اعتراف یک رسانه آمریکایی به موفقیت حوثی‌ها در اخلال کشتیرانی اسرائیل در دریای سرخ حمله پهپادی رژیم صهیونیستی به یک ون در لبنان (۲ مرداد ۱۴۰۳) کابینه دولت چهاردهم؛ نامزدهای پیشنهادی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی معرفی شدند ارائه گزارش وزرای دولت سیزدهم در دیدار با رئیس جمهور منتخب روزنامه هاآرتص: نتانیاهو از یمنی‌ها می‌ترسد پزشکیان: رضایت مردم شاخص مدیریت ماست معاون وزیر امور خارجه روسیه: مقدمات امضای توافق جامع شراکت راهبردی با تهران تکمیل شده است آخرین وضعیت پرونده فساد در فوتبال ایران | تفهیم اتهام وزیر سابق جهاد کشاورزی در پرونده چای دبش تل‌آویو: در صورت توافق ظرف ۶ هفته از غزه خارج می‌شویم آغاز عملیات بازآماد ناوشکن «سهند» در بندرعباس + ویدئو کمال خرازی: نگاه پزشکیان به سیاست خارجی مثبت است ارتش جمهوری اسلامی: ۳۰۰ کیلومتر از مرزهای شرقی با دیوار چهارمتری محصور شد آمریکا بمب‌افکن‌های اتمی در نزدیکی مرز اوکراین مستقر کرد با پادرمیانی چین؛ فتح و حماس بیانیه پایان اختلافات امضا کردند ژاپن ۴ شهرک‌نشین صهیونیست را بابت اعمال خشونت علیه فلسطینی‌ها تحریم کرد مراسم تحلیف پزشکیان سه‌شنبه هفته بعد (۹ مرداد) برگزار می‌شود + جزئیات وزیرکار در مجلس از عملکرد پایگاه رفاه ایرانیان دفاع کرد ادامه دیدارهای رئیس جمهور منتخب | برخی مقامات گزارش دادند هریس: ما پیروز انتخابات می‌شویم حماس درباره یورش صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی هشدار داد
سرخط خبرها

بیانیه ضدایرانی عربستان و بحرین

  • کد خبر: ۹۱۴۸۰
  • ۱۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۸
بیانیه ضدایرانی عربستان و بحرین
عربستان سعودی و بحرین، بعدازظهر امروز (جمعه)، بیانیه‌ای مشترک صادر کردند که در بخشی از آن به مساله هسته‌ای و موشکی ایران و جنبش حز‌ب‌الله لبنان پرداخته شده است.

به گزارش شهرآرانیوز، این بیانیه پس از پایان سفر «محمد بن سلمان» ولی‌عهد سعودی به بحرین و دیدار او با مقامات ارشد این کشور صادر شده است.
بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی عربستان سعودی (واس)، در بخشی از بیانیه مذکور آمده است که دو طرف بر اهمیت رسیدگی جدی و مؤثر به پرونده هسته‌ای و موشکی ایران با تمام عناصر و پیامدهای آن تأکید کرده‌اند.

ریاض و منامه اضافه کردند که این گام باید در راستای «برقراری امنیت، ثبات منطقه‌ای و جهانی، تأکید بر حسن همجواری و احترام به قطعنامه‌های مشروع بین‌المللی و سازمان ملل متحد باشد».

در ادامه همچنین بر دور نگاه داشتن منطقه از تمام فعالیت‌ها و آنچه مداخله‌های بی‌ثبات‌کننده خوانده شده، تأکید شده است و در عین حال، از طرف‌های ذیربط خواسته‌ شده که منافع کشورهای منطقه، امنیت و ثبات آن‌ها را در نظر بگیرند.

مطابق با این بیانیه، عربستان سعودی و بحرین اعلام کردند که «راهکار سیاسی تنها راه‌حل بحران سوریه است». 

دو طرف همچنین در بخش دیگری از بیانیه‌ در اظهاراتی مداخله‌جویانه «بر لزوم انجام اصلاحات سیاسی و اقتصادی فراگیر برای لبنان» و انحصار سلاح در دستان دولت قانونی این کشور تأکید کردند.

عربستان سعودی و بحرین در ادامه به اتهام‌زنی به جنبش حزب‌الله لبنان پرداختند و با «تروریستی» خواندن این جنبش، آن را از جمله عوامل ناامنی و بی‌ثباتی منطقه قلمداد کردند.

این اتهامات در حالی علیه حزب‌الله لبنان مطرح شده است که عربستان سعودی با تشکیل ائتلافی عربی از سال ۲۰۱۵ همچنان در امور یمن مداخله می‌کند و باعث بی‌ثباتی و ناامنی در این کشور شده است.

در همین ارتباط، «عبدالعزیز جباری» معاون رئیس پارلمان دولت مستعفی یمن اخیرا در گفت‌و‌گو با شبکه یمنی «بلقیس» به افشاگری درباره اقدامات عربستان سعودی و امارات متحده عربی در یمن پرداخت و فاش کرد که ریاض و ابوظبی به دولت مستعفی یمن اجازه صادرات گاز و نفت و مسلح سازی ارتش را نمی‌دهند آن هم در شرایطی که اقتصاد این  کشور در حال فروپاشی است.

ولی‌عهد سعودی پیش از ورود به بحرین به  امارات عربی متحده و قطر سفر کرده بود. پس از پایان سفر ولی‌عهد سعودی در دوحه و ابوظبی نیز طی روزهای گذشته بیانیه‌‌های مشابهی صادر شده بود.

منبع: فارس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->