خرید و فروش جت شخصی در کشور آزاد است حباب سکه در اولین روز اردیبهشت ماه چقدر است؟ (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) نخستین باشگاه کشاورزی شهری ایران در مشهد چهارساله شد عرضه اموال منقول در نخستین مزایده ۱۴۰۳ اموال تملیکی خراسان رضوی نمایشگاه گل و گیاه، اردیبهشت ماه در مشهد برگزار می‌شود افزایش ۳۲ درصدی صادرات خراسان رضوی طی سال گذشته نگاهی به وضعیت ردیف بودجه پروژه‌های آبی مشهد در سال ۱۴۰۳ | ۲۲۷ میلیارد تومان روی کاغذ قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز شنبه (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) بنزین سوپر امروز در کدام جایگاه‌های مشهد توزیع می‌شود؟ (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) خانه در مشهد چند؟ | با کمتر از یک میلیارد تومان هم می‌توانید صاحب‌خانه شوید + جدول (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) آخرین گزارش از وضعیت بازار رهن مسکن در تهران (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) حجم مبنای ۳ نماد فرابورسی از فردا (۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) برداشته می‌شود رشد صادرات نفت ایران به بالاترین حد خود در ۶ سال اخیر (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) امضای استاندارد ایران جهانی شد توصیه‌های جدید جهادکشاورزی به گندمکاران علت افزایش عجیب قیمت طلا چیست؟ (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) سهمیه بنزین اردیبهشت امشب شارژ می‌شود (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) واردات ۸ تا ۱۰ هزار خودروی برقی به کشور تا ۳ ماه آینده (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پلمب ۳ سالن زیبایی در مشهد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) معاون وزیر صمت هرگونه افزایش قیمت کالاها بدون مجوز را غیرقانونی دانست تشکیل پرونده برای یک نانوایی در کلاهدوز مشهد به دلیل تخلف (۳۰ فروردین۱۴۰۳) مدل خودرو، معیار جدید دهک‌بندی خانوار برای دریافت یارانه! قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پرداخت ۳۰۰ میلیارد ریال وام قرض‌الحسنه به بیمه‌شدگان صندوق اجتماعی کشاورزان خراسان‌رضوی بازار سرد مرغ گرم در مشهد | مرغدار کیلویی ۳ تا ۷ هزار تومان در ضرر
سرخط خبرها

حقوق کارگری، عیدی کارمندی! بازنشستگان باید با حقوق کارگری و عیدی کارمندی رضایت دهند!

  • کد خبر: ۹۱۲۰۴
  • ۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۲
  • ۲۷
حقوق کارگری، عیدی کارمندی! بازنشستگان باید با حقوق کارگری و عیدی کارمندی رضایت دهند!
یک بام و دو هوا نمی‌شود؛ نمی‌شود همه چیزِ کارگر، قانون کاری باشد بعد به او بگوییم، چون دولت پول ندارد، عیدی را به اندازه کارمندان دولت بگیر! پس چرا باقی مولفه‌های شغلی مثل کارمندان دولت نیست؛ چرا مثل کارمندان، امنیت شغلی و مزایای مزدی بالا ندارند؟!

به گزارش شهرآرانیوز، «امتیاززدایی از طبقه‌ی کارگر» و سلب تمام حقوق مادی و معنوی به وسیله‌ی صدور بخشنامه‌ها و دادنامه‌های متعدد، قطار پرشتابی است که از میانه‌ی دهه‌ی ۷۰ شمسی به راه افتاده و تا امروز در ایستگاه‌های بسیار متوقف شده تا حقوق ممتازه‌ی کارگران را از میانه‌ی میدان به بیرون پرتاب کند.

اول، صدور دادنامه‌ی ۱۷۹ دیوان عدالت و مجوز صادر کردن برای عقد قرارداد‌های موقت در کار‌های با ماهیتِ مستمر و به تبع آن زایل شدنِ اعتبار و انتفاعِ ماده هفت قانون کار، دوم گسترش بی‌امانِ مناطق آزاد و ویژه‌ی اقتصادی در سرتاسر کشور که کارگران فنی و متخصص را با خروج از شمول قانون کار، به کارگرِ ساده و قرارداد موقت بدل کرده و سپس صدور بخشنامه‌ها و آیین‌نامه‌هایی که با هدفِ «مقررات‌زدایی از حیطه‌ی روابط کار» توسطِ دولتی‌ها و نهاد‌های مربوطه در دستور کار قرار گرفته است.

مقررات عیدی پایان سال 

اما حالا به نظر می‌رسد، نهاد‌های اساساً حامیِ داد و قاعدتاً دادخواهِ ضعفا و کارگران نیز در همدستی به سمت سلب حقوق کارگران به عریان‌ترین شیوه‌ی ممکن خیز برداشته‌اند؛ ابتدا صدور اصلاحیه‌های مکرر در دادنامه‌ی ۳۳۲۸ دیوان عدالت و کاستن از حق سنوات پایان کار کارگران به این بهانه که منظور شدن حق‌السعی در محاسبه‌ی سنوات، فقط سهو قلم بوده! حالا دادنامه‌ای دیگر که حقوق مزدی کارگران را نشانه گرفته و حکم داده، عیدی بخشی از کارگران مشمول قانون کار و تامین اجتماعی، فقط باید یک ماه باشد!

لایحه اصلاحی قانون پرداخت پاداش و عیدی کارگران، در تاریخ سیِ مرداد ۱۳۷۰، ابلاغ شده است؛ این لایحه یک ماده واحده دارد که میزان عیدی پایان سالِ کارگرانِ مشمول قانون کار در تمام کارگاه‌های کشور را به صراحت مشخص کرده است:

«کلیه کارگاه‌های مشمول قانون کار مکلفند به هر یک از کارگران خود به نسبت یک سال کار معادل شصت روز آخرین مزد، به عنوان عیدی و پاداش بپردازند. مبلغ پرداختی از این بابت به هر یک از کارکنان نبایستی از معادل نود روز حداقل مزد روزانه قانونی تجاوز کند.»

با این حساب، عیدی همه‌ی کارگران نباید از دو ماه آخرین مزد، کمتر باشد و می‌تواند تا نود روز حداقل مزد روزانه نیز افزایش یابد. اما کارگرانِ قرارداد مستقیمِ شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، با صدور یک دادنامه، از این حقِ قانونی و همگانی محروم شده‌اند.

بیشتر بخوانید:عیدی بازنشستگان تامین ‌اجتماعی چقدر است و چه زمانی واریز می‌شود؟ (۲۰ آذرماه ۱۴۰۰)

محرومیت کارگران شهرداری‌ها و دهیاری‌ها از عیدیِ دوماهه‌ی پایان سال

دادنامه به شماره ۱۰۸۳ صادره در بیست و پنجم خرداد ماه ۱۴۰۰، با استناد به بند ۵ بخشنامه ۱۰۴۰۳ مورخ ۱۳۹۱/۰۴/۱۲و بخشنامه ۱۵۲۳۲۷مورخه۲۴/ ۱۳۹۰/۱۲ وزارت تعاون کار ورفاه اجتماعی موضوع مصوبه شورایعالی کار در خصوص حداقل مزد در سال ۱۳۹۱، حکم داده است که کارگران قرارداد مستقیم شهرداری‌ها و دهیاری‌ها باید به اندازه کارمندان، فقط یک ماه حقوق به عنوان عیدی پایان سال دریافت کنند.

استدلال مندرج در این بخشنامه، «وحدت رویه پرداختی» است یعنی در پرداخت عیدی به تمام کارکنان مجموعه‌ی شهرداری‌ها، وحدت رویه لحاظ شود؛ اما مشخص نیست چرا حقوق‌دانانِ هیات عمومی دیوان، این وحدت رویه یا به عبارت ساده‌تر، «برابری مزدی» را هنگام پرداخت حقوق و مزایای مزدی یا تسهیلات و رفاهیات، ملاک قرار نمی‌دهند؟! چرا یک کارگر زحمتکش شهرداری که بار اصلیِ کار یدی و سختِ زیباسازی شهر‌ها و اماکن عمومی را برعهده دارد، نباید به اندازه‌ی کارمندِ پشتِ میزنشینِ همان مجموعه حقوق بگیرد؛ چرا حقوق او باید کمتر از نصفِ حقوق یک کارمند شهرداری باشد؟! چرا فقط وقتی به عیدی می‌رسد، وحدت رویه؟!

یک بام و دو هوا در پرداخت عیدی!

معضلِ یک بام و دو هوا در بحث پرداخت عیدی پایان سال، موضوعی است که سال‌هاست انتقادات جامعه‌ی هدف را برانگیخته است؛ پیش از این، بازنشستگان کارگری از عیدی کارمندی و یکماهه انتقاد داشتند و به درستی ادعا می‌کردند وقتی تحت پوشش قانون کار و تامین اجتماعی هستیم و حقوق‌مان براساس مصوبات مزدی شورایعالی کار تعیین می‌شود، چرا باید به عیدی کارمندی رضایت بدهیم؛ مگر حقوق ماهیانه‌ی ما کارمندی است که عیدی پایان سال‌مان کارمندی و یک ماهه باشد؟! چرا وقتی می‌گوییم حقوق‌مان کم است، می‌گویند شما کارگر هستید و خود را با کارمندان قیاس نکنید، اما آخر سال، یک‌شبه کارمند می‌شویم؟!

حالا کارگران قرارداد مستقیم شهرداری‌ها و دهیاری‌ها نیز با صدورِ این دادنامه و ابلاغ رسمی آن، به همین مصیبت دچار شده‌اند؛ یکی از کارگران شهرداری با بیان اینکه در مجموعه‌ی شهرداری‌ها همیشه تبعیض برقرار بوده است و این تبعیض زاییده‌ی تنوع قرارداد‌های شغلی و تفاوت در مزد و دریافتی‌ست؛ به ایلنا می‌گوید:

«تن‌ها امید ما کارگران به عیدی پایان سال بود تا بخشی از آن تبعیض آزاردهنده کاسته شود؛ با این دادنامه، حقِ ما بر عیدی دو ماهه را سلب کرده‌اند؛ با چه مجوزی، دیوان عدالت با صدور دادنامه، متن صریح قانون را نسخ می‌کند و زیر پا می‌گذارد؟!»

با دادنامه، متن قانون را زیر پا نگذارند!

احسان سهرابی (مشاور حقوقی کانون عالی شورا‌های اسلامی کار سراسر کشور) در ارتباط با این دادنامه که به تازگی روزنامه رسمی و برای اجرا به تمام شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور ابلاغ شده؛ به ایلنا می‌گوید: در شرایطی که کارگران از اقشار آسیپ‌پذیر جامعه و در حال حاضر شرمنده خانواده‌هایشان هستند، صدور دادنامه بدون توجه به مقتضیات زمان، فشاری مضاعف به گرده‌ی کارگران زحمتکش تحمیل می‌نماید؛ با توجه به اینکه کارگران شهرداری‌ها، محروم از برخی کارانه‌ها هستند و دریافتی‌شان از کارمندان شهرداری به مراتب کمتر است، پرداخت یکماه عیدی، ظلم مضاعف محسوب شده و تبعیض میان دو گروه را شدت می‌بخشد.

به گفته سهرابی، طرح طبقه بندی مصوبه ۱۳۷۲ شهرداری‌ها و پرداخت پاداش به کارمندان که شامل کارگران این مجموعه نمی‌شود، نیازمند بازنگری جدی است و باید ضریب ریالی حقوق کارگران شهرداری‌ها براساس سابقه و تخصص آن‌ها افزایش یابد.

او تاکید می‌کند: کنترل هزینه‌ها و صیانت از بیت‌المال، یک وظیفه‌ی بسیار مهم است، اما تعدیل حقوق‌ها بایستی از بالا به پایین تحقق یابد؛ حقوق‌های نجومی مدیران شهرداری‌ها را کم کنند، نه اینکه سراغ کارگران زحمتکش بروند و بخواهند با کاستن از عیدی این گروه، هزینه‌های عمومی را کاهش دهند!

آرمین خوشوقتی (حقوق‌دان و کارشناس ارشد روابط کار) نیز در ارتباط با این دادنامه و وجه صدورِ آن به ایلنا می‌گوید: نکته این است که دولت و مجموعه شهرداری‌ها به خاطر شرایط اقتصاد، رکود و تحریم، دچار کمبود بودجه شدید شده‌اند و با این دست ابلاغیه‌ها، قصد کم کردن هزینه‌ها را دارند، اما عادلانه نیست از حقوق کارگرانی بکاهند که تحت پوشش قانون کار هستند و همه مزایای مزدی آن‌ها باید براساس مقررات کار محاسبه شود. دیوان عدالت با استناد به قانونی که می‌گوید در پرداخت حقوق و مزایای کارکنان دستگاه‌های دولتی باید وحدت رویه رعایت شود، این دادنامه را صادر کرده؛ منتها در نظر نگرفته‌اند که قانون عیدی برای تمام کارگران مشمول قانون کار، صراحت تمام دارد و در تمام کارگاه‌های کشور بدون هیچ استثنایی لازم‌الاجراست، لذا پرداخت عیدی کمتر از دو ماه حقوق، کاملاً غیر قانونی است.

خوشوقتی اضافه می‌کند: یک بام و دو هوا نمی‌شود؛ نمی‌شود همه چیزِ کارگر، قانون کاری باشد بعد به او بگوییم، چون دولت پول ندارد، عیدی را به اندازه کارمندان دولت بگیر! پس چرا باقی مولفه‌های شغلی مثل کارمندان دولت نیست؛ چرا مثل کارمندان، امنیت شغلی و مزایای مزدی بالا ندارند؛ دولت و دیوان عدالت نمی‌توانند و نباید به نفع خودشان و به ضرر نیرو‌های زحمتکشِ شاغل در شهرداری‌ها رای بدهند؛ رای دیوان عدالت نباید متن صریح قانون را نادیده بگیرد!

عادلانه نیست!

دیوان عدالت، بالاترین و آخرین مرجع دادخواهی طبقه‌ی کارگر است؛ با این حال، این اواخر آرایی که صادر می‌شود، گاهاً در جهت کاستن از حقوق حداقلی و قانونیِ کارگران و موافق با منافع دولت و کارفرمایان است. کارگرانی که یکسال تمام تمام سختی‌ها را به جان می‌خرند و یک دنیا تبعیضِ مسلم را تحمل می‌کنند، امیدشان به چند میلیون عیدی پایان سال است تا بتوانند دل فرزندان خود را شاد کنند و شب عید، چند بسته آجیل و شیرینی دست بگیرند و به خانه بروند. به راستی عادلانه نیست با یک رای ناگهانی -رایی که به نفع شهرداری‌ها و دولت صادر شده- حقِ هزاران کارگرِ زحمتکش بر عیدی پایان سال، نصف شود و شب عید، زنبیل خرید خانواده‌هایشان خالی بماند!

منبع: ایلنا


اخبار ویژه بازنشسته‌ها در لینک زیر:

instagram.com/bazneshasteh.news

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱۸
ستم دیده فرهنگی
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۷
0
0
حکومت عدل علی (ع)؟؟؟؟؟؟
امیر
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
0
0
نویسنده کارمندان و چی فرض کرده مگه کارمندان زندگی ندارن مگه کارمندان چقدر حقوق میگیرن که اینطوری علیه کارمندان موضع گرفته چرا باید عیدی کارگر 4برابر کارمند باشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
علیه کارمند موضع نمی گیره منظور ش اینکه کارگر مثل کارمند کولر در تابستان پکیج در زمستان کار مفید در هشت ساعت و محیط تمیز وسایر مسائل راستی تعطیلات باشکوه شامل حال کارگر هست ؟
ناشناس
United States of America
۰۹:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
0
0
احتراما. مطالب خودرا تجزیه تحلیل کنید بعد منتشر کنید. تاخوانندگان رغبت بیشتری به خواندن داشته باشند. لطفا پرداختهای کارمندان وکاگران را بخوانید بعد مقایسه کنید.باتشکر
امیر
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
0
0
قراردادهای کارمعین وزارت بهداشت و علوم پزشکی نیز از اینجور تبعیض وحق کشی رنج می برند ،وقتی صحبت از مزایا وحقوق وفوق العاده شغل و سایر امتیازات هست می گن شما مشمول قانون کار و کارگری هستین و هنگام پرداخت عیدی میگن شما کارمندی هستین و عیدی کارگری بشما تعلق نمی گیره،تبعیض در نظام ریشه دوانده و اساتید و بقیه کارمندان و مدیران حقوق و مزایای نجومی می گیرند ولی برای پرسنل قرارداد کار معین فقط حق کشی وتبعیض
حافط صاکی
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
0
0
بعدازعمری که سپری کردم. به این نتیجه رسیدم. که ان کسی که دم ازعدالت می زند. خودقاتل عدالت است.
ناشناس
France
۲۰:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
0
0
کاملاً درست است ،باید عیدی هم کارگری پرداخت بشه،چون ما بازنشستگان تامین اجتماعی فقط حقوق،ویک عیدی داریم ولی بقیه بازنشستگان درطول سال بازم امتیاز دارن چرا ،درج و اعلام نمایید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
0
1
رسانه محترم حقوق و عیدی بازنشستگان کارگری از پس انداز خودشان در صندوق سازمان تامین اجتماعی است دولت در پرداخت حقوق کارمندان و بازنشستگان خودش مانده و از سازمان تامین اجتماعی که متعلق به کارگران است پول برداشت میکند برای جبران کسری بودجه اش و پرداخت حقوق کارمندانش
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
0
0
الهی خدا ریشه بانی کاراصلی رابکندالهی اتیش به زندگی اونایی که یک شبه هزاران اه رابه اسمان بلندمیکنندبیفته
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
0
0
به کی بگی از دست خدا هم خارج شده بی عدالتی بین حقوق بگیر تامین اجتماعی دوذد ودولتی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۹
0
0
باسلام من سی سال پیش هم کارمند آموزش و پرورش بودم وشغل دو م داشتم کارگری دوتا غیدی پاداش به اندازه چند ماه حقوق آموزش وپرورش خاروبار دادن آموزش و پرورش یک کاغذ داد عیدتان مبارک یک بامو دو هوا وسلام
داریوش
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۹
0
0
سلام.من ۱۹ساله نیرو شرکتی طوی یه اداره دولتی کار میکنم پیمانکار عیدی سنوات مارو گذاشته رو حقوقمون که شده پنج ملیون... آخر سال عیدی نداریم دلمون به چی خوش باشه.حتی بیمه مارو حد اقل زده که اگه باز نشسته بشیم هیچی دستمونو نگیره....
مرتضی
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۹
0
0
چهلو سه سا له همیشه اضطراب شب عید را داشته ودارم ومیدانم پارسال بهتراز امسال بوده بخدا به قدری از عید و اعیاد بدم میاد که نها یت نداره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۴:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۹
0
0
مگه کارگر مستمری بگیر بازنشسته شکمش با شکم کارگران بازنشست نشده فرق دارد چه چیزی که بازنشست نشده ها می‌خورند،که ما مستمری‌بگیران نباید آن چیز را بخوریم.یکدفعه بگویید شما آن یک ماهی که آنها می‌خورند شما مستمری‌بگیران به جایش روزه بگیرید و ثوابش را از خداوند بگیرید که ثواب از هر عیدی ای بهتر است.نمیشه حالا به جای ما اونها بروند روزه بگیرند و ما 2 ماه عیدی بگیریم؟و یا بیایید به هر دو ما عیدی پایان سال را بدهید و فرق قائل نشوید؟
حسین پیرهادی
Iran (Islamic Republic of)
۰۵:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۹
0
0
باید گفت کارگران پیمانکار های شهرداری.نه کارگر شهرداری..کدام کارمند شهرداری .هر روز سر کار هست..کدام یکی از کارمندان اگر فقط یک روز تعطیل بیاید سرکار آیا غیر ازاین هست که اضافه کاری برایش حساب میشه..ولی کارگر پیمانی روز جمعه ندارد . روز تعطیل سرکار است ..بدون اینکه اضافه کاری بگیره..اگر نرود روز تعطیل از ش کم میکنم..حالا شما میگید عیدی..تبعیض تا کجا
رامین
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۹
0
0
ما کارگران قرارداد موقت شرکت نفت ده ساله حکومت عدل علی باهامون این کارو میکنه :قرارداد یک ساله به اسم کارمند با حقوق کارگری، بدونه مزایای کارمندی، فقط آخر سال موقع عیدی کارمند میشیم و عیدیمون نصف میشه،
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۹
0
0
کارگر باید عیدی 1 ماه حقوق بگیرد نه دوماه هیج جای دنیا 2 حقوق عیدی نیست
حسن
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۹
0
0
سلام برای خیلی از کارگران هم مزایای بیشتری نسبت به کارمندان هستا. از عیدی و بن کارگری گرفته تا در سال پاداش دوماه حقوق و بازنشستگی زودار از موعد با سی سال سابقه . بخیل نیستیم اما شرایط ما کارمندان هم حس و حال خوبی نداره. دولت کاری کرده که در نهایت مساوی باشیم.
نجات زینالی
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۹
0
0
سلام موقع حکم کارگری و موقع عیدی کارمندی چرا
حبیب
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۹
0
0
همه چیز گواه این هست کسانی برای این مردم مظلوم قانون های الکی و خود ساخته تولید میکنند که مقام و منزلت انسانی را زیر سوال میبرنند پس عدالت در کشور ما طوری تعریف شده که باید رنج و عذاب محوری را به زندگی مردم آموخت تا در آینده رستگار شوند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۹
0
0
دیوان عدالت نامی بی مسمی برای این دادگاه
جلیل
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۹
0
0
اگردولت نظرش کمک به اقشارآسیب پذیردرشب عیداست به هرکدام ازکارکنان چه کارمندبازنشسته لشکری وکشوری باشد یاکارگرشاغل وبازنشسته اشخاصی که حقوق دریافتی ماهیانه کمترازده میلیون تومن دارندهرنفربه مبلغ بیست ملیون تومان عیدی پرداخت نمایندتایکسان شود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۹
0
0
واقعا این همه پول کجاست هرچی دلو دزدی میکنن بازم پول داریم چرا برا مردم خرج نمیکنن چرا خزانه خالی نمیکنید گردم خالی کنن بهتره یا اقا زاده ها
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۹
0
0
ما قرارداد کار معین هستیم تو کانون پرورش فکری که از فروردین تا اسفند کارگریم و وقت عیدی گرفتن میشیم کارمند. دولت هر کاری که دلش میخواد سر ما میاره من 26ساله قراردادی هستم تو تمام این سالها یک سال کارگری بوده یک سال کارمندی دقیقا هر طور به نفع دولت بوده حقوق و دستمزد پرداخت کرده از ما که گذشت ولی امیدوارم ریشه این بی عدالتی ها خشکانده شود ولی چشمم آب نمیخوره اتفاقی نمی‌افتد.
بی نام
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۹
0
0
تامین اجتماعی از اوج عزت به هزیز ذلت رسیده یه دوراتی میگفتن اینقدری که تامین اجتماعی به کارگران میرسه هیچ صندوقی اینکارو نمیکنه الان بدبخت تر از ما بازنشستگان تامین اجتماعی وجود نداره حقوق کارگری عیدی کارمندی واقعا خجالت بکشید از موی سفید بازنشستگان
امینی
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۰
0
0
نیمه دوم سال که میشود بخشی از اخبار میشود گفتمان میزان حقوق و عیدی.
هر سال نهایت افزایش یک سوم تورم سالیانه نتیجه ان میشود
در حقیقت هر سال حدود سی یا چهل درصد حقوقها کاهش می یابد
عملا افزایش در کار نیست.
علی
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
0
0
کدوم دیوان عدالت در چند شعبه دیوان در مورد یک موضوع خاص چند رای صادر می کنند . بیچاره کارگر شهرداری که همیشه چهار ماه حقوق معوق داره و کمترین حقوق رو میگیره بیشترین کار رو می‌کنه و هیچ وقت هم معترض نیست
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->