به گزارش شهرآرانیوز، این شکایتها به نمایندگی از حدود ۳۰ شرکت مختلف که بیش از ۲۰۰ روزنامه کوچکتر جداگانه را در سراسر کشور منتشر میکنند و شامل مجموعهای از نشریات محلی در تگزاس، ویرجینیای غربی، میسی سی پی، اوهایو و سایر ایالتها میشود، تشکیل شده است.
این شکایتها که اخیراً در ایالت نیویورک تجمیع شدهاند، در حالی مطرح میشوند که وزارت دادگستری به همراه چندین دادستان کل ایالت از گوگل به دلیل نقض قوانین ضد تراست شکایت کردند. فیس بوک با شکایت ضدتراست مشابهی از سوی دادستان کل ایالت و کمیسیون تجارت فدرال مواجه است.
سال گذشته، کن پکستون، دادستان کل تگزاس، شکایتی علیه این شرکتها ارائه کرد. اخیراً جزئیاتی از این شکایت فاش شده است که ادعا میکند تبانی بین این دو غول فناوری برای سرکوب رقابت و حفظ آنها در صدر بازار تبلیغات دیجیتال صورت گرفته است.
روزنامههای محلی استدلالهای ضدانحصاری مشابهی ارائه میکنند و به دنبال «بازیابی خسارتهای گذشته به روزنامهها» هستند و خواستار پرداختهایی متناسب با پولی هستند که از صنعت خارج شده است.
فهرست کامل شاکیانی که با مجموعه واحدی از وکلا و شرکتهای حقوقی کار میکنند، توسط آکسیوس در اینجا منتشر شده است.
اگر روزنامهها برنده شوند، میتوانند مستحق سودی بادآورده باشند، با شهرکهایی که سه برابر خسارت واقعی است. اگرچه ارقام فاش نشده است، کلایتون فیتزسیمونز، یکی از وکلای روزنامه ها، به آکسیوس گفت که هدف از این دعوای قضایی «بازیابی خسارات گذشته به روزنامه ها» و «ایجاد یک سیستم جدید در آینده است که روزنامهها در آن نباشند».
سال گذشته، کن پکستون، دادستان کل تگزاس، شکایتی علیه این شرکتها ارائه کرد. اخیراً جزئیاتی از این شکایت فاش شده است که ادعا میکند تبانی بین این دو غول فناوری برای سرکوب رقابت و حفظ آنها در صدر بازار تبلیغات دیجیتال صورت گرفته است.
روزنامههای محلی استدلالهای ضدانحصاری مشابهی ارائه میکنند و به دنبال «بازیابی خسارتهای گذشته به روزنامهها» هستند و خواستار پرداختهایی متناسب با پولی هستند که از صنعت خارج شده است. فهرست کامل شاکیانی که با مجموعه واحدی از وکلا و شرکتهای حقوقی کار میکنند، توسط آکسیوس در اینجا منتشر شده است.
اگر روزنامهها برنده شوند، میتوانند مستحق درآمدی بادآورده باشند، اگرچه ارقام فاش نشده است، کلایتون فیتزسیمونز، یکی از وکلای روزنامه ها، به آکسیوس گفت که هدف از این دعوای قضایی «بازیابی خسارات گذشته به روزنامه ها» و «ایجاد یک سیستم جدید در آینده است که روزنامهها در آن نباشند»؛ که دوباره رقابتی است، اما میتواند پیشرفت کند. "
فیتزسیمونز به قوانین جدید استرالیا اشاره کرد که شرکتهای فناوری را مجبور میکند برای محتوای خود به ناشران پول پرداخت کنند.
داگ رینولدز، شریک مدیریت HD Media، یکی از شرکتهایی که شکایت میکند، میگوید: «این شرکتها در دوران اوج خود از استاندارد اویل قدرتمندتر هستند، بنابراین هیچکس نمیخواهد اولین کسی باشد که آنها را قبول کند. در مصاحبه اخیر با وال استریت ژورنال، رینولدز افزود: «ما احساس کردیم فضای سیاسی و حقوقی به نفع ما تغییر کرده است و آماده ادامه کار هستیم.»
گوگل در بیانیهای به نیویورک پست گفت: «این ادعاها اشتباه هستند. فضای تبلیغات آنلاین شلوغ و رقابتی است، هزینههای فناوری تبلیغات ما کمتر از میانگینهای صنعت گزارششده است و ناشران اکثریت قریب به اتفاق درآمد حاصل از استفاده از محصولات ما را حفظ میکنند. ما یکی از مهمترین حامیان مالی روزنامهنگاری در جهان هستیم و میلیاردها دلار برای حمایت از روزنامهنگاری با کیفیت در عصر دیجیتال فراهم کردهایم.»
مدتی است که خشم ناشران روزنامهها در حال افزایش است. یک مطالعه تحقیقاتی در سال گذشته نشان داد که درآمدهای تبلیغاتی صنعت طی دهه گذشته به میزان خیره کننده ۶۲ درصد کاهش یافته است و از ۳۷.۸ میلیارد دلار در سال ۲۰۰۸ به ۱۴.۳ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۸ کاهش یافته است. تعداد اوراق از تیراژ کل بیش از ۵۰ میلیون در سال ۲۰۰۷ به حدود ۲۸ میلیون تا سال ۲۰۱۸ کاهش یافت.
در همین حال، گوگل و فیسبوک و غولهای فناوری مشابه به لطف درآمدهای تبلیغاتی دست به قتل زدهاند. بر اساس گزارش سالانه این شرکت در سال ۲۰۲۰، سال گذشته، شرکت مادر گوگل، آلفابت، ۱۸۳ میلیارد دلار درآمد داشت که بیش از ۸۰ درصد آن از تجارت تبلیغاتی آن بود.
منبع: انتخاب