۱۰۰ قطعه زمین در بینالود به خانواده‌های دارای ۴ فرزند اختصاص یافت (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) شهردار مشهد: سیاست ما واگذاری اجرای برنامه‌های مناسبتی به مردم است به دنبال پذیرش سالانه ۴۰ هزار مددجوی زائر هستیم اصل ۴۳ قانون اساسی مورد غفلت قرار گرفته است «زائرسرای کرامت ۲» در مشهد افتتاح شد پیشرفت فیزیکی ۱۵ درصدی احداث رینگ سلامت بوستان بجمهن مشهد شهرداری مشهد ۴ نیروگاه خورشیدی احداث می‌کند استقرار نیرو‌ها و تجهیزات خدمات شهری همزمان با شروع بارندگی در مشهد امسال مشهد به صورت ویژه به استقبال دهه کرامت می‌رود | خیابان امام رضایی‌ها نقطه عطف برنامه‌های دهه کرامت ۱۴۰۳ است+ فیلم باران بهاری هوای کلانشهر مشهد را پاک کرد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعلام برنامه‌های صدا وسیمای خراسان رضوی جهت برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی اعمال قانون ۱۷۴۹ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۵۹ دستگاه خودرو متخلف توقیف شدند (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) خودرو پراید در صدر جدول خودرو‌های آلاینده مشهد قرار دارد ترافیک پر حجم مشهد در مسیر حوزه‌های امتحانی کنکور سراسری ۱۴۰۳ (۶ اردیبهشت۱۴۰۳) ساعت کار مترو مشهد در روز برگزاری کنکور تغییر کرد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) بارش باران بهاری درجاده‌های خراسان رضوی | مه‌گرفتگی در محور درگز-قوچان (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) رونمایی از پوستر برگزاری دومین رویداد اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود شورای شهر مشهد تحقیق و تفحص از مساجد تخریب شده منطقه ثامن را کلید زد شهرداری مشهدمقدس به عنوان دبیرخانه کمیته خلاقیت و نوآوری کلانشهر‌ها فعالیت خواهد کرد
سرخط خبرها

شهردار مشهد: پشتوانه شهردار، شورای با صلابت و قدرتمند است

  • کد خبر: ۹۳۲۲۲
  • ۰۲ دی ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۰
شهردار مشهد: پشتوانه شهردار، شورای با صلابت و قدرتمند است
عبدالله ارجائی گفت: حرمت شورا و شهردار در دست شما شوراها است. هر مدیر کل یک وزیر دارد هراستانداری یک هیئت دولتی دارد شهردار هم پشتش به شورا گرم است. پشت گرمی شهردار شورا است؛ شورای با صلابت، قدرتمند و با برنامه، مردمی و انقلابی یک شهردار قوی دارد. تمام دلگرمی و پشت گرمی شهردار بعد از خدا به شورای شهرش است.

همتی|شهرآرانیوز، شهردار مشهد الرضا، عبدالله ارجائی در نشست هم اندیشی و هماهنگی منتخبین شورای عالی استان‌های کشور و نمایندگان شورای استان و شهرستان‌های خراسان رضوی که عصر پنجشنبه (دوم دی ماه) در تالار شهر مشهدبرگزار شد، گفت: هر کسی که دراین فضای معنوی شهری تنفس و زندگی می‌کند یا زائر یا مجاور و یا خادم است. سه گانه زائر، مجاور و خادم اصلی‌ترین مقوله‌ای است که دوره ششم مدیریت شهری تلاش دارد سرلوحه کار فرهنگی قرار گیرد.

وی گفت: اصل مفهوم خدمت و گسترش آن، از خدماتی که فقط در حرم مطهر ارائه می‌شود، تسری آن به سطح شهر یکی از راهبرد‌های ماست. ما معتقدیم خادم بودن فقط در دربان و کفشدار بودن نیست هر آن کسی که در مشهد در هر لباسی خدمت می‌کند در اصل لباس خدمت نه بر تن بلکه بر روح و ذهن دارد. هر کسی که وارد مشهد می‌شود زائر است و هر کسی که در مشهد سکنی می‌گزیند همسایه امام (ع) مجاور است. مفهوم همسایگی بسیار عمیق‌تر و پر معناتر از مفهوم همشهری بودن است و بسیار می‌توان از مفهوم همسایگی برای ترویج اخلاق اسلامی استفاده کرد.

ارجائی، شهردار مشهد یادآورشد: مشهد در کمتر از ۱۳۰۰ سال پیش یک باغ خصوصی بوده که امروز تبدیل به یک ابر شهر شده است. سرعت جمعیت پذبری در مشهد در مقایسه با شهرها اطراف با شتاب بالایی همراه بوده است بطوریکه که از نظر جمعیتی اکنون این شهر‌های کهن مجاور در سطح محلات مشهد هستند.

وی گفت: این سوال پیش می‌آید چه عاملی باعث جمعیت پذیری مشهد با این سرعت شده است؟ مشخصا مشهد نه عوامل جغفرایی، نه موقعیت ممتاز اب و هوایی و نه از لحاظ اقتصادی به دلیل وجود صنایع مادر جمعیت پذیر شده است؛ هیچ عاملی جز حضور مرجع مبارک علی ابن موسی الرضا که فلسفه ذاتی شکل گیری این شهر است وجود ندارد و باعث شده یک باغ خصوصی در کمتر از ۱۳۰۰ سال به شهری تبدیل شود که ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار جمعیت ثابت دارد و به صورت میانگین درشبانه روز ۴۰۰ هزار جمعیت زائر دارد.

شهردار مشهدالرضا(ع) ادامه داد: در بعضی از روز‌های سال مشهد به اندازه جمعیت خودش زائر دارد در ۱۹ روز سال جمعیت مشهد دو برابر می‌شود. خیلی از شهر‌های کشور اگر این حجم زائر را داشته باشد هم از نظر خدمات شهری و هم از نظراسکان و تغذیه دچار مشکل می‌شود این در حالیست ۵۷ درصد اماکن اقامتی کشور در مشهد است ظرفیت‌های زیادی که به واسطه وجود مرجع منور امام هشتم در این شهر شکل گرفتند

ارجائی خطاب به شورای‌های کشور و استان گفت: حرمت شورا و شهردار در دست شما شورایی‌ها است. اگر شما پشت سر شهردار شهرتان باشید شهردارتان با قدرت کارش را انجام می‌دهد. هر مدیر کل یک وزیر دارد هراستانداری یک هیئت دولتی دارد شهردار هم پشتش به شورا گرم است. پشت گرمی شهردار شورا است؛ شورای با صلابت، قدرتمند و با برنامه، مردمی و انقلابی یک شهردار قوی دارد. تمام دلگرمی و پشت گرمی شهردار بعد از خدا به شورای شهرش است.

وی تنها برون رفت از مشکلات مشترک در شهر‌ها را انسجام، وحدت و همگامی دانست و عنوان کرد: در طول چهاررسال اینده، نقش شورای اسلامی و نقس شورای استان‌ها نقشی بی بدیل خواهد بود. گام اولش در ۱۴۰۰ با دو قدم بزرگ است. قدم اول بودجه ۱۴۰۱ و قدم دوم برنامه هفتم توسعه است؛ خواهشم از شورایی‌ها این است که در این دو بسیار فعال ورود کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->