مشهد در حوزه هوشمندسازی پیشرو است | بدهی ۳۱ هزار میلیارد تومانی دولت به شهرداری مشهد برگزاری اولین جلسه ملاقات مردمی با شهردار مشهدمقدس در سال جدید ورود بیش از ۴۵۰ دستگاه اتوبوس در ناوگان اتوبوسرانی مشهد طبس، عضو دبیرخانه شهر‌های زیارتی ایران با محوریت مشهد مقدس شد اختصاص ۵۰ میلیارد ریال برای بازسازی آسایشگاه جانبازان قطع نخاعی مشهد رونمایی از پوستر اولین رویداد هفته خلاقیت و نوآوری شهری | اعلام برنامه‌های شهرداری مشهد در هفته خلاقیت فرجام کلنل میهن پرست؛ روایت شش ماه آرمانگرایی نویافته های باستان شناسی «کشف رود» مشهد رونمایی شد شهروند خبرنگار| شهریه مدارس غیردولتی و دغدغه والدین در مشهد مبارزه با جوندگان شهری با راهکارهای جدید شهرداری مشهد برای نخستین بار در کشور ۱۲۰۰ میلیارد تومان برای پروژه‌‎های زودبازده مشهد اختصاص داده شد | سهم هر محله ۱۵ میلیارد تومان سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد: گسترش ورزش در مناطق کم‌برخوردار این شهر الگویی مناسب برای کشور است کوره‌پزخانه‌ها در مشهد احیا می‌شود تاکید استاندار خراسان رضوی بر فراهم شدن زمینه سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری و زیارت امداد اورژانسی به آثار میراثی | رئیس کمیسیون اصل‌۹۰: با احضار وزیر میراث‌فرهنگی، متخلفان تخریب سنگ‌نگاره‌های تاریخی دیزدر را به دستگاه قضایی معرفی می‌کنیم ترافیک صبحگاهی مشهد سنگین و پرحجم است (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) شهردار مشهد: پاسخ پاسداران به رژیم صهیونیستی، دل هر ایرانی که دل در گرو استقلال کشور دارد را شاد کرد تقاطع غیرهمسطح شاهنامه، گامی مؤثر در جهت توسعه منطقه منفصل توس
سرخط خبرها

مصرف بنزین در مسیر کاهش

  • کد خبر: ۹۳۰۵
  • ۲۷ آبان ۱۳۹۸ - ۰۶:۴۱
مصرف بنزین در مسیر کاهش
گزارشی از کاهش ۱۸ درصدی مصرف بنزین در استان و افزایش ۱۹ هزار نفری مسافران قطارشهری
ظهیری- فلاح - ۴ روز از اجرای افزایش نرخ و سهمیه‌بندی بنزین در کشور می‌گذرد؛ تصمیمی که در همین مدت کوتاه بر میزان مصرف سوخت و فراورده‌های نفتی از یک سو و میزان استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی از سوی دیگر تأثیرات درخور تأملی گذاشته است. شاید به تبع همین تغییر در رفتار چند روز اخیر مردم بود که هوای روز گذشته تمام نقاط مشهد در شرایط سالم قرار داشت و حتی چند ایستگاه همیشه‌آلوده این شهر همانند ایستگاه‌های نخریسی، لشکر، خیام شمالی، سمزقند و سرافرازان وضعیت پاک را گزارش دادند.
به گفته وزیر نفت، درآمد حاصل از این تصمیم ۳۱هزار میلیارد تومان خواهد بود که حدود ۱۱هزار و ۵۰۰میلیارد تومان از محل فروش بنزین سهمیه‌ای و حدود ۲۰هزار میلیارد تومان از محل عرضه بنزین آزاد به وجود خواهد آمد که البته همه آن در قالب بسته‌های حمایتی در بین ۱۸میلیون خانوار تقسیم خواهد شد.
مدیر شرکت ملى پخش فراورده‌هاى نفتى منطـــقه خراسان‌رضوی نیز در گفتگو با شهرآرا با اشاره به کاهش مصرف بنزین در ۳ روز اخیر، گفت: برای اظهار نظر قطعی در این زمینه زود است، اما در روز‌های اخیر پس از افزایش قیمت بنزین، مصرف این سوخت در مشهد نسبت به قبل از آن ۱۸ درصد کاهش داشته است. علی‌اصغر اصغری درباره استقبال مردمی در استفاده از سوخت گاز طبیعی به عنوان سوختی پاک، ابراز خرسندی کرد و افزود: در روز‌های اخیر مصرف گاز سی‌ان‌جی نیز در مشهد ۱۰ درصد افزایش داشته است.
وی با بیان اینکه شنبه هفته جاری ۲۰۰۰ کارت سوخت همشهریان رمزگشایی شده است، اظهارکرد: با توجه به اینکه در کارت‌های سوختی که به نام صاحب خودرو است، ۴ شماره آخر کارت ملی به عنوان پیش‌فرض، رمز کارت سوخت گذاشته شده است و همشهریان دیگر نیازی به حضور در دفاتر ما برای رمزگشایی ندارند، اما در عین حال ۴ مرکز در مشهد و تمامی دفاتر شرکت پخش فراورده‌های نفتی در شهرستان‌ها آماده هرگونه اقدام برای رمزگشایی کارت‌های سوخت هستند.

افزایش ۱۹ هزار نفری مسافران قطارشهری در مشهد
با افزایش نرخ بنزین در همین مدت کوتاه شاهد افزایش استقبال شهروندان از حمل‌ونقل عمومی ازجمله قطارشهری و اتوبوس‌های درون‌شهری هستیم که آمار ارائه‌شده از سوی شرکت قطارشهری مشهد مهر تأییدی بر این ادعاست.
مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطارشهری مشهد در این‌باره از افزایش ۱۹ هزار نفری مسافران خط یک و دو در روز شنبه خبر داده است.
به گفته وحید مبین‌مقدم، با توجه به افزایش قیمت و سهمیه‌بندی بنزین، استفاده شهروندان از حمل‌ونقل عمومی ازجمله خطوط قطارشهری افزایش داشته است.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، وی با بیان اینکه طبق آمار، شنبه گذشته (۱۸ آبان‌ماه) و پیش از افزایش قیمت و سهمیه‌بندی بنزین درمجموع ۲۱۴ هزار مسافر با خط یک و دو قطارشهری جابه‌جا شده‌اند، اظهار کرد: در این روز ۱۶۱ هزار مسافر با خط یک و ۵۳ هزار مسافر با خط ۲ قطارشهری مشهد جا‌به‌جا
شده‌اند.
مبین‌مقدم ادامه داد: این درحالی است که شنبه این هفته (۲۵ آبان‌ماه) و پس از اجرایی شدن سهمیه‌بندی بنزین، ۱۷۶ هزار مسافر با خط یک و ۵۷ هزار مسافر با خط ۲ و در مجموع ۲۳۳ هزار مسافر با خطوط قطارشهری مشهد جابه‌جا شده‌اند که نسبت به شنبه گذشته ۱۹ هزار نفر افزایش داشته است. ارائه آمار سازمان اتوبوس‌رانی مشهد درباره استفاده شهروندان از این سامانه حمل‌ونقلی نیز به چند روز آینده و به تکمیل فرایند ورود اطلاعات به این سامانه‌های مجموعه موکول شد.

تمهیدات مدیریت شهری برای حمل‌ونقل راحت مردم
معـــاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهردار مشهد نیز با توجه به استقبال مردم از سامانه‌های حمل‌ونقل عمومی، با تأکید بر اینکه تمام تلاش مدیریت‌شهری این است تا امکانات بیشتری را در حوزه حمل‌ونقل عمومی برای زائران و مجاوران بارگاه رضوی مهیا کنند، گفت: با توجه به افزایش مسافران خطوط قطارشهری، در خط یک تمامی ناوگان رزرو هم به کار گرفته شده است.
خلیل‌ا... کاظمی در گفتگو با شهرآرا با بیان اینکه در حوزه اتوبوس‌رانی و تاکسی‌رانی هم تقویت ناوگان و استفاده از تمام ظرفیت موجود شهر در دستورکار است، ادامه داد: اکنون عملیات اجرایی مسیر ویژه خط ۳ اتوبوس‌رانی از میدان استقلال تا میدان توحید در حال انجام است و با اجرایی شدن این مسیر ویژه سرعت حرکت اتوبوس از میانگین ۱۰ کیلومتر به بالای ۲۰ کیلومتر خواهد رسید.
وی بیان کرد: همچنین یک تا ۲ ماه آینده ۱۰۰ دستگاه مینی‌بوس به ناوگان مینی‌بوس‌رانی شهر افزوده خواهد شد و بر اساس قرارداد منعقدشده تا پایان سال یا اوایل سال آینده ۱۰۰ دستگاه اتوبوس هم به ناوگان اتوبوس‌رانی اضافه می‌شود.
کاظمی ادامه داد: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده، سعی ما بر این است تا با کم شدن سرفاصله رسیدن سامانه حمل‌ونقل عمومی، استفاده از این ناوگان در بخش مترویی، تاکسی‌رانی، اتوبوس‌رانی و مینی‌بوس‌رانی در ماه‌های آینده تسهیل شود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->