روایت امیرمحمد توانا، رتبه برتر مشهدی از کنکور ریاضی ۱۴۰۴ | از استرس اشکالات دفترچه تا رؤیای مهندسی شریف که همه سختی‌ها را آسان کرد رونمایی از سند ارتقاء وضعیت زنان و خانواده استان خراسان رضوی چطور ارزانترین بلیط هواپیما را آنلاین خریداری کنیم! زلزله دهدز خوزستان را لرزاند (۸ شهریور ۱۴۰۴) وزارت علوم: پذیرایی تشریفاتی و اهدای هدیه در جلسات دفاع ممنوع است افزایش ۱۲ درصدی سفر جاده‌ای به خراسان رضوی (۸ شهریور ۱۴۰۴) ویدئو | بازداشت عامل تصادف عمدی با ۳ زن در نوشهر (۸ شهریور ۱۴۰۴) منتظری: پیش ­نویس قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عالی کشور تهیه خواهد شد زمان انتخاب رشته داوطلبان مجاز کنکور ۱۴۰۴ اعلام شد نتایج نهایی آزمون کارشناسی ارشد و کنکور سراسری ۱۴۰۴ همزمان اعلام می‌شود کارگر فضای سبز شهرداری مشهد در سانحه تصادف جان باخت (۸ شهریور ۱۴۰۴) حضور پررنگ خراسانی‌ها در فهرست رتبه‌های برتر‌ کنکور ۱۴۰۴ | دختر مشهدی رتبه یک تجربی شد نتایج نوبت دوم کنکور ۱۴۰۴ اعلام شد + لینک مشاهده نتایج (۸ شهریور ۱۴۰۴) دلیل تأخیر در اجرای طرح‌های هوشمند محیط زیست چیست؟ قانون به کارگیری سلاح توسط محیط‌بانان چیست و چه زمانی تعیین تکلیف می‌شود؟ آیا مصرف ماهی خام می‌تواند سنگ کیسه صفرا را دفع کند؟ کشف و ضبط بیش از ۸۵ شیء تاریخی در یک منزل شخصی (۸ شهریور ۱۴۰۴) آیا مصرف زرده تخم‌مرغ خام با شیر ولرم باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود؟ زنگ اصلاح؛ فرصتی برای بازاندیشی در آموزش‌وپرورش وزیر میراث فرهنگی: ۲۷ اختیار حوزه میراث فرهنگی به استانداران تفویض شده است صدور هشدار سطح زرد در پی پیش‌بینی وزش باد و گردوخاک در مشهد و نواحی بادخیز استان (۸ شهریور ۱۴۰۴) نگاهی به برخی چالش های خانواده ها در مسیر فرزندپذیری | مصائب ناخوانده فرزندخواندگی سنجش سلامت روان ۸ میلیون دانش‌آموز | افراد در معرض خطر به مشاور ارجاع می‌شوند دستگیری باند جیب‌برهای حرفه‌ای که همه اعضایش سابقه‌دار هستند | سفر فامیلی برای سرقت برپایی جشن عاطفه‌ها تا ۱۵ مهر ۱۴۰۴ + جزئیات شرکت در پویش ماجرای نقص فنی پرواز مشهد ـ تبریز چه بود؟ (۸ شهریور ۱۴۰۴) گلایه والدین مشهدی از تکرار سریال دریافت وجه هنگام ثبت نام دانش آموزان | ممنوع اما مرسوم! پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی امروز (شنبه، ۸ شهریور ۱۴۰۴) | هوای خنک در راه مشهد کم‌تحرکی از دلایل کاهش توده عضلانی در سالمندان
سرخط خبرها

رتبه‌بندی معلمان یا ترمیم حقوق؟ | همسان‌سازی حقوق معلم برای جبران تورم

  • کد خبر: ۹۲۴۳۱
  • ۲۷ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۱
رتبه‌بندی معلمان یا ترمیم حقوق؟ | همسان‌سازی حقوق معلم برای جبران تورم
معاون اسبق وزارت آموزش و پرورش می‌گوید: آنچه امروز به عنوان رتبه‌بندی معلمان مطرح می‌شود و هفته گذشته در مجلس شورای اسلامی نیز به تصویب رسید، بیشتر ترمیم حقوق است تا رتبه‌بندی.

به گزارش شهرآرانیوز، معاون اسبق وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه معتقدم آنچه امروز به عنوان «رتبه‌بندی» معلمان مطرح می‌شود، رتبه بندی نیست بلکه به نوعی ترمیم و یا همسان‌سازی حقوق معلم برای جبران کسری‌های ناشی از افزایش نرخ «تورم» است گفت: کاش این طرح را با رتبه‌بندی گره نمی‌زدند.

 محی‌الدین بهرام محمدیان در این باره اظهار کرد: معتقدم آنچه امروز به عنوان رتبه‌بندی معلمان مطرح می‌شود و هفته گذشته در مجلس شورای اسلامی نیز به تصویب رسید، بیشتر ترمیم حقوق است تا رتبه‌بندی.

وی افزود: قرار بود بر اساس رتبه‌بندی معلمان، اعضای هیئت علمی، فناوران و پژوهشگران همسان دیده شوند و شرایطی که شورای عالی انقلاب فرهنگی برای ارتقای اعضای هیئت علمی پیش‌بینی کرده بود با بومی‌سازی برای معلمان نیز درنظر گرفته و عملیاتی شود.

 رئیس مرکز مطالعات فقهی تعلیم و تربیت با بیان اینکه لازمه این کار هم یقینا ایجاد یک سازمان سنجش حرفه‌ای بود که بتواند معلمان را به لحاظ دانش، مدارک تحصیلی، مدارج علمی، تجربه و پایه‌های تحصیلی که تدریس می‌کنند ارزیابی و رتبه‌بندی کند گفت: با این حال از آنچه که به عنوان ترمیم حقوق اتفاق افتاده استقبال می‌کنیم، زیرا حداقل بخشی از قانون که قرار بود در چندسال گذشته برای معلمان که کارمند دولت هستند اتفاق بیفتد و حقوقشان بر اساس تورم افزایش یابد، عملیاتی می‌شود.

محمدیان ادامه داد: با این حال درخواست می‌شود که این کار به اسم رتبه‌بندی اتفاق نیفتد. کاش این طرح را با رتبه‌بندی گره نمی‌زدند. این یک نوع ترمیم و یا همسان‌سازی حقوق معلم برای جبران کسری‌های ناشی از افزایش نرخ تورم است. 

وی درباره اینکه چرا آموزش‌وپرورش جدا از قافله آموزش عالی دیده و تصمیماتی که برای بهبود معیشت معلمان اتخاذ می‌شود همواره با بوق و کرنا همراه است و یک ریال که به حقوقشان افزوده می‌شود ادعاهای بزرگی در کنارش مطرح می‌کنند؟ اظهار کرد: علت، برداشت نادرست از آموزش وپرورش و ماموریت‌های آن است.

معاون اسبق وزارت آموزش و پرورش افزود: برخی گمان می‌کنند  چون آموزش‌وپرورش با کودکان و نوجوانان سروکار دارد یک دستگاه کوچک است در حالی که این چنین نیست و آموزش‌وپرورش را نباید تا این اندازه کوچک‌انگاری کنند. برخی معلم را با کارکنان دولت مقایسه می‌کنند که نباید این چنین باشد، بلکه باید گفت  معلمی از یک جایگاه ویژه به لحاظ مسئولیت و ماموریتی که دارند برخوردار است. حتی به تعبیری کاری که معلم انجام می‌دهد بسیار سخت‌تر از استاد دانشگاه است.

وی ادامه داد: استاد دانشگاه با جمعیتی مواجه است که هویتشان شکل گرفته و می‌دانند چگونه هستند و چه می‌کنند، اما معلم هویت‌سازی می‌کند. ضمن اینکه آموزش می‌دهد، تربیت می‌کند و ضمن اینکه تربیت می‌کند، هویت ملی، انقلابی و اسلامی را در دانش آموزان ایجاد و تقویت می‌کند.

محمدیان سه ماموریت بزرگ برای آموزش‌وپرورش برشمرد و گفت: این سه ماموریت در دستگاه‌های دیگر وجود ندارد یا حداقل هر سه توامان نیست. هویت‌سازی در آموزش‌وپرورش به عنوان یک دستگاه ملت‌ساز، دولت‌ساز و نظام‌ساز مطرح است. این همه اتحاد ملی و همبستگی ملی را که می‌بینیم مولود تلاش‌های آموزش‌وپرورش است و اگر آموزش‌وپرورش نبود این وحدت و انسجام ملی را نمی‌توانستیم داشته باشیم.

وی ادامه داد: اگر آموزش‌وپرورش در کارکرد خودش ضعیف بود ما نمی‌توانستیم این نظام‌های بهداشتی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی را داشته باشیم. لازم است مسئولان و تصمیم گیرندگان توجه کنند که وقتی از آموزش‌وپرورش سخن می‌گویند فرض کنند که اگر آموزش و پرورش نبود چه می‌شد. در این چندسال کرونا اگر معلمان حضور فعالی نداشتند و با نشاط وارد حیطه آموزش‌های مجازی نمی‌شدند معلوم نبود چه بر سر دانش‌آموزان و کشور می‌آمد. اکنون نیز با بسته شدن مدارس و عدم تشکیل  کلاس‌های حضوری می‌دانیم که چه خسارت‌های عظیمی وارد می‌شود.

معاون اسبق وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد که سیاست‌گذاران مراقبت کنند آموزش‌وپرورش را کوچک‌انگاری نکنند چرا که آموزش و پرورش دستگاه عظیم انسان‌ساز است.

منبع: ایسنا


اینجا بخوانید رتبه‌بندی علاوه بر معلمان شامل نیروی اداری هم می‌شود + جزئیات (۲۷ آذر ۱۴۰۰)

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->