دستگیری افرادی که به اسم دوربین مخفی مردم را اذیت می‌کردند + فیلم واژگونی مینی بوس در جاده سنتو مشهد + فیلم انتقاد نماینده مجلس از عدم اجرای مناسب نظام «رتبه‌بندی معلمان» واکنش سخنگوی دولت به لایحه رتبه‌بندی معلمان (۷ بهمن ۱۴۰۰) جزئیات ارتقای طبقه شغلی فرهنگیان دارای مدرک «دیپلم» + متن بخشنامه (۷ بهمن ۱۴۰۰) روزانه ۶۰ کشته در حوادث رانندگی | ارزیابی مرگ و میر‌های شهری امیکرون را ساده نگیرید! | قله بستری امیکرون چند برابر دلتا است + نمودار تشییع پیکر آیت الله حسین گرایلی فردا پنجشنبه ۷ بهمن ۱۴۰۰ از مهدیه مشهد یک میلیون دُز واکسن آسترازنکا وارد کشور شد معجزه چای سبز برای مقابله با پیری زودرس امیکرون در مسیر پیک ششم کرونا | تعداد موارد ابتلا به کرونا روزانه تا ۵۰ درصد افزایش پیدا می‌کند واکسن‌های مورد تائید کودکان مشخص شد | آغاز واکسیناسیون از شنبه ۹ بهمن آتش‌سوزی پارکینگ یک مجتمع مسکونی در خیابان پاسدار گمنام تهران + فیلم و عکس
خبر فوری
مصرف بیش از حد مکمل‌های کلسیم، سبب بروز بیماری قلبی می‌شود
در صورتی که احتمال کمبود کلسیم وجود داشته‌باشد، باید از طریق آزمایش خون این کمبود مشخص و تحت‌نظر پزشک مکمل به اندازه کافی مصرف شود.

به گزارش شهرآرانیوز، از موسسه سلامت و بهداشت عمومی کشور، بدن برای عملکرد صحیح به کلسیم نیاز دارد و گنجاندن خوراکی‌های سرشار از کلسیم برای حفظ سلامت استخوان‌ها و پیشگیری از شکستگی‌ها ضروری است و پوکی استخوان به دلیل کاهش توده استخوانی و تحلیل بافت اسکلتی بروز پیدا می‌کند و می‌تواند زمینه‌ساز شکستگی‌های کم‌وبیش جدی شود.

ترمیم بافت استخوانی به‌راحتی صورت نمی‌گیرد و گاه بیمار هرگز بهبودی کامل پیدا نمی‌کند،  از همین رو توجه به اصول سبک زندگی سالم و دریافت کافی کلسیم برای حفظ تراکم استخوانی کاملا ضروری است.

هر روز حدود یک گرم از کلسیم از طریق ادرار و مدفوع دفع می‌شود. اما برای اینکه قلب، مغز و عضلات عملکرد مطلوبی داشته باشند، باید سطح کلسیم در خون ثابت باشد و این نیاز از استخوان‌ها گرفته و وارد خون می‌شود. گرچه به‌طور موقت سطح کلسیم استخوان‌ها کاهش می‌یابد، اما اگر به اندازه کافی دریافت شود، این نیاز دوباره جبران می‌شود.

کلسیم علاوه بر لبنیات، در خوراکی‌هایی مانند بروکلی، ماهی ساردین، دانه چیا و بادام نیز وجود دارد. یک لیتر شیر حاوی یک گرم کلسیم است و یک ظرف ماست نزدیک به به ۶۰ میلی‌گرم کلسیم دارد. بعضی از انواع آب‌معدنی نیز می‌تواند تا ۵۰۰ میلی‌گرم نیاز بدن به کلسیم را تامین کند.

برای دریافت کافی کلسیم توصیه می‌شود حتما لبنیات و دیگر خوراکی‌های حاوی کلسیم در تغذیه روزانه گنجانده شود و مکمل‌های کلسیم الزاما برای همه افراد ضروری نیست.

نیاز روزانه نوزادان به کلسیم ۵۰۰ میلی‌گرم است که در سنین ۴ تا ۶ سال به ۷۰۰ میلی‌گرم، ۷ تا ۹ سال به ۹۰۰ میلی‌گرم و تا ۱۹ سالگی به ۱۲۰۰ میلی‌گرم می‌رسد. افراد بزرگسال به ۹۰۰ تا ۱۰۰۰ میلی‌گرم کلسیم در روز نیاز دارند که در خانم‌های یائسه، باردار، شیرده و سالمندان این مقدار افزایش می‌یابد و تا ۱۲۰۰ حتی ۱۵۰۰ میلی‌گرم می‌رسد.

تنها در صورتی که احتمال کمبود کلسیم وجود داشته‌باشد، باید از طریق آزمایش خون این کمبود مشخص شود و تحت‌نظر پزشک مکمل به اندازه کافی مصرف شود. دریافت کلسیم بیشتر از طریق خوراکی‌ها مشکلی ایجاد نمی‌کند اما مطالعات نشان می‌دهد که دریافت خیلی زیاد کلسیم از طریق مکمل‌ها می‌تواند زمینه بروز ناراحتی‌های قلبی عروقی را افزایش دهد.

بر اساس گزارش وزارت بهداشت، ۹۰ درصد مردم کشور کمتر از حد نیاز کلسیم دریافت می‌کنند و بررسی‌های علمی حاکی از آن است که ۴۰ درصد زنان بالغ و ۳۵ درصد مردان بالغ کاهش ترکم استخوان دارند و حداقل ۲.۲ میلیون نفر از مردم کشور دچار پوکی استخوان هستند.

منبع: ایرنا 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
دوست دارید به چه محتوایی در سایت شهرآرانیوز بیشتر پرداخته شود؟
فرهنگی، هنری
اقتصادی
ورزشی
اجتماعی
{*Start Google Analytics Code*} {*End Google Analytics Code*}