دستگیری عوامل شهادت ماموران حافظ آرای مردم در سیستان‌وبلوچستان  آمار‌های اعتیاد در کشور مربوط به دهه ۹۰ است قتل شرور غرب تهران به دست یک مجرم سابقه دار اعترافات تکان دهنده قاتل چاقوکش کارهای مهمی که باید پس از سرقت گوشی انجام دهید قتل پسر همسایه به خاطر یک دختر ربودن زن جوان از خودروی همسرش +جزییات خودکشی متهم به سرقت از صندوق امانات بانک ملی ۱۲ هزار تماس مزاحمتی با آتش‌نشانی مشهد طی یک ماه! دستگیری پسری که مادرش را به خاطر سرزنش دیگران به قتل رساند + عکس موبایل‌قاپ حرفه‌ای در مشهد به دام افتاد (۱۶ تیر ۱۴۰۳) دستگیری ۱۱ سرشاخه یک شرکت هرمی در مشهد ۱۰ فایده گریه کردن | تا چه حد مجازیم که گریه کنیم؟ انجام مشاوره‌ ژنتیک در مرحله‌ پیش‌ از ازدواج، به همه‌ زوجین توصیه می‌شود درباره لطفعلی خان زند از تاج گذاری تا مرگ | یک تراژدی خون بار در چهار پرده یکی از راه‌های سوء استفاده از قانون معافیت سربازی سد شد آیا ضعف در برقراری ارتباط با دیگران سبب جذب همزیستی با حیوانات می­ شود؟ آداب سفر در فصل گرما جزئیات شهریه مدارس؛ شروع از ۱۰ میلیون تومان | شهریه ۲۵ درصد مدارس بالای ۳۰ میلیون تومان ابتلا به کیست مویی در بین مردان شیوع بیشتری دارد 
سرخط خبرها

کلاهبردار ۲۰ میلیاردی در پوشش خَیّر دستگیر شد

  • کد خبر: ۹۲۹۵۵
  • ۳۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۴
کلاهبردار ۲۰ میلیاردی در پوشش خَیّر دستگیر شد
رئیس پلیس فتا استان فارس گفت: مردی ۴۲ ساله که خود را یک خیّر و نیکوکار معرفی و در قالب کمک به نیازمندان در فضای مجازی از شهرندان چندین استان کشور ۲۰ میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بود در شیراز دستگیر شد.

به گزارش شهرآرانیوز، سرهنگ حشمت سلیمانی روز سه شنبه در این باره گفت: در پی تماس‌های مکرر شهروندان با مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا مبنی بر اینکه فردی خود را به عنوان خیّر معرفی و از این طریق از آنان کلاهبرداری کرده است، موضوع به ‌صورت ویژه در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

بنابر این مطلب دریافتی ایرنا از روابط عمومی پلیس فارس،وی ادامه داد: پس از اخذ اظهارات شکات، مشخص شد متهم ابتدا از طریق فضای مجازی و سپس طی تماس‌های تلفنی در قالب خیر با افراد نیازمند تحت پوشش تماس حاصل و از قربانیان خود درخواست مبالغی جهت تکمیل و ارسال جهیزیه و هزینه انتقال کالا از آنها کرده است.

رئیس پلیس فتا استان فارس خاطر نشان کرد: با اقدامات فنی و تحقیقات پلیسی مشخص شد که این فرد در چندین استان کشور دارای پرونده با همین موضوع می باشد که نهایتاً متهم در یکی از محله های شهر شیراز شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی دستگیر شد.

سلیمانی گفت: در بازجویی‌های اولیه متهم پس از مواجه شدن با مستندات و مدارک جمع‌آوری شده از سوی کارشناسان پلیس فتا به جرم ارتکابی اعتراف و بیان کرد که با معرفی خود به عنوان خیّر نیکوکار اعتماد مخاطبین را جلب و از آنها کلاهبرداری می کرده است.

وی ادامه داد: در تحقیقات فنی از متهم مشخص شد وی با این شگرد از ۵۰ نفر مبلغ ۲۰ میلیارد ریال کلاهبرداری کرده است.

رئیس پلیس فتا استان فارس خاطر نشان کرد: پلیس فتا به‌ صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به شهروندان بوده و کاربران می‌توانند در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش گزارش‌های مردمی و یا با شماره ۰۹۶۳۸۰ با ما در میان بگذارند.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->