کریس کلمن سرمربی مورد نظر تراکتور کیست + بیوگرافی تلاش برای رساندن عالیشاه به بازی حذفی دبل شهاب زاهدی مقابل جوبیلو ایواتا + ویدیو گل ۳ امتیازی مرادمند تقدیم به دو بازیکن مصدوم روابط تیره و تار نکونام با سرپرست ناشناس استقلال حمله هواداران تراکتور به بازیکنان+ ویدیو استراحت دو روزه اوسمار به شاگردانش تغییر مالکیت پرسپولیس تنها راه نجات! حنانوف و بیرو در اراک هم نیستند سوال ویژه از دانیال اسماعیلی‌فر| مخاطب تو چه کسی بود؟! عالیشاه بازی با سپاهان را از دست داد نتیجه بازی استقلال و شمس آذر در لیگ برتر(۳۱ فروردین ۱۴۰۳)+ ویدیو گل‌ها| بازگشت به صدر ویدیو خلاصه بازی استقلال و شمس آذر قزوین(۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پخش زنده بازی النصر و الفیحا در لیگ عربستان (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین پخش زنده بازی استقلال و شمس آذر در لیگ برتر (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین یونس امامی به پاریس رسید | چهارمین سهمیه المپیک‌ برای کشتی آزاد ایران سورپرایز زنوزی برای هواداران تراکتور و استقلال| استراماچونی در تبریز؟ پخش زنده بازی تراکتور و نساجی در لیگ برتر (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین حمله سرپرست هوادار به سرپرست پیکان| جنجال دقیقه نودی در نبردتهرانی‌ها شمسایی: تیم‌های کوچک آسیا بزرگ شده‌اند
سرخط خبرها

فدراسیون بسکتبال، زنان عکاس را توبیخ کرد!

  • کد خبر: ۹۱۶۳۸
  • ۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۶
فدراسیون بسکتبال، زنان عکاس را توبیخ کرد!
فدراسیون بسکتبال زنان عکاسی که بدون هیچ حقوقی به آنها گزارش تصویری می دادند را توبیخ کرد تا دیگر حتی از رقابت های بسکتبال زنان عکسی هم در سایت فدراسیون کار نشود!

سعیده فتحی|شهرآرانیوز، گل بود به سبزه نیز آراسته شد! چند روز پیش در باب وضعیت زنان بسکتبال گزارشی نوشتیم و در آن به شرایط نامناسب برگزاری رقابت‌های لیگ برتر و نداشتن یک سالن اختصاصی برای انجام این رقابت‌ها اشاره کردیم، حالا فدراسیون بسکتبال در اقدامی عجیب گزارش‌های تصویری هم که از این رقابت‌ها روی سایت کار می‌کرد را حذف کرده است.

حذف گزارش تصویری زنان از سایت فدراسیون بسکتبال

نگین رزم یکی از عکاسانی که در حوزه ورزش زنان فعالیت می‌کند با انتشار متنی در اینستاگرامش به این موضوع واکنش نشان داده و نوشته است: «پنج سال برای فدراسیون بسکتبال داوطلبانه عکاسی کردم بدون دریافت یک ریال هزینه (به جز یک کارت هدیه ۳۰۰ تومنی) زمان، جسم، تجهیزات چند صد میلیونی و... را صرف دیده شدن دختران سرزمینم کردم تنها دلیل هم عشق به بسکتبال بوده و بس... والان بابت اینکه نمی‌تونم بلافاصله بعد از بازی به فدراسیون عکس و گزارش تصویری بدم و به زمانی برای رسیدن به خونه نیاز دارم توبیخ میشم و عکسام کار نمیشه! بازیکنان عزیز و تیم‌های محترم در جریان باشید که همیشه با همه وجود عکاسی کردیم تا شما دیده بشین»

کیفیت پایین لایو اینستاگرام

رقابت‌های بسکتبالیست‌های زن از هیچ رسانه‌ای پخش نمی‌شود، فدراسیون هم اگرچه در لایو اینستاگرام گاهی آن‌ها را پخش می‌کند، اما آنقدر کیفیت پائین است که آنچنان فرقی با پخش نشدنش نمی‌کند! از این رقابت‌ها فقط چند عکس کار می‌شد که رسانه‌ها می‌توانستند از آن‌ها استفاده کنند تا اخبار زنان بسکتبال بهتر دیده شود که متاسفانه جلوی آنهم گرفته شد.

فدراسیونی که حاضر نیست یک ریال برای زنان در بخش رسانه هزینه کند چرا وقتی عکاسان بدون دریافتی حاضر به همکاری هستند باز هم چوب لای چرخ آن‌ها می‌گذارد؟ همه می‌دانیم که سالن شهر قدس در جایی قرار دارد که آنچنان نمی‌توان روی امنیت آن حساب کرد و در چنین شرایطی روابط عمومی فدراسیون توقع دارد دختران عکاس ساعت‌ها بعد از بازی به تنهایی در سالن بمانند تا برای آن‌ها عکس ارسال کنند! اگر اتفاقی برای آن‌ها بیفتد چه کسی جوابگو خواهد بود؟ همین که این دختران بدون حقوق مسیر طولانی را طی می‌کنند باید قدردان آن‌ها بود، اما از قدیم گفته اند تو لطف می‌کنی و دیگران وظیفه می‌پندارند و الان هم شده داستان فدراسیونی که حاضر نیست برای بخش رسانه و روابط عمومی اش هزینه کند، اما آدم‌هایی که به آن‌ها لطف کرده اند را توبیخ می‌کند!

از روزی که رامین طباطبایی به ریاست فدراسیون رسید امیدوار بودیم که حداقل در بخش رسانه عملکرد خوبی داشته باشد و همچون مشحون که به مدیر سنتی معروف بود و اعتقادی به رسانه نداشت، نباشد، اما او متاسفانه ضعیف‌ترین عملکرد را در این بخش داشت و بار‌ها درباره وضعیت آشفته روابط عمومی در این سال‌ها نوشته ایم، اینکه چقدر در این کمیته شاهد رفت و آمد آدم‌های مختلف بودیم و هنوز هم که هنوز است اتفاقاتی در این بخش می‌افتد که در هیچ فدراسیون دیگری ندیده ایم.

 

حذف خبرنگار بخاطر خصومت‌های شخصی
جالب است همه جا دنبال آدم‌های دلسوز و بی توقع هستند، اما در بسکتبال عکس این را شاهد هستیم، همین چند ماه پیش بود که مشاور رسانه‌ای آقای طباطبایی کاری کرد تا یکی از خبرنگاران فعال و دلسوز بسکتبال پشت در بماند و بعد هم دبیر فدراسیون ادامه دهنده راه او شد. یاسر سماوات یکی از خبرنگارانی است که سال‌ها در حوزه بسکتبال فعال بوده آنهم بدون ریالی دریافتی، اما برای پوشش تمام بازی‌های لیگ برتر در سخت‌ترین شرایط در سالن آزادی حاضر می‌شد تا وظیفه اش را به درستی انجام دهد، اما در مقابل فدراسیون چه کرد؟ بخاطر خصومت‌های شخصی آقای مشاور یک اشتباه کوچک که از سمت رسانه‌ای که سماوات در آن کار می‌کرد، اتفاق افتاده بود را سوژه کرد تا از ورود او به سالن جلوگیری کند! الان همان آقای مشاور استعفا داده و در خارج از کشور دنبال زندگی خود است، اما یکی مثل سماوات با اینکه اجازه ورود به سالن ندارد، باز هم به دنبال پوشش بازی هاست، چون بسکتبال را دوست دارد و دلش برای این رشته می‌سوزد.
خلاصه آنکه تصور می‌کردیم آنانی که روزگاری زبان سرخ داشتند با حضورشان در فدراسیون شاید چراغی را روشن کنند، اما زهی خیال باطل که آن‌ها هم دست شان روی کلید خاموشی است و این بار زورشان به عکاسان زن رسیده است.


نداشتن اینترنت برای پخش لایو!‌
ای کاش به جای این‌ها به فکر بهتر کردن شرایط پخش رقابت‌ها می‌شدند و حداقل اینترنت با سرعت بالا در اختیار می گذاشتند تا بازی‌ها ازلایو  اینستاگرام با کیفیت مناسب پخش شود. جالب است که برای بازی شیمیدر با سپاهان در لیگ برتر مردان به تیم‌ها پیام داده اند که به دلیل نداشتن اینترنت، بازی‌ها از اینستاگرام هم پخش نمی‌شود!

آقای طباطبایی ای کاش به ساختمان‌های بغل دستی تان سری می‌زدید و می‌دیدید آن‌ها برای رسانه و روابط عمومی شان چه کار‌ها که نمی‌کنند. از والیبال و کشتی بپرسید که چقدر در این بخش هزینه می‌کنند و تا چه اندازه رسانه‌ها برای شان اهمیت دارد.

 

فدراسیون بسکتبال، زنان عکاس را توبیخ کرد! |از حذف خبرنگار تا گزارش‌های تصویری

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->