قیمت ارز‌های دیجیتالی امروز ۵ بهمن‌ماه ۱۴۰۰ | بیت‌کوین ۳۶ هزار و ۲۸۲ دلار شد شاخص کل بورس امروز ۵ بهمن‌ماه ۱۴۰۰ | ریزش ۲۶ هزار واحدی شاخص بورس قیمت انواع باتری خودرو در بازار + جدول (۵ بهمن‌ماه ۱۴۰۰) قیمت دلار، قیمت سکه، قیمت طلا و قیمت ارز امروز سه‌شنبه (۵ بهمن‌ماه ۱۴۰۰) + جدول ذبح دام در پیاده‌رو، واحد صنفی را تعطیل کرد افزایش پایه حقوق کارگران در سال ۱۴۰۱ به ۶۰ درصد می‌رسد؟ (۵ بهمن‌ماه ۱۴۰۰) مدیرعامل ایران خودرو تغییر می‌کند؟ آخرین خبر درباره رقم سبد معیشت کارگران (۵ بهمن‌ماه ۱۴۰۰) قیمت وام مسکن برای مجرد‌ها و متأهل‌های تهرانی چند؟ (۵ بهمن‌ماه ۱۴۰۰) شرایط دریافت وام ۱۰۰ میلیون تومانی بدون ضامن اعلام شد + جزئیات (۵ بهمن‌ماه ۱۴۰۰) حداقل و حداکثر حقوق کارمندان در سال ۱۴۰۱ اعلام شد + جزئیات (۵ بهمن‌ماه ۱۴۰۰) فروش فوق‌العاده سایپا (۶ محصول) از روز پنجشنبه ۷ بهمن ماه ۱۴۰۰ + جدول و لینک ثبت‌نام نرخ‌نامه قالیشویی در سال ۱۴۰۰ اعلام شد + جدول (۵ بهمن‌ماه ۱۴۰۰) فروش فوق العاده ایران خودرو (پژو پارس، دنا و پژو ۲۰۷) از امروز ۵ بهمن‌ماه ۱۴۰۰ + بخشنامه و لینک ثبت نام قیمت روز گوشی موبایل در بازار امروز سه‌شنبه (۵ بهمن‌ماه ۱۴۰۰) + جدول دلایل بیشتر شدن مصرف سوخت خودرو چیست؟ راه‌اندازی رمزارز ملی از اوایل ۱۴۰۱ آغاز فروش نقدی وانت کاپرا و وانت کارا از شنبه ۹ بهمن ۱۴۰۰ + جدول فروش و لینک ثبت نام شرایط فروش خودرو لیفان X70 از فردا ۵ بهمن ۱۴۰۰ اعلام شد + جدول فروش و لینک ثبت نام
خبر فوری
گرانفروشی و تقلب در صدر شکایت‌های مردم در آبان‌ماه
در آبان ماه امسال بیشترین شکایت‌های دریافتی در بخش کالا مربوط به انواع نان و مرغ و در بخش خدمات مربوط به نرخ تعمیر خودروهای سبک و رستوران‌های غذا خوری و بیشترین شکایات براساس نوع تخلف مربوط به گرانفروشی و تقلب بوده است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ براساس اطلاعات منتشر شده از سوی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، در آبان ماه امسال ۱۵هزار و ۹۶۰ فقره گزارش و شکایت مردمی از کالا و خدمات از طریق ستاد خبری مستقر در سازمان‌ صنعت، معدن و تجارت استان‌ها دریافت شده که از این تعداد شکایات، ۱۳ هزار و ۶۳۵ فقره (۸۵درصد) مربوط به کالا و ۲۳۲۵ فقره (۱۵درصد) مربوط به خدمات بوده است.

بیشترین شکایت‌های دریافتی در بخش کالا مربوط به انواع نان و مرغ و در بخش خدمات مربوط به نرخ تعمیر خودروهای سبک و رستوران‌های غذاخوری است. بیشترین شکایات بر اساس نوع تخلف نیز مربوط به گرانفروشی و تقلب بوده است.

همچنین از مجموع این شکایات، ۱۵ هزار و ۷۹۶ فقره (۹۹ درصد) قابل پیگیری و ۱۶۴ فقره (یک درصد) غیرقابل پیگیری بوده است.

همچنین از مجموع شکایات رسیدگی شده، ۵۰۴۵ فقره (۳۱درصد) منجر به تنظیم برگ گزارش بازرسی، ۶۴۶۰ فقره (۴۱ درصد) منجر به عدم احراز تخلف و ۴۴۵۵ فقره (۲۸درصد) به علت انجام کارشناسی در حال پیگیری است. در ارتباط با نحوه دریافت شکایات نیز در مجموع ۱۰ هزار و ۶۵ فقره (۶۳ درصد) تلفنی، ۲۳۰۰ فقره (۱۴درصد) حضوری و ۳۵۹۵ فقره (۲۳ درصد) کتبی بوده است.

در کدام استان‌ها شکایت از صنوف بیشتر شد؟

گفتنی است که استان‌های خراسان رضوی، تهران، هرمزگان و آذربایجان شرقی با افزایش تعداد شکایات و استان‌های خوزستان، جنوب کرمان، کهگیلویه و بویر احمد و ایلام با کاهش شکایات مواجه بوده‌اند.

چگونه شکایت کنیم؟

گفتنی است که مردم می‌توانند با مراجعه به ستاد خبری سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها و شهرستان‌های تابعه شکایت خود را تنظیم کنند یا از طریق تلفن (۱۲۴)، پورتال سازمان حمایت به نشانی الکترونیکی، سایت (۱۲۴.ir) و اپلیکیشن آپ شکایت خود را مطرح کنند.

طبق قانون نظام صنفی گران‌فروشی، کم‌فروشی، تقلب، احتکار، عرضه خارج از شبکه عدم اجرای ضوابط قیمت‌گذاری و توزیع، فروش اجباری، ‌عدم درج قیمت و عدم صدور صورتحساب از جمله مهم‌ترین تخلفات صنفی است.

همچنین براساس قانون صنفی باید درآمدهای ناشی از جریمه‌های دریافتی به حساب خزانه واریز ‌شود و معادل آن در بودجه‌های سنواتی منظور و توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت پس از تأمین بار مالی ماده (۴۴) این قانون به‌طور مساوی در اختیار سازمان تعزیرات حکومتی، اتاق اصناف ایران و وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار ‌گیرد تا در اجرای این قانون هزینه کنند، اما اتاق اصناف بارها نسبت به دریافت نکردن این بودجه گلایه کرده است.

منبع: ایسنا

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
دوست دارید به چه محتوایی در سایت شهرآرانیوز بیشتر پرداخته شود؟
فرهنگی، هنری
اقتصادی
ورزشی
اجتماعی
{*Start Google Analytics Code*} {*End Google Analytics Code*}