پیدا شدن گوشت الاغ در یکی از هتل‌های اطراف حرم مطهر رضوی برنامه افزایش ظرفیت تولید روزانه پارس در سال جدید بیش از ۹۰ تن تخم مرغ غیر بهداشتی در شهرستان مشهد کشف و توقیف شد کم فروشی یک نانوایی در مشهد را به پلمب کشاند (۹ فروردین۱۴۰۳) جزئیات افزایش ضریب حقوق کارمندان و بازنشستگان دولت در سال ۱۴۰۳ + جدول ۴۲ واحد گرانفروش و متخلف در مشهد پلمب شدند (۹ فروردین ۱۴۰۲) آغاز حراج‌های خرده‌فروشی اموال تملیکی از ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ حقوق ورودی تلفن همراه بالای ۶۰۰ دلار مشخص شد تعریف ۱۶ پروژه برای تامین آب شرب مشهد در سال جدید | اختصاص بیش از ۴ هزار میلیارد تومان برای این پروژه‌ها مالیات بر ارزش افزوده رسما ۱۰ درصد شد! (۸ فروردین ۱۴۰۳) مصرف بنزین دوباره اوج گرفت (۸ فروردین ۱۴۰۳) اعمال افزایش حقوق بازنشستگان از فروردین + ویدئو ۲ کافی شاپ به دلیل تخلفات صنفی در مشهد پلمب شد (۸ فروردین ۱۴۰۳)  ۲۲ مرکز متخلف در خراسان رضوی پلمب شد  نگرانی طلافروشان از گرایش مردم به خرید طلای مستعمل رشد ۳ درصدی بورس در اولین هفته کاری سال جدید (۸ فروردین ۱۴۰۳) وزیر اقتصاد: دولت با افزایش ۱۰۰ هزار میلیاردی بار مالیاتی بودجه توسط مجلس مخالف است آخرین قیمت گوشی‌های روز در بازار | آیفون ۱۳ حداقل ۴۰ میلیون تومان شد + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) آخرین قیمت محصولات سایپا + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) آخرین قیمت محصولات ایران‌خودرو + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) جدی شدن احتمال تغییر دستمزد ۱۴۰۳ کارگران آیین‌نامه دستمزد  ۱۴۰۳ در هیئت دولت تصویب شد ویدئو| توضیحات رئیس سازمان برنامه بودجه درباره تخصیص ارز برای واردات خودرو (۸ فروردین ۱۴۰۲) فرودگاه‌ها زیر ذره بین نظارتی سازمان هواپیمایی کشوری جزئیات پیش فروش بلیت قطار‌های مسافری از ۹ فروردین ماه سهمیه ویژه اقلام اساسی به استان‌های مسافرپذیر تخصیص می‌یابد
سرخط خبرها

از قیمت گوسفند زنده چه خبر؟

  • کد خبر: ۸۹۳۳۷
  • ۰۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۲
از قیمت گوسفند زنده چه خبر؟
ما در این مقاله به طور کامل درباره‌ی انتخاب یک گوسفند زنده صحبت خواهیم کرد تا در خرید آن کمترین دغدغه را داشته باشید.

گزارش آگهی

خرید گوسفند زنده نیاز به بررسی موارد مختلفی دارد که در وهله‌ی اول استعلام قیمت گوسفند زنده مورد بحث است. به طور کلی برای همه‌ی ما پیش آمده است که به دلایل مختلف نیاز به در نظر گرفتن گوسفند زنده داشته باشیم اما آنچه که دارای اهمیت است، نحوه خرید گوسفند مناسب است که بسیاری از افراد هیچ شناختی از آن ندارند.

ما در این مقاله به طور کامل درباره‌ی انتخاب یک گوسفند زنده صحبت خواهیم کرد تا در خرید آن کمترین دغدغه را داشته باشید. ضمناً در انتهای مقاله به معرفی یک بستر معتبر به جهت بررسی قیمت گوسفند زنده و خرید آن خواهیم پرداخت.

گوسفند زنده

راهنمای خرید گوسفند زنده

برای خرید گوسفند زنده باید به چندین نکته‌ی مهم توجه کرد و با توجه به این که گوشت قرمز برای سلامتی ما انسان‌ها مفید است لذا باید گوسفند زنده‌ای را انتخاب کرد که از مکان‌های آلوده تغذیه نکرده باشد. ضمناً گوشت گوسفند سرشار از ویتامین و پروتئین‌ بوده و به همین جهت برای اینکه تمامی موادهای مغذی آن به بدن منتقل شود، باید در هنگام خرید آن به نکات مختلفی توجه کرد که ما در ادامه به مهم‌ترین آنها اشاره می‌کنیم:

  • بررسی چشم‌های گوسفند دارای اهمیت است. در واقع اگر چشم‌های یک گوسفند شفاف باشد، می‌توان به سالم بودن این حیوان مطمئن‌تر شد. بنابراین نباید هیچ‌گونه رنگ کدری در چشم‌های گوسفند زنده وجود داشته باشد که در این صورت در قیمت گوسفند زنده تأثیرگذار خواهد بود.
  • دقت داشته باشید که یک گوسفند سالم دائماً در حال نشخوار کردن است.
  • یک گوسفند زنده سالم که آماده‌ی کشتار است، به هیچ عنوان نباید ترشحی از دهان و بینی‌اش خارج شود. در واقع به محض مشاهده‌ی چنین وضعیتی به بررسی دقیق‌تر گوسفند زنده بپردازید.
  • تحرک داشتن گوسفند زنده از جمله ملاک‌های سالم بودن حیوان است.
  • بررسی پشم‌های گوسفند نیز می‌تواند کمک کننده باشد. به این صورت که پشم گوسفند را به سمت بالا کشیده و اگر پشم‌ها از پوست به راحتی کنده شدند، احتمال قوی، گوسفند بیمار است.
  • رنگ شفاف جگر گوسفند پس از ذبح، نشان از سالم بودن گوسفند دارد که این موضوع در قیمت گوسفند زنده نیز موثر خواهد بود.
  • اگر قصد بررسی چاق و لاغر بودن گوسفند دارید، توصیه می‌کنیم که مهره‌های پشت گوسفند را لمس کنید.

خرید گوسفند

خصوصیات گوشت گوسفند سالم

در نظر داشته باشید که اگر نتوانسته‌اید یک گوسفند را قبل از ذبح آن، مورد بررسی قرار دهید، کافی است که نشانه‌های بعد از ذبح را در نظر بگیرید. در واقع چندین مورد بعد از ذبح گوسفند زنده می‌تواند به شما خریدارن به جهت اطمینان از سالم بودن گوشت گوسفند کمک کند که از جمله مهم‌ترین آنها موارد زیر هستند:

  • بررسی رنگ گوشت گوسفند که باید قرمز روشن باشد، دارای اهمیت خواهد بود. لذا اگر رنگ تیره‌ای در گوشت گوسفند مشاهده کرده‌اید به سالم بودن گوسفند زنده شک کنید.
  • یک گوشت گوسفندی سالم به هیچ عنوان نباید خشک باشد. در کنار آن لزج و چروکیده بودن گوشت نیز هیچ توجیهی ندارد.
  • خون‌مردگی در گوشت گوسفند نشانه‌ی خوبی نیست که باید مورد توجه قرار بگیرد.
  • یک گوشت سالم گوسفندی دارای بوی نامطبوع نخواهد بود.
  • سفید و البته سفت بودن گوشت گوسفند که می‌تواند بر قیمت گوسفند زنده تأثیر بگذارد نیز دارای اهمیت است.

بررسی نژاد گوسفند در هنگام خرید

همان طور که می‌دانید نژادهای گوسفندان ایرانی به چهار دسته‌ی داشتی ، پشمی ، پوستی و گوشتی تقسیم‌بندی می‌شوند که به طور حتم اگر قرار بر استفاده از گوشت گوسفند باشد، پر واضح است که باید نوع گوشتی آن خریداری شود. اما اگر برایتان سوال پیش آمده است که چگونه می‌توان این دو نژاد گوسفند را از یکدیگر تشخیص داد، باید عرض کنیم؛ کافی است که به پیشانی پهن، کمر مستقیم، ران‌های حجیم و سینه‌ی گوشتی آن توجه شود.

البته این را نیز در نظر بگیرید که گوسفندان گوشتی نیز دارای نژادهای مختلفی از جمله لری، زل، افشاری، مهربان و مواردی از این دست هستند که قبل از خریداری می‌توان درباره‌ی آن تصمیم‌گیری کرد. گفتنی است که قیمت گوسفند زنده با توجه به نژادشان متفاوت خواهد بود.

خرید گوسفند

بهترین نژاد گوسفند به جهت خریداری

انتخاب یک گوسفند زنده از یک نژاد مناسب به جهت خریداری، مخصوصاً برای استفاده از گوشت آن برای مراسمات، افراد را ملزم به خرید بهترین نوع گوسفند کرده است. به همین دلیل تحقیق در خصوص بهترین انواع نژادهای گوشتی از جمله مواردی است که باید قبل از خرید گوسفند در نظر گرفته شود. به طور کلی تجربه نشان داده است که گوسفند نژاد افشاری از بهترین انواع نژادهای گوشتی است که معمولاً در اکثر مناطق ایران پرورش داده می‌شود.

در کنار این مورد، نژاد زل نیز مورد توجه اکثر مردم قرار دارد چرا که چربی کمتری به نسبت دیگر گوسفندان با نژادهای دیگر دارد. از دیگر خصوصیات این نژاد می‌توان به پشم کم و سفید رنگ بودن آن اشاره کرد. به طور کلی توصیه‌ی ما بر این است که برای انتخاب یک گوسفند زنده، نژادهای زل و افشاری را مورد بررسی قرار دهید. ضمناً قیمت گوسفند زنده با این دو نژاد در اکثر موارد در بهترین حالت خود قرار دارد.

از کجا گوسفند زنده خریداری کنیم ؟

قیمت دام زنده

حال برای این که با دغدغه‌ی کمتری نسبت به خرید گوسفند زنده اقدام کنید، پیشنهاد ویژه‌ای در نظر گرفته‌ایم که امیدواریم از آنها نهایت استفاده را ببرید. سایت تخصصی بازار گوسفند از جمله مراجع معتبر خرید گوسفند زنده است که سال‌هاست در این زمینه فعالیت می‌کند و خدمات ارزنده‌ای را زیر برای مشتریان در نظر گرفته است که ما در ادامه به مهم‌ترین این خدمات اشاره خواهیم کرد:

  •  قصاب رایگان

به طور حتم همه‌ی افراد بعد از استعلام قیمت گوسفند زنده و سپس خریداری آن، به یک قصاب حرفه‌ای نیاز دارند تا بتوانند به بهترین نحو ممکن گوشت‌های را به صورت خرد شده در اختیار داشته باشند. از این رو تیم تخصصی بازار گوسفند با در اختیار داشتن قصاب‌های حاذق به طور کاملاً رایگان به متقاضیان سرویس می‌دهد.

  • وقت شناس بودن

مجموعه بازار گوسفند همیشه به مشتریان احترام گذاشته و تا آنجایی که مقدور بوده است، تمامی سفارشات را در زمان تعیین شده به دست مشتریان رسانده است. این موضوع در این 20 سال فعالیت به نقطه‌ی عطف شرکت بازار گوسفند تبدیل شده که رضایت مشتریان را نیز در بر داشته است.

  • انواع مختلف نژاد گوسفند

تیم تخصصی بازار گوسفند با دارا بودن بهترین نژادهای گوسفند ایرانی که در یک مکان کاملاً بهداشتی پرورش یافته‌اند، به صورت 24 ساعته آماده پذیرش سفارشات مشتریان است. به طور کلی علاقمندان به استفاده از گوشت‌های تازه، به راحتی می‌توانند پس از استعلام قیمت گوسفند زنده، به جهت خرید با مدیران این شرکت در تماس باشند.

نحوه‌ی خرید گوسفند زنده از مجموعه‌ی بازار گوسفند

حال با توجه به موارد عنوان شده چنانچه در حال حاضر نیاز به یک گوسفند زنده با نژاد دلخواه دارید، کافی است که به سایت بازار گوسفند ( bazargosfand.com ) مراجعه کنید و به صورت کاملاً آنلاین درخواست خریدتان را به ثبت برسانید. البته برای این منظور امکان تماس تلفنی و ثبت سفارش نیز وجود دارد. ضمناً قبل از خرید به راحتی می‌توانید به بررسی قیمت گوسفند زنده بپردازید و سپس در صورت نیاز به ثبت سفارش اقدام کنید.

ارائه قصاب ماهر به صورت رایگان در تهران از جمله خدماتی است که متقاضیان خرید گوسفند زنده می‌توانند در اختیار داشته باشند. بنابراین برای هر گونه ارتباط با تیم تخصصی بازار گوسفند کافی است که از راه‌های ارتباطی قرار داده شده در ادامه‌ی مطلب استفاده کنید.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->