آزادسازی واردات هم نتوانست قیمت خودرو را کاهش دهد + آخرین قیمت تیبا، ساینا، کوییک و پژو (۲۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱) خرید و فروش غیرمجاز ارز خارج از شبکه بانکی و صرافی‌ها مشمول پرداخت مالیات شد وام ۷۰۰ میلیون تومانی مسکن به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟ (۲۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱) آغاز ساخت ۲ میلیون مسکن تا پایان امسال| ۳.۵ میلیون نفر واجد شرایط طرح نهضت ملی مسکن شدند درباره تشدید برخورد با تخلف در خبازی‌های شهر | نانوایی‌های کم‌فروش نقره‌داغ می‌شوند جزئیات عرضه دو خودروی جدید از امروز در بورس کالا (۲۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱) نان مقدس ویدئو | آغاز طرح آزمایشی هوشمندسازی یارانه نان در زنجان اختصاص سهام عدالت به جاماندگان تا پایان امسال وام جدید خرید مسکن در شورای عالی مسکن تصویب شد شاخص کل بورس امروز ۲۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ | بعد از ۲۰ ماه شاخص بورس وارد کانال ۱.۶ میلیونی شد جزئیات عرضه ۱۰۰۰ دستگاه خودرو در بورس کالا اعلام شد هشدار دامپزشکی استان نسبت به شیوع تب خونریزی دهنده کریمه کنگو وام پیشنهادی ۷۰۰ میلیونی خرید مسکن  با اقساط ۱۱.۶ میلیون تومانی! قیمت دلار، قیمت سکه، قیمت طلا و قیمت ارز امروز سه‌شنبه (۲۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱) جزئیات فروش خودرو در سامانه یکپارچه فروش خودرو | در هر دوره ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار خودرو فروخته می‌شود (۲۷ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱)
خبر فوری
گرانفروشی و تقلب در صدر شکایت‌های مردم در آبان‌ماه
در آبان ماه امسال بیشترین شکایت‌های دریافتی در بخش کالا مربوط به انواع نان و مرغ و در بخش خدمات مربوط به نرخ تعمیر خودروهای سبک و رستوران‌های غذا خوری و بیشترین شکایات براساس نوع تخلف مربوط به گرانفروشی و تقلب بوده است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ براساس اطلاعات منتشر شده از سوی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، در آبان ماه امسال ۱۵هزار و ۹۶۰ فقره گزارش و شکایت مردمی از کالا و خدمات از طریق ستاد خبری مستقر در سازمان‌ صنعت، معدن و تجارت استان‌ها دریافت شده که از این تعداد شکایات، ۱۳ هزار و ۶۳۵ فقره (۸۵درصد) مربوط به کالا و ۲۳۲۵ فقره (۱۵درصد) مربوط به خدمات بوده است.

بیشترین شکایت‌های دریافتی در بخش کالا مربوط به انواع نان و مرغ و در بخش خدمات مربوط به نرخ تعمیر خودروهای سبک و رستوران‌های غذاخوری است. بیشترین شکایات بر اساس نوع تخلف نیز مربوط به گرانفروشی و تقلب بوده است.

همچنین از مجموع این شکایات، ۱۵ هزار و ۷۹۶ فقره (۹۹ درصد) قابل پیگیری و ۱۶۴ فقره (یک درصد) غیرقابل پیگیری بوده است.

همچنین از مجموع شکایات رسیدگی شده، ۵۰۴۵ فقره (۳۱درصد) منجر به تنظیم برگ گزارش بازرسی، ۶۴۶۰ فقره (۴۱ درصد) منجر به عدم احراز تخلف و ۴۴۵۵ فقره (۲۸درصد) به علت انجام کارشناسی در حال پیگیری است. در ارتباط با نحوه دریافت شکایات نیز در مجموع ۱۰ هزار و ۶۵ فقره (۶۳ درصد) تلفنی، ۲۳۰۰ فقره (۱۴درصد) حضوری و ۳۵۹۵ فقره (۲۳ درصد) کتبی بوده است.

در کدام استان‌ها شکایت از صنوف بیشتر شد؟

گفتنی است که استان‌های خراسان رضوی، تهران، هرمزگان و آذربایجان شرقی با افزایش تعداد شکایات و استان‌های خوزستان، جنوب کرمان، کهگیلویه و بویر احمد و ایلام با کاهش شکایات مواجه بوده‌اند.

چگونه شکایت کنیم؟

گفتنی است که مردم می‌توانند با مراجعه به ستاد خبری سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها و شهرستان‌های تابعه شکایت خود را تنظیم کنند یا از طریق تلفن (۱۲۴)، پورتال سازمان حمایت به نشانی الکترونیکی، سایت (۱۲۴.ir) و اپلیکیشن آپ شکایت خود را مطرح کنند.

طبق قانون نظام صنفی گران‌فروشی، کم‌فروشی، تقلب، احتکار، عرضه خارج از شبکه عدم اجرای ضوابط قیمت‌گذاری و توزیع، فروش اجباری، ‌عدم درج قیمت و عدم صدور صورتحساب از جمله مهم‌ترین تخلفات صنفی است.

همچنین براساس قانون صنفی باید درآمدهای ناشی از جریمه‌های دریافتی به حساب خزانه واریز ‌شود و معادل آن در بودجه‌های سنواتی منظور و توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت پس از تأمین بار مالی ماده (۴۴) این قانون به‌طور مساوی در اختیار سازمان تعزیرات حکومتی، اتاق اصناف ایران و وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار ‌گیرد تا در اجرای این قانون هزینه کنند، اما اتاق اصناف بارها نسبت به دریافت نکردن این بودجه گلایه کرده است.

منبع: ایسنا

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} {*End Google Analytics Code*}