آخرین آمار غربالگری افراد دارای علائم بیماری در مرز‌ها از مرز ۲۴۰۰ نفر گذشت (اسفند ۱۴۰۲) مهر تردد دانشجویی به چه افرادی تعلق می‌گیرد؟ اسکان موقت نوروزی فرهنگیان در ۴۲۴ مرکز آموزشی رفاهی مدیریت غیرعلمی زباله‌ها خسارت ۸۷ هزار میلیارد تومانی به محیط‌زیست وارد کرد توماج صالحی از اتهام نشر اکاذیب تبرئه شد نجات نوزادی بی پناه در یک شب زمستانی در پارک مشهد + فیلم بخشی از معوقات فرهنگیان تا انتهای سال و بخشی دیگر تا ۶ فروردین ۱۴۰۳ واریز می‌شود شیر باغ وحش وکیل‌آباد مشهد احتمالا سرطان دارد اعتراض۲۷۲ هزار معلم به رتبه‌بندی پذیرفته شد | معلمان هر ۳ سال یک‌بار ارزیابی می‌شوند مشهد و کربلا رکورد دار پروازهای نوروزی ضرورت محدودیت ورزش‌های هوازی از امروز تا فردا در مشهد مقدس (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) معدوم‌سازی ۵۰۰ تُن غذای فاسد در طرح سلامت نوروزی ۳ شرکت هواپیمایی به دلیل گران‌فروشی از فروش بلیت منع شدند + اسامی قتل هولناک زن گمشده به خاطر یک گردنبند و ۶ النگوی طلا در تهران چرا نباید برای سفره هفت‌سین ماهی قرمز بخریم؟ واریز ۳ میلیون تومان به حساب خانواده زندانیان تهران تیراندازی در یک عروسی ۱۳ نفر را راهی بیمارستان کرد آب و هوای شهرستان‌های خراسان رضوی در ۱۰ روز اول تعطیلات چه وضعیتی دارد؟ (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) ۲۹ اسفند آخرین مهلت بخشودگی جرایم فاقد بیمه شخص ثالث موتورسیکلت اعلام زمان ثبت‌ نام ۵ آزمون مهم ۱۴۰۴
سرخط خبرها

با فواید بی نظیر کشمش سیاه آشنا شوید

  • کد خبر: ۸۹۹۸۰
  • ۰۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۰
با فواید بی نظیر کشمش سیاه آشنا شوید
کشمش سیاه، یک خوردنی سالم و مفید به خصوص برای فصل زمستان است، زیرا نه تنها به کاهش وزن کمک می‌کند بلکه برای کنترل سطح کلسترول و فشارخون نیز موثر است.

به گزارش شهرآرانیوز، در ماه‌های سرد سال اغلب افراد در طول روز ممکن است به دفعات بیشتری احساس گرسنگی کنند و از این رو اگر به دنبال میان وعده‌ای سالم و شیرین برای کنترل اشتها در بین وعده‌های غذایی در طول فصل سرما هستید، کشمش سیاه گزینه مناسبی است، زیرا نه تنها باعث می‌شود فرد برای مدت طولانی گرسنه نشود و وزن کاهش پیدا کند، بلکه باعث می‌شود سطح کلسترول و فشار خون نیز تحت کنترل باقی بماند.

خیساندن کشمش سیاه در آب فواید آن را چند برابر می‌کند، زیرا باعث افزایش خواص آنتی‌اکسیدانی آن می‌شود.

روزنامه "هندوستان تایمز" در این مطلب به شرح مختصرِ برخی از خواص کشمش سیاه برای سلامتی پرداخته است:

پیشگیری از پوکی استخوان:

کشمش سیاه به غیر از پتاسیم دارای مقادیر بسیار بالایی کلسیم است که آن را به یک ماده غذایی ضروری و مفید برای استخوان‌ها تبدیل می‌کند. طبق مطالعات انجام شده، ریز مغذی‌های موجود در کشمش سیاه به جلوگیری از شروع پوکی استخوان کمک می‌کند.

جلوگیری از سفید شدن و ریزش مو:

به افرادی که در فصل سرما با مشکلاتی مانند خشکی و شکنندگی تار‌های مو مواجه هستند، توصیه می‌شود که روزانه کشمش سیاه مصرف کنند. این خوراکی حاوی آهن و همچنین دارای مقدار زیادی ویتامین C است که جذب سریع مواد معدنی را تسهیل و مواد مغذی مورد نیاز برای سلامت مو‌ها را تامین می‌کند.

کنترل فشار خون:

کشمش سیاه می‌تواند تسکین دهنده علائم فشار خون باشد. سطح بالای پتاسیم موجود در کشمش به کاهش سدیم از خون و کنترل فشار خون کمک می‌کند.

رفع یبوست:

کشمش سیاه دارای مقادیر زیادی فیبر خوراکی است که مانع از بروز مشکل یبوست می‌شود.

پیشگیری از کم خونی:

به افراد مبتلا به کم خونی نیز توصیه می‌شود به طور منظم از این خوراکی مصرف کنند، زیرا دارای میزان بالایی آهن است.

منبع: آخرین خبر 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->