جزئیاتی از توافق انتقال گاز روسیه به ایران (۲۷ تیر ۱۴۰۳) قیمت انواع مدل‌های گوشی موبایل (۲۷ تیر ۱۴۰۳) یکی از مطالبه‌های کارگران از دولت چهاردهم حفظ و اصلاح سه‌جانبه‌گرایی در تعیین حقوق است قیمت امروز خودرو‌های خارجی (۲۷ تیر ۱۴۰۳) | دیگنیتی پرستیژ ۲ میلیارد و ۲۸۰ میلیون تومان شد قیمت امروز خودرو‌های داخلی (۲۷ تیر ۱۴۰۳) | کوییک دنده‌ای ۴۲۴ میلیون تومان پرش در جا در بورس | گزارش وضعیت بازار سهام (۲۷ تیر ۱۴۰۳) آخرین اخبار از پرداخت وام اربعین ۱۴۰۳ طلا به کانال بالاتر ورود کرد | قیمت طلا و سکه در مشهد (۲۷ تیر ۱۴۰۳) تردد در جاده مخصوص تهران-کرج محدود شد (۲۷ تیر ۱۴۰۳) بازگشت دلار به کانال ۵۸ هزار تومان | قیمت امروز طلا، سکه، دلار، ارز دیجیتال (۲۷ تیر ۱۴۰۳) فروش محصول سایپا از یکشنبه آینده (۳۱ تیر ۱۴۰۳) + جزئیات و لینک ثبت‌نام وزیر نفت: سوخت پایدار تامین و بدون مشکل ارائه می‌شود بالاخره پایان کار ۱۹ هزار واحد مسکن مهر گلبهار صادر می‌شود خراسانی‌ها می‌توانند دست کم ۲۰ درصد قطعات خودرو‌های کشور را  تأمین کنند معامله غیرقانونی امتیاز نهضت ملی مسکن توسط بنگاه‌های املاک | فریب سوداگران را نخورید قیمت امروز میوه و صیفی‌جات در مشهد (۲۷ تیر ۱۴۰۳) | میوه گران شد آیا ترور ناموفق ترامپ رکورد جدیدی برای قیمت جهانی طلا ثبت می‌کند؟ قیمت طلا در بازار جهان (۲۶ تیر ۱۴۰۳) سهم ۷۰ درصدی خراسان رضوی از تجارت ایران و افغانستان قیمت جدید دام زنده اعلام شد (۲۵ تیر ۱۴۰۳) ثبت‌نام خودرو‌های فرسوده در سامانه نوسازی ناوگان + لینک | سن فرسودگی انواع خودرو‌ها چقدر است؟ قیمت بلیت هواپیما به مقصد عراق پرواز کرد! | قیمت بلیت رفت و برگشت هواپیما به نجف چقدر است؟ سازمان بازرسی: از تعطیلی شرکت صنایع سیم و کابل مشهد و بیکاری ۴۰۰ نفر جلوگیری شد استقرار ۱۱ جایگاه ارزاق عمومی و ۵ نانوایی در اطراف حرم مطهر رضوی در تاسوعا و عاشورای حسینی گوشی‌های موبایل کارکرده را چند بخریم؟ (۲۴ تیر ۱۴۰۳) افزایش ۸۰۰ هزار تومانی قیمت سکه امامی در مشهد (۲۴ تیر ۱۴۰۳) + یک اطلاعیه مهم
سرخط خبرها

واکنش بازارهای مالی به پایان مذاکرات | رشد دلار و سکه و ریزش بورس

  • کد خبر: ۹۰۷۶۹
  • ۱۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۱
واکنش بازارهای مالی به پایان مذاکرات | رشد دلار و سکه و ریزش بورس
بررسی‌ها نشان می‌دهد دیروز بازار ارز مدام درحال نوسان بود، اما تا لحظه تنظیم این خبر هنوز به قیمت ثابت نرسیده بود، از این رو برخی صرافی‌های مجاز، باجه‌های فروش خود را بسته بودند و می‌گفتند معامله‌ای انجام نمی‌دهند، این درحالی است که در بازار غیررسمی، دلالان دلار را در کانال ۳۰هزار تومان به فروش می‌رساندند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ روز گذشته بازار‌های مالی به اتمام مذاکرات هسته‌ای در روز جمعه واکنش نشان دادند. بر این اساس، دیروز قیمت دلار در بازار آزاد به سمت کانال ۳۰هزار تومانی پیش رفت و این اسکناس آمریکایی به قیمت ۲۹ هزارو ۹۶۰ تومان عرضه شد. البته آن گونه که برخی کانال‌های اعلام قیمت ارز بیان کردند، دلار مرز ۳۰هزار تومان را نیز رد کرد.

بررسی‌ها نشان می‌دهد دیروز بازار ارز مدام درحال نوسان بود، اما تا لحظه تنظیم این خبر هنوز به قیمت ثابت نرسیده بود، از این رو برخی صرافی‌های مجاز، باجه‌های فروش خود را بسته بودند و می‌گفتند معامله‌ای انجام نمی‌دهند، این درحالی است که در بازار غیررسمی، دلالان دلار را در کانال ۳۰هزار تومان به فروش می‌رساندند. به گفته واسطه ها، سطح مقاومتی بعدی قیمت دلار، ۳۰ هزارو ۲۰۰ تومان است. با این حال حجت قندی، اقتصاددان، معتقد است برخی رویداد‌های موافق برای اقتصاد ایران، احتمالا مانع از افزایش عجیب قیمت دلار در آینده نزدیک می‌شود.

وی در گفتگو با تجارت نیوز گفت: اکنون آثار کرونا در سطح جهان و ایران درحال کاهش است. درنتیجه فعالیت‌های اقتصادی به تدریج افزایش می‌یابد، ضمن اینکه بهبود شرایط کرونا باعث افزایش قیمت نفت می‌شود. در سال جاری میلادی قیمت نفت نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است. این اقتصاددان ادامه داد: تنها در شرایطی که شوک عجیبی به اقتصاد وارد شود، برای مثال تحریم‌ها افزایش شدیدی یابد، ممکن است قیمت دلار در کوتاه مدت رشد زیادی را تجربه کند.
دیروز به دنبال افزایش قیمت دلار، قیمت سکه و طلا نیز در بازار افزایش یافت.

بر این اساس، قیمت هر قطعه سکه طرح جدید با ۱۵۰ هزار تومان افزایش به ۱۲میلیون و ۹۸۰ هزار تومان رسید. قیمت نیم سکه ۶میلیون و ۷۰۰ هزار تومان، ربع سکه ۳میلیون و ۷۵۰ هزار تومان و سکه یک گرمی ۲میلیون و۸۰۰هزار تومان اعلام شد. هرگرم طلای ۱۸عیار نیز به مبلغ یک میلیون و۲۹۵هزار تومان معامله شد. درحالی که دلار و طلا به پایان این دور از مذاکرات وین واکنش افزایشی نشان دادند، به نظر می‌رسد واکنش بورس به مذاکرات فعلا خنثی است و با وجود افزایش قیمت دلار، شاخص بورس دیروز افت کرد. شاخص کل بازار بورس دیروز با ۵ هزارو۳۳۷واحد کاهش، در جایگاه یک میلیون و۳۳۴هزار واحدی قرار گرفت.

با این حال دیروز تسنیم نوشت: مجموعه اطلاعاتی که به دست ما رسیده است، نشان می‌دهد که ایجاد نوسان در نرخ ارز در داخل کشور بر مبنای یک نقشه کاملا طراحی شده و به احتمال قوی ازسوی کانون‌های ارزی در چند کشور خارجی همسایه انجام می‌گیرد و عناصری در داخل با هدف سوداگری، در این سناریو ایفای نقش می‌کنند. خوشبختانه باتوجه به پیش بینی‌های دولت و اقداماتی که با هدف کاهش وابستگی اقتصاد کشور به حوزه سیاست خارجی و به ویژه مذاکرات جاری در وین انجام شده است، تاکنون نوسانات رخ داده در بازار که هیچ گونه ریشه اقتصادی نیز ندارد، کاملا کنترل شده است و تأثیر محسوسی بر روند عمومی در بازار‌ها نخواهد گذاشت.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->