۱۱ ورزش مفید برای کاهش وزن چیست؟ چه نوع غذاهایی موجب ضعف و ریزش مو می شود؟ طرح رتبه‌بندی معلمان تا پایان سال ۱۴۰۰ انجام می‌شود؟ ادویه های گرما بخش کدام اند؟ کودکان زیر ۱۲ سال به صورت داوطلبانه واکسینه می‌شوند دوز سوم آسترازنکا در کدام مراکز مشهد تزریق می‌شود؟ ایرادات شورای نگهبان به لایحه رتبه‌بندی معلمان چه بود؟ واکسن اسپایکوژن ساخت کجاست؟ + میزان اثربخشی و عوارض آخرین وضعیت رتبه‌بندی معلمان | مصوبه بودجه ۱۲ هزار میلیاردی در مجلس + جزئیات و فیلم (۲ بهمن ۱۴۰۰) آخرین آمار کرونا تا ۲ بهمن ۱۴۰۰ | ۳۵۰۳ ابتلا و ۳۰ فوتی جدید کرونا در کشور انتشار چهره شکارچی خانه وحشت | از این مرد شکایت دارید به پلیس اطلاع دهید + عکس بازگشایی دانشگاه‌ها و مدارس ابلاغ شد (۲ بهمن ۱۴۰۰) لیست مراکز تزریق واکسن کرونا در مشهد + واکسن‌های موجود و ساعت کاری (۲ بهمن ۱۴۰۰) حذف افزایش سن بازنشستگی از لایحه بودجه ۱۴۰۱ + جزئیات (۲ بهمن ۱۴۰۰) محیط بانی در آفریقا شب‌ها با یوزپلنگ‌ها می‌خوابد + فیلم توصیه‌هایی برای حفظ کرامت و جایگاه زن در جامعه | تکریم بله تکبر نه!
خبر فوری

۱۰ خوراکی سودمند برای رفع حالت تهوع

  • کد خبر: ۹۲۷۶۳
  • ۲۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۵
۱۰ خوراکی سودمند برای رفع حالت تهوع
تهوع احساس بالا آوردن غذا و به هم خوردن دل. نوعی احساس است همراه با حرکت معکوس اندام‌های گوارشی که معده برای بیرون‌راندن چیزی که در داخل آن است، انجام می‌دهد.

به گزارش شهرآرانیوز، هنگامی که احساس حالت تهوع دارید احتمالاً آخرین چیزی که شما می‌خواهید به آن فکر کنید در مورد نوشیدن و خوردن است. با این حال، شما به منظور حفظ سلامتی و دریافت بهبودی از بیماری، نیاز به تغذیه مناسب دارید. در حالی که برخی از مواد غذایی می‌تواند تهوع را بدتر کند.

برخی غذا‌های دیگر وجود دارد که شما می‌توانید با خیال راحت بدون داشتن احساس بدتر بخورید تغذیه و هیدراتاسیون هنگام داشتن حالت تهوع به بهبودی شما کمک خواهد کرد. در این جا ۱۰ تا از بهترین گزینه‌ها و نکات ضروریبرا کاهش حالت تهوع آورده می‌شود.

هنگامی که شما حالت تهوع دارید چیز‌هایی هستند که شما می‌توانید بخورید تا به داشتن احساس بهتر و تسکین ناراحتی معده شما کمک کند این شامل موارد زیر است:

۱. مقداری از زنجبیل بخورید

زنجبیل به منظور کاهش تهوع می‌تواند خورده شود شما باید در حدود ۱ گرم زنجبیل را برای کنترل تهوع بخورید می‌توانید تا چهار گرم در روز بخورید اگر شما باردار هستید با دکتر خود قبل از خوردن زنجبیل مشورت نمایید در دوران بارداری، دوز زنجبیل مصرفی هیچ گاه نباید بالاتر از یک گرم شود.

زنجبیل می‌تواند در مواد غذایی و میان وعده‌های مختلف بدون مصرف بالاتر از مقدار توصیه شده گنجانیده شود شما می‌توانید زنجبیل را با خوردن یک چای زنجبیل تازه و یا جویدن زنجبیل متبلور شده مصرف کنید.

۲. سعی کنید رژیم غذایی بارات را مصرف کنید

بارات رژیم غذایی موز، برنج، سیب و یا نان تست است و برای افراد با حالت تهوع و یا اسهال خوب و بسیار ملایم است توصیه می‌شود تنها زمانی که شما حداقل ۶ ساعت بدون استفراغ هستید از این رژیم غذایی پیروی نمایید.

رژیم غذایی بارات درمان خوبی برای حالت تهوع است با این حال، به یاد داشته باشید که رژیم غذایی بارات یک رژیم غذایی کوتاه مدت است و شما باید پس از ۲۴ تا ۴۸ ساعت مواد غذایی روتین را مصرف نمایید اگر شما هنوز هم استفراغ دارید با این حال، شما باید فقط یک رژیم غذایی مایع شفاف داشته باشید و یا به دنبال کمک‌های پزشکی باشید.

۳. مقداری نعناع بخورید

به نظر می‌رسد نعناع یک انتخاب خوب برای برخی از مردم با حالت تهوع باشد اگر چه پزشکان و دانشمندان مفید بودن آن را قبول ندارند حتی آن می‌تواند برای افراد با سوء هاضمه و سوزش سر دل مفید باشد، اما آن به کسانی که حالت تهوع دارند نیز کمک می‌کند ممکن است در متوقف کردن اسپاسم معده همراه با استفراغ مفید باشد.

شما می‌توانید نعناع را با خوردن تیک تاکس و یا منتوس بدست آورید، اما دقت کنید که قند موجود در آن‌ها می‌تواند شما را بیمار کند یکی دیگر از گزینه‌ها آدامس‌های بدون قند با نعناع در آن است با این حال، جویدن می‌تواند باعث بلع هوا و ورود به معده شود که می‌تواند به نفخ ناراحت کننده منجر شود همچنین شما می‌توانید چای نعناع بنوشید.

۴. مقدار زیادی مایعات بنوشید

روزانه حدود ۸ تا ۱۰ لیوان آب یا مایعات سالم شفاف دیگر را مصرف کنید زمانی که شما در حالت تهوع هستند اگر شما استفراغ همراه با تهوع دارید سعی کنید با خوردن مایعات زلال هیدراته بمانید شما می‌توانید نوشابه‌های انرژی زا و نوشیدنی‌هایی ورزشی حاوی مایعات و الکترولیت‌ها استفاده نمایید اگر شما حالت تهوع دارید در صورت مصرف نوشیدنی ورزشی سالم شما باید مصرف آب را ۱/۲ یا ¼ کاهش دهید.

۵. نوشابه خنک می‌تواند کمک کند

وقتی شما نمی‌توانید چیزی مصرف کنید نوشابه خنک می‌تواند به شما کمک کند، ولی نوشابه قند بالایی دارد، اما اگر شما برای تسکین معده می‌نوشید قبل از هر بار مصرف تکان دهید تا گاز آن خارج شود.

۶. لیمو مصرف کنید

به عنوان درمان معمول مورد استفاده برای بیماری صبحگاهی، به نظر می‌رسد لیمو توانایی جلوگیری از حات تهوع را داشته باشد شما می‌توانید آن را به طور مستقیم یا در مواد غذایی مصرف کنید و گاهی حتی با بو و عطر لیمو بهبودی پیدا کنید همچنین مکیدن آب نبات لیمو می‌تواند به رفع حالت تهوع کمک کند غذا‌های مشابه لیمو، مانند غذا‌های ترش و لیموترش گزینه‌های خوب برای افراد با حالت تهوع است.

۷. غذا‌های سرد بخورید

پزشکان تعیین کرده اند که تهوع به سیستم عصبی مرکزی مرتبط است عوامل بسیاری است که به احساس و شدت تهوع کمک می‌کند به نظر می‌رسد که دمای مواد غذایی نیز نقش مهمی را در تهوع ایفا کند وقتی که شما غذا‌های خنک، مانند سالاد، بستنی یخی، ساندویچ سرد مصرف می‌کنید تهوع شما کاهش خواهد یافت و شما در غذا خوردن احساس بهتری پیدا می‌کنید.

۸. سعی کنید چوب شور نمکی و کراکر بخورید

اگر شما هنوز هم در مورد آنچه می‌خورید در داشتن حالت تهوع نگران هستید سعی کنید مقداری از کراکر بخورید هنگامی که شما حالت تهوع درست پس از برخواستن از خواب در صبح دارید سعی کنید قبل از بلند شدن از خواب مقداری نوشابه را به صورت جرعه جرعه بنوشید و یا کراکر بخورید چیز‌هایی مثل کراکر شور، نان تست خشک، چوب شور خشک، غلات خشک همه اگر به آرامی در طول روز خورده شوند می‌توانند به کنترل تهوع کمک کنند.

۹. از مواد غذایی راحت استفاده کنید

مواد غذایی با بوی قوی که حاوی مقدار زیادی چربی باشد می‌تواند تهوع را بدتر کند این به این معنی است که شما باید از غذا‌های راحتی مانند سیب زمینی له شده، رشته فرنگی، برنج سفید استفاده کنید و این به هضم آسان و آرام کردن معده کمک می‌کند.

۱۰. سعی کنید مقداری فلفل چیلی (قرمز و تند) مصرف کنید

معمولا غذا‌های ادویه دار تهوع را بدتر می‌کنند و استثناء مهم فلفل تند است فلفل تند حاوی ماده‌ای شناخته شده به عنوان کپسایسین است که باعث تحریک ماده P که درست مثل یک دارو برای تهوع عمل می‌کند بسیاری از غذا‌ها که حاوی فلفل تند هستند می‌توانند برای سرکوب کردن حالت تهوع مورد استفاده قرار گیرد.

- ازغذا‌های فرآوری شده، غذا‌های چرب و یا شور مانند دونات، شیرینی، همبرگر، چیپس، کنسرو، شیرینی، نان سفید و مواد غذایی سرخ شده اجتناب نمایید.

- مواد غذایی با بوی قوی و مواد غذایی تند دوری کنید.

- از نوشیدنی‌های گازدار، الکل و کافئین اجتناب کنید.

اطلاعات بیشتر برای کمک به رفع حالت تهوع

- علاوه بر این همچنین شما باید به دنبال راهنمایی بیشتر برای کاهش احساس حالت تهوع باشید.

- از بودن هوای سرد و تازه در اتاق خود مطمئن شوید اگر هوا کهنه باشد ممکن است شما دچار احساس تهوع بیشتری شوید.

- وعده‌های غذایی کوچک و مکرر داشته باشید. هدف شما برای ۶ - ۸ وعده کوچک در روز و یک میان وعده قبل از رفتن به رختخواب باشد

- از یک دهانشویه قبل از غذا خوردن و بعد از غذا خوردن برای از بین بردن طعم و مزه بد در دهان استفاده کنید.

- تا یک ساعت پس از هر وعده غذایی نخوابید این روش تهوع را کاهش می‌دهد.

علائمی که شما باید در زمان داشتن حالت تهوع به دکتر مراجعه کنید عبارتند از:

- استفراغ بیش از سه بار در روز.

- شما نمی‌توانید هر چیزی جامد یا مایع را پایین نگه دارید.

- تهوع شما بیش از ۲ روز طول بکشد.

- داشتن احساس ضعف.

- داشتن درد شکم.

- داشتن یک دمای بالا.

- عدم داشتن ادرار برای مدت ۸ ساعت.

منبع: برترین‌ها

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
دوست دارید به چه محتوایی در سایت شهرآرانیوز بیشتر پرداخته شود؟
فرهنگی، هنری
اقتصادی
ورزشی
اجتماعی
{*Start Google Analytics Code*} {*End Google Analytics Code*}