آیا واقعا ماه‌نورد چینی یک «کلبه اسرارآمیز» روی سطح ماه پیدا کرده است؟ + ویدئو

  • کد خبر: ۹۱۲۵۱
  • ۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۳
آیا واقعا ماه‌نورد چینی یک «کلبه اسرارآمیز» روی سطح ماه پیدا کرده است؟ + ویدئو
ماه‌نورد چینی «یوتو ۲» اخیراً تصاویر یک شی مکعب‌شکل مرموز را به زمین فرستاده است. این شی شبیه یک کلبه کوچک است و در افق تاریک ماه قرار دارد. در فضای مجازی درباره ماهیت این شی بحث‌های زیادی به راه افتاده است.

شهرآرانیوز - ماه‌نورد چینی «یوتو ۲» اخیراً تصاویر یک شی مکعب‌شکل مرموز را به زمین فرستاده است. این شی شبیه یک کلبه کوچک است و در افق تاریک ماه قرار دارد. این تصاویر بحث‌های زیادی در فضای مجازی به وجود آورده است. علاقه‌مندان به فضا می‌گویند چیزی که در تصویر می‌بینیم خیلی دقیق نیست و برخی هم می‌گویند فقط یک تکه سنگ است؛ اما ماه‌نورد «یوتو ۲» در حال حاضر به سمت این شی می‌رود تا دو سه ماه آینده که به آن رسید بفهمد واقعا چه چیزی را ثبت کرده است.

به گفته رسانه‌های دولتی چین، این ماه‌نورد از ماه می‌ امسال تاکنون بیش از ۷۰۰ متر روی سطح ماه پیمایش کرده است و می‌تواند روی شش چرخش به سرعت ۲۰۰ متر در ساعت برسد.
 

کشف این شی مکعبی‌شکل، کاربران چینی شبکه‌های اجتماعی را یاد افسانه‌ای در اساطیر چین باستان انداخته است که می‌گوید کاخ گوانگ هان در ماه قرار دارد. رسانه‌های چینی بسیار دوست دارند انواع و اقسام چیزهای عجیب و غریب را در ماه پیدا کنند. برخی می‌گویند دلایل زیادی هست که آن‌ها هر خبری را به یک تیتر هیجان‌انگیز تبدیل کنند؛ بیگانه‌ها، پایگاه‌های نظامی، توطئه‌هایی درباره منافع غرب در فضا و هر چیز دیگری.

چینی‌ها اخیراً خیلی‌جدی یک داستان درباره کشف مواد «کربن‌دار» در یک دهانه ماه منتشر کردند؛ همان دهانه‌ای که دو سال پیش گفتند یک ماده ژل‌مانند دارد.

Space.com گفته است براساس تصویر منتشر شده، کلبه‌ای درکار نیست. این سایت یک توضیح احتمالی هم درباره ماهیت واقعی این شی ارائه کرده است: تخته سنگی بزرگ که بر اثر یک رویداد فضایی به این شکل درآمده است.

فیلیپ استوک، پروفسور گروه جغرافیا و مؤسسه اکتشافات زمین و فضا در دانشگاه غربی انتاریو، گفته است:
جدای از داستان‌های واقعی درباره ماه، داستان‌های زیادی درباره مواد بیگانه (یا حتی موجودات فضایی) در سطح ماه منتشر شده که همگی دنبال چیزی غیر از بازدید و هیاهوی رسانه‌ای نبوده‌اند. بنابراین من از اینکه صخره‌ای که در تصاویر کم‌کیفیت می‌بینیم تبدیل به یک کلبه مرموز شده، تعجب نمی‌کنم. این سنگ یا صخره از نظر علمی می‌تواند جالب‌توجه باشد. انتظار دارم زمانی که در اوایل سال ۲۰۲۲ به آن رسیدند، بررسی‌اش کنند. البته سنگ را نه آن کلبه مرموز را!»
 
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->