سرخط خبرها

برای آسایش مردم با هم صلح کنید

  • کد خبر: ۹۱۷۲
  • ۲۵ آبان ۱۳۹۸ - ۰۷:۳۷
برای آسایش مردم با هم صلح کنید
محبوبه فرامرزی دبیر شهرآرامحله منطقه ۲
همه حواسم را جمع کردم تا آرام حرکت کنم. چراغ خطر خودرو را روشن کردم و آرام آرام از مسیر کند‌رو در حال حرکت بودم. وارد یکی از کوچه‌های خیابان کریمی شدم. با وجودی که خیلی آرام حرکت می‌کردم، اما مدام در چاله می‌افتادم و آه از نهاد پسرم که به تازگی جراحی کرده بود، در می‌آمد. با هر آخی که او می‌گفت دلم از جایش کنده می‌شد. تنها در یک کوچه ۲ سرعت‌گیر و ۳ گودال بزرگ وجود داشت که درپوش‌های شرکت آب و فاضلاب ایجاد کرده بود.
جدول‌های آب که در بعضی کوچه‌ها در ابتدای ورودی قرار داشت، دست‌انداز دیگری بود که به سختی مهار می‌شد. نمی‌دانم از چند دست‌انداز عبور کردم و پسر بیمارم چند بار از درد به صندلی مقابلش مشت زد، اما بالاخره به سر کوچه‌مان رسیدیم. مدتی است آب و فاضلاب سرتاسر کوچه را شخم زده و در حال به اصطلاح تقویت آب شهری است. تمام مسیر پر از چاله‌های بزرگ و کوچک بود و هر چقدر هم آرام حرکت می‌کردم باز هم فایده‌ای نداشت.
در همه این کوچه‌ها و محلات افرادی زندگی می‌کنند که یا روی ویلچر هستند یا سن و سالشان کم نیست و به علت کهولت سن تعادلشان به راحتی به هم می‌خورد.
به این افراد، بیماران را هم اضافه کنید، آن وقت متوجه می‌شوید چقدر مهم است که کوچه‌های محلاتمان صاف و یک‌دست و چاله‌ای نداشته باشد.
تا وقتی خودم با این شرایط روبه‌رو نشدم چندان متوجه اهمیت این موضوع نشده بودم، اما حالا خوب می‌دانم که وقتی خودرو بالا و پایین می‌رود برای بیماری که جراحی داشته یا بیماری سختی دارد، چقدر جانکاه است.
از سوی دیگر خودتان قضاوت کنید قبل از شروع بارندگی کنده‌کاری‌ها قوت می‌گیرد. معلوم نیست چه حکایتی است که بیشتر کنده‌کاری‌های معابر هم‌زمان با شروع فصل بارندگی بیشتر می‌شود.
نبود هماهنگی میان شرکت‌های خدماتی خودش ماجرایی است که گویا به این زودی‌ها تمام شدنی نیست. از سویی شهرداری خیابان‌ها را با هزینه گزاف آسفالت می‌کند و از سوی دیگر شرکت‌هایی مانند آب و فاضلاب مدام در حال کنده‌کاری هستند. معلوم نیست پیش از آسفالت چرا به فکر تخریب خیابان‌ها و به قول خودشان تقویت آب شهری نمی‌افتند.
اگر مدیریت واحد شهری در مشهد وجود داشت بی‌شک اوضاع از اینی که هست بهتر بود. اگر بنا بود شرکت‌های خدماتی با شهرداری همسو بودند حتی ساخت‌و‌ساز‌ها هم سامان می‌گرفت. چرا که اگر شرکت آب به آپارتمان بدون پروانه و پایانکار کنتور آب نفروشد و شرکت گاز اجازه لوله‌گذاری و نصب کنتور گاز ندهد جلوی خیلی از ساخت وساز‌های غیر اصولی گرفته می‌شد. این در حالی است که این دو شرکت خدمات‌رسان بدون توجه به اصولی بودن یا نبودن سازه به فروش انشعاب اقدام می‌کنند و می‌شود هر آنچه که نباید بشود. شهر پر می‌شود از ساختمان‌هایی که در عرض چند روز قد می‌کشد و بدون سند با قیمت مناسبی به فروش می‌رسد.
بالاخره باید از جایی توجه به مدیریت یکپارچه شهری جدی گرفته شود. باید یک بار برای همیشه شرکت‌های خدمت‌رسان سنگ‌هایشان را با هم وا بکنند و برای آسایش مردم با هم کنار بیایند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->