نظرسنجی انتخاب چهره برتر ورزش مشهد در سال ۱۴۰۲ جوانترین بازیکن تاریخ تیم ملی ایران کیست؟ استقلال برای حل پرونده محبی راهکار پیدا کرد برد سخت خیبر در مشهد+ فیلم مالکیت بانک‌های دولتی برای پرسپولیس و استقلال دردسرساز می‌شود؟+ ویدئو شوک به فوتبال ایران| بازیکن خارجی استقلال هپاتیت دارد! شکایت ارسلان مطهری از علی خطیر گل محمدی و مجیدی مربیگری در تیم امید ایران را قبول نکردند قایدی گلش را به طارمی تقدیم کرد جوانگرایی در تیم ملی فقط در حد حرف| قلعه‌نویی ریسک نمی‌کند جانشین تن هاخ کیست؟ | شیاطین در گلهٔ گرگ‌ها نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برزیل و اسپانیا| درگیری در بازی دوستانه نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آلمان و هلند| ناگلزمن حریف می‌طلبد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی انگلیس و بلژیک| تساوی لحظه آخری! ویدیو گل اورونوف، بازیکن پرسپولیس با لباس ازبکستان نتیجه بازی ایران و ترکمنستان+ ویدیو گل(۷ فروردین ۱۴۰۳)| ضعیف و شکننده بردیم! ویدیو خلاصه بازی ایران و ترکمنستان(۷ فروردین ۱۴۰۳) احتمال جدایی ستاره پرسپولیس قوت گرفت فداکاری باهویی برای پرسپولیسی‌ها بارگشت احتمالی مهدوی‌کیا به ایران ایجنت سرمربی مطرح عوض شد!
سرخط خبرها

آغاز رقابت دختران فوتسالیست در لیگ برتر خراسان رضوی

  • کد خبر: ۹۲۲۹
  • ۲۶ آبان ۱۳۹۸ - ۰۵:۰۵
آغاز رقابت دختران فوتسالیست در لیگ برتر خراسان رضوی
دومین دوره لیگ استانی فوتسال بانوان با حضور ۱۲ تیم مشهدی و شهرستانی استارت خورد
مژده رنگیان - در جمعه‌ای که فوتسالیست‌های لیگ‌برتری در تعطیلات نیم‌فصل به سر می‌بردند و هیچ دیداری در سطح کشور در این بخش برگزار نشد، یک اتفاق خوب درزمینه فوتسال بانوان در خراسان رضوی استارت خورد. در سال‌های گذشته این رشته در سطح مسابقات آموزشگاهی و مدارس دنبال می‌شد و باوجود‌این، از دل این مسابقات بازیکنانی از مشهد و استان راهی نخستین تیم‌های ملی بانوان شدند و ازاین‌میان داوران بین‌المللی فوتبال و فوتسال استان نیز مسیر پیشرفت را در پیش گرفتند. به‌دلیل وجود استعداد‌ها و بازیکنان برتر در مشهد، خراسان توانست در مسابقات کشوری حضور داشته باشد و پس از آن فوتسال بانوان پای ثابت مسابقات محلات مشهد هم شد. با توجه به حضور نماینده‌ای از مشهد در رقابت‌های لیگ برتر کشور، برگزاری مسابقات بانوان استان در این سطح منجر به شناسایی استعداد‌های بیشتر و پرورش بازیکنان بومی مستعد برای حضور در لیگ برتر کشور می‌شود.

استارت لیگ استان از سال قبل
سال گذشته لیگ برتر فوتسال بانوان خراسان رضوی برای نخستین‌بار در استان برگزار شد؛ لیگی که با حضور ۱۰ تیم از مشهد و شهرستان‌های خراسان رضوی در ۲ گروه پنج‌تیمی دنبال شد. این تصمیم درحالی اجرا شد که پیش‌از‌این، مسابقات به‌صورت مجتمع برگزار می‌شد و برای اولین‌بار بود که رقابت‌های فوتسال بانوان استان به این شکل پیگیری شد که دختران فوتسالیست زیادی برای اولین‌بار چنین‌شکلی از مسابقات را تجربه کردند.

نتایج هفته نخست دختران فوتسالیست
امسال استقبال بیشتری از این لیگ شده است. ۱۲ تیم برای حضور در رقابت‌ها اعلام‌آمادگی کردند که تعداد تیم‌های مشهدی نیز از سال قبل بیشتر شده است. روز جمعه ۲۴ آبان‌ماه نیز هفته نخست این رقابت‌ها پیگیری شد که بازی تیم‌های مهراد مشهد و هیئت چناران به‌عنوان بازی افتتاحیه در سالن هتل ثامن برگزار شد و با نتیجه ۱۱ بر ۴ و پیروزی نماینده مشهد به پایان رسید. ۵ دیدار دیگر نیز از ساعت ۳ بعدازظهر دنبال شد که تک‌ستاره سبزوار ۱۰ بر ۰ مغلوب آکادمی طیبی مشهد شد. پرسپولیس با نتیجه ۱۶ بر ۶ بر تیم پویا تکنیک نیشابور غلبه کرد. دیدار کیان نیشابور و آکادمی طیرانی با تساوی پنج‌گله به پایان رسید و تساوی دیگری در دیدار هیئت قوچان و هیئت تربت‌جام با ۳ گل به ثبت رسید. عظیم‌گستر سبزوار نیز ۶ بر ۴ مقابل مهاجر نوین مشهد شکست خورد.

شریف: حرفه‌ای‌تر‌شدن، خروجی این لیگ است
فاطمه شریف، نایب‌رئیس بانوان هیئت فوتبال خراسان رضوی، درباره آغاز این رقابت‌ها اظهار کرد: امسال تصمیم گرفتیم دومین دوره لیگ برتر فوتسال بانوان را در سطح خراسان رضوی برگزار کنیم. خوشبختانه تعداد تیم‌ها امسال بیشتر شده است که البته از نظر من هنوز هم تعداد تیم‌های شهرستانی بیشتری می‌توانستند در لیگ حاضر شوند. او ادامه داد: ۱۲ تیم در ۲ گروه شش‌تیمی قرعه‌کشی شدند که مسابقات به‌صورت رفت‌وبرگشت برگزار می‌شود. از هر گروه ۲ تیم اول و دوم به مرحله پلی‌آف صعود می‌کنند که آن‌ها نیز به‌صورت رفت‌وبرگشت به میدان می‌روند و درنهایت قهرمان لیگ استان مشخص می‌شود. برنامه ما این است که سال آینده لیگ دسته‌یک را نیز راه‌اندازی کنیم؛ به‌این‌شکل که ۲ تیم انتهای جدول امسال، در لیگ‌یک سال بعد حضور پیدا کنند و سال بعد با ۱۰ تیم برتر لیگ امسال، سومین دوره لیگ برتر را برگزار می‌کنیم. نایب‌رئیس هیئت فوتبال استان تصریح کرد: تلاش کردیم تا شکل لیگ استان را به لیگ برتر کشور نزدیک کنیم. درست است که این سبک از مسابقات هزینه تیم‌ها را بیشتر می‌کند، اما این‌گونه رقابت‌ها به‌صورت مجتمع و فشرده برگزار می‌شوند و بازیکنان نمی‌توانند یک رقابت حرفه‌ای و رسمی را تجربه کنند. با این تغییرات، قطعا شاهد پیشرفت تیم‌ها و بازیکنان خواهیم بود. شریف خاطرنشان کرد: خوشبختانه هفته نخست مسابقات با موفقیت برگزار شد که ۲ بازی در مشهد، ۲ بازی در سبزوار و بازی‌های دیگر در قوچان و نیشابور پیگیری شدند. قطعا خروجی این رقابت‌ها در آینده تیم‌های استان در لیگ برتر کشور بی‌تأثیر نخواهد بود. مربیانی که در این سطح فعالیت می‌کنند، باید فرصتی برای پیشرفت داشته باشند تا فضایی جدا از بحث آموزشی را تجربه کنند و وارد میدان رقابت شوند. به‌جز رقابت‌های فوتسال محلات که خیلی حرفه‌ای نیست و به‌صورت آماتور و همگانی است، خلأ مسابقات حرفه‌ای در این رشته احساس می‌شد. خوزستان چندین سال است که رقابت‌های استانی را در دسته‌های مختلف برگزار می‌کند که ثمره آن را نیز شاهد هستیم و سال‌هاست که بازیکنان خوزستانی در تیم‌های مختلف حضور دارند. ما نیز از یک جا باید شروع کنیم و امیدواریم بتوانیم نتیجه آن را در سال‌های پیش‌رو ببینیم.

قرعه جدید می‌توانست بهتر باشد
شریف همچنین درباره وضعیت تیم استان در لیگ برتر کشور و برگزاری مجدد قرعه‌کشی در نیم‌فصل دوم تصریح کرد: با توجه به کناره‌گیری ۲ تیم از رقابت‌ها و اینکه این ۲ تیم در قرعه نخست پشت‌سر هم بودند، تیم‌ها در نیم‌فصل دوم باید به‌صورت اجباری با ۲ هفته تعطیلی روبه‌رو می‌شدند؛ اتفاقی که برای ما در نیم‌فصل اول رخ داد و نتیجه آن را دیدیم که تیم افت می‌کند و یک تیم مجبور است ۳ هفته از شرایط بازی خارج شود. ازسوی‌دیگر تیم ملی برای کسب آمادگی بیشتر به زمان بیشتری هم نیاز دارد و به‌همین‌دلیل قرعه‌کشی نیم‌فصل دوم مجدد برگزار شد. او با بیان اینکه قرعه نماینده مشهد قابل‌قبول است، گفت: نیم‌فصل اول سختی داشتیم که ۶ هفته اول بسیار حساس و مهم بود. با توجه به اینکه در نیم‌فصل دوم رقابت‌ها نزدیک‌تر می‌شود و تیم‌ها با تمام توان در مسابقات حاضر می‌شوند، نمی‌توانیم انتظار بازی‌های آسانی داشته باشیم؛ البته قرعه خیلی بدی نداریم، ولی می‌شد که بهتر نیز باشد. براساس قرعه جدید، در بازی نخست باید خارج از خانه به میدان برویم و بعد از آن ۲ بازی خانگی متوالی مقابل ۲ تیم مدعی مس رفسنجان و سایپا خواهیم داشت. در آخرین هفته نیز باید مقابل حفاری اهواز به میدان برویم. سرمربی تیم هیئت فوتبال خراسان رضوی در لیگ برتر کشور همچنین اظهار کرد: براساس قرعه جدید، نیم‌فصل دوم تا ۱۱ بهمن به پایان می‌رسد، بلافاصله هفته بعد پلی‌آف دنبال می‌شود که تیم‌ها باید به‌صورت ضربدری و رفت‌وبرگشت بازی کنند و درنهایت رقابت‌ها در ۱۶ اسفندماه به‌صورت کامل به پایان می‌رسد. پس از آن بازیکنان دعوت‌شده به تیم ملی باید در اردوی ملی حاضر شوند تا تیم ملی خود را برای مسابقات آسیایی آماده کند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->