تصادف ۲ دستگاه پراید در جاده کلات ۹ مصدوم بر جا گذاشت (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) ساخت بلوک‌های بتنی از شیشه‌های دورریز توسط استارتاپ ایرانی تاثیر کرونا بر روح و روان| ۳۰ درصد مبتلایان به کرونا درگیر مه مغزی هستند سرنوشت متفاوت برای ۵ قاتل پای چوبه دار جاده کندوان یکطرفه شد (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) دستگیری نخستین سارقی که با پابندالکترونیکی قصد سرقت داشت ! خراسان رضوی بیش از ۹ هزار زائر حج تمتع آماده اعزام دارد پیش بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (فردا شنبه ۸ اردیبهشت) کشف ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق و دستگیری ۱۳ قاچاقچی در مرز‌های خراسان رضوی راهکار جدید وزارت راه و شهرسازی برای حاشیه‌نشینی| نوسازی بافت‌های فرسوده تسریع می‌شود فرونشست زمین در خیابان کلاهدوز مشهد + تصاویر (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) اسکیمر چیست و چگونه در دام کلاهبرداری اسکیمری قرار نگیریم؟ شهریه مدارس غیردولتی شفاف می‌شود برگزاری همایش روز روان‌شناس و مشاور در مشهد | ارتقای سلامت جامعه باعث تشخیص روان‌شناس‌نما‌ها می‌شود انفجار گاز در نیشابور، یک کشته و یک مصدوم بر جای گذاشت (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) رییس سازمان حج و زیارت: میانگین سن حجاج امسال ۵۷ سال است جمع آوری و دستگیری ۲۸۶ معتاد و خرده فروش در مشهد طی سال جاری (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) افزایش نسبی دما در غالب مناطق کشور تا اواسط هفته آتی (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) تالاب جازموریان جان دوباره گرفت ۳ پیشنهاد برای افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی | افزایش ۳۵درصدی باید لحاظ شود
سرخط خبرها

تقدم در تقاطع

  • کد خبر: ۹۲۶۳
  • ۲۶ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۴
تقدم در تقاطع
درباره رفتارهای ترافیکی که رعایتشان در محل تقاطع‌ها و در نزدیکی آن ضروری است
‌ملیحه ابراهیمی‌یزدی - یکی از عوامل بروز تصادفات جبران‌ناپذیر، تقاطع‌های معابر اصلی و فرعی هستند. در این نوع مکان، بسیاری از راکبان وسایل نقلیه سعی می‌کنند با سرعت غیر‌مجاز از چهارراه‌ها عبور کنند؛ فرقی هم نمی‌کند تقاطع دارای علائم کنترلی یا فاقد آن باشد. چند‌دقیقه‌ای با ما همراه شوید و خودتان را در شرایطی که در تصویر می‌بینید، بگذارید. حتما با رعایت نکاتی که به آن اشاره شده است، نقش مهمی در کاهش تصادفات ایفا خواهید کرد.

۲۵۰ دوربین
تعداد تقاطع‌های مجهز به دوربین در مشهد
۲۲۰ سیستم هوشمند
تعداد تقاطع‌های مجهز به سیستم هوشمند
۱۲%
بهره مندی از سیستم هوشمند بین ۱۰ تا ۱۲ درصد به کاهش و بهینه سازی ترافیک و کاهش تصادفات کمک می‌کند

تقاطع‌هایی که به لحاظ تصادفات جرحی و فوتی بیشترین آمار را به خود اختصاص داده اند:
میدان امام حسین (ع)
میدان شهید عباسپور
تقاطع خیام-فردوسی

حسگر‌های پردازش تصویری در راه اند
حتما درباره تقاطع‌های هوشمند شنیده اید. به گفته مدیر مرکز کنترل و نظارت بر ترافیک مشهد، زمان بندی تقاطع‌های هوشمند به طور متوسط با حجم ترافیک تغییر می‌کند. بر اساس گفته‌های علی پژومند راد وقتی ترافیک از میزان مشخصی بیشتر می‌شود، احتمال گره خوردن ترافیک به همان نسبت بیشتر خواهد شد که این موضوع را با چراغ راهنمایی و رانندگی و زمان بندی حرکت خودرو‌ها می‌توان مدیریت کرد.
به نظر او هوشمندسازی تقاطع‌ها با بهره مندی از حسگر‌ها و دوربین‌های نظارتی زمان بندی صورت می‌گیرد.
مدیر مرکز کنترل و نظارت بر ترافیک مشهد همچنین از جایگزینی حسگر‌های پردازش تصویری به جای حسگر‌هایی که اکنون در کف آسفالت، هوشمندانه ترافیک را کنترل می‌کنند، خبر می‌دهد و می‌گوید: این پروژه، کاری جدید و در حال توسعه است و تا چند ماه آینده در تقاطع‌های مهم و پر خطر مشهد اجرایی خواهد شد.

به خاطر بسپارید که به محض نزدیک شدن به تقاطع، باید اول سرعت خود را کم کنید. ابتدا به سمت چپ، سپس به سمت راست تقاطع نگاه کنید. با اسکن این کد می‌توانید به صورت تصویری از تمام موارد مربوط به حق تقدم وسایل نقلیه در تقاطع‌های دارای چراغ راهنمایی و رانندگی و همچنین تقاطع‌های بدون علائم کنترلی، اعم از حق تقدم پارک دوبل در تقاطع‌های هم عرض، حق تقدم در سه راه ها، حق تقدم با تابلوی ایست، گردش به راست و... مطلع شوید.
در ضمن می‌توانید در آزمون آنلاین قوانین تقاطع‌ها شرکت کنید.

لطفا در تقاطع‌هایی که گردش آزاد است با خودرو خود، مسیر دیگر وسایل نقلیه را نبندید.
در مواقع گردش به چپ یا راست، حتما حواستان به تابلو علائم باشد.
حواستان به رعایت حق تقدم دیگر وسایل نقلیه از جمله موتور سیکلت‌ها، دوچرخه سواران و عابران پیاده باشد.

توجه:
درسال گذشته شاهد افزایش ۱۱ درصدی بی توجهی وسایل نقلیه به خطوط عابر پیاده نسبت به سال ۹۶ بوده ایم.
کمی با خودرو جلویی فاصله بگیرید. آسمان به زمین نمی‌آید که چراغ زرد را به ضرب و زور رد نکنید!

درباره خطوط ترافیکی چه می‌دانید؟
ممتد: وقتی خط ممتدی را می‌بینید، لطفا بی خیال سبقت غیر مجاز یا انحراف ناگهانی خودرو شوید.

منقطع: اشکالی ندارد از خودرو جلویی پیشی بگیرید، اما سبقت باید با رعایت اصول ایمنی همراه باشد.

زیگزاگ: این خطوط نشان می‌دهد که این محل به توقف وسایل حمل و نقل عمومی اختصاص دارد.

پارک: لطفا هر جایی که مجاز به پارک بودید، خودرو خود را پارک کنید، نه روی محل پارک ویژه معلولان یا به شکل مورب و دوبل و....

ایست: لطفا وقتی پشت چراغ قرمز توقف می‌کنید، حواستان باشد حتی لبه سپر ماشینتان روی خط عابر پیاده نباشد. راستی محل خط کشی عابر پیاده مکان مناسبی برای توقف حتی چند ثانیه نیست.

شطرنجی: این خطوط برای زمانی پیش بینی شده که چراغ سبز است، اما ترافیک بعد از چهارراه آن قدر شدید است که نباید از جایتان تکان بخورید.


لطفا نزدیک تقاطع‌ها با خودرویی که به موازات خود رو شما در حرکت است، صحبت نکنید. کنار خیابان توقف و او را راهنمایی کنید.
 
چراغ فرماندهی
نقش مؤثری در کاهش تصادفات جرحی و فوتی دارد

۱۵ متری
از هر نوع پارک کردن در ۱۵ متری تقاطع‌ها که موجب اختلال در عبور و مرور می‌شود، جدا خودداری کنید.
 
تقدم در تقاطع
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->