سرخط خبرها
در انتخابات مجامع شورای اجتماعی محله احمدآباد مطرح شد

اهمیت برقراری آسایش در محل

  • کد خبر: ۹۱۶۶
  • ۲۵ آبان ۱۳۹۸ - ۰۷:۲۱
اهمیت برقراری آسایش در محل
زمانی
دبیر شهرآرا محله
انتخابات مجامع شورای اجتماعی محله احمدآباد در خانه کودک و شاهنامه برگزار شد. به گزارش شهرآرامحله، کارشناس اداره شورا‌های اجتماعی محلات شهرداری مشهد در این جلسه اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین اهداف شورای اجتماعی محلات، افزایش مشارکت مردم در امور شهری است و شورای اجتماعی محلات بستری برای مطالبه‌گری مردم محسوب می‌شود؛ بنابراین رئیس شورای اجتماعی محله یک‌بار در ماه با شهردار منطقه جلسه خواهد داشت. رضا شجاع افزود: اعضای شورای اجتماعی محلات نماینده مردم هستند و باید معضلات و مشکلات محل را بازگو کنند. در کنار آن پروژه‌ای با عنوان «محله ما» وجود دارد که تسهیلگران مشکلات محله را تخصصی پایش و بررسی می‌کنند و مطابق بودجه‌ای که درنظر گرفته شده است تا حدودی رضایت مردم جلب خواهد شد.
محمد صدر، کارشناس شورای اجتماعی محلات منطقه، نیز در این جلسه ابراز کرد: شورای اجتماعی محلات می‌تواند در بعضی مسائل ورود یابد و اثرگذاری داشته باشد. براین اساس آموزش‌های بیشتری در کارگاه‌های توانمندسازی به اعضا ارائه خواهد شد.
در ابتدا در بخش مجمع ساکنان، ماشاءا... صمدی، کارمند بازنشسته هواپیمایی، به معرفی خود پرداخت و گفت: اعضای شورای اجتماعی محلات ابتدا باید از کاربرد آن، حوزه فعالیت و همچنین دستورالعمل‌های مرتبط به کار خود اطلاع داشته باشند. نفیسه زوار، یکی دیگر از داوطلبان این مجمع اظهار کرد: گرچه از نظر بهسازی به این محله توجه شده است، اما مشکلات زیادی دارد. در این محله علاوه‌بر وجود تعداد زیاد مطب‌ها و ساختمان‌های پزشکان، مدارس زیادی نیز وجود دارند. ضمن اینکه صنف‌های دیگر مانند پارچه‌فروش‌ها و طلافروش‌ها در اینجا حضور دارند، بنابراین رفت و آمد را دچار مشکل کرده‌اند.
وی افزود: خیابان ملاصدرا از وجود ساختمان پزشکان در امان بود که آن هم مدتی است به این مشکل گرفتار شده است و باید پارکینگی برای پزشکان درنظر گرفته شود. فرنگیس تاجی نیز در ادامه گفت: مدیر دبستان ملاصدرا هستم امیدوارم شورای اجتماعی محلات در رفع مشکلات مردم مؤثر باشد. محمدمحسن رضایی، داوطلب دیگر ادامه داد: دانشجوی رشته حقوق هستم. اگر بتوان برای مردم کاری کرد اتفاقات خوبی رقم خواهد خورد درغیر این‌صورت اگر نمادین باشد فایده‌ای نخواهد داشت. سعید نوابی یکی دیگر از داوطلبان در این جلسه اظهار کرد: هدف تمام اعضای شورای اجتماعی محله یکی است و آن رفع مشکلات جامعه، محله و مردم است. رضا خسروی، بازنشسته نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، نیز گفت: درحال حاضر در مسجد توفیق فعالیت دارم. سجاد هاشمی، داوطلب مجمع ساکنان، نیز در ادامه گفت: مدرک ارشد راه و شهرسازی دارم و در دوره قبل در شورای اجتماعی محله فعالیت داشته‌ام. محمدتقی پروازمنش، داوطلب دیگر در این جلسه ابراز کرد: دبیر بازنشسته آموزش و پرورش هستم. برای شورای اجتماعی محلات بهتر است که جوانان وارد عمل شوند.
زهرا نجات‌زادگان، بازنشسته فرهنگی، نیز با اشاره به اهمیت رفع مشکلات مردم گفت: دفاع از حقوق محله و برطرف‌کردن مشکلات آن در اولویت کاری باید باشد. مساجد نیز اهمیت زیادی دارند کمااینکه بستر مسائل فرهنگی از مسجد شروع می‌شود. وی افزود: همچنین یاد و خاطره شهدا را باید زنده نگه داشت و ارزش‌ها را پررنگ کرد.
کمترین کاری که می‌توانیم انجام دهیم این است که برای رفع مشکلات مردم تلاش کنیم و فقط برای رضای خدا گام برداریم.
رضا فاضل دادگر نیز گفت: مدرک ارشد مدیریت و ۲۷ سال سابقه کار مدیریت اجرایی دارم. مشکل ترافیک و آلودگی‌های صوتی این محله در اندازه‌ای است که خریداری برای خانه ساکنان نیز پیدا نمی‌شود. مهدی یداللهی در این جلسه اظهار کرد: شورا به معنای مشارکت است و اعضای شورای اجتماعی محلات باید با مسئولان تعامل داشته باشند تا مشکلات مردم را برطرف کنند. ایجاد مکانی برای رفع مشکلات مردم در شهر ضروری است و باید جایی وجود داشته باشد که مردم بتوانند به آنجا بروند و مشکلاتشان را بازگو کنند. هیچ اتفاقی بدون حضور مردم انجام نخواهد شد؛ بنابراین اگر مردم وارد کاری شوند، مسئولان نیز پای کار خواهند آمد.
لیلا آرین، داوطلب دیگر مجمع ساکنان نیز ادامه داد: در یک مؤسسه حقوقی فعالیت دارم و می‌توانم در زمینه‌های مدنی و کیفری همکاری داشته باشم تا مشکلات مردم برطرف شود. نجمه روحبخش نیز در ادامه گفت: در مسجد فعالیت زیادی دارم و از این طریق با مردم در ارتباط هستم. امید است که بتوانیم با همکاری یکدیگر کاری برای مردم انجام دهیم.
محمدمهدی رجایی اظهار کرد: لیسانس رشته HSE از ایران و فوق‌لیسانس این رشته از اتریش را دارم و دغدغه‌ام ایجاد فرهنگ ایمنی است تا با آگاهی مردم از بروز اتفاقات بد جلوگیری شود. فاطمه صادق‌زاده، داوطلب دیگر گفت: در یک مجموعه تبلیغاتی و مشاوره فعالیت دارم و هدفم این است که آرامش و آسایش به محله برگردد.
در پایان پس از رأی‌گیری سیدسجاد سادات هاشمی به عنوان نماینده جوانان، زهرا نجات‌زادگان به عنوان نماینده بانوان، نفیسه زوار، رضا فاضل دادگر، نجمه روحبخش و رضا خسروی به عنوان اعضای اصلی و مهدی یداللهی و محمدمحسن رضایی به عنوان اعضای علی‌البدل انتخاب شدند. در مجمع مساجد نیز پس از رأی‌گیری امیرهادی حسینیان انتخاب شد و در مجامع مدارس، تشکل‌های مردم‌نهاد و کسبه نیز به ترتیب سیدعلی حسینی، فاطمه بذرافشان و حسن حسین‌زاده قاسم‌آباد به‌طور توافقی انتخاب شدند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->