پلمب ۲۵۵ واحد صنفی گرانفروش و متخلف در سالی که گذشت ( ۲۹ اسفند۱۴۰۲) بازرسان جهاد کشاورزی مشهد ۱۶ تن کود اوره را کشف کردند از افزایش ۳۵ درصدی حداقل دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۳ چه می‌دانیم؟ افزایش ۳۵ درصدی دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۳ تصویب شد از ابتدای سال ۱۴۰۳،  افزایش نرخ مالیات بر ارزش افزوده از ۹ درصد به ۱۰ درصد  وزیر کار: از سال آینده مجلس حداقل حقوق کارگران را تعیین می‌کند + فیلم ویدئو | وزیر کار: حداقل حقوق یعنی کسی از آن کمتر نباید پرداخت کند زمزمه‌هایی درباره تعیین دستمزد ۱۴۰۳ کارگران نرخ مالیات بر ارزش افزوده از ۹ به ۱۰ درصد رسید ۴ واحد صنفی دیگر به دلیل گران فروشی در مشهد پلمب شد | پلمب ۲ شیرینی فروشی در وکیل آباد (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) نرخ سکه و طلا در بازار امروز مشهد (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) سوت پایان بازار‌های مالی به صدا درآمد | کدام بازار پیشتاز بازار‌های مالی سال ۱۴۰۲ شد؟ + نمودار (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) کشف گوشت «تک سمی» در ۳ واحد عرضه در مشهد و طرقبه‌شاندیز | دامپزشکی خراسان رضوی اطلاعیه داد گره حقوق کارگران همچنان گشوده نمی‌شود | حقوقی که همچنان یک سال عقب‌تر از تورم است ۲ کشتارگاه در مشهد طی روز‌های تعطیل آماده‌باش هستند جهش شارپی بورس در آخرین روز کاری سال + نمای پایانی بازار (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) دولت درباره کارت سوخت اطلاعیه داد گران‌ترین و ارزان‌ترین منطقه تهران کجاست؟ (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) نرخ طلا و سکه در بازار امروز مشهد | خیز سکه تمام برای ۴۰ میلیونی شدن (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) اعلام قیمت انواع میوه در میادین در آستانه سال نو (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) تشکیل ۹۴۳ پرونده تخلف اصناف خراسان رضوی از ۱۵ تا ۲۷ اسفندماه ۱۴۰۲ افزایش حباب سکه در آخرین روز کاری سال | حباب سکه در سال جاری افزایش یافت یا کاهش؟ + جدول (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) برخورد با ۱۴ آژانس و درگاه فروش بلیت هواپیمایی متخلف (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) قول وزیر کار برای پیگیری مسکن کارگران توسط قرارگاه ویژه از اول سال آینده قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز | آغاز سال نو با گرانی (۲۸ اسفند ۱۴۰۲)
سرخط خبرها

خبر مهم رئیس سازمان بورس درباره بازار سرمایه

  • کد خبر: ۸۹۳۴۸
  • ۰۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۴
  • ۴۰
خبر مهم رئیس سازمان بورس درباره بازار سرمایه
رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: مصوبه تزریق یک درصد از منابع صندوق توسعه ملی به صندوق تثبیت بازار در حال پیگیری و بخشی از آن تزریق شده است.

به گزارش شهرآرانیوز، به نقل از وزارت اقتصاد، مجید عشقی با اعلام این خبر افزود: دولت سیاستی دارد که ارز صندوق توسعه ملی به ریال تبدیل نشود و منابع از محل ریال‌هایی که قبلا تبدیل شده است به صندوق تثبیت تزریق شود. اما به نظر من با بازگشت اعتماد و ثبات به بازار سرمایه نیازی به منابع صندوق نخواهیم داشت. هرچند صندوق تثبیت و توسعه بازار در جایی که لازم باشد ورود پیدا می‌کند، اما تلاش این است که کمترین حضور را داشته باشد تا بازار به حالت عادی برگردد.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: پیگیری‌ها برای حذف قیمت گذاری دستوری صنایع مختلف از جمله صنعت خودرو همچنان وجود دارد.

وی همچنین از طراحی یک بسته سیاست‌گذاری برای سهام عدالت خبر داد و بر این نکته تاکید کرده است که بازار سرمایه، مسیری متعادل و رو به رشد خواهد داشت.

 عشقی در مورد اقدامات بورسی که طی ۱۰۰ روز از سوی سازمان بورس انجام شده، است گفت: هرچند حدود ۱۰۰ روز از استقرار دولت سیزدهم می‌گذرد، اما شخصاً حدود ۴۰ روز است که در سازمان مستقر شده‌ام. با این حال باید گفت یکی از مهم‌ترین متغیرهای مورد تأکید در بازار سرمایه، بحث ثبات بازار است. همه تلاش سازمان در این مدت این بوده که با رایزنی با ذینفعان بازار از جمله سرمایه گذاران، سیاست‌گذاران و دستگاه‌های نظارتی، ثبات را در بازار برقرار و از نوسانات مقطعی و بی دلیل جلوگیری کند. فکر می‌کنم در این زمینه تا حدی هم موفق بوده‌ایم، اما نکته مهم در این رابطه این است که عوامل متعددی در نوسانات بازار دخیل هستند. برای مثال بحث کسری بودجه و تأمین مالی دولت، محل حرف و حدیث‌های زیادی بوده است. در این راستا با توجه به سیاست وزارت اقتصاد، سازمان بورس نهایت تلاش خود را کرد، اما به نظر می‌رسد برداشت سرمایه گذاران از این تأمین مالی، صحیح نیست. البته سازمان سعی کرده است شفاف سازی‌های لازم در این راستا صورت بگیرد.

بیش از انکه دولت جذب منبع داشته باشد، پرداخت پول داشته

وی همچنین درباره اینکه چرا برخی سهامداران، فروش اوراق از سوی دولت را دلیل ریزش این روزهای بازار سرمایه می‌دانند؟ افزود: اتفاقی که درخصوص تأمین مالی در این مدت رخ داد، این بود که قرار شد کسری بودجه از طریق انتشار اوراق برطرف شود. تلاش این بوده است که همزمان با انتشار اوراق، بحث بازخرید اوراق قبلی هم انجام شود تا بین منابع تزریق شده به بازار و منابعی که از بازار خارج می‌شود، تعادل برقرار شود. سعی شده است به بزرگ شدن نهادهای مالی مانند صندوق‌ها کمک شود تا جذب منابع برای آن‌ها راحت‌تر شده و قادر به جذب این منابع باشند. از سوی دیگر، در این مدت در فرایند افزایش سرمایه شرکت‌ها هم تسهیلات لازم صورت گرفت. هرچند به دلیل اتفاقات رخ داده در بازار پول و افزایش سود بین بانکی، تأمین مالی برای شرکت‌ها دشوار شده و فشار روی بانک‌ها زیاد است، اما امیدواریم در آینده با تعدیل بخشی این سیاست‌ها، فشارها کاهش یابد.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در پاسخ به این سوال که آیا فروش اوراق به بازار سرمایه ارتباطی ندارد؟ گفت: اینکه بگوییم فروش اوراق هیچ ارتباطی به بازار سرمایه ندارد صحیح نیست؛ چراکه بازارها به یکدیگر مرتبط هستند. اما این ارتباط یک به یک و مستقیم نیست و تأثیر اوراق بسیار کم است. ذائقه ریسک سرمایه‌گذاران در بازار سرمایه بسیار متفاوت است. افرادی که ریسک پذیرتر هستند هیچگاه در قبال فروش سهام، اوراق نمی‌خرند. این درحالی است که مشتری صندوق‌های سرمایه‌گذاری یا اوراق با درآمد ثابت، افرادی ریسک گریز هستند؛ بنابراین می‌توان دو جامعه سرمایه‌گذاری متفاوت از هم را در نظر گرفت.

عشقی در خصوص میزان انتشار اوراق پیش بینی شده و اوراق منتشر شده در بودجه ۱۴۰۰ افزود: تا کنون حدود ۱۳۰ هزار میلیارد تومان همه انواع اوراق منتشر شده که عمده آن از نوع اخزا بوده (مطالبات پیمانکاران) که تأمین مالی دولت محسوب نمی‌شود. از این ۱۳۰ همت حدود ۵۱ همت اوراق تأمین مالی اسلامی دولت بوده و طی همین مدت که ۵۱ همت اوراق جدید منتشر و فروخته شده ۵۸ همت اوراق سر رسید شده قبلی تسویه شده است. بنا براین به صورت خالص بیش از انکه دولت جذب منبع داشته باشد، پرداخت پول داشته و عملاً صندوق‌ها جذب منبع داشته اند.

وی درمورد کشش پذیرش این اوراق در بازار سرمایه گفت: باید روی این نکته تأکید کنم که این اوراق بر اساس کشش بازار عرضه می‌شود. برای مثال هفته قبل قرار بود ۱۰ هزار میلیارد تومان اوراق منتشر شود، اما حدود ۷۵۰۰ هزار میلیارد تومان منتشر شد که بر اساس درخواست صندوق‌ها، بانک‌ها و سایر نهادهای مالی بود. از سوی دیگر کل این مبلغ، مجدداً به سیستم بانکی، بیمه‌ها و صندوق‌های سرمایه گذاری برگشته است؛ بنابراین این عدد به صورت خالص روی بازار تأثیری نداشت. باید به این نکته نیز اشاره کنم که بخشی از اوراق منتشره، اوراق نقدی نیست بلکه نزد پیمانکاران است. بسیاری از این افراد نیز اوراق خود را عرضه نمی‌کنند و تا زمان سررسید نزد خود نگه می‌دارند؛ بنابراین این اوراق با اینکه پذیرش شده است و در آمار نیز محاسبه می‌شود، روی بازار تأثیری ندارد چراکه برای تأمین مالی دولت نبوده است. طبق اخرین آمار بیش از ۸۰ درصد پیمان‌کاران، اوراق را تا زمان سررسید نزد خود نگه داشته‌اند.

سرمایه گذاران چگونه به بازار باز میگردند؟

عشقی راهکار رفع بی اعتمادی سهامداران را ایجاد ثبات در بازار عنوان کرد و افزود: ثبات در بازار باعث بازگشت اعتماد سرمایه‌گذاران عمده و خرد می‌شود. شفافیت اطلاعات مالی و اطلاعات منتشره شرکت‌ها توسط سازمان پیگیری می‌شود. اگر اطلاعاتی که روی کدال منتشر می‌شود و اطلاعاتی که در اختیار سرمایه‌گذاران قرار می‌گیرد، شفاف باشد، سرمایه گذار می‌تواند اعتماد کند. منظور از اطلاعات شفاف، این است که صورت‌های مالی شرکت‌ها که در کدال منتشر می‌شود، مبهم و متناقض نباشد. درحال حاضر در چند صنعت از جمله صنعت بانک‌داری، تناقض وجود دارد. اگر این مشکل حل شود، اطلاعات مالی شفاف شده و در نتیجه اعتماد سرمایه گذاران به بازار برمی‌گردد.

بی اعتمادی به بازار سرمایه فقط منشأ درونی ندارد

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار ادامه داد: بی اعتمادی به بازار سرمایه فقط منشأ درونی ندارد؛ برای مثال، موضوع قراردادهای بلندمدت، تأمین خوراک صنایع، بسیار مهم است. تأکید سازمان بورس این است که روابط مالی به صورت بلند مدت مشخص شود تا یک شرکت پتروشیمی یا پالایشگاهی بداند نحوه محاسبه خوراک تا ۱۰ سال آینده به چه صورت خواهد بود؟ اگر تکلیف این موضوعات به صورت بلند مدت مشخص باشد، سرمایه‌گذار نیز تکلیف خود را می‌داند. در این راستا سیاستی که سازمان بورس دنبال کرد و خوشبختانه سیاست‌گذاران دولتی از جمله وزیر اقتصاد، معاون اول رئیس جمهور و رئیس جمهور روی آن تأکید دارند این است که بتوانیم ثبات را در سیاست‌ها به نحوی اعلام کنیم که سهامداران و شرکت‌ها تکلیف خود را بدانند و قادر باشند در بلند مدت برنامه‌ریزی کنند. رویکرد کلی دولت حذف قیمت گذاری دستوری است.

شخصاً نگاه و سرمایه‌گذاری کوتاه مدت در این بازار را توصیه نمی‌کنم

عشقی درباره سرمایه گذاری در بازار سرمایه گفت: سرمایه‌گذاری در بورس یک سرمایه گذاری بلند مدت است و شخصاً نگاه و سرمایه‌گذاری کوتاه مدت در این بازار را توصیه نمی‌کنم. چراکه بازار در کوتاه مدت با نوساناتی مواجه است که سهام‌داران را اسیر خواهد کرد و باعث ضرر آن‌ها می‌شود.

وی اضافه کرد: بازار بورس در مقایسه با سایر بازارها در بلند مدت همیشه صعودی بوده، اما در کوتاه مدت نوسانات غیرمنطقی داشته است. افرادی که سال قبل وارد این بازار شدند و به سرعت از آن خارج شدند، ضرر زیادی کردند درحالی که اگر این سرمایه گذاری ادامه پیدا می‌کرد قطعا به سود می‌رسید.

وضعیت شرکت‌ها درحال حاضر بسیار خوب است

عشقی ادامه داد: وضعیت شرکت‌ها درحال حاضر بسیار خوب است. تیر یا مرداد سال گذشته من به عنوان کارشناس جرأت نمی‌کردم کسی را به بورس دعوت کنم، اما درحال حاضر شرایط با ثبات است و شرکت‌ها سودآوری خوبی دارند. سازمان بورس مسئول اینکه شاخص "چند" باشد نیست. سازمان بر رفتار ذینفعان، شرکت‌ها و سهامداران نظارت می‌کند تا قواعد به درستی رعایت شود. درحال حاضر علی رغم افزایش سودآوری شرکت‌ها، اعتماد سرمایه‌گذاران و سمت تقاضا ضعیف است. اما در بازار موج فروش جدی وجود ندارد. باید با اقدامات اعتمادزا و اطمینان دادن به سهامداران که دولت درمورد شرکت‌ها تصمیمات رادیکال نمی‌گیرد، بتوانیم اعتماد را به بازار برگردانیم. با برگشت این اعتماد، بازار مسیر خود را پیدا خواهد کرد، اما نباید انتظار داشته باشیم بازار دوباره در عرض دو تا سه ماه چند برابر شود. این نه قابل تصور و نه مفید است. اما مسیری متعادل و رو به رشد را خواهد داشت.

برنامه سازمان بورس برای آموزش تازه واردان بورسی چیست؟

وی همچنین درباره برنامه سازمان بورس برای آموزش تازه واردان بورسی گفت: بحث افزایش سواد مالی بسیار مهم است. سازمان بورس با کمک ارکان بازار سرمایه درحال برنامه‌ریزی منسجم برای آموزش سهام‌داران است و مهم‌ترین موضوع این است که دید سرمایه‌گذاری باید اصلاح شود تا سهامداران آگاه باشند که سرمایه گذاری در بازار سرمایه بلند مدت است و افراد باید پول مازاد خود را وارد این بازار کنند.

مشمولان سهام عدالت برای فروش عجله نداشته باشند

عشقی درباره سهام عدالت و اینکه با گذشت یک سال از آزادسازی آن، هنوز امکان فروش برای مشمولان وجود ندارد افزود: درمورد سهام عدالت باید به مرور تصمیم‌گیری شود. اما به نظر من با توجه به ارزندگی این سهام و وضعیت کنونی بازار، مشمولان برای فروش عجله نداشته باشند و به سهام عدالت به عنوان یک سرمایه گذاری بلند مدت نگاه کنند. فروش سهام عدالت، مخصوصا در این نوسانات به ضرر مردم است. بحث بازارگردانی سهام شرکت‌های سرمایه گذاری استانی و نحوه فروش سهام عدالت چه در روش مستقیم چه در روش غیرمستقیم درحال برنامه ریزی است. به طور کلی قرار شده است، بسته سیاست‌گذاری سهام عدالت طراحی و در شورای عالی بورس مطرح شود.

سهم 20 تا 25 درصدی بازار سرمایه در تامین مالی

عشقی گفت: در حال حاضر سهم بازار سرمایه در تامین مالی بیش از ۲۰ تا ۲۵ درصد است و برنامه این است که این عدد با شیب نسبتا خوبی افزایش پیدا کند و تا سال آینده به نزدیک ۴۰ درصد برسد. به محض بازگشت اعتماد به بازار سرمایه، پذیرش شرکت‌های پروژه محور آغاز می‌شود. در ماه آینده نخستین شرکت سهام خود را به مبلغ اسمی عرضه می‌کند. همچنین به زودی شرکت‌های مبتنی بر دانش و اینترنت وارد بازار خواهند شد و با مشارکت مردمی از بازار هم تامین مالی می‌کنند و کسب و کار خود را گسترش می‌دهند. شرکت‌های دیگر که عمدتا تولیدی هستند نیز در صف عرضه قرار دارند و کارهای پذیرش آن‌ها انجام شده است.

وی در رابطه با راهکار سازمان بورس برای حمایت از سهامداران خرد افزود: سازمان بورس در ادامه حمایت از سهامداران خرد از طریق انتشار اوراق اختیار تبعی، از دیگر شرکت‌ها، مخصوصاً شرکت‌های بزرگ که تاکنون اوراق اختیار تبعی را منتشر نکرده اند، خواسته است، در سررسیدها و قیمت‌های متنوع‌تر این اوراق را منتشر کنند. به زبان ساده، این اوراق، بیمه سهام شده و به سهامدار این اطمینان را می‌دهد که قیمت سهم در یک بازه زمانی مشخص به قیمت خاصی خواهد رسید. یعنی سهم ارزنده است و رشد متعادل خواهد داشت. سازمان درحال انجام و پذیرش این فرایند است و سعی می‌کند روند مستمری باشد. از طرف دیگر سعی می‌شود زیرساخت‌های فنی لازم برای پرداخت سود از طریق سجام فراهم شود که سهامداران ناچار نباشند برای دریافت سود به شرکت‌ها و بانک‌ها مراجعه کنند. البته این اراده باید از سمت شرکت‌ها نیز وجود داشته باشد.

توصیه رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار به سهامداران خرد

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار به سهامداران خرد توصیه کرد: باید به این موضوع اشاره کنم که بازارهای متعددی در بورس و فرابورس وجود دارد. خواهش من از سهامداران این است که در بحث انتخاب سهم، ریسک بازارها را مد نظر قرار دهند. بسیاری از زیان‌های سنگینی که سرمایه‌گذاران، مخصوصا سهامداران خرد متحمل شده‌اند مربوط به بازار پایه بوده چرا که بازار پایه بسیار پرریسک است. سرمایه‌گذاری که اطلاعات کافی ندارد نباید وارد این بازارها شود. من به سهامداران توصیه می‌کنم به صورت غیرمستقیم و از طریق صندوق‌های سرمایه‌گذاری وارد بازار سرمایه شوند.

منبع: خبرآنلاین

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴۰
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲۸
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
0
3
افزایش سرمایه یعنی گروگان گیری سرمایه ها
کسی برای افزایش سرمایه تره هم خرد نمیکنه
امیر
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
0
1
جناب عشقی ای کاش جنابعالی بجای ارسال نامه و خبر کاری عملی انجام می‌دادید... مردم نابود شدن کاری انجام دهید
جواد
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
0
3
واقعا روتون میشه منتشر میکنید.از خدا بترسید.از گردش روزگار بترسید.که خدا تاوان دل این ملت رو میگیره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
1
1
حر فهای تکراری و مزخرف و بیسوادانه
راضیه خوش سیما
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
0
2
از صندوق سرمایه گذاری راضی نیستم چرا که در طول یه هفته معامله اگر سودی بر خوردار میشود بهتر بود که به حساب سهامدار واریز بشه ودر مرحله بعد صندوق دوباره با موجودی الیه شروع به خرید وفروش سهم بکنه اینطور صندوق بهتر سرمایه جدب میکنه در حال حاضر صندوق ها جذابیتی ندارند یه روز سود خوبی داره دوروز بعد همه سود میسوزه فرقی با کسی که خودش بتهایی سهمی رو میخره نداره بلکه خیلی بدتره
حبیب اله ميرزائي
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
0
3
آقای عشقي، در این مدت که اومدی هر روز بدتر از دیروز، خودت که میدونی در این حد واندازه نیستی و آری مردمو نابود میکنی. محترمانه برو کنار.
حسین عباسی
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
0
3
این مزخرفات چیه که تحویل مردم می دهید . تمام سرمایه بنده در بورس نابود شده ، از صدها میلیارد دلاری که در اختیار نهادهای انقلابی میباشد خسارت ما را جبران کنید .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
0
0
رئیس سازمان بورس فرمودند بازار سرمایه در دراز مدت سود آور است حدود ۱۸ ماه هست در بورس هستم و از ۱۴۵ میلیون سرمایه سنوات ۳۰ سال کارم که در بازار سرمایه گذاشته ام مبلغ فوق تبدیل به ۳۳ میلیون شده است یعنی ۱۰۹ میلیون ضرر کردم این هم سرمایه گذاری بلند مدت در بورس که فرمودند سود آور هست .
م
Iran (Islamic Republic of)
۰۵:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
0
0
سهام عدالتمان فروختیم دخرمون جهزبه بخربم واربز نشد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
0
0
فقط بهانه بی خود
بهزاد
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
0
0
جناب عشقی یک ادم بیسواد که جز خودش همه میدونن چه بلای جان بورس خواهد بود نه درمان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
0
0
اززمان قالیباف تاعشقی فقط حرفهای بیهوده واحمقانه زده شده است وبس
عبید نیک مهر
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
0
0
جناب عشقی .سهامداری بلند مدت یعنی چند ساله.بطور مثال زدشت دارم از ۸۵۰۰تومان ظرف یک و نیم سال شده ۱۲۰۰ .نطرین دارم تجارت دارم وبملت دارم خمهر دارم همه تا ۸۳ درصد ریزش کردن .چطور بدون کارشناسی و رو سر کیف حرف از سهامداری میزنی و همه رو با پنبه سر میزنی .شما هم بازار مشترک مالی تشکیل بدین و فساد و رانت رو قطع کنین.جرایم رو سنگین کنین تا تخلف ارزش جرایم را نداشته باشد نه اینکه طرف بگه ای یه میلیارد جریمه میدم و صد میلیارد خالصی در میارم.اگر باهمین که هیچ ما یه فکری کنیم اگر هم نه همین میری که نشستی پشتش جای برخورد و نظارت و هدایت و حمایت بازاره نه جای دیگر حضرتعالی و حضرات دیگر فقط نفت روی آتش هستین که هر وقت بازار یه تکونی خورد سریع نفت میپاشین تا شعله ریزش بیشتر بشه از عدم تایید نمادهای مثبت در بازگشایی تا تایید نمادهای منفی در بازگشایی با درصدهای سنگین
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
0
0
آقای عشقی بازار سرمایه آدم کار بلد می‌خواهد متاسفانه شما این کاره نیستیداز روزی آمدید وضع بازار سرمایه بدتر شدالان حدود 50 میلیون سهامدار توی بازار بابیش از 80درصد کی میخواد این همه خسارت جبران کند
رام
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
0
0
برید سود سالیانه صندوق ها رو نگاه کنید همشون منفی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
0
0
خوب اگر سرمایه گذاری بلند مدت است و شما به این دیده نگاه میکنید از خرداد سال قبل تا بحال سرمایه من از ۳۳۰ میلیون امروز شده ۱۸۰ میلیون چطوری باید بقیه اش را به ما بگردانید . بر نمیگردد چون خودتان آن را دزده اید . چطور میشود با این هنه تورم و بالا رفتن قیمتها هنوز بازار بورس منفی حرکت میکند . دلار هم دیروز و هم پری روز بالا بود چرا بازار منفی خورد چون نبض بازار را خودتاندکنترل میکنید .
امیر
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
0
0
آقای عشقی ما فقط داریم از شما نامه و خبر میبینیم .. آقا عمل پس چی میشه؟؟ مردم ایران سرمایه عمر و جونشون از دادند میخواستن دختر شوهر بدن یا پسر زن بدن یا پول رهن خونشون جور بشه ... و به لطف شما عزیزان که باری از دوششون بر نمیدارین همین اندگ پولشون هم سوخت شده .. طور و به چیزی که قبولش دارین و می پرستین یک فکری برای مردم بدبخت کنید
امیر
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
0
0
سلام اقای دکتر عشقی شما وقتی بانک ها سود بانکی رو می برن رو ۲۱ درصدو با این قیمت های پایین سهام ها وارزش واقعی سهام ها این چیزهایی که تو بورس هست نیست،هیچ کسی نمیاد سرمایه گذاری کنه،مگه میشه یه سهامی تو اوج قیمت بازار قیمتش ۱۰ هزارتومن شد الان بعداز چندماه ریزش بشه ۴۵۰ تومن با این تورم که غیر ازسهام هرکسی چیزدیگه ای خرید میکرد الان چند برابر شده بود اقای دکتر عشقی این رویه که بورس با قیمت دستوری وبا ضرر ۱۰۰ درصدی هرسهم مردم واقعا بیچاره کردین با این سیاست غلط در بورس خودتون هم باشید جای این سهامدارا که این همه در ضررهستن وهر روز خدا دقیقا ۹ ماه ریزش باشه چه فکر میکنید جز دستکاری بورس وبدبخت کردن مردم خدارو در نظر بگیرید که یه روزی باید جوابگو این همه ضرر به مردم باشید دنیا دار مکافاته
محمد
United States of America
۱۳:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
0
0
مشکل اصلی ما با شما توی این ۴۲ سال اینه که فکر میکنید موفق هستید و فکر میکنید ژن خوب دارید .مثل جنابعالی که فکر می‌کنی توی این ۴۰ روز موفق بودی.
گند زدید به زندگی مردم. کجای بازار ثبات داشته.
پالایشی یکم رو ۱۰ تومن انداختید به مردم هنوز نتونستید جمعش کنید و ضرر مردم رو جبران کنید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
0
0
تا قبل از اینکه دولت در بورس دخالت کنه بازار سرمایه خوب بود و به حیات خودش ادامه میداد و مشتری خاص خودش رو داشت ولی از وقتی که دولت روی این بازار دست گذاشت و سعی کرد همه اقشار مردم رو وارد این بازار کنه و سجام رو درست کرد و توصیه کرد همه مردم سرمایشونو بیارن تو بورس باعث مرگ بورس و باعث نابودی سرمایه گذاران شد و با دست خودش بازار سرمایه رو که مهمترین عامل رشد اقتصادی هر کشوری هست نابود کرد و از بین برد و باعث مرگ بورس شد و حالا میخواد درستش کنه ولی نوشدارو بعد از مرگ سهراب فایده نداره
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
0
0
این جمله که از طریق صندوق ها سرمایه گذاری کنین رو هی تکرار نکنین صندوق ها هم همه زیان ده هستند.هر کسی اونها رو خریده هم پولش نصف شده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
0
0
آقای عشقی بازار سرمایه نیاز به مسولیت کار بلد وخبره ودلسوزمیخواد قیمت سهام 90درصد سقوط اما قیمت کالا خدمات 100درصد رشد داشته متلا هرسهم بانک صادرات رو 240تومان خریدم الان شد 189تومان بعد بورس یک روز مثبت 8روز منفی
اسد
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
0
0
اعتماد مردم زمانی به بورس میاد مسئولین دروغگو نباشند همین خیلی ساده واسان
اسد
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
0
0
خبر مهم !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!کجاش مهم بود؟؟؟؟؟
زهرا
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
0
0
خداخیرت بده بیشترمون نیاز به سود عرضه اولیه داریم ک اونم با اومدن جنابعالی قطع شد چقدر تحمل کنیم شما بگو
م
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
0
0
یه اصل مسلم اینه که تا زمانی که سودی که بانک‌ها بدون انجام تولید به پول مردم میدن بیشتر از سودی باشه که بورس که تولید در اون انجام میشه به مردم میده، مسلما هیشکی پولشو نمیاره تو بورس.
پس اصل مسلم و تعجب برانگیز اینه که چطور این همه شرکت تولیدکننده حاصر نیستند سود سالیانه 15 درصد به سهام بدن؟ یا دزدی صورت میگیره یا کار نمیکنن
یا از طرف دیگه چطور بانک‌ها سود بیشتری میدن در صورتی که تولید کننده نیستند دلیلش هم سیستم ربوی یا خلق پول هست که هردو باعث تورم میشن و این یعنی جنگ با خدا
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
0
0
امیدوارم این مطلب مد نظر باشه مابفرموده بزرگان سهام عدالت غیر مستقیم انتخاب کردیم ولی باروش مستقیم خیلی فرق داردپالایش یکم دریاب فقط یک روز هرویک روز هرکس میخواهد سهم پایین بیاره تمام سهام ش رابخرید تا نوسان گیرها باضرر بزرگ گرفتار شوند حمایت کنید بخدا ما دیگر نه خونه می توانیم بگیریم ونه چیز دیگه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
0
0
یه انقلاب میخوایم تا بورس درست شه
ظاهر سلطانی
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
0
0
ممنونم که دارید وقت زحمت میکشید خرابی دولت قبل را آباد میکنید. خدا قوت
هادی
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
0
0
قرار بود 3 روزه مشکل بورس حل بشه 40 روز اومدی کاغذ بازی میکنی حالا1درصد تزریق کنید تا باز خود دولت با پول بیت المال جیب خودش پر کنه اینا همش نقش بازی کردنه
سجاد
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
0
0
نه عشقی جان بورس ایران دیگه برای همیشه تمام شد اعتماد دیگه برگشتنی نیست.بهترین سرمایه گذاری ملک زمین ماشین طلا هستش که به همه هم ثابت شد .با روح وروان مردم بازی کردین .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۴:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
0
0
من که بیچاره شدم چکارکنم دارم میرم دارم میرم زندان مرکزی من دیگرم دم من سه تابچه کوچولو دارم یه زن معلول خودم هم افسرده شدم ومعادن دیگرم دم به کی بگم دردمو
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
0
0
لطفا اجازه بدین سهام عدالت به پرتفوی هرسهامدار اضافه بشه تا خودش مثل بقیه سهام هرکدوم رو میخواد نگه داره یا بفروشه اختیار به خود سهامدار داده بشه مسلما بیدار به آب نمیزنه
محمود
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
0
0
بورس یعنی دست حقوقی در جیب مردم.
سلمان
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
0
0
بخوانید و هیچگاه قبول نکنید مخصوصا در خصوص اوراق وقتی دولت بانکها و نهادهای دیگر را مجبور به خرید اوراق می کند نهادها با برای تامین پول خرید ناچار به فروش سهام در بازار بورس می شوند این یعنی دخالت دولت در بورس پارسال از نوسان گیری سهم سود می برد امسال از این طریق
سهام دار
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
0
0
برین این حقوقیا رو که دستشون با شما تو یه کاسه هست ادم کنید که ایقد از سهامدار بیچاره نوسان نگیرند ، بعد بیاید بگید سهامداری کنید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
0
0
توی پرتوی هر سهامدار ضرری که تو این دوسال کرده مشخصه. یه آمار بگیرید ضرر مردمو پس بدین تا کی میخواین پول تو حلق حقوقی کنین این پولها هیچش به ما سهامداران خرد نمیرسه
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
0
0
ما بیسواد، درست اما پالایش یکم ، دارایکم و بسیاری از عرضه های اولیه رو که این روزها زیر قیمت عرضه رسیدن هم مقصر خریدارها هستن یا دولتمردها
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
0
0
این کاری که شماها باسهامداران کردید کلاهبرداری توروزروشن بود خواهشا به چیزدیگه ربطش ندیدشماوبرخی کارشناسان خودفروخته این توجیهات رادارید
مریم
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
0
0
امروز رسما بازار از حالت تکنیکال....خارج شده. وارد فاز خسته کننده شده ،عین توپ شده میزنن زمین تا میرسه محدوده ۱۳۰۰ و خورده ای بعد پولبک میزنه‌. این نشد کار. اول مردم رو مسخره میکردید بیسوادها وارد بورس شدن بنظرم خودتون بیسواد هستید که با روش پیچ گازی بورس رو اداره میکنید .
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->