قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز | یکه تازی تارا و ۲۰۷ در مسیر گرانی (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت روغن مایع در بازار + جدول (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) هشدار به خرید و فروش طلا عیار پایین و بدل اندازی به جای طلا در بستر سایت‌ها قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز (پنجشنبه، ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) علت ریزش قیمت سکه چه بود؟ (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) افزایش ۲۰ درصدی قیمت لاستیک خودرو هشدار درباره تورم‌زایی افزایش مدت اجرای نهضت ملی مسکن با اصلاح اطلاعات حساب بانکی خود سود سهام عدالت را دریافت کنید اولین عرضه خودرو‌های برقی در روز‌های آینده انجام می‌شود (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) کاهش قیمت به بازار خودرو هم رسید + قیمت روز خودرو (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) مزد‌های پرداختی، به هیچ وجه کفاف تامین حداقل سبد معیشت کارگران را نمی‌دهد خودرو شاسی‌بلند چینی در بازار ایران، ۷۸۰ میلیون تومان شد + جدول با فروشندگان طلای با عیار پایین برخورد قانونی می‌شود بالاخره با تعطیلی پنجشنبه‌ها، حقوق کارگران چه می‌شود؟ صدور یک روزه گواهینامه رانندگی فقط با ۵۷۰ هزار تومان! + جزییات افتتاح پروژه عظیم تامین آب و برق سریلانکا با دانش مهندسان ایرانی + عکس دلار به کانال ۶۳ هزار تومان برگشت | روند نزولی قیمت طلا و دلار ادامه دارد (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) کنسرسیوم چیست؟ + معروف‌ترین کنسرسیوم‌های ایران و جهان زندگی ۴۹ درصد ایرانیان روی پهنه‌های فرونشست است خوش‌شانسی سهام کوچک‌تر | گزارش وضعیت بازار سهام (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) لایحه اصلاح قانون کار به مجلس می‌رود | هزینه‌ها دلاری، مزد کارگر ریالی قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) بررسی وضعیت بازار اجاره‌مسکن در منطقه عبادی مشهد | وفور فایل‌های رهن کامل + جدول (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) ۴۵ درصد سهمیه تخم نوغان در خراسان رضوی توزیع شد ۱۴ هزار کارگر مشمول بیمه ساختمانی در انتظار سهمیه در خراسان رضوی خراسان‌رضوی در  فهرست استان‌های با کمترین نرخ بیکاری کشور | آیا تعطیلی پنج‌شنبه‌ها تأثیری بر حقوق کارگران دارد؟
سرخط خبرها

وام دادن بیت کوین، بازدهی بیشتری دارد

  • کد خبر: ۹۱۴۸۱
  • ۱۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۲
وام دادن بیت کوین، بازدهی بیشتری دارد
اگر مقداری بیت کوین دارید، ممکن است بخواهید از طریق صبر کردن به بازدهی خوبی دست یابید، اما این کار این ممکن است زمانبر باشد، زیرا بیت کوین و سایر ارز‌های دیجیتال وارد فاز نزولی شده اند. بیت کوین بیش از ۲۸ درصد از اوج خود کاهش یافته است و اخیراً حدود ۴۷۵۰۰ دلار معامله می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز، برخی از صاحبان کریپتو‌ها مانند بانکداران عمل می‌کنند. یعنی دارایی‌های خود را به شرکت‌ها وام می‌دهند و سود وام‌ها را دریافت می‌کنند. وام دادن بیت کوین می‌تواند بازدهی سالانه از ۳ تا ۸ درصد برایتان به وجود بیاورد. بازدهی «آلت کوین های» کوچکتر به نرخ‌های دو رقمی می‌رسد و استیبل کوین‌هایی مانند تتر که برای حفظ ارزش یک دلاری ثابت طراحی شده‌اند؛ ممکن است ۱۰ درصد درآمد برایتان داشته باشند.

الکس ماشینسکی، مدیرعامل شبکه سلسیوس، یکی از بزرگترین وام دهندگان، با ۲۸.۶ میلیارد دلار دارایی و ۱.۵ میلیون مشتری، می‌گوید: بازدهی را تولید می‌کنیم و به مشتریانمان که دارایی‌شان را به ما دادند برمی‌گردانیم. او می‌افزاید: «همانطور که می‌توانید از سهام اپل یا گوگل وام بگیرید، می‌توانید در برابر بیت کوین خود نیز وام بگیرید.

با این حال سرمایه گذاران در کنار ریسک دارایی‌های وام دهی که ممکن است یک شبه سقوط کند، مجموعه‌ای از خطرات خاص شرکت و بازار را نیز تحمل می‌کنند. رگولاتور‌ها نیز در حال دور زدن قوانین هستند و دستور می‌دهند برخی از خدمات وام دهی در ایالت‌های خاص تعطیل شوند.

پل برودی، رئیس بخش بلاک چین EY Global می‌گوید: «اگر بازار کریپتو سقوط کند و به سرعت بهبود نیابد، می‌تواند اثری کاهنده داشته باشد، زیرا برای وام‌گیرندگان ریسک نکول به همراه داد. (یعنی نمی‌توانند پول خود را پس بگیرند)

وام دادن به دارایی‌های دیجیتال در حال تبدیل شدن به یک تجارت بزرگ است. اکنون شرکت‌هایی مانند سلسیوس و بلاک‌فای میلیارد‌ها دلار را به صورت رمزنگاری مدیریت می‌کنند.
سرمایه‌گذاران همچنین از طریق صرافی‌ها و شبکه‌های مالی غیرمتمرکز یا DeFi سود کسب می‌کنند.

به گزارش DeFiLlama.com، بیش از ۲۶۰ میلیارد دلار ارز دیجیتال در حال حاضر تحت "قرارداد‌های هوشمند" در پلتفرم‌های DeFi قفل شده است.

چرا بازدهی این نوع سرمایه گذاری بالاست؟

پاسخ ترکیبی از ریسک، ناکارآمدی بازار و تقاضای بالا برای استیبل کوین‌ها و ارز‌های دیجیتال است.

مدل وام دهی مشابه مدل کارگزاری سنتی است: وام دهندگان کریپتو وام‌های وثیقه‌ای را با پشتوانه اوراق بهادار مشتریان ارائه می‌دهند. سرمایه وام‌ها از دارایی‌های مشتریان دیگر می‌آید و آن‌ها پس از کاهش سود توسط کارگزاران وام، سهمی از سود پرداختی را دریافت می‌کنند. سرمایه گذاران معمولاً می‌توانند دارایی‌های خود را به دلخواه برداشت کنند، اگرچه ممکن است چند روز طول بکشد. سود در یک ارز دیجیتال یا استیبل کوین پرداخت می‌شود و ممکن است بر اساس تقاضای بازار به طور مکرر تعدیل شود.

اکثر وام دهندگان نرخ‌های سطحی را ارائه می‌دهند و بازدهی بالاتری را در مقادیر کمتر ارائه می‌دهند. در BlockFi، بیت کوین ۴.۵ درصد در ۰.۱۰ بیت کوین و ۱ درصد در ۰.۱۰ تا ۰.۳۵ بیت کوین درآمد دارد.  

استیبل کوین‌ها اغلب در بسیاری از پلتفرم‌ها ۱۰ درصد بازده دارند. وام دهندگان بازدهی را با توکن‌های پاداش و سایر پاداش‌ها افزایش می‌دهند و استیبل کوین‌ها برای تجارت، بازارسازی و نقدینگی مورد تقاضا هستند. علاوه بر این، صاحبان کریپتو‌ها می‌توانند از بیت‌کوین به عنوان وثیقه برای وام استیبل کوین استفاده کنند و بدون فروش آن، از سود در دارایی استفاده کنند. ماشینسکی می‌گوید: «اگر بیت کوین را به عنوان وثیقه به من بدهید، من می‌توانم یک استیبل کوین به شما قرض بدهم.

وام دادن بیت کوین، بازدهی بیشتری دارد

یکی دیگر از دلایل بالا بودن بازده: معامله‌گران می‌توانند از اختلاف قیمت‌های گسترده استفاده کنند. بازار‌های رمزنگاری ناکارآمد و غیرمتمرکز هستند و فرصت‌هایی را برای صندوق‌های تامین سرمایه، صرافی‌ها، بازارسازان و سایر شرکت‌ها ایجاد می‌کنند تا از اسپرد‌های فروش بالا بین خریداران و فروشندگان سود ببرند.

منبع: آخرین خبر

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->