بحران کرونا در اردوی تیم ملی| یک تست مثبت جدید در جمع شاگردان اسکوچیچ! قاب خاطره | ۳ بازیکن اصلی ابومسلم در دهه ۷۰ و ۸۰ نوستالژی| عجب پیروزی جالبی در لیگ قدس! جهانی‌شدن هندبال ایران به‌سبک خراسانی افشاگری کفاشیان در خصوص خوبان عالم: بارها به من پیشنهاد شد از جادوگر استفاده کنم انریکه، لوپتگی، پوچتینو و تنهاخ در فهرست منچستریونایتد! تاریخ‌سازی وفایی در اسنوکر جهان| نیش زهردار بچه آبادان شوک به تیم ملی فوتبال بانوان در جام ملت‌های آسیا| تست کرونا: مثبت! حضور تماشاگران دوباره در سالن‌های ورزشی ممنوع شد!| ادامه رقابت های والیبال بدون تماشاگر ترین های هفته نوزدهم لیگ برتر والیبال درخشش برادران یخچالی؛ یکی در آلمان و دیگری در ایران نتیجه بازی هندبال ایران و کویت+ ویدئو| جهانی شدیم! پورعلیفرد رئیس سازمان لیگ والیبال می‌شود؟ | ساداتی: پورعلیفرد هم والیبالی است و هم مدیر! هفته بیستم لیگ والیبال به کام قعرنشینان | پیکان و شهرداری ارومیه را چه می‌شود؟ شرط هوادار برای بازی با استقلال اعلام شد| اول با پیکان بازی کنید! کامیابی نیا به جای نورالهی به اردوی تیم ملی رفت| حمله کرونا به ملی پوشان مهدی عبدی: حواسمان به پرسپولیس است، نه استقلال
خبر فوری
استقلال درگیر حواشی، پرسپولیس در آرامش| آبی‌ها درگیر جنگ های بیرون میدانی
درحالی که بیشترتمرکز باشگاه استقلال باید معطوف به مسائل فنی این تیم باشد، اما به راه افتادن جنگ‌های رسانه‌ای با سازمان لیگ عملا تمرکز را از این باشگاه گرفته و این تیم را از مسیر اصلی دور کرده است.

گروه ورزش|شهرآرانیوز، در آستانه دربی ۹۷ بار دیگر بحث تبلیغات محیطی داغ شده و مصطفی آجورلو، مدیرعامل باشگاه استقلال از سازمان لیگ خواسته اجرای تبلیغات محیطی به او و زیرمجموعه‌اش سپرده شود. این درخواست به تناوب از ابتدای لیگ بیست‌ویکم مطرح شده بود و حتی در بازی با نساجی مدیران باشگاه استقلال اقدام به جمع‌آوری تبلیغات محیطی کردند تا خود در این راستا راساً اقدام کنند که موفق هم بودند و حرف خود را به کرسی نشاندند؛ تصمیمی که چند روز بعد از اجرا با اعتراض شدید سازمان لیگ مواجه و برگزارکننده‌های لیگ برتر فوتبال ایران اعلام کردند استقلال مرتکب تخلف شده و طبق آیین‌نامه مجاز به جمع‌آوری تبلیغات نیست. آن اعتراض در ظاهر پایانی بود بر تمام مجادلات و به نظر می‌رسید باشگاه استقلال عقب‌نشینی خواهد کرد، اما در آستانه تقابل دوباره سرخابی‌ها، آجورلو از سازمان لیگ خواسته طبق توافقاتی که انجام شده، تبلیغات محیطی را در اختیار استقلال قرار دهند. به موازات آن نیز باشگاه استقلال خواستار برگزاری نشست خبری پیش از بازی با عوامل اجرایی خود شده است که این درخواست نیز نفی قانون نیست و باشگاه استقلال به‌عنوان میزبان می‌تواند متولی برگزاری نشست باشد و از حق تبلیغاتش نیز بهره‌مند شود؛ درست مانند شیوه برگزاری لیگ قهرمانان آسیا که تیم‌های میزبان همه امور را در دست دارند.

این اقدامات که از جنبه قانونی نیز ایرادی به آن وارد نیست، شاید از ابعاد اقتصادی بتواند باشگاه استقلال را در آینده به حقوق مالی واقعی خود برساند، اما عمیقاً موجب از دست رفتن تمرکز این مجموعه در ماه‌های اخیر شده است و اثرات این دعوا که هفته‌ها است ادامه دارد در نتایج استقلال نیز دیده می‌شود.
 مدیرعامل باشگاه استقلال قطعاً نمی‌تواند در این برهه که استقلال گرفتار جدل‌های متعدد با سازمان لیگ است، مدعی باشد که پیش کشیدن این قبیل مسائل لطمه و آسیبی به پیکره تیم وارد نکرده است. اگر نگاهی بیندازید به داوری‌های اخیر شاید آثاری از تقابل را در آن با باشگاه استقلال مشاهده کنید. هر چند که متر و معیار درستی برای اثبات این ادعا در دست نیست که داوران آمده‌اند تا با باشگاهی که با سازمان لیگ وارد نزاع نرم شده، سرجنگ بگذارند، اما برآیند سیاست‌های گذرای آجورلو که بعید است در کوتاه مدت در فوتبال ایران به نتیجه مطلوبی منجر شود، کاهش اثرگذاری مجموعه فنی بوده است و پرواضح است که تقابل‌های اخیر مشکلات پیرامونی متعددی را برای باشگاه استقلال به وجود آورده است.
حال اینکه درخواست مدیرعامل باشگاه استقلال هرگز غیرمنطقی و حتی زیاده‌خواهی نیست، اما به طور قطع پیش کشیدن این مباحث در فصلی که استقلال نیاز به آرامش حداکثری دارد تا در جاده پیروزی و موفقیت قرار بگیرد و احتمالاً بعد از ۸ سال ناکامی جام قهرمانی لیگ برتر را به دست آورد، استراتژی درستی نبود.
 آجورلو و زیرمجموعه مدیریتی‌اش می‌توانستند در زمان و مکان مناسب اقداماتی در راستای افزایش درآمد این باشگاه از طریق تبلیغات محیطی انجام داده و در حساس‌ترین روز‌ها این ماجرا را در رسانه‌ها برجسته نکنند، اما اکنون شرایطی به وجود آمده که اگر استقلال نتیجه هم نگیرد، فرهاد مجیدی و حتی بازیکنان می‌توانند ناکامی خود را گردن سازمان لیگ و دیگر عوامل اجرایی بیندازند و این استدلال را مطرح کنند که، چون استقلال به دنبال حقوق واقعی‌اش بوده با این باشگاه سر ناسازگاری گذاشته شده است، کما اینکه دیدیم بعد از دو بازی اخیر استقلال از زبان فرهاد مجیدی چنین عباراتی بیرون آمد و او به همراه برخی بازیکنانش کوشیدند ناکامی خود را به این مسائل ارتباط بدهند.
 شاید هم این وضعیت بی‌ارتباط با مجادلات استقلال نباشد و برخی از عوامل اجرایی درصدد تلافی باشند، اما تردیدی نیست اگر مدیران باشگاه استقلال بخصوص مصطفی آجورلو اجرای این پروژه را به زمان مطلوب‌تری موکول می‌کرد هم زیرمجموعه فنی‌اش (بازیکن و مربی) می‌توانستند با آرامش ذهنی مناسب‌تری در لیگ حاضر شوند و هم اینکه تقابلات احتمالی متولیان برگزاری لیگ را از پیرامون استقلال دور می‌کرد.
بی‌هیچ تعارفی استقلال زمان قابل توجهی است بیشتر نیروی خود را معطوف به جنگ‌های بیرون میدان کرده است. فرهاد مجیدی در حمایت از مدیرعامل استقلال مباحث مرتبط با خواسته‌های اخیر مدیرعامل را در نشست‌های خبر‌ی‌اش پیش می‌کشد؛ بی‌آنکه توضیحی درباره مسائل فنی بدهد و مدیرعامل باشگاه استقلال نیز بدون کمترین توجهی به سیر نزولی تیمش همچنان به دنبال دعوا‌های زرگری با سازمان لیگ است.
در این میان باشگاه پرسپولیس سکوت پیشه کرده و هر قدر هم بر اجرای این طرح اعتقاد پنهان داشته باشد، اما آرامش را در این برهه اولویت می‌داند که نتیجه‌اش نیز سبقت اخیر امتیازی این تیم از استقلال بود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
دوست دارید به چه محتوایی در سایت شهرآرانیوز بیشتر پرداخته شود؟
فرهنگی، هنری
اقتصادی
ورزشی
اجتماعی
{*Start Google Analytics Code*} {*End Google Analytics Code*}