند اصلی رسانه‌های اجتماعی پرطرفدار تبدیل شده است. در این دیکشنری هرکسی می‌تواند تعاریفی را برای اصطلاحات عامیانه ارائه دهد؛ درواقع واژه‌نامه شهری یک واژه‌نامه آنلاین از واژه‌ها و عبارات‌های کوچه‌بازاری و خودمانی است. اما طوفان توئیتری اخیر برای معانی عجیب نام افراد در این دیکشنری به راه افتاده است. به نظر می‌رسد وب‌گردها و ولگرد‌های اینترنتی متوجه شده‌اند می‌توانند نام کوچکشان را در سایت جستجو کنند و معنای جدیدی به دست آورند. بعد از این بود که مردم تعریف Urban Dictionary از نام‌ خودشان را به اشتراک می‌گذاشتند که بیشتر آن‌ها بسیار جالب و گاه عجیب هستند و البته بسیار چاپلوسانه و اغراق‌گونه، انگار کسی برای نام خودش تاحد ممکن تعریف و تمجید بنویسد یا برای نام دیگری بد و بیراه. مثلا فردی با نام «کلودیا» فهمیده است یکی از تعاریف نامش این است:

«یکی از شگفت‌انگیزترین افراد اطرافتان. او به روشی منحصر‌به‌فرد بامزه و زیباست و به نظر می‌رسد فوق‌العاده اعتماد به نفس بالایی دارد، اما او خیلی خطرناک هم هست ... اگر به او صدمه بزنید ... بگذارید فقط یک چیز بگوییم: باید با یک چشم باز بخوابید.»

میان نام‌‎های انگیسی اخیرا محبوب‌ترین نام‌های نوزادان «سوفیا» برای دختران و «لیام» برای پسران بوده است. «سوفیا» در معنای سنتی‌اش به معنای «عقل»، و «لیام» به معنای «جنگجوی با اراده» است. اما در دیکشنری شهری، سوفیا این‌گونه تعریف شده است:

«یکی از بامزه‌ترین دخترانی است که تا به حال دیده‌اید. آن‌قدر شما را می‌خنداند که درد قفسه سینه بگیرید. در این مورد اصلا کم نمی‌آورد.»

این هم معنی لیام:

«کشف‌نشده‌ترین نیمه‌ گمشده‌ای که تابه‌حال وجود داشته ... او مملو از عشق است و موهای شگفت‌انگیزی هم دارد.»

مثل هرچالش عجیبی در توئیتر مخاطبان با این چالش هم شوخی‌های زیادی کرده‌اند. یکی نوشته: «هیچ‌کس معنای نام شما را در دیکشنری شهری نمی‌خواند.» دیگری نوشته: «برای جستجوی معنی نامتان در Urban Dictionary خیلی پیر هستید.»

در کمال تعجب این دیکشنری برای نام‌های غیرانگیسی هم تعاریفی دارد. درواقع در Urban Dictionary برای هرچیزی می‌توانید یک معنی عجیب پیدا کنید. مثلا برای «کیهان» بعد از ارائه تعریفی کوتاه از معنی اصلی چنین تعریفی داده است:

یک پسر عالی. یک برادر باحال و بامزه که تقریبا هرگز در دسترس نیست. از دیدن فیلم با برادرش متنفر است. معمولاً از برادر بزرگتر بلندقدتر است و همیشه آماده است به کسی لگد بزند.»

کار با این دیکشنری بسیار ساده است. فقط کافی است به UrbanDictionary.com بروید و نام خود را تایپ کنید و به‌جای معنای سنتی و واقعی، چیزهایی جدید و عجیب دریافت کنید.

توضیح مهم: درباره تعاریف این دیکشنری از نام‌ها باید یک چیز را بدانید؛ این تعاریف جزو NSFW (برای محیط کار مناسب نیستند) محسوب می‌شوند؛ یعنی محتوایی هرزه‌نگارانه، بی‌ادبانه یا فحاشانه دارند و برای بیان‌کردنشان در خیلی‌جاها مناسب نیستد. نام اختصاری NSFW زمانی استفاده می‌شود که محتوای چیزی این امکان را داشته باشد که فردی را از دفتر کارش به دلیل مطالب مستهجن، خشونت‌آمیز یا نامناسب اخراج کند. پس ما اصلا محتوایش را تأیید نمی‌کنیم و پیشنهاد می‌کنیم برای آگاهی و افزایش دانش و در مسیر درستش از دیکشنری‌ها استفاده کنید. 

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->