ریزش یکپارچه قیمت خودرو‌های خارجی و مونتاژی (۸ تیر ۱۴۰۴) + جدول بررسی قیمت امروز خودرو‌های داخلی (۸ تیر ۱۴۰۴) | کاهش قیمت‌ها ادامه یافت وزیر اقتصاد: صندوق بیمه جبران خسارت از جنگ تشکیل می‌شود طلا وارد کانال ۷ میلیون تومان شد | صعود دلار به کانال بالاتر هند هم مشتاق نفت ایران شد نرخ طلا حداقل تا ۱۰ روز آینده نوسان شدیدی نخواهد داشت | کاهش قیمت‌ها در محرم و صفر دور از انتظار است ریزش بورس شدیدتر شد | گزارش وضعیت بازار سهام (۸ تیر ۱۴۰۴) اطلاعیه شرکت برق خراسان رضوی درخصوص گرم‌ترشدن هوا | درخواست همکاری از مردم برای کاهش مصرف برق زمان واریز کالابرگ الکترونیکی ویژه دهک‌های ۴ تا ۷ مشخص شد | افزایش مبلغ کالابرگ فروش فوری مدیران خودرو ویژه تیر ۱۴۰۴ آغاز شد + جدول و شرایط فروش افزایش قیمت طلا و سکه در مشهد (۸ تیر ۱۴۰۴) بلیت قطار‌های اربعین از نیمه دوم تیرماه ۱۴۰۴ بدون افزایش قیمت به فروش می‌رسد قیمت امروز دلار، طلا، سکه و ارز دیجیتال (۸ تیر ۱۴۰۴) | صعود دلار به کانال ۸۵ هزار تومان مرز‌های هوایی ایران باز است | هیچ کشوری آسمان خود را به روی ایران نبسته است (۸ تیر ۱۴۰۴) اتحادیه طلا و جواهر: مردم معاملات سودجویی در روز‌های جنگ را اعلام کنند بررسی قیمت پرفروش‌ترین موبایل‌ها در مشهد (۸ تیر ۱۴۰۴) نحوه پرداخت خسارت به خودرو‌های آسیب‌دیده از جنگ، از سوی شرکت‌های بیمه چگونه است؟ اجاره‌دادن خانه به اتباع غیرمجاز در مشهد ممنوع شد | ابطال پروانه‌کسب مشاوران املاک خاطی مشاوران املاک حق انعقاد قرارداد با اتباع غیرمجاز را ندارند قیمت جدید محصولات سایپا اعلام شد (۸ تیر ۱۴۰۴) + جدول تشکیل پرونده، ارزیابی و آواربرداری واحد‌های آسیب‌دیده از جنگ درحال انجام است ثبات در بازار طلا و  ارز | بورس در وضعیت قرمز ساعت کاری ساتنا به روال قبل بازگشت استاندار خراسان رضوی: صنعت خودرو و قطعه‌سازی باید موتور پیشران توسعه استان باشد قیمت امروز میوه و تره‌بار در مشهد (۸ تیر ۱۴۰۴) | پیاز کیلویی ۷ تا ۱۰ هزار تومان پیش‌بینی مهم از وضعیت بازار خودرو در ماه‌های آینده (۸ تیر ۱۴۰۴) کارت‌های بانکی منقضی‌شده در ماه‌های خرداد، تیر و مرداد ۱۴۰۴ تا ۶ ماه دیگر تمدید می‌شود زمان شارژ مرحله سوم کالابرگ ۱۴۰۴ دهک های ۴ تا ۷ مشخص شد + جزئیات ضرورت حل چالش‌های تولید برای رونق اقتصاد پساجنگ | همراهی بخش خصوصی و دولتی برای رونق اقتصاد
سرخط خبرها

بلیت هواپیما را گران نخرید

  • کد خبر: ۹۰۵۹۴
  • ۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۳
بلیت هواپیما را گران نخرید
دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی گفت: توصیه ما به مسافران این است که از سایت شرکت‌های هواپیمایی به صورت مستقیم اقدام به خرید بلیت هواپیما کنند.

به گزارش شهرآرانیوز، مقصود اسعدی سامانی درباره گران فروشی بلیت هواپیما در بازار و عدم رعایت کاهش قیمت متوسط ۱۵ درصدی بلیت از سوی برخی از دفاتر فروش اظهار داشت: در ابتدا باید این نکته را یادآور شوم که افزایش قیمت بلیت هواپیما به دلیل پروتکل‌های پذیرش ۶۰ درصدی مسافران در هواپیما نبوده است و اینگونه نبوده که به دلیل برطرف شدن محدودیت پذیرش مسافر در هر پرواز، قیمت بلیت هواپیما را کاهش دهیم. افزایش قیمت بلیت هواپیما به دلیل افزایش قیمت ارز بود.  

وی گفت: نرخ بلیت هواپیما شناور است و این امکان وجود دارد در شبکه توزیع با توجه به تاریخ فروش و میزان تقاضا با هر نرخی به فروش برود در برخی از ایام  نرخ بلیت هواپیما حتی ۵۰ درصد کمتر از سقف نرخ به فروش می رود.

وی ادامه داد: پس از اعلام قیمت‌های جدید با متوسط ۱۵ درصد کاهش قیمت، در ایامی شاهد آن بودیم که قیمت بلیت مسیر تهران – مشهد حتی به ۵۰۰ هزار تومان هم رسید.  

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی درباره فروش بلیت بالاتر از نرخ‌نامه جدید افزود: شرکت‌های هواپیمایی در این مدت حتی یک ریال هم بالاتر از سقف قیمتی اعلام شده، بلیت فروشی نداشتند. اما اگر در شبکه توزیع این تخلف صورت می‌گیرد باید این موضوع را دستگاه‌های نظارتی پیگیری کنند. کنترل این موضوع از دست ما خارج است و اساسا نظارت بر فروش بلیت در فاتر فروش جزو وظایف شرکت‌های هواپیمایی نیست.

اسعدی سامانی گفت: توصیه ما به مسافران این است که از سایت شرکت‌های هواپیمایی به صورت مستقیم اقدام به خرید بلیت هواپیما کنند. اگر قصد خرید از سایر سایت‌ها را دارند قبل از خرید حتما، قیمت بلیت را با نرخنامه جدید مقایسه و تطبیق دهد. اگر قیمت بلیت ارایه شده بالاتر از قیمت‌های اعلام شده است، مردم بلیت را نخرند یا این تخلف را در لحظه گزارش کنند.

وی تاکید کرد: مردم می‌توانند خودشان کنترل کننده قیمت‌ها باشند و بلیت گران را خریداری نکنند. در حال حاضر تعدد شرکت‌های هواپیمایی بالا است و در هر مسیر هم چندین پرواز از چند ایرلاین وجود دارد بنابراین اگر پرواز شرکتی گران است به پرواز شرکت دیگری می‌توانند مراجعه کنند.

دبیر انجمن شرکت‌های هوایپمایی درباره فروش انبوه بلیت به شرکت‌ها و دفاتر فروش اظهار داشت: اکثر شرکت‌های هواپیمایی بلیت را به صورت سیستمی به فروش می‌رسانند و تنها برخی از شرکت ها بلیت را در اختیار چارتر کننده ها قرار می دهد. در تمام دنیا چارترکنندگان بلیت هواپیما را در پکیج و بسته های مسافرتی شامل هتل، تور سفر و ... به فروش می‌رسانند اما در کشورمان موضوع چارتر متفاوت است که باید اصلاح شود و بهتر این است که چارترکنندگان بلیت را در پکیج سفر به فروش برسانند.

وی در پاسخ به این سوال که با افزایش نرخ دلار شاهد افزایش قیمت بلیت هواپیما خواهیم بود، تاکید کرد: بستگی به شرایط دارد اگر نرخ ارز افزایش یابد بر روی بلیت هواپیما اثرگذار خواهد بود. باید به این پرسش پاسخ دهیم که می‌خواهیم شرکت هواپیمایی فعال داشته باشیم یا نه؟ هزینه شرکت‌های هواپیمایی ارزی است و این هزینه‌های ارزی به ۶۰ درصد هم می‌رسد.

سامانی با بیان اینکه اگر نتوانیم این هزینه‌ها را بپردازیم هواپیماها زمین گیر می شوند، گفت: در حال حاضر از ۳۳۳ فروند ناوگان هوایی کشور، ۱۷۴ فروند هواپیما زمین‌گیر است. این میزان هواپیمای غیرفعال به دلیل عدم امکان جایگزینی بوده است. بنابراین اگر با این تفکر بخواهیم صنعت را اداره کنیم به طور قطع ناوگان مستهلک می‌شود. افرادی که برای نرخ‌ها تصمیم می‌گیرند باید این موضوعات را در نظر بگیرند و باید شرایطی برای بازسازی سرمایه مستهلک شده را فراهم کنند.         

اسعدی سامانی همچنین درباره ارایه غذای گرم در پروازها گفت: طبق مقررات استفاده از ماسک در طول پرواز الزامی است. از سوی دیگر در تمام دنیا ایرلاین‌ها الزامی برای ارایه کترینگ وجود ندارد و در دنیا در مسیرهای کوتاه کترینگ ارایه نمی‌شود و می‌توان هزینه کترینگ را از بلیت کم کرد.  

منبع: ایلنا 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->